
Sökresultat:
4806 Uppsatser om National kultur - Sida 40 av 321
Kulturturism, finns det? : En fallstudie av Barcelona
Denna uppsats är slutprodukten av vår fallstudie av Barcelona. Studien innehåller upplevelser, observationer, intervjuer och framförallt intressanta möten och spontana diskussioner med representanter för turistnäringen, andra turister, samt lokalbefolkning. Barcelona är speciell på det sätt att staden har en rik kultur som är en förutsättning för dess turismnäring och kan därmed beskrivas som en kulturdestination. Genom att beskriva de viktigaste kulturella attributen för Barcelona vill vi reda ut begreppet kulturturism som är ett mångfacetterat begrepp. Det är kring detta resonemang vi har utvecklat vår huvudfråga.
Utmattning av vägbroar i armerad betong enligt eurokoder
Since 1 January 2010 it is a requirement to use the European standards, Eurocodes, in Sweden when constructing bridges. One chapter that has caused an extra amount of problems for the engineers is the one about fatigue analysis, which resulted in us doing this thesis.To do this we had to read all of the Eurocodes that direct, or indirect deals with fatigue and calculating of such. We have read the background documents for the Eurocodes and master?s thesis in the subject. We also studied the calculations of bridges constructed by different construction firms.We have chosen to limit the thesis to discuss only road bridges made of concrete due to the lack of method for verification of concrete in the national appendix.
Relationskvalité, attributioner och självinsikt i det västerländska samhället
Denna studie ämnade studera sambandet mellan självinsikt, attributioner och relationskvalité. Tidigare studier har visat att det finns ett tydligt samband mellan attributioner och relationskvalité. Vårt syfte var att expandera och replikera detta fynd och placera in det i ett större sammanhang, kultur-relationskedjan, där även självinsikt och kultur ingår. Femtiosex personer (28 par), majoriteten studenter, deltog i studien som utfördes individuellt i enkätform. Resultatet visade på en replikering av tidigare fynd i sambandet mellan attributioner och relationskvalité (r(56)=-0,320, p < 0,05).
Fransmännen och vi - olika som bär? : En kritisk diskursanalys av läroböcker i franska och om förmedlingen av franskhet och en viss fransk kultur.
Denna studie har som utgångspunkt att analysera läroböcker för nybörjare i franska för att se vilken kulturell bild som ges av franskhet och fransk identitet. Genom att använda en kritisk diskursanalys som metod, kan man upptäcka de representationer som ges av olika kulturella företeelser. Emellertid är begreppet kultur komplext att definiera och sammanfatta; det handlar om en dynamisk alltjämt pågående process som är nära sammanlänkad med identitet, nationalitet och lärande. Därför är det relevant att studera läroböckernas definitionsramar för att undersöka hur tankegångar kring uppdelningen av ?vi-och-dem? ser ut.
Hur påverkar kulturella skillnader mellan Sverige och Kina organisationens arbetssätt? : En fallstudie på Sandvik AB
It is important that organizations today focus on continuous improvements in order to face the growing competition in the world. A company needs a corporate culture that supports and encourages the employees to be creative and innovative in their work. This is necessary for the company if they are striving towards continuous learning and development within their organization.The main purpose of this paper is to investigate how the culture differences between Sweden and China affect Sandvik AB. We will also study how the company manages continuous improvements and what consequences culture differences have on their work.Our paper is a single case study at Sandvik AB in Sweden and China. We have visited Sandvik in Sandviken to conduct a series of interviews with employees of different position within the company and with dissimilar work tasks.
#VisitOurCountry : Nationella turistorganisationers användning av sociala medier
Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization.Method: The authors used three different methods of research: one structured observation to study the national tourism organizations? everyday work in social media, one field stimulation to study if and how different NTO respond if a prospective visitor makes them a direct question via social media and finally an email interview to gain insight into NTO?s underlying strategies and policies about social media usage.Theoretical framework: The theories that have been used in this paper include the Uses and gratifications model, theories of one-way and multi-way communication, theories of social media and relationship marketing.Conclusion: By making use of social media the company releases some of its control to the customers as the latter can express their opinions freely in this type of media. One of the advantages of social media is that the platform favors dialogue and feedback. Social media can be used for traditional one-way communication, but works best as a supplement to the regular marketing activities, allowing the activities on social media platforms to focus on branding and building long-term customer relationships.
ÅNYO. Ett bildverk om förbannade missöden och älskade bedrifter i svensk historia
SAMMANDRAGHistorien kan definieras som vår förflutna verklighet. Där finns ledtrådar till varför vår kultur och vårt samhälle ser ut som det gör. Ledtrådar till varför revolutioner uppstår eller varför dramaserien Rederiet slutade sändas. Alla historiska utvecklingslinjer har lett fram till den verklighet vi lever i idag och detta projekt belyser några ögonblick på vägen. Jag upplever att svensk kultur- och samhällshistoria ofta presenteras på ett onyanserat och likriktat sätt.
