
Sökresultat:
1442 Uppsatser om Music Branding - Sida 63 av 97
Apparently obscure
Through wing pattern, posture and movement, a harmless moth of the family Brenthia imitates an eight-eyed jumping spider. When an octopus of the species Thaumoctopus mimicus sense danger it can alter its appearance to that of a venomous sea snake. They are both drawing attention to themselves. Nevertheless, and because of this, they are protected. The mechanism is called mimicry.
Varumärkesarbete i en krissituation: en fallstudie av återuppbyggandet av Skandias varumärke
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag kan arbeta för att förebygga skada på varumärket, samt undersöka hur återuppbyggnadsarbetet av ett skadat varumärke kan utformas. Vi har gjort en fallstudie av återuppbyggandet av Skandias Varumärke. För ett par år sedan råkade Skandia ut för en krissituation som skadade deras varumärke, vi har undersökt hur de arbetade för att återuppbygga sitt varumärkesvärde. Vi fann att riskanalyser och intern kommunikation är en viktig grund för att undvika varumärkeskriser. Detta förarbete minskar risken för negativa konsekvenser för varumärket när en kris inträffar, det förenklar även återuppbyggnadsarbetet.
Varumärkesidentitet och image ur ett nationellt och ett internationellt perspektiv
Detta är en fallstudie med Axcent of Scandinavia som studieobjekt. Studien behandlar varumärket och imagen hos företagets klockförsäljning. Syftet med den här studien är att studera och analysera Axcent of Scandinavias tänkta image i jämförelse med konsumenternas upplevda image dels i Sverige och dels internationellt.Författarna har använt tillfällighetsurval som underlag för enkätundersökningarna. En intervju med Chief Operating Officer på Axcent of Scandinavia, Liisa Männistö, har genomförts. Detta för att beskriva den tänkta imagen.Resultaten från enkätundersökningarna och ?2 -testen visade harmoni beträffande den tänkta imagen och den upplevda imagen i Sverige.
Art and Design City Helsingfors : En studie av stadsbyggnadsprojektet Arabiastranden
Syftet med denna uppsats har varit att studera på vilket sätt stadsbyggnadsprojektet Arabiastranden i Helsingfors kan ses som ett exempel på en generell trend inom samhällsplaneringen. Denna trend handlar om att använda sig av varumärken och estetiska uttryck i den byggda miljön för att marknadsföra och konkurrera på en global marknad. Uppsatsens fallstudieområde är stadsbyggnadsprojektet och stadsdelen Arabiastranden, som representerar konst, historia och design i Helsingforsregionens ambition att uppnå ett varumärke som en ?Art and Design City?. Metoden är baserad på personliga intervjuer, guidning, föreläsningar, planeringsdokument och litteratur.
Samhällskunskapsläraren och den interkulturella kompetensen : En deskriptiv studie av fem verksamma lärares interkulturella kompetens i det mångkulturella klassrummet
There are different ways of developing a second language. The purpose of this qualitative study is to investigate whether and possibly how music, focused on singing, can improve the development of Swedish as a second language. Through interviews with three vocal teachers, from three different schools in Sweden, and observations of one of the vocal teachers, information about how they work and think about the subject has been collected. The vocal teachers teach groups of second language learners by singing songs made especially for second language learning. The vocal teachers consider singing beneficial in the development of the pronunciation and improvement of the prosody, which affects the students? capacity to sound like a native Swedish speaker.
Brain Gym® - En väg till ökad självkännedom i lärandesituationer? En studie vid Musikhögskolan i Malmