Sök:

Sökresultat:

795 Uppsatser om Normative commitment - Sida 46 av 53

Inclusive business and shared values : case study of Stora Enso in Lao PDR

Businesses role in society is changing. Corporations are expected to take responsibility, not only for their traditional business conduct, but also for social and political issues. A rise in globalization and international trade has led to an increased interest in the concept of CSR. Accordingly, stakeholders are expecting multinational companies to be accountable for existing issues in developing countries. New business models are needed to meet increased expectations of responsibility and shared value creation. Based on an understanding of the need for new business models a multinational corporation is studied in a local context, where a radically new way of doing business is developed.

Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users intheir digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. The digitalcampaigns are getting more converge with SNS (social networking sites) in order to let the usershare the content with others and therefore the e-WOM (electronic word of mouth) helps thecompanies digital campaigns to be shared by more users (Moran, Muzellec, & Nolan, 2014).The interactive content in the digital campaigns have shown to provide for engaged users andtherefore leads to loyal users. The reason for this has its roots in the culture of consumptionthat has brought our everyday consumption to a whole new level where we no longer justconsumes a product, we are the brand (Davis, 2013).The study, Click here for solidarity, aims to explain the interactive phases and rhetorical elementsthat companies use to engage the user to interact with the content of the digital campaigns.The study is based on four digital campaigns in four different market areas in order to providewith an overall picture of how companies work with interactive and rhetorical elements. Thusthe study falls into the area of marketing and branding.

Hur påverkar kompetensutveckling individens engagemang och motivation?

Bakgrund: I dagens organisationer kan ökad fokus på kompetensutveckling utskiljas. Anledningen till det kan bland annat vara för att överleva i den ökade konkurrensen. Genom ökade satsningar på kompetensutveckling försäkrar sig organisationen om att de anställda har rätt kompetens och att organisationen kan följa med i utvecklingen. Förutom att medarbetarna är kompetenta krävs även att de arbetar för organisationens bästa. Detta uppnås enklast genom att medarbetarna är engagerade och motiverade för organisationen och sitt arbete.

Den gröna jakten : En studie av en målgruppens relation till ett varumärke utifrånkommunikationen av CSR

It gets more and more important for companies to get involved in Corporate Social Responsibility, CSR, when stakeholders now are more aware of the responsibility companies should take. Through their communication companies show how they take responsibility. Reflected by their goals by which they want to achieve acceptance and understanding through an open dialogue. The paper examines this issue. CSR is an abbreviation for Corporate Social Responsibility which is engagement in responsibility for companies and organisations.

Att engagera sig eller att inte engagera sig : En studie om vilka informationskanaler och motivationsfaktorer som påverkar studenters val gällande föreningsengagemang

Both authors of this study have been involved in the School of Business at Umeå University Student Association (HHUS) and is due this discovery deficiencies and problems within the association. The pressure to engage in HHUS is compared with other financial organizations around the country very low. This led us to consider why this is the case. From experience we know that communication between the association and its members are not functioning optimally. Communication itself is essential for motivating students and for that motivation should be high for the students to experience good quality on the engagement. The purpose of this study is to identify lines of communication and motivational factors that affect students who are members of HHUS to get involved or not.

Sveriges universitets- och högskoleförbunds-modellen : Har införandet av SUHF-modellen ökat förtroendet för lärosätenas redovisning av indirekta kostnader hos forskningsfinansiärerna?

AbstraktTitel: SUHF-modellen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Ann-Sofie MagnussonHandledare: Jan SvanbergDatum: 2013 ? juniSyfte: Syftet med studien är att utforska hur SUHF-modellen är uppbyggd och om övergången till SUHF-modellen har lett till att forskningsfinansiärernas förtroende för lärosätenas redovisning av indirekta kostnader har förbättrats.Metod: I studien har en hermeneutisk kvalitativ metod med förstående epistemologi använts. Metoden innehöll en induktiv empirisk prövning av problemformuleringen. Den induktiva empiriska undersökningen bestod av semi-strukturerade intervjuer med fyra lärosäten och fyra forskningsfinansiärer.Resultat och slutsats: Studien visar att SUHF-modellen inte är tillräckligt tydlig när det gäller gränsdragningen mellan vilka kostnader som är direkta respektive indirekta. Kommunikationen och samarbetet mellan parterna har ökat.

Fanan, förrädarna och friheten : Musiktexter med ideologiska teman från Tredje Riket till Vit Makt-rörelsen ? en komparativ textanalys

The making of a cultural historical exhibition usually involves the collaboration of two categories of professionals: the curator, in charge of the exhibition content, and the designer. From these positions, representing content and form, the team is in charge of cooperating towards a shared goal ? the exhibition ? which is the spatial expression of ideas.This MA thesis is based on my work experience as a designer of cultural historical exhibitions. By means of situations where my perspective collided with that of the museum curators?, I examine our different concepts on a number of issues: the meaning of an exhibition; the process; and the perception of what our respective roles are.

