Sök:

Sökresultat:

3109 Uppsatser om Nation Brand Image - Sida 66 av 208

Ledande individers effekt på organisationen

This study is conducted with a focus on managers and its different forms as found in a nation wide Swedish bedroom specialist-organisation, Sängjätten. Leadership is perceived in many forms and depends on a large variety of factors within and outside the organisation. One of these factors is ownership and the characteristics these imply on the forms in which the manager works. Within the studied organisation there were two distinctive forms of ownership regarding to the stores we studied; such as franchising compared to the franchiser owned through a national headquarter, so-called ?self-proprietary stores?.

Skäl till co-branding och dess kritiska framgångsfaktorer : Strategiska samarbeten mellan svenska modeföretag

Co-branding är samarbetet mellan två företag som utmynnar i en ny, unik produkt, där kopplingen mellan varumärkena samt gemensam marknadsföring från samarbetsföretagen leder till positiva synergieffekter. Intresset för marknadsföringsstrategin co-branding har ökat i takt med globaliseringen då företagens varumärke riskerar att försvinna i mängden av konkurrerande varumärken och på så sätt förlora viktiga marknadsandelar och varumärkeskännedom.Denna studie ämnar dels öka kunskapen om fenomenet co-branding samt för vilka skäl denna strategi kan vara lämplig att använda och dels hjälpa företag att utröna vilka som kan vara de kritiska framgångsfaktorerna, alltså de absolut viktigaste variablerna för att deras co-brand ska lyckas på marknaden. Vi har intervjuat tre fallföretag inom den svenska modebranschen för att undersöka vilka deras skäl till cobranding är och vilka de kritiska framgångsfaktorerna för dessa samarbeten är. Dessa företag har samtliga genomfört co-branding under de senaste tre åren. Resultatet av studien visar att skälen till co-branding kan vara att skapa en trovärdig varumärkesbreddning, försvara sig mot konkurrenter samt skapa en förhöjd uppfattad kvalitet för konsumenten något som möjliggör prispremium.

Strategisk anarki : en utredning av WeActivists strategiska funktion inom WeSC

ABSTRACTTitle: Strategic Anarchy ? a study on WeActivists' communicative function inside WeSC.Number of pages: 69Authors: Frida Leijonborg, Nils Lindstro?mTutor: Jessica GustafssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Second term 2013University: Division of Media and Communication, department of information science, Uppsala UniversityPurpose: Our aim with this paper is to examine the communicative role WeActivists play in WeSC's external communication, and also to investigate what it means to be part of the activist concept as individuals. This will be done by presenting WeSC's key values and investigate whether these are portrayed by the representation of the activists in market campaigns and personal interviews.Material/Method: We have conducted a qualititave study where we interviewed three WeActivists of various age and profession. Furthermore we did a semiotic analysis of 10 images from 7 advertising campaigns.Main results: Our results indicate that WeActivists play a significant role in WeSC?s external communication, and thus signifying that they play a major part in creating WeSC's brand identity.

Vem bryr sig? ? en studie av Corporate Social Responsibility som konkurrensmedel

The competitive situation for businesses has experienced drastical changes as an effectof globalization and changes in consumer demands. Product related competitive advantages arerisking to quickly become presumptions for competition. The demand for increased innovationpace, along with the intense price competition, has led to buisnesses trying to find new ways todifferentiate themselves and Corporate Social Responsibility has became one way of doing so.The bad working conditions associated with the textile industry have rised a debate about thebusinesses? Corporate Social Responsibility. The future is heading towards more and morecompanies choosing to take their social responsibility, many of those experiencing this to be anadvandage in the relation with the consumers.

Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer

Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. Butikspersonalen bör ses som en av företagets mest betydelsefulla resurser som marknadsförare då de har störst kundkontakt. Därför bör företag satsa på intern kommunikation för att marknadsföra varumärket till personalen.Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur företag kan använda intern kommunikation för att utveckla och motivera sin butikspersonal till att agera som varumärkesambassadörer.Metod: Undersökningen består av en fallstudie av ett företag som använder sig av konceptbutiker för att marknadsföra sitt varumärke. Studien består av kvalitativ karaktär genom intervju med distriktschef, kvantitativ data i form av enkätundersökning med personalen, samt granskning av företagets årsredovisning.

Det föränderliga Sovjetunionen

The objective of this essay has been to show how the image of the Soviet Union in ?Alla tiders historia? differs in the 1989 and 2004 editions of the book. To explain these differences I have used a discourse analytic perspective, mainly inspired by Michel Foucault and his philosophical theories of the constructions of objects, and also Faircloughs critical discourse analysis inspired by Gramsci.In this paper the two editions of ?Alla tiders historia? are presented with quotes which are then analysed from using my theoretical framework. In the 1989 edition three themes emerged: continuity, undecidability and ambivalence, which together present an image of a Soviet Union which is not clearly defined within the political discourse.In the 2004 edition this struggle over the discourse has been settled and the Soviet Union?s position as a dictatorship has been determined, at the same time as the Soviet Union is put in a negative relationship with Czar Russia and is connected with Nazi Germany.

På utsidan av den svenska rättvisan : Om hur människor utan uppehållstillstånd framställs och konstrueras i den politiska debatten

Denna studie undersöker hur politiker inom regeringspartierna i den politiska debatten framställer och konstruerar människor utan uppehållstillstånd. Hur talas det kring människor utan uppehållstillstånd? För att få svar på mina frågor analyseras, med diskursteori som både metodologisk och teoretisk utgångspunkt, de politiska debatter som tar plats i riksdagens kammare.Uppsatsen redogör för och diskuterar den asyldiskurs som regeringspolitikerna försöker göra gällande i den politiska debatten. Analysen visar på att kriminaliseringen av papperslösa och gömda samt framställningen av Sverige som öppet och generöst utgör en utgångspunkt för diskursen..

Reklam i kostym : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av de köpta debatterna på Newsmill.se

The aim of this thesis was to explore and analyze the sponsored debates on Newsmill, so called seminars. How does the sponsor use Newsmills seminars for marketing purposes? Who is allowed to write in Newsmills seminars?To answer these questions we used both a quantitative survey and a qualitative survey.To examine how the sponsors use Newsmills seminars for marketing purposes we conducted a qualitative analysis which included three of the eleven seminars - a total of 26 articles. We examined how the sponsors conveyed the picture of themselves and if the written content in Newsmills seminars contained any hidden marketing. We could see that the sponsor has a great deal of influence on the seminars and also used them to market their brand with hybrid messages.

De från andra sidan : Mediebilden av den marockanska minoriteten i spanska dagstidningar på webben 2010-2012

The power of news media to shape public opinion has been widely researched and acknowledged. In the globalized world of today, media representations of different ethnic groups therefore contribute to social segregation or desegregation. This thesis investigates how Spanish news media frame Spain?s most numerous minority of non-European ethnicity: the Moroccans. Using a quantitative content analysis, we have analysed about 200 news articles in the two most read Spanish online newspapers, El País and El Mundo, published during a two-year period, 2010-2012.

Att sätta sig själv på kartan - En studie om konsten att attrahera ekonomistudenter

Uppsatsens titel: ?Att sätta sig på kartan? - En studie om konsten att attrahera ekonomistudenter Seminariedatum: 2007-06-04 Kurs: FEK 591 Magisteruppsats, Företagsekonomi, 10 poäng Författare: Maria Arfwidsson, Katarina Gabrielsson, Sophie Laurell Handledare: Tony Huzzard Nyckelord: Attraktion, Image, Employer branding, Självförtroende, Imageförtroende Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla en större förståelse till varför de valda fallföretaget i dagsläget inte ses som en attraktiv arbetsgivare för nyutexaminerade ekonomer. Metod: Studien är en fallstudie med en kvalitativ induktiv ansats. Studiens empiri har huvudsakligen samlats in genom kvalitativa intervjuer, semistrukturerade intervjuer och fokusgruppdiskussioner. Teoretiska perspektiv: Studien bygger på litteratur om image, identitet, employer branding samt teorier kring generation Y.

