
Sökresultat:
5585 Uppsatser om New media consumption - Sida 27 av 373
Säljare och sociala medier : Hur säljare använder sociala medier för kompetensutveckling
In this study I have explored the profession sales people and how they use social media. I have also studied their needs for further education and how it can be addressed in social media, in order to learn how a B2B-company that educates in sales training can meet sales people in social media. It?s an empirical study based on individual interviews with a semi-structured interview template. Respondents were of mixed age, both men and women.
Prediktorer för negativ kroppsuppfattning : - en studie av mediekonsumtion och psykologiska mekanismer
Betydelsen av mediekonsumtion innehållande ideal/utseendefokus och olika psykologiska mekanismer för kroppsuppfattning studerades genom en enkätundersökning. Urvalet bestod av 331 svenska unga kvinnor och män. För kvinnor fanns ett svagt positivt samband mellan mediekonsumtion och positiv kroppsuppfattning. BMI var en tredjevariabel alternativt en mediator i detta samband. Selektiv exponeringsteori föreslås som en förklaringsmodell för att förstå dessa resultat.
Självupptagna eller inbjudande? : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om hur NGOs kommunicerar med sin publik på Facebook.
Worldwide result over internetusers show that Sweden internet users comes at third place. The technological development has been explosive. Individuals can with the help of technology live some, in other cases all their social lifes through social media. Therefore organizations has a lot to gain by using social media to interact and start up dialogue with their audicence. There are different views whether a civic society has developed on internet or not.
Mediebilden av cancersjuka ur ett genusperspektiv
AbstractTitle: Cancer in media from a gender perspectiveNumber of pages: 33 (49 including enclosures)Author: Emma KreüTutor: Amelie HössjerCourse: Media- and Communication science DPeriod: Spring 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this thesis is to investigate if there are differences between the picture given in media of women with cancer and of men with cancer. The result is aimed to give a deeper picture of how gender is represented in media.Material/Method: The method used in this thesis is discourse analysis, applied on twenty articles which contained personal interviews with women and men who have or have had breast or prostate cancer. Ten of the articles contain interviews with women and ten interviews with men. The articles were selected from criteria based on where and when they were published. They were picked from the two largest papers in Sweden, Dagens Nyheter (DN) and Aftonbladet (AF), ten from each paper, of which five were interviews with women and five with men.
Sociala medier : När kunden själv får välja
In recent years, more and more people have started to live double lives. Blogs, Facebook, YouTube and Twitter have created conditions so that we increasingly live virtual lives on the Internet. The gathering of people in this way entails both risks and opportunities for businesses. This study aims to explain how the phenomenon of social media has affected trade and service companies in a marketing and communication perspective. The idea for the essay came to us after we had observed how different behaviors in companies? concerning social media could vary a lot, and how we felt that this affected our personal view of the brands.
KP vs Julia en studie av två barntidningar
En studie av två barntidningar. Frågeställning och syfte. Våra övergripande frågeställningar har varit: Hur bidrar media i konstruktionen av kön? Hur bidrar media i skapandet av ett barns identitet?.
13 kronor : En fallstudie på SF Medias prissättning av reklamutrymme på bio ur ett tjänsteperspektiv
Denna uppsats behandlar prissättningen av reklamutrymme på bio. Syftet med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse för hur SF Media, vilka är den störta aktören på svensk bioreklammarknad, prissätter reklamutrymmen på bio i praktiken ur ett tjänsteperspektiv. Datahar samlats in genom kvalitativa och semistrukturerade intervjuer med representanter från SF Media. Slutsatserna som dragits är att SF Medias prissättning påverkas av både interna och externa faktorer. SF Media tillämpar en kundbaserad prissättningsstrategi där värdet för kunden styr.
DN Debatts överskattade inflytande på andra medier : En studie av debattsidans genomslagskraft i Aktuellt, Ekot, Göteborgs Posten och Västerbottens-Kuriren
This study intends to examine the impact of a well known debate page in one of Sweden?s biggest newspapers, Dagens Nyheter. We have done this by analysing Ekot, Aktuellt, Göteborgs Posten and Västerbottens-Kuriren to see to what extent they ?take? news from the debate page.The method used was content analysis and to describe some of our thoughts about how we placed the hits in different categories we chose eight of our hits to exemplify.The material from the newspapers, radio and television was examined to discover the potential impact from the debate page.To carry out this study we have mainly used theories about how media get influenced by each other?s news and how they do follow-ups and refer to the original media. Other theories of importance for our study are for example those about what kinds of events that become news and how media influences people?s thoughts about what?s important.One of the most important conclusions we were able to draw after carrying out our study was that the debate page in Dagens Nyheter has quite a small impact on what our chosen media reported on.
Pedagogers syn på konsumtionen av socker och barns påverkan av pedagogers medhavda mat i förskolan
Det har varit många debatter i den svenska media om sockerintag och forskning som visar att barn i dag äter mer godis, läsk, snacks och mindre av frukt och grönt. Syftet med uppsatsen är att undersöka några pedagogers syn på kosten och dess sockerhalt i synnerhet, och de pedagogiska måltiderna i allmänhet, vid en förskola. Vad har pedagoger för syn på hur en bra förebild ska vara vid de pedagogiska måltiderna? Jag gjorde kvalitativa intervjuer med sex pedagoger. Kosten har förändrats mycket och sockerintaget har minskat på förskolan under de år de har arbetat, anser pedagogerna. Pedagogerna kan inte påverka kosten men kan välja att ta bort vissa livsmedel på avdelningen som de anser inte är nyttiga.
