
Sökresultat:
3214 Uppsatser om Oral feedback types - Sida 29 av 215
Beslutsstödsystem för munslemhinneförändringar
This thesis has been carried out in collaboration with two students at the Department of Dental Medicine at Karolinska Institutet in Stockholm, Sweden. The aim of this project was to construct a computerized decision support system to facilitate diagnosis of changes in the Oral Mucosa using information collected by the above mentioned students. A program which poses specic questions to the user was constructed with the Java programming language. Depending on how these questions were answered, one or more possible diagnoses were presented by the program. In order to conclude whether or not this program was of any use in terms of time savings, a series of tests were run and timed both when using the program and when not.
Formativ bedömning - med samtalet som grund : En kvalitativ studie om lärares erfarenheter och tankar om bedömning
The purpose of this essay is to discover what Formative Assessment is used for in practice and also how teachers use the Curriculum for elementary school, preschool and after-school activity 2011 (Lgr 11) in their Formative Assessment work.The questions are as follows:What considerations do teachers take into account when assessing a student?How do teachers view assessment for learning?How do the teachers consider formative assessment works in relation to Lgr 11?I have used a qualitative research method to answer my questions. I have interviewed five teachers regarding their view on and experience with assessment. Using a hermeneutic approach I have tried to retrieve a deeper meaning from my interviewees regarding formative assessment. I have approached formative assessment using the socio-cultural perspective because I believe it to be the best fit.All of the informants believe formative assessment has made it easier to assess students and also that it works very well together with Lgr 11.
Gamification: mot en definition : En kvalitativ studie och kartläggning av begreppet gamification och dess framtida implementering
Uppsatsens huvudsakliga syfte är att utforska och kartlägga begreppet gamification. Syftet operationaliseras i tre frågeställningar. Vad finns det för likheter respektive skillnader i synen på Gamification mellan ett antal yrkesverksamma inom Gamification? Hur ser yrkesverksamma med olika bakgrunder inom psykologi, pedagogik och marknadsföring på framtiden för Gamification och dess användningsområde? Vilka för- och nackdelar kan finnas med Gamification? Uppsatsen teoretiska utgångspunkter omfattar de psykologiska krafterna bakom spel som flow och motivation, teorier om det praktiska användandet av gamification och teorier om Generation Y. För att samla empiri har kvalitativ metod använts i form av semistrukturerade explorativa intervjuer där yrkesverksamma inom gamification har intervjuats.
Boendeassistenters kunskap om munhälsa och inställning till munvård
Introduktion: Personer med funktionsnedsättning har nedsatt förmåga att fungera fysiskt, psykiskt eller intellektuellt, vilket kan medföra hinder med att sköta den dagliga munhygienen. I omvårdnaden i bostad med särskild service för vuxna ingår skyldighet att stödja funktionsnedsatta med deras personliga behov.Syfte: Syftet med studien var att undersöka boendeassistenters kunskap om munhälsa. Ytterligare ett syfte var att undersöka boendeassistenters inställning till munvård samt faktorer som påverkar deras inställning till munvård.Material och metod: Studien är en kvantitativ tvärsnittstudie baserad på en enkät med 31 strukturerade frågor samt en öppen fråga. Enkäten besvarades av 43 boendeassistenter i en kommun i södra Sverige.Resultat: Resultatet visar att majoriteten (n=34) av boendeassistenterna anser att de boende behöver dagligt stöd med munhygienen. Det största hindret är att de boende inte vill ha hjälp med munhygienen. En stor del (n=31) av boendeassistenterna anser att de har tillräcklig kunskap om munvård för att stödja de boende med den dagliga munhygienen.
Folkbibliotekets nya roll i det digitala bibliotekets epok: : om e-böcker, Internetbaserade ljud- och talböcker och förbättrad tillgänglighet till folkbiblioteken i Stockholms län
The digital era has led to technical advances that have transformed the role of the public library from being a place that is used only through physical visits and material, into also being a virtual space that can be accessed by users from outside the library through Internet-based access to e-media such as e-books and streamed or downloadable audiobooks.The aim of this study is to examine how the role of public libraries in Stockholm County has changed in the process of developing into digital libraries: how this has affected their organisation, work methods and strate- gies, as well as their accessibility. The theoretical framework of the study draws on Michael K. Bucklands theory of information accessibility, which is based on six factors of access that are determined by different types of barriers. The methodology is based on a combination of quantitative and qualitative methods. Primary data was gathered through an empirical survey, which consisted of a structured questionnaire distributed to most of the public libraries in Stockholm County and semi-structured interviews with selected librarians and experts for further in-depth understanding.
Lärarens ledarroll i klassrummet och vilka faktorer som påverkar : En studie i två högstadieskolor, årskurs 7, 8 och 9
This exam work project strives to investigate different roles a teacher can adapt to in classroom situations. The focus is on three different types, gained from a dissertation made by Evelyn Säll where she has investigated teacher students? opinions about the teacher?s role. These types are:the Dramatist, the Director and the Illuminator, and five teachers are defined accordingly. Questionnaires and observations are used as a tool in order to come to a conclusion.
Barns delaktighet och inflytande : i arbetet med hållbar utveckling i förskolan
The purpose of this study is to compare the conditions for teaching and learning Sami at primary level in three different types of schools. The study focuses on teachers' views on multilingualism and characteristics of good mother tongue education as well as factors inside and outside school affecting teaching. The classroom environment is also discussed. Six qualitative interviews with practicing teachers in the three school forms were carried out: Sami school, integrated teaching and mother-tongue education. The results showed that the teachers are in favour of multilingualism and feel a responsibility to help more children develop their ability to speak Sami.
Konsten att samverka : - rektorer och socialsekreterares upplevelser om samverkan
Syftet med denna uppsats var att undersöka hur rektorer och socialsekreterare ansåg att samverkan dem emellan fungerade samt om det fanns utrymme för utvecklingsmöjligheter. För att undersöka detta användes en kvalitativ metod och vi intervjuade fyra rektorer och fyra socialsekreterare. I tolkningen av empirin låg hermeneutiken som grund och i analysen kopplade vi empirin till Berth Danermarks modell och tidigare forskning. Vår undersökning visade på att respondenterna ansåg att samverkan fungerar väl till en början när en anmälan utreds men att samverkan sedan försvåras genom att tystnadsplikten kräver ett samtycke från vårdnadshavarna. Om samtycke inte ges försvåras samverkan mellan parterna och socialsekreterarna kan inte ge feedback till rektorerna i ärendet.
Oral hälsa för äldre på vårdboende : en litteraturstudie
Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att undersöka hur fysisk aktivitet och socialt stöd påverkar fyra elevers upplevelse av mental hälsa med fokus på negativ stress.- Hur påverkar fysisk aktivitet upplevd stress hos fyra elever i årskurs 9?- Hur påverkar socialt stöd upplevd stress hos fyra elever i årskurs 9?MetodStudien har genomförts som en kvalitativ undersökning med utgångspunkt i hermeneutiken. För att besvara frågeställningarna har intervjuer med halvstruktur genomförts på fyra elever i årskurs 9. Intervjuerna genomfördes med ljudinspelning och varade mellan 15 och 30 minuter. Materialet transkriberades och analyserades med hjälp av Krav- Kontroll- Stödmodellen.
Att börja från noll. En studie i storstadssatsningens försök att öka det politiska deltagandet hos Malmös invandrare
This thesis title starting from zero alludes to storstadssatsningen's democratic work being accomplished among immigrants in Malmö. My thesis examines which types of political participation storstadssatsningen were trying to increase. The goal was to turn the immigrants into political participants, but in many of the projects the democratic work had to focus on building a ground for democratic participation by bringing isolation to an end and teaching the Swedish language. This may have been the reason that there were not extensive forms of resources to put into projects actually raising the political awareness. Some of the projects can however be said to increase a very large number of types of political participation, both temporary and every day participation.
En studie av zero knowledge-identifikationsprotokoll för smarta kort
Zero knowledge protocols is a lesser known type of protocol that can be used for identification. These protocols are especially designed not to reveal any information during an identification process that can be misused later on, neither by the one who should be convinced of the identity of the user, nor by anyone else that is eavesdropping. Many of these protocols are also especially designed for implementation in smart cards. The more common type of card with a magnetic stripe has during the last few years become more susceptible to attacks since they are easily copied. Smart cards combined with a secure identification protocol has been predicted to be the solution to this problem.
Att expandera sökfrågor i en elektronisk bibliotekskatalog: En jämförelse av återvinningseffektiviteten för fyra olika sökfrågetyper
This Masters thesis deals with query expansion in an online library catalogue. The aim of the study was to compare the retrieval effectiveness of four different query types when applied to the online library catalogue of the University College of Borås. The query types were: an initial query, the initial query with right hand truncation, the initial query expanded with synonyms and finally the initial query expanded with synonyms and right hand truncation. 24 topics were formulated, and four queries for each topic were constructed. The records retrieved by the searches were judged with regard to topicality, and were judged to be non-relevant, partially relevant or relevant.
Bedömning i relation till en likvärdig utbildning ? Ett lärarperspektiv
Följande examensarbete behandlar formativ bedömning i relation till en likvärdig utbildning. Problemområdet grundas på en upplevelse där formativ bedömning förespråkas på lärarutbildningen. Samtidigt upplevs det en avsaknad av detta arbetssätt på den verksamhetsförlagda utbildningen. Litteraturgenomgången redogör därför för formativ bedömning, feedback och en likvärdig utbildning som betydelsefulla aspekter för problemområdet och arbetets frågeställning. Arbetets teoriansats innefattar därför fem strategier för formativ bedömning liksom en modell för feedback.
Föredraget ledarbeteende - en jämförelse mellan män och kvinnor, samt mellan lagidrottare och individuella idrottare
The aim of the study was to a) examine what leader behaviors individual and team athletes prefer and b) examine what leader behaviors men and women prefer. A questionnaire (The Leadership Scale for Sports) was distributed to 168 individuals, from which 130 were included in the study. The data was analyzed in SPSS, in which a three-way and a two-way variance analysis were performed. The results showed that individual athletes preferred the behavior dimensions ?Training and instruction?, ?Positive feedback? and ?Democratic behavior? to a higher degree than did team athletes.
Hur används vetenskap och forskning i den politiska debatten? : Idéanalys av debatten kring försäkringsmedicinskt beslutsstöd
How is research and science being used in political debate? An idea analysis of the debate about försäkringsmedicinskt beslutsstöd (decision tool in healthcare security)This is a case study on different types of research use (utilization) The aim of this paper is to examine how the politicians make use of expertise and research in the parliamentary debate surrounding the decision tool in healthcare security (försäkringsmedicinskt beslutsstöd). The aim is also to find out to what extent different types of research use are present in this debate. In this case study the qualitative method of idea analysis is being used on the empirical material. The tool of analysis is based upon the theories of research use by Amara et al.