Jag är organisationen : En studie om delaktighet och engagemang på ABB Västerås Motors & Generators

SammanfattningDatum: 18 januari 2013Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingFörfattare: Simon Brodahl Pontus Eliasson David WahlbergTitel: Jag är organisationenHandledare: Johan GrinbergsNyckelord:Delaktighet, engagemang, delaktighet i beslutsfattande frågor, psykologiskt ägandeskap, anställdas välbefinnande och kunskapsspridning.Frågeställning:- Finns det ett gemensamt synsätt på delaktighet och engagemang inom ABB Motors & Generators?- Vad kan göras för att öka delaktigheten och engagemanget inom produktionsdelen och vad kommer detta leda till?- Vad bör ABB: Motors & Generators ha i åtanke vid applicerandet av delaktighet inom produktionsdelen i framtiden?Syfte: Syftet är att utifrån teoretiska referenspunkter analysera ABB:s verksamhet ur ett engagemangs- och delaktighetsperspektiv som ligger till grund för en analytisk diskussion vilken utmynnar i förbättringsförslag.Metod: Den teoretiska referensramen är konstruerad med hjälp av vetenskapliga artiklar och litteratur som behandlar ämnet engagemang och delaktighet. Det empiriska materialet består av en kvalitativ studie bestående av tre djupintervjuer.Slutsats: ABB Motors & Generators innehar ett tankesätt som behövs för att främja ökad delaktighet och engagemang hos de anställda. För att öka medarbetarnas engagemang till organisationen, krävs det att kommunikationen är bra mellan de olika funktionerna. Det är även viktigt att produktionsdelen känner förtroende för ledningen samtidigt som ledningen ger medarbetarna bekräftelse.

Vad bör en bankrådgivare förmedla? : en kvalitativ studie om hur bankrådgivare använder sig utav faktorer för att uppnå en god kundrelation

I dagsläget har alla människor en sorts relation till sin bank. Relationen kan vara alltifrån sparande, lån, aktier och med mera. Produkter och tjänster mellan de olika bankerna har blivit likartade efter avregleringen år 1986. Detta har medfört att det har blivit alltmer viktigare för banker att vara konkurrenskraftiga i sina produkter och tjänster till sina kunder. I detta fall har fler banker investerat mycket på sina resurser för att få lojala kunder.

Representativ valdemokrati? : Gör den valdemokratiska idealtypen rättvisa åt den representativa demokratin?

In modern, Swedish political science there are different ways of looking at ?democracy?. A very common distinction is that between three groups of democratic theories: electoral democracy, participation democracy and deliberative democracy.The nowadays frequently used concept of electoral democracy is often used as synonymous with the older concept of repre­­­­sen­tative or indirect democracy ? frequently regarded as a contrast to the direct democracy of ancient Athens. However, there are also important differences.

Från förnekande till integration. En kvalitativ studie av kvinnors förhållningssätt inför audiologisk rehabilitering.

Adjustment to acquired hearing loss can be understood as a process of learning and change where the point of departure is the subjective apppraisal of a person?s hearing loss in a social and cultural context. The aim of the study was to describe women?s thoughts, emotions and actions prior to audiological rehabilitation, since these are considered important for the ongoing process of adjustment and for the planning of rehabilitation. A phenomenographical approach was used in order to describe the variation in the women?s attitudes before attending rehabilitation.

Matförgiftad? Kanske ett införande av Smiley system i Sverige skulle kunna hjälpa dig?

Most of us sometimes in life visit a restaurant to relax and eat some good food. In that case, we trust that the food they are serving is of good quality and safe which prevent food poisoning. As a consumer you mostly do not have any insight what?s happening in the kitchen at the restaurant. What is really going on when they prepare the food? An introduction of the Smiley system could help you as a consumer in the choice of restaurant.

Vad ska vi spela? En studie om betydelsen av genrebredd i musikundervisning

Title: What shall we play? -A study of the importance of genre spread in music education. The aim of this study is to examine music teachers' and music students' reflections on the importance of genre spread in music education. The study covers music education in municipal primary schools and municipal music schools/schools of arts and music. I have used both quantitative and qualitative methods in my study.

Öppen och kollaborativ innovation : - Erfarenheter från sex företag -

This master of science thesis intends to examine how the established innovation theoriesinteracts with the social and cultural phenomena arising from the reduction in communicationcosts as a result of the development of the internet.The aim is to present a knowledge inventory of attitudes to and experiences of an openapproach, with emphasis on collaborative innovation, in product and service developmentdriven companies in different fields. The studied theories and the empirical results forms thebasis for an analysis of how companies can benefit from the diversified knowledge that existsoutside their borders as well as an exploration of the potential for this kind of knowledgeexchange to act as a catalyst for innovation.The theoretical part of the study is based essentially on two tracks: (1) innovation theories witha focus onopen innovation and user innovation, and (2) a broad review of how theories ofdiversified knowledgeand collective intelligence has become possible to apply in an innovationcontext. The empirical part of the study is based on material obtained from semi-structuredinterviews with respondents from six companies.The results show that companies have implemented unstructured innovation initiatives withoutany formal links to the structured product development processes, which are part of thecompanies core activities. The main conclusions include the following insights: There is a needfor structured links between the unstructured initiatives and the core activities, which makes itpossible to take promising ideas to market. The companies also have to lose some control of theunstructured initiatives; consequently it is impossible to pinpoint what the outcome will be.

Affekter för hållbarhet

Syftet med denna studie var att undersöka vilka samband det finns mellan värderingar, föreställningar och normer kring miljön till agerande för ekologisk hållbarhet i det vardagliga livet. Vår hypotes var att det finns samband mellan affekter kring miljöns framtid och agerande till hållbar utveckling. För att söka svar på syftet och bekräfta hypotesen har enkäter med frågor gällande individens värderingar, föreställningar och normer om miljön samt frågor om miljömässigt agerande skickats ut via e-post till 119 deltagare i åldern 23-65 år. Svarsfrekvensen var på 59 procent. Resultatet visade att det fanns ett flertal starka samband mellan miljömässiga värderingar, föreställningar och normer till individens agerande och hypotesen om att det fanns samband mellan affekter och agerande för hållbar utveckling verifierades.

<- Föregående sida 46 Nästa sida ->