Medierepresentationen av världens länder : Strukturer i fyra svenska nyhetstidningar
This essay casts light on the quantitative aspect of the media representation of foreign news. The purpose of the essay is not only to describe the media representation of the countries of the world, but also to explain the representation out of structures that are mirrored by the mass media. Four hypotheses are stated that are operationalized in the research. These are treating four different factors that are believed to affect the representation, economy, geographical distance, cultural distance and the size of the population. A fifth hypothesis is stating that economy is the most influential of the factors.
Spelar risktoleransen någon roll? : En studie om svenska studenters investeringsbeslut
Syftet med uppsatsen är att undersöka den diskurs som följde i svensk media efter migrationsverkets beslut att ge syriska flyktingar permanent uppehållstillstånd.Metoden som vi har utgått ifrån är kritisk diskursanalys och innehållsanalys. Som data har vi valt ut tolv artiklar och två TV-program.Resultatet visar att media äger den makt som gör att de får avgöra hur ett sådant beslut ska presenteras och diskuteras. Resultatet visar även att media använder idag en annorlunda diskurs jämfört med 1980 och 1990 talet.Media kan med sin makt avgöra vem som ska/inte ska uttrycka sig. En ?Vi? och ?De? skapas av media som skiljer mellan den etablerade och den oetablerade i samhället.
Revisionsplikt : Nyttan av revisionsplikten vid kreditärenden
AbstractTitle: The ?Investigator? and the ?Updater? ? new patterns of news use among young adults.Number of pages: 48Author: Anna StrinnholmTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communications, D- levelPeriod: Fall of 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to provide an description of how daily newspaper, TV, radio and the Internet are used by young adults in order to contribute to Lennar Weibulls model ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv?.Method/Material: The method of gathering of empirical material has been conducted by interviewing eight people of how they use daily newspapers, TV, radio and The internet to inform themselves of the daily news. The empirical material has then been analysed by applying a two step method, of first making a summary of the interviews and secondly making a comparison with a model of Lennart Weibull ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv? .Main results:Two different types of ideal media users can be drawn from the empirical research, the ?Investigator? and the ?Updater?. The updater search for news to stay updated and relies on the Internet as main source of information.
Invandrarkvinnan i media
SAMMANFATTNING:Medias makt att påverka individers sätt att tolka verkligheten är stor. Betydelsen för hur man väljer att skriva någonting blir viktigt eftersom det påverkar den sociala praktiken i fråga om makt och inflytande för individer och grupper. Vi har i denna uppsats lagt fokus på hur kvinnor med utländsk bakgrund uppfattar den mediala bilden av invandrarkvinnor och hur det påverkar deras identitetsskapande. Vårt syfte med uppsatsen är att empiriskt undersöka hur kvinnor med utländsk bakgrund uppfattar den bild som förmedlas i media av invandrarkvinnan. Vi har använt oss av en kvalitativ metod och samlat in ett empiriskt material bestående av åtta intervjuer.
Användning av social media bland små och medelstora företag : En studie av café- och konditoribranschen
Titel: Användning av social media bland små och medelstora företag ? En studie av café- och konditoribranschenFörfattare: Lara Domi och Carolina WireskogHandledare: Timurs UmansNivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2011Nyckelord: Social media, små och medelstora företagProblemformulering: Hur använder sig små och medelstora företag av sociala medier?Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att beskriva hur små och medelstora företag i Sverige använder sig av sociala medier och vilka faktorer som påverkar deras roll i de sociala medierna. Vi avser även att finna sätt på hur företagen kan bli effektivare i sitt arbete med de sociala medierna.Metod: En kvantitativ studie med en deduktiv ansats där undersökningen genomfördes på Internet och vände sig till företag verksamma inom café- och konditoribranschen.Teori: Den teoretiska referensramen inleds med teorier om relationsmarknadsföring följt med avsnitt om kommunikation och gratis marknadsföring. Vidare behandlas social media och hur företag använder sig av social media. Kapitlet avslutas med en presentation av vår modell.Resultat: I detta kapitel återges de resultat som framkommit ur den undersökning som genomförts.
Energianalys av Svensk Växtkrafts biogasanläggning i Västerås
Svensk Växtkraft is the owner of the biogas plant in Västerås. The company is planning to increase
their treatment capacity at their biogas plant. In connection to this work it is also possible to make
some energy saving changes to the biogas plant. The objective of this study was therefore to make
an electricity and heat survey of the biogas plant, a detailed study of the heat consumption in the
sanitation step and also a comparison of energy consumption with the present sanitation method
and an alternative strategy where the waste is treated in 55 °C during 10 hours (the current method
is heating to 70 °C during 1 hour).
The energy survey was conducted in close collaboration with staff at the biogas plant. The current
during normal operation was measured, power was calculated and multiplied by the time of usage to
obtain the energy consumed.