Problemrepresentationen av arbetslöshet och arbetslösa : En diskursanalys om problematiseringen av arbetslöshet och arbetslösa i nationella policydokument åren 1979/80 och 2006/07
This essay is about the problematization of uneployment and unemployed in national policy documents of the years 1979 and 2007. The purpose of this essay is to illustrate and analyze the problematization of unemployment as a construction. My overall aim is investigating how the unemployed and unemployment are represented and constructed in the Swedish political debate the years of 1979/80 and 2006/07 by analyzing national policy document. The analysis will consist of questions about the problemrepresentaion made by unemployment and the unemployed, the assumptions behind this problematization and what kind of impact it could generate for the unemployed. In this way, the study aims to investigate the changes that may have occurred in how unemployment is problematized in the Swedish policy documents and highlight citizenship conditions on the basis of labor market policy.
"Killar kommer alltid vara bättre, så är livet att vara tjej" : En kvalitativ undersökning om kvinnors plats inom sporterna snowboard och freeskiing
For some time researcher has focused their interest on how women are being treated in sports and what impact it has on the development of the sports movement. Researchers in the field have tried to clarify where the problem lies, if it is gender or sex. Are the differences between the sexes caused by how society portrays women or because women and men are built for different purposes. This research paper studied how women in the sports of snowboarding and freeskiing perceived their possibilities to practice their own sports. Furthermore, the study tried to answer if the problems are originated from the culture of the sports, what the possibilities and opportunities women had to make ?it? and what women think is the reason why there are so few female athletes in their sports.
Omvårdnad av patienter från en annan kultur - Vilka problem ställs sjuksköterskan inför?
Omvårdnad ? Självständigt arbete IVOM080.
Det trettioåriga kriget i tyska och svenska uppslagsverk 1845-2005
In this essay I compare the description of the Thirty Years? War in a number of German and Swedish encyclopedias published between 1854 and 2005. The essay is a historiographical research with focus on three areas; the description of the war background, the reason of the Swedish intervention in the war and the picture of the Swedish king Gustav II Adolf with the consequences of the war and the peace of Westphalia. I want to analyze the differences and similarities in the way the history is being told in the German and Swedish encyclopedias. The research shows a transformation from a narrative, nationalistic, partial description with focus on individuals and specific events to a more analytical and objective description with focus on structures.
Äktenskap och skilsmässa : En studie av hur den syrisk-ortodoxa kyrkans äktenskapsordningar utmanats i det svenska samhället och av hur dessa utmaningar mötts
De första syrianerna kom som flyktingar från Libanon till Sverige 1967 men den stora flygtingvågen av syrianer till Sverige skedde i mitten av 1970 och i början av 1980-t.När man flyr sitt forna hemland lämnar man en del av sin gamla kultur kvar och tar emot en del av den nya kulturen i det land man flyr till, en del av livet är när man förlovar och gifter sig eller när man skiljer sig, just på detta område är det en del skillnader mellan de forna hemländerna och det nya landet, i Sverige har man en individcentrerad kultur, medan i de länder syrianerna kommer ifrån är det den kollektivistiskcentrerade kulturen som dominerar.Trots att äktenskapet är en av sju sakrament(mysterion)som finns i den syrisk-ortodoxa kyrkan som syrianerna tillhör och skilsmässa var var ytterst sällan förekommande i de forna hemländerna är det desto vanligare att man skiljer sig(annulering av äktenskap).Det är denna förändringsprocces som beskrivers i den här uppsatsen..
Statliga turistbyråers marknadskommunikation : en jämförande studie om den Tyska och den Tjeckiska turistbyråns verksamhet på den svenska marknaden
In many of the world's countries, there is a national organization responsible for marketingthat country as a tourist destination. Through their offices, these organizations work towardsthe creation of effective strategies and a deeper understanding of local markets. Usingqualitative methods such as interviews, observations, and thematic analysis, we managed toinvestigate how the Czech and the German national tourist offices operate, and whatstrategies they are implementing to increase the volume of tourism. The study focused on theanalysis and comparison of the organizations' goals and communication channels.The results show that the investigated tourist boards operate in a similar manner with smalldifferences concerning choice of strategies and communication channels. These discrepanciescan be partly explained by differences in the organization's ownership forms and theconsequences that follow that fact.
Släktnamn i Sollefteå : En studie av tillnamnsbruket i Sollefteå församling 1700-1820.
This study aims to investigate and describe the direction of the ideological development of the Swedish gymnastics association Gymniska Förbundet. Between 1928 and 1932, this organization transformed from a purely gymnastic and cultural association into an influential platform for the production of Swedish nationalist ideology. Based on theories of National Socialism?s formation within modern society, the analysis focus on the conditions regulating Gymniska Förbundets relation to modernity. Thus the study examines the association?s ideas in relationship to the concept of modernity.
Kultur, makt och begreppet stat i förhandlingssituationer: en fallstudie av den norsk-svenska renbeteskonventionen
This paper develops a theory for understanding negotiation situations involving states and indigenous peoples. Using relevant constructivist theory as a starting point, the paper develops a theory about understanding the relationship between power and culture implicit in the concept of the state. This relationship is examined in negotiations situations involving states and indigenous peoples. States are constituted by social structure and are representatives of the national culture. At the same time states are actors within the international system and a part of the culture of Westphalia.