
Sökresultat:
1415 Uppsatser om Organisations-commitment - Sida 47 av 95
Motstånd : En vän i förändring
Denna magisteruppsats har som syfte att studera förändringsprocesser och motstånd. Problemet består i att hitta nya sätt att hantera motstånd mot förändring. Då förändringar är en naturlig del i en organisations livscykel och motstånd är ett vanligt fenomen i en förändring, är det viktigt att veta hur det uppkomna motståndet kan hanteras. Motstånd orsakar många förändringsprocessers fall och medför även extra kostnader om det inte hanteras på ett för organisationen gynnsamt sätt. Studien har ett tydligt teorifokus där vi tar upp teorier som behandlar förändring och motstånd.
Att förstå och nå sin kund : En studie om förhållandet mellan kundens behov och verksamhetens kommunikation
Verksamheter som inte förstår sin kunds behov och misslyckas med att uttrycka behoven i sin kommunikation riskerar att bli bortvalda framför konkurrenter. Därav syftar denna studie till att utreda förhållandet mellan kundens behov och en organisations, i detta fall NyföretagarCentrum Uppsala, uppfattning av behoven som syns i kommunikationen. Studien baseras på intervjuer med organisationens rådgivare samt kunder som använt tjänsten det senaste året. Insamlad data har analyserats med ett teoretiskt ramverk innehållande en GAP-modell, värdekedja samt teori kring dialog och behovskategorisering. Både skillnader och likheter noteras mellan organisationens kommunikation och kundens behov. Skillnaderna indikerar gap i förhållandet mellan parterna samt en avbruten värdekedja. Dessutom påträffas skillnader vid en behovskategorisering. En orsak till bristerna är att organisationen inte lyckas tolka kunden fullt ut.
Ett internt perspektiv på redovisning av leasing: En fallstudie över Gällivare Kommun
Tidigare forskare har främst fokuserat på leasing som en del av en organisations externa redovisning och dess utformning medan det interna perspektivet på leasingområdet har fått mindre uppmärksamhet (Finnerty, Fitzsimmons & Oliver, 1980; Goodacre, 2003; Wilkins & Zimmer, 1983). Denna uppsats syftar således till att undersöka de problem som kan uppstå internt i en kommun med hänsyn till hantering av leasingavtal. Utifrån den problematik som uppdagas presenteras sedan förslag till hur rutiner ska utformas inom den specifika kommun som är föremål för fallstudien. Studien baseras på ett kvalitativt angreppssätt där aktörernas uppfattning av verkligheten står i fokus. Empiriskt material har samlats in genom intervjuer med relevanta aktörer inom leasingprocessen och analyserats utifrån identifierade teman.
Den geografiska, funktionella och processorienterade organisationen : en fallstudie av Holmen Skog, SCA Skog och Sydkraft Vattenkraft
This thesis reports on a case study of two different organisational forms in the Swedish
forest industry; the geographic and the functional organisation. The work in the
geographic organisation is carried out within districts under the supervision of an overall responible district manager, where as in the functional organisation the work has been divided into functions headed by function managers. Forest magement, logging and wood
purchases are examples of such functions. The general idea of the functional organisation
is having the functions working over a larger geographic unit, without subdividing
district boundaries of the region. Also a third organisational form of current interest for the forest industry; the process orientated organisation, is analyzed in the case study.
Here, a company outside the forest industry has been analyzed, since no forest company
was considered to have made as much progress of changing organisation to process
orientation.
In the report I present the results from qualitative interviews, where I give the reader a
picture of the motives behind each organisational form, what the form implies for some
of the company?s interested parties and the organisations? views on future organisational
development.
Vad har svenska företag för syn på sovande data och hur hanterar svenska företag sovande data med avseende på identifiering och lagring?
Alltför många organisationer har datalager innehållande stora mängder sovande data, det vill säga data som sällan eller aldrig används. Sovande data påverkar en organisations datalager negativt eftersom den försämrar datalagrets prestanda, kostar pengar i onödan och påverkar datalagrets infrastruktur negativt. Enligt Inmon, Glassey och Welch (1997) är det en mycket svår och komplex process att rensa ut sovande data ur sitt datalager. Administratören måste ha kunskap om vilka datatabeller i datalagret som används och vilka rader utav data som används för att kunna ta bort data från datalagret. Enligt Inmon m.fl.
Labba i teori : Kan praktiska laborationer öka förståelsen av teoretisk datalogi?
Design for Six Sigma (DFSS) is a further development of the Six Sigma draft to carry through preventing quality measures in developing and designing of new products and processes. With increasing demands on enterprises development processes to be more safety and faster the need of DFSS arise as a product, process and service development concept in the organisations. Design for Six Sigma aims to improve and structure the development process of an organisation and consider the application of the innovation problem solving. The concept aims to leave the structure of the traditional Six Sigma concept and instead, from an innovative perspective, search for new solutions to existing problems. The concept constitute of a toolbox with a lot of quality tools that are divided into phases in a development model.
