
Sökresultat:
1512 Uppsatser om Påverkning vid brand betong - Sida 9 av 101
Myrorna - subkulturens butikskedja : en studie i varumärkesutvecklande
AIM This report studies the Swedish vintage store company Myrorna from a branding perspective.METHOD The study has applied the qualitative method where four personal interviews have taken a fundamental ground. The four respondents are taken from different professionals and from different positions by the reason that the brand would be based on a fair assessment. The study is obtaining data that further was collected from the library of University of Gävle, the articles from Emerladinsight.com and remaining pictures- and text materials is taken from the organization Myrorna. The theoretical material have been adapted on the brand Myrorna and then been used to analyze the empirical part. From the general impression that portrays the brand the researcher leads the discussion.RESULT AND CONCLUSION The result shows that the brand Myrorna in some extent do not fulfill the image the brand in the media mediate, between the illusion and the reality there is an empty space according to the research.
Paddan blir prins - när fast pris inte finns. En studie om prismodellen Pay-What-You-Want applicerad på en ny produkt.
The purpose of this thesis is to investigate the two new phenomena; the pricing model Pay-What-You-Want (PWYW) and the launch of daily newspapers in the iPad. A quantitative study was conducted in order to examine what would happen if the PWYW-model where to be used by a daily newspaper for its iPad product, and what this would signal to consumers about the brand in terms of brand association and brand attitude. Furthermore, we have investigated which of these factors that are affecting willingness to pay in this PWYW-situation. Moreover, a secondary purpose was to test the two possible presentations of the digital newspaper in the iPad; Product and Access ? and how the results differed between these two.
Below-the-line : En fallstudie av små företags tillämpning av marknadskommunikation med fokus på below-the-line metoder
This study aims to research how small companies that operate on the Swedish home electronic-market utilize marketing communications to communicate their message. The focus of this study has been to research these companies use of below-the-line activities in their marketing communications. Interviews have been conducted with representatives from each of the three companies Neonode, Jens of Sweden and Tonium, that compose the selection from the population in this study. The use of below-the-line activities in small companies is mainly motivated by lower cost, which suit small company budgets. Below-the-line activities are also used for branding and the creation of credibility among the consumers when the target audience does not yet know the brand.
Brand equity har betydelse i byggbranschen : En studie om köpbeslutsprocessen, brand equity och beslutspåverkande roller
I denna studie studeras brand equity och dess påverkan på köpbeslutsprocessen. Hur påverkar brand equity köpare? Vilka steg i köpbeslutsprocessen påverkas? Genom att studera detta kan säljande företag få en ökad förståelse för hur köpare resonerar vid inköp, vilket kan användas när de ska utforma effektivare säljstrategier. Dessutom kommer beslutspåverkande roller att studeras för att resultatet ska bli mer praktiskt applicerbart då det ofta är flera individer som är inblandande när företag ska genomföra inköp.Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer som grund för att studera vilken betydelse varumärken har under köpbeslutsprocessen i byggbranschen.Intervjuerna har genomförts med sju individer som är ansvarig eller haft en stor roll vid inköp av maskindrivna handverktyg på sina företag.Det resultat som studien kommer fram till påvisar att brand equity har betydelse. Ju starkare ett varumärkes brand equity är desto mer påverkan har det på köpbeslutsprocessen.
Hur återförsäljare kan arbeta med sitt varumärke : En fallstudie bland klädåterförsäljare i Halmstad
The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.
Lättballastbetong med skumglas som lättballast
I Sverige tillverkas betong normalt med glaciofluviala grusavlagringar(naturgrus). På senare år har tillgång på naturgrus blivit starkt begränsade i vissa regioner och man vill av miljöskäl minska förbrukningen av det som återstår. Återvinnig av material som kan ersätta detta är både bra av miljöaspekt samt öppnar väg för produktion av betong med nya egenskaper.Med lättballastbetong avses betong i vilken ballastmaterialet helt eller delvis består av någon typ av lättballast som har en partikeldensitet som är markant mindre än vad som är normalt för normala bergartsmaterial såsom granit, gnejs eller kalksten. Lättballast är porös, dvs innehåller hålrum, och får därför lägre hållfasthet än normalballast. I lättballastbetong bestämmer lättballastpartiklarna många av betongens egenskaper, såsom hållfasthet, elasticitetsmodul och krympning.Examensarbetets inledande del är en state-of-the-art rapport som omfattar tillverkning av lättballastbetong i allmänhet, både i färsk och hårdnade tillstånd, samt dess beståndsdelar med fokus på skumglas som lättballast.