Du sköna fria värld : En analys av globaliseringsdebatten utifrån ett makt- och hegemoniperspektiv

This essay aims to emphasize and clarify the positions that exist within the current globalization debate. The positions are the neo-liberal, the opponents, the pragmatists and the skeptics. The text presents and explains their ideological, moral and political positions and beliefs about the world, the nation state, the society and the individual; in light of Steven Lukes? and Antonio Gramsci's theories regarding the interaction and the relationship between power and hegemony. The methodological starting point is the ideology-critical analysis; in which their arguments in the current globalization debate is highlighted and categorized.

Supporterkultur i kris? En kvalitativ forskningsrapport

Att undersöka hur svenska supporterföreningar arbetar för att skapa förtroende kring sig själv och sitt varumärke i förhållande till medierapporteringen kring fotbollsvåldet. I studien har vi tillämpat kvalitativa metoder. Huvudsakliga har det empiriska materialet har samlats in genom personliga intervjuer och artiklar. Idag verkar det ofta som att det viktigaste för journalister är att sälja lösnummer och skapa rubriker än att förmedla den korrekta bilden av en händelse. Det har visat sig genom våra intervjuer och artikelanalyser att journalister ofta saknar kunskap i ämnet vilket ofta leder till fel ordval.

Hur liten kan bli stark i den konkurrerande musikbranschen : En fallstudie av Company TEN

SyfteSyftet med detta arbete är att beskriva och analysera hur Company TEN bygger och kommunicerar sitt varumärke och hur de uppfattas av andra företag. Avsikten är att även beskriva och analysera hur företagets nätverksrelationer används och bidrar till varumärkesmarknadsföringen. Med detta syfte utvecklades även två forskningsfrågor:Hur kan ett litet bolag bygga upp ett starkt varumärke och image i musikbranschen?Hur sköter och nyttjar ett litet bolag nätverksrelationer gentemot andra företag för att bygga upp ett starkt varumärke i musikbranschen?  MetodDenna uppsats är av en kvalitativ fallstudieundersökning med något av en abduktiv karaktär. Fallstudieföretaget jag valt är Company TEN, ett mindre musikbolag som arbetar med 360-avtal.

Jämförelse av stenull- och polyuretanisolering : Brand- och fuktegenskaper i passivhuskonstruktion

This report compares two different types of insulation with regards to fire and moisture. The materials were tested for the company Fiskarhedenvillan AB, for a wall and a roof construction that the company currently uses in the establishment of Sweden's first certified passive house for international standards.Their current material, Rockwool, is compared to a relatively new material on the Swedish market called SEALECTION Agribalance sold by the company ISO Green AB. The material is a type of polyurethane insulation. This insulation material would result in a more efficient execution of the construction as it provides waterproofing and is applied more easily than Rockwool. From a fire standpoint, literature studies and discussions with fire experts led to results.

Design of a Direct-conversion Radio Receiver Front-end in CMOS Technology

In this Master's thesis, a direct-conversion receiver front-end has been designed in a 0.18um CMOS technology. Direct-conversion receivers (DCR) have obvious advantages over the heterodyne counterpart. Since the intermediate frequency (IF) is zero, the problem of image is circumvented. As a result, no front-end image reject filter is required and the channel selection requires only a low-pass filter, which makes it easy to integrate directly on chip. However, the DCR also suffers from several drawbacks such as extreme sensitivity to DC offsets, 1/f noise, local oscillator (LO) leakage/radiation, front-end nonlinearity and I/Q mismatch.

<- Föregående sida 66 Nästa sida ->