Digitalisera loggboken : En analys av utmaningarna med att utveckla IT-stöd för kunskapsintensiva verksamheter
Failed system development projects are a common sight within the IT-industry. During the last ten years we have seen several more or less disastrous high profile projects being reported in the news. One aspect that might hold some of the responsibility for these failures is the fact that more organisations are knowledge intensive which makes their work processes difficult to capture in computer systems. How requirements engineering is handled becomes even more important in these cases, where processes are unpredictable and rely on individual judgement and knowledge. In this study we have examined the challenges of developing systems for knowledge intensive businesses through a method of qualitative case study of a university laboratory.
Hörde du inte vad jag tänkte? : En kvalitativ studie om medarbetares förväntningar på enhetschefers ledarskap och konsekvenserna om förväntningarna inte uppfylls
The aim of the study was to gain a deeper understanding of the expectations that assistant nurses in the elderly care have on unit manager's leadership and the consequences if the expectations are not met. To answer the purpose of this paper a qualitative research was conducted with interviews with six assistant nurses in municipal elderly care. To analyze the empirical material communication were used as a theoretical concept. Communication includes codes, signals and messages to be interpreted by the parties in a conversation and they can be both verbal and nonverbal. This means that communication is complicated and can cause confusion if it is interpreted wrong.
Triangeldrama: Samarbetet mellan bibliotekspersonal, högskolerepresentanter och arkitekter i planeringen av högskolebibliotek.
This study investigates the planning process of a university library building. The study s major concern is the cooperation of the main participants in this process: librarians, architects and representatives of university colleges and universities. First the authors present the readers with an overview of the litterature concerning this subject. Then follows a presentation of the three case studies. The authors have interviewed representatives of the three different occupational groups at three different library-building projects: Malmö University, Halmstad University College and the department of social- and behavioural studies at Lund University.
Det sitter i väggarna! ? organisationskultur på två folkbibliotek med annorlunda driftsform
The purpose of this master?s thesis is to study the organisational culture of two public libraries managed differently. One of the libraries in my study is run by the local bookstore and the other is run by a staff co-operative. My aim is to elucidate characteristic features in the culture of these two public library organisations. The questions I posed are which types of organisation culture can be identified in the two given examples and what the factors are that may be of importance for these cultures.
Trygga platser eller igenbommade rum? : En intersektionell och fenomenologisk studie kring inkludering och exkludering i feministiska, så kallade egna rum
The focus of this essay is on the mechanisms of inclusion and exclusion in different feminism rooms. Seven activists taking part in several forms of feminism projects, organisations, networks and demonstrations are interviewed and the essay analyzes whether the participants themselves feel included or excluded in feminism rooms. If they have motives to include or exclude different groups of people are something that is also looked into. Intersectionality and phenomenology are used as an analytical and methodological approach throughout this essay. The results have shown that the participants feel included and excluded due to different intersections of power.
Kvinnliga ledare i mansdominerade organisationer - Deras ledaregenskaper och mo?jligheterna till att utnyttja dessa
I livet sker det en socialisation gällande hur män respektive kvinnor ska vara och vilka egenskaper respektive kön bör ha. En organisations kultur samt struktur ser vi som något som påverkar människans fortsatta utveckling. Undersökningenhar därmed utgåttfrån socialisationens och organisationens påverkan på kvinnliga ledare. Teori menar att de typiska manliga egenskaperna är normen för ledarskap, vilket skapar svårigheter för kvinnor att nå chefspositioner. Utifrån detta har vi genomfört en undersökningpåfem kvinnliga ledare i mansdominerade organisationer, där vi har sett till deras ledaregenskaper samt deras möjligheter till att utnyttja dessa.
Användning av virtuella mötesplatser
Internet is used today as a traditional medium for information exchange and social interaction. One of these is virtual meeting places where people meet and exchange information, socialize and exchange knowledge with each other. The group has chosen to examine the factors affecting the use of web forums, one of the virtual meeting places that exist on the Internet today. And look at how people use the web forum today in the current situation and how to design a web forum.A survey was conducted to find out how people look at web forums today, 80 people participated, and they got to talk about what they think about different web forums regarding how and why the use these them. Guidelines on how a web forum should be designed were also developed.
Vem köper KlimatEl och varför? : Kvantitativ undersökning av Kalmar Energis elhandelskunder
Private individuals can voluntarily buy EU Allowances (EUA) in order to remove them from the European Union Greenhouse Gas Emission Trading System (EU ETS). It leads to progressive reduction of total carbon dioxide emissions in Europe. Kalmar Energi offers customers to obtain one EUA (equivalent to one ton of CO2) per year by paying 25 SEK a month as a KlimatEl-supplement. The purpose of this research is to examine the customers? attitudes in the issue of climate compensation and trying to define the reasons behind their choices.The results of the quantitative questionnaire were analyzed by using descriptive and analytical statistical methods and have shown some correlation between customers? ages and decisions to accept or not the offer of KlimatEl.
Kunskap är makt -eller- Tacit Knowledge Management
Today we are living in a knowledge-society where knowledge sharing is of utmost importance for companies in order to keep their competitiveness. Therefore, it is a much debated issue - in both the academic and the corporate world - in what way one should handle the knowledge which continuously is created within companies. The aim of this study is to describe how practitioners share tacit knowledge within a large knowledge company. By that we aim to get an answer to how the chosen theoretical models regarding tacit knowledge relate to the empirical world. In this study we will focus on tacit knowledge in contrast to explicit one.