SFEH. The clothes. The brand. The style.
SFEHA project about a clothing brand and a new kind of showroom that looses it´s structure during the process.But managed to find the core and produced a personal mirror of prints for a greater cause.Sfeh is the brand with quality and humor in focus and the will to push the boundries. With prints based on free drawing and smart thinking as it´s essential base.The project resulted with a various collection with mostly T-shirts but also textile gloves and bed sheets..
Varumärkesutveckling inom idrott : En fallstudie av Svenska Ridsportförbundet
Sportindustrin blir alltmer marknadsdriven. För att kunna bedriva effektiv marknadsföring blir det allt vanligare att strategiskt arbeta med att utveckla varumärken, brand management, som man använder sig av för att genom olika kommunikationskanaler attrahera konsumenter. Många av Sveriges specialförbund arbetar idag konkret med sport brand management. Svenska Ridsportförbundet (SvRF) har inte tidigare arbetat med sport brand management varav syftet med denna uppsats därför är att påbörja en varumärkesutveckling genom att identifiera och beskriva SvRF:s varumärke från ett internt perspektiv samt undersöka hur förbundet genom sport brand management kan utveckla verksamheten. Uppsatsen bygger på en fallstudie med en kvalitativ innehållsanalys som inkluderar semistrukturerade intervjuer med anställda på förbundet. I empirin presenteras SvRF:s erbjudande, varumärke och verksamhetsmål samt några av de viktigaste faktorer som påverkar ridsportens utveckling.
Leder kritisk publicitet till kritisk publicitet?
Academic research indicates that critical publicity can have a detrimental effect on brand attitudes. The negative effects have been showed to be buffered by cognitive bias elicited by strong favourable attitudes, commitment, brand certainty and brand identification. It has been proposed that the influence of such bias in a news reporting context should be studied, something that also is interesting from a brand perspective. The study therefore investigated whether a well-publicised scandal in one period can lead to increased critical publicity in the coming periods. A case study of Swedish grocery chain ICA was conducted.
Gravitationsfundament för vindkraftverk : Armeringsförutsättningar
I Sverige tillverkas betong normalt med glaciofluviala grusavlagringar(naturgrus). På senare år har tillgång på naturgrus blivit starkt begränsade i vissa regioner och man vill av miljöskäl minska förbrukningen av det som återstår. Återvinnig av material som kan ersätta detta är både bra av miljöaspekt samt öppnar väg för produktion av betong med nya egenskaper.Med lättballastbetong avses betong i vilken ballastmaterialet helt eller delvis består av någon typ av lättballast som har en partikeldensitet som är markant mindre än vad som är normalt för normala bergartsmaterial såsom granit, gnejs eller kalksten. Lättballast är porös, dvs innehåller hålrum, och får därför lägre hållfasthet än normalballast. I lättballastbetong bestämmer lättballastpartiklarna många av betongens egenskaper, såsom hållfasthet, elasticitetsmodul och krympning.Examensarbetets inledande del är en state-of-the-art rapport som omfattar tillverkning av lättballastbetong i allmänhet, både i färsk och hårdnade tillstånd, samt dess beståndsdelar med fokus på skumglas som lättballast.
Självkompakterande betong vid platsgjutning av anläggningskonstruktioner
By using modern methods of casting concrete, cast in place can get more effective and industrialized. A modern method is self compacting concrete. By using this type of concrete, advantages like improved working environment and rationalized construction can be reached. Because the concrete doesn?t need to be vibrated, the amount of staff on site and the noise can be reduced.
