Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Paintball - Sida 1 av 1

Utveckling av Androidapplikation för airsoft

An Android-application that is intended to be used during airsoftgames (a gamesimilar to Paintball) has been developed. In this application, which is called TactiX,players can join different teams and see their team members on a map. Through theapplication players can interact with one another in a variety of ways. They can send text messages, give orders and send drawings to each other. Players can also make observations of enemy players on the map.

Chaos Paintball : -En investering och finansieringsbedömning

 I uppsatsen "Chaos Paintball, en investerings- och finansieringsbedömning" har en undersökning gällande en nyinvestering och finansieringen avseende nya aktiviteter och en byggnad genomförts. Undersökningen har utförts genom att tre olika byggnadsalternativ har tagits i beaktande och beräkningar på byggnadsalternativen har gjorts. Företagets planerade aktiviteter har undersökts genom att, med hjälp av kalkyler, genomföra beräkningar. Detta har lett fram till en rekommendation om vilka aktiviteter som företaget bör genomföra och satsa på. Undersökningarna har gjorts genom att intervjua företagets ägare, en byggfirma, en bank samt beräkningar av olika investeringskalkyler. Syftet med uppsatsen är att undersöka om det är ekonomiskt lönsamt för företaget att starta upp nya aktiviteter och att investera i en byggnad.Vi har dragit slutsatsen att företaget bör genomföra alternativet där en varmdel byggs till i en befintlig byggnad.

Tjänstemarknadsföring i eventföretaget Chaos Paintball : Sambanden mellan företagets marknadsföring och antal kundbesök

Denna uppsats är skapad åt företaget Chaos Paintball som är ett eventföretag som bedriver verksamhet i fem olika städer i Värmland och i Örebro.Företaget har under de senaste åren växt kraftigt och behöver nu svar på vilken marknadsföring som är den bästa för just detta företag. Syftet med uppsatsen är således att konkret ge råd om vilken sorts marknadsföring Chaos Paintball bör använda sig av för att nå ut till de målgrupper som företaget önskar att ha. Men även att visa på vilka förändringar företaget bör göra i sin organisation på grund av detta.För att kunna få svar på detta har vi använt oss av enkätundersökningar med tidigare kunder, insamlad kvantitativ data från företaget som analyserats på ett mer djupgående och kvalitativt sätt och intervjuer med företagets ledning. Detta tillsammans med de befintliga teorierna som vi använder oss av är grunden i denna uppsats.Våra slutsatser är bland annat att företaget bör ändra sin nuvarande traditionellamarknadsföring mot mer tjänsteinriktad marknadsföring. Men även att företaget bör särskilja marknadsföringen beroende på vilka kundgrupper de marknadsför sig mot.

Effektiv marknadsföring : En studie av aktivitetsföretaget Chaos Paintball

Mellan år 2005 och 2006 ökade investeringarna på marknadsföring i Sverige med nästan 10 % och omfattade därmed över 60 miljarder SEK. Dock är stor del, enligt vissa upp till hälften, av dessa investeringar bortkastade pengar eftersom marknadsföring utförs felaktigt. Många företag satsar stort på sin marknadsföring endast för att konkurrenterna gör det och företagen trissar därför upp varandras investeringar trots att det finns få verktyg som verkligen kan mäta hur effektiva de olika marknadsföringsmedlen egentligen är.Ett värmländskt företag som växt rejält de senaste åren, med hjälp av marknadsföringsmedel, och därmed blivit den tredje största aktören inom sitt område är aktivitetsföretaget Chaos Paintball som detta examensarbete handlar om. Det visar sig dock att Chaos Paintball fram till och med år 2007 använt sig av ?trial and error? när det gäller deras marknadsföring och att företagets tillväxt gjort att inte allt för mycket tid har ägnats planeringen av marknadsföringen.