Sök:

Sökresultat:

2141 Uppsatser om Nackdelar - Sida 1 av 143

Vad finns det för fördelar och nackdelar medmolnet? : Hur upplever IT-företag dessa?

Att inom företag och organisationer använda sig av molntjänster är den senaste heta trenden inom IT-världen. Men vad finns det egentligen för fördelar och Nackdelar med att använda sig av molntjänster? I denna uppsats beskriver vi först fenomenet molnetoch molnjänster, även känt som cloud computing. Efter det har vi gjort en litteraturstudie för att ta reda på vad det finns för för och Nackdelar med användandetav molntjänster. Vi har till slut utfört en kvalitativ enkätundersökning för att ta reda påvad IT-företag som använder sig av molntjänster upplever för för och Nackdelar meddem.

Åldersintigrerad undervisning, För och : nackdelar

I detta arbete undersöks fem lärares uppfattningar om åldersintegrerad undervisning vad gäller eventuella för/Nackdelar. Deras uppfattningar ställs i relation till bearbetad litteratur. Aspekterna som har undersökts är organisationen kring arbetssättet, inlärning, socialutveckling, elever med inlärningssvårigheter samt lärarnas arbets situation. Undersökningen är genomförd i öppen intervjuform. Resultatet visar att lärarnas uppfattningar om åldersintergreringen varierar mycket beroende på hur skolorna organiserar arbetssättet.

Systemdesign med fokus på säkerhet i ASP.NET

Examensarbetet har gjorts utifrån Företaget AB där kundnyttan med JDF har utretts. Rapporten presenterar de för- och Nackdelar med JDF-flöde som framkommit under projektets gång.Man kan välja att utnyttja JDF på olika sätt. I rapporten har tre hypoteser ställts mot varandra där utnyttjandegraden av JDF kontra för- och Nackdelar för kunder och tryckeri presenterats.

Kundnytta med JDF-flöde

Examensarbetet har gjorts utifrån Företaget AB där kundnyttan med JDF har utretts. Rapporten presenterar de för- och Nackdelar med JDF-flöde som framkommit under projektets gång.Man kan välja att utnyttja JDF på olika sätt. I rapporten har tre hypoteser ställts mot varandra där utnyttjandegraden av JDF kontra för- och Nackdelar för kunder och tryckeri presenterats.

Åldersblandning i skolan? Fördelar/möjligheter-nackdelar/svårigheter

Examensarbetet handlar om fördelar/möjligheter, Nackdelar/svårigheter med åldersblandad undervisning i skolan. Arbetet är sammanställt efter en litteraturstudie där syftet var att utveckla kunskap om åldersblandad undervisning.Litteraturstudien bygger på olika författares syn på åldersblandning i skolan, om dess fördelar/möjligheter-Nackdelar/svårigheter. Den empiriska delen av arbetet är utförd på en skola med åldersblandat arbetssätt där följande frågeställningar har sökts svar på: Hur organiseras och bedrivs åldersblandad undervisning på en skola? Vilka fördelar och Nackdelar finns med åldersblandad arbetsform på en skola?Vad tycker elevrna om åldersblandat arbetssätt på en skola? Studien visade bl.a på att gruppens förändring, i och med det årliga uppbrottet, kändes jobbigt för både elever och läraren. Det finns inte någon enkel lösning på vilket arbetssätt som är det bästa.

I alla väder - Förskollärare och föräldrars uppfattningar om uteförskolans för- och nackdelar

Vi har uppmärksammat att uteförskolan blivit mer populär under senare år och vill pga. detta undersöka varför förskollärare och föräldrar väljer uteförskolan samt deras uppfattningar om uteförskolans för- och Nackdelar. Litteraturen som vi har utgått ifrån består dels av avhandlingar om föräldrars relation till förskolan och dels av undersökningar om utevistelsens betydelse. För att få fram våra resultat har vi intervjuat förskollärare som arbetar på uteförskolan i vår undersökning och fått enkäter besvarade av föräldrar som har placerat sina barn där. Vi har med hjälp av Sven Perssons avhandling analyserat och presenterat vårt resultat i olika teman.

Uteförskolan och inneförskolan- en jämförande studie

Genom att jag har samlat in empiriskt material i form av kvalitativa intervjuer av sammanlagt två pedagoger och fyra barn på två olika förskolor, har jag undersökt vad barn och pedagoger anser om uteförskolor respektive inneförskolor. Sedan har jag jämfört uteförskolan med inneförskolan samt granskat deras fördelar och Nackdelar ur ett pedagogiskt perspektiv..

Läs- och skrivinlärning med hjälp av Umeå-modellen. För- och nackdelar

Syftet med vår studie var att ta reda på hur arbetet går till med Umeå-modellen som läs- och skrivinlärningsmodell samt vad olika lärare anser vara modellens för- och Nackdelar.  För att ta reda på olika lärares åsikter om Umeå-modellen intervjuade vi åtta yrkesverksamma lärare varav fyra som arbetar med modellen, fyra som inte arbetar med den samt en läs- och skrivmentor. Vårt resultat visade att de som använder Umeå-modellen arbetar noggrant efter den och ser många fördelar med modellen. De som däremot inte använder Umeå-modellen har svårare att se fördelar med modellen och använder sig i stället av delar av olika ljudenliga läs- och skrivinlärningsmodeller. Nackdelar som framkom var att Umeå-modellen är för strikt, det krävs gedigen utbildning samt att det saknas läromedel.  .

Revisorers syn på slopad revisionsplikt : - För- och nackdelar

Uppsatsens syfte är att undersöka revisorers syn på vilka för- och Nackdelar som kan uppkomma med en slopad revisionsplikt, samt om fördelarna väger upp Nackdelarna. I undersökningen användes kvalitativ ansats. Primärdata samlades in genom personliga intervjuer med kvalificerade revisorer, både från stora och små revisionsbyråer. Materialet analyserades utifrån en omarbetad Intressentmodell. Enligt revisorer är den största fördelen med slopad revisionsplikt att de inte behöver vara oberoende vid en granskning av rapporter i små aktiebolag.

Fördelar och nackdelar med olika intramuskulära injektionsområden: en litteraturöversikt

Tillämpning av evidensbaserad omvårdnad innebär att sjuksköterskor ska integrera de bevisat bästa metoderna för att tillsammans med patienten besluta om olika omvårdnadsinsatser. Syftet med denna litterturöversikt var att beskriva de fördelar och Nackdelar som finns med fem beskrivna injektionsområden för intramuskulär injektion. Frågeställningarna var: Vilka fördelar finns med respektive intramuskulärt injektionsområde?, Vilka Nackdelar finns med respektive intramuskulärt injektionsområde?, Är något injektionsområde att föredra för några patientgrupper? och Finns det några andra faktorer som man borde tänka på vid valet av injektionsområde? Tolv artiklar analyserades systematiskt utifrån frågeställningarna. I resultatet framgår av flera samstämmiga studier att det finns fler fördelar än Nackdelar med att använda det ventrogluteala injektionsområdet när intramuskulära injektioner skall ges till en patient.

Fördelar och nackdelar med olika intramuskulära injektionsområden: en litteraturöversikt

Tillämpning av evidensbaserad omvårdnad innebär att sjuksköterskor ska integrera de bevisat bästa metoderna för att tillsammans med patienten besluta om olika omvårdnadsinsatser. Syftet med denna litterturöversikt var att beskriva de fördelar och Nackdelar som finns med fem beskrivna injektionsområden för intramuskulär injektion. Frågeställningarna var: Vilka fördelar finns med respektive intramuskulärt injektionsområde?, Vilka Nackdelar finns med respektive intramuskulärt injektionsområde?, Är något injektionsområde att föredra för några patientgrupper? och Finns det några andra faktorer som man borde tänka på vid valet av injektionsområde? Tolv artiklar analyserades systematiskt utifrån frågeställningarna. I resultatet framgår av flera samstämmiga studier att det finns fler fördelar än Nackdelar med att använda det ventrogluteala injektionsområdet när intramuskulära injektioner skall ges till en patient.

Reading recovery - what about it? : ett perspektiv på för- och nackdelar i en framgångsrik metod

Reading Recovery (RR) programmet är en kompenserande läs- och skrivutvecklingsmetod från Nya Zeeland som utvecklats av Marie M Clay. Vi har under 5 veckor studerat RR programmet genom observationer och intervjuer av elever, föräldrar och lärare på en skola i Nya Zeeland. Detta med syftet att uppmärksamma om och i så fall vilka för- och Nackdelar som finns i programmet och vad vi skulle vilja använda oss av i vår roll som blivande lärare. Vi har valt att avgränsa och fokusera vår studie enbart kring för- och Nackdelar eftersom detta är sådant vi ser relevant till vårt gällande syfte. Vår studie visar på såväl fördelar som Nackdelar vid användandet av programmet.

Reading recovery - what about it?: ett perspektiv på för-
och nackdelar i en framgångsrik metod

Reading Recovery (RR) programmet är en kompenserande läs- och skrivutvecklingsmetod från Nya Zeeland som utvecklats av Marie M Clay. Vi har under 5 veckor studerat RR programmet genom observationer och intervjuer av elever, föräldrar och lärare på en skola i Nya Zeeland. Detta med syftet att uppmärksamma om och i så fall vilka för- och Nackdelar som finns i programmet och vad vi skulle vilja använda oss av i vår roll som blivande lärare. Vi har valt att avgränsa och fokusera vår studie enbart kring för- och Nackdelar eftersom detta är sådant vi ser relevant till vårt gällande syfte. Vår studie visar på såväl fördelar som Nackdelar vid användandet av programmet.

Versant, en objektorienterad databas i jämförelse med relationsdatabas.

Relationsmodellen kom 1970 och är i våra dagar generellt accepterad som ett landmärke. Databasen lagrar sin data i form av tabeller och har ett välbeprövat sätt att lagra information på. Första generationens objektorienterade databaser kom 1986. Det som är kännetecknande för en objektorienterad databas är att data sparas i form av objekt i databasen. Vi vill med vår uppsats testa om användandet av Versant minskar relationsdatabasens Nackdelar och därmed är ett bättre val till typ av databas.

För- och nackdelar med belöningssystem : En studie om Scania

För- och Nackdelar med belöningssystem - en studie om ScaniaVårt syfte är att beskriva hur ett belöningssystem kan vara uppbyggt och studera vilka för- och Nackdelar ett belöningssystem medför. Vi studerar närmare hur Scanias belöningssystem ser ut och hur väl det fungerar som en motivationsfaktor för de anställda. Vi vill också undersöka om det finns något som kan förbättras med Scanias belöningssystemVi använde en kvalitativ metod. Utifrån litteraturstudier skapades en referensram. Därefter intervjuade vi sex personer på Scania om deras belöningssystem.

1 Nästa sida ->