Optimering av betong med Byggcement (CEM II) till håldäcksproduktion
This thesis has been developed inassociation with Strängbetong AB, Sweden.A few years backCementa AB introduced a new type of cement on the Swedish market: Byggcement,which is a Portland Limestone Cement. This type of cement is better for theenvironment and cheaper than Rapid Hardening Cement which is used today at SträngbetongAB.Strängbetong AB isvery interested in a change of cement in the factory and wants to know what ittakes to make a transition from Rapid Hardening Cement to Byggcement.This final projectaims at investigating how the workability and strength development are affectedby a transition from the existing cement to Byggcement and how we can change theproperties of the concrete by adding different types of superplasticizers. Laboratory and factoryexperiments were made, to investigate the transition..
Användning av högpresterande betong i husbyggnader : Materialförsök och modellering
Idag är intresset för högpresterande betong (HPB) växande runt om världen då fördelarna är många, eftersom slankare, tätare, starkare och lättare konstruktioner kan tillverkas. Detta examensarbete handlar om materialförsök och modellering för en typ av HPB som ska användas i husbyggnation. Arbetet inleddes med materialförsök i färskt tillstånd, där god gjutbarhet och konsistens eftersträvades. Utgångspunkten var från ett grundrecept med två olika ballastsorter (slaggballast med flygaska och krossballast från asfaltindustrin med silikastoft), vilka namngavs till pilotförsök 1 och pilotförsök 2. Vidare valdes pilotförsök 1 att provas i hårdnat tillstånd då det visades att det var mer ekonomiskt lönsam eftersom ballasten inte behövde siktas, lägre vct tillhandhölls och att flygaskan som användes i pilotförsök 1 är billigare än silikastoft som användes i pilotförsök 2. Resultaten efter 28 dygn för de materialförsök som utfördes i hårdnat tillstånd var:Tryckhållfasthet; 141,9 MPaDraghållfasthet; 7,0 MPaBöjdraghållfasthet; 10,0 MPaElasticitetsmodul; 46,4 GPaKrympning efter 56 dygn; 0,5 ?Samtliga försök utfördes enligt svenska standarder (SS). Dessutom vidareutvecklas och förbättrades ett redan arkitektoniskt gestaltat Attefallshus ur ett konstruktions- och hållbarhets perspektiv, där fokus låg på transport- och produktionsförutsättningar.
Bedömning av underhållsbehov på broar med hjälp av fönsterundersökningar
I Sverige tillverkas betong normalt med glaciofluviala grusavlagringar(naturgrus). På senare år har tillgång på naturgrus blivit starkt begränsade i vissa regioner och man vill av miljöskäl minska förbrukningen av det som återstår. Återvinnig av material som kan ersätta detta är både bra av miljöaspekt samt öppnar väg för produktion av betong med nya egenskaper.Med lättballastbetong avses betong i vilken ballastmaterialet helt eller delvis består av någon typ av lättballast som har en partikeldensitet som är markant mindre än vad som är normalt för normala bergartsmaterial såsom granit, gnejs eller kalksten. Lättballast är porös, dvs innehåller hålrum, och får därför lägre hållfasthet än normalballast. I lättballastbetong bestämmer lättballastpartiklarna många av betongens egenskaper, såsom hållfasthet, elasticitetsmodul och krympning.Examensarbetets inledande del är en state-of-the-art rapport som omfattar tillverkning av lättballastbetong i allmänhet, både i färsk och hårdnade tillstånd, samt dess beståndsdelar med fokus på skumglas som lättballast.
Varumärkesbyggande och relationsskapande : En studie om ett litet företag på B2B-marknaden
AbstractMaster thesis of one year in Business Administration, Swedish Business School at Örebro university,Marketing, HT 2011.Authors: Grunér, Linus and Malm, Ludwig Tutor:Pia Lindell Title:Brand building and creating relationships ? A study of a small business in the B2B market Keywords:Brand building, business relationships, SME, B2B. Problem:How does a small business in the B2B market work with brand building and creating relationships? What critical factors can be identified regarding the process of relationship-building and brand building within the context of a small business in the B2B market? Research objective:The purpose of this study is to use existing research to create understanding for how a company in the B2B market is working with relationship-building and brand building. The study also aims to identify any critical factors concerning the process of relationship-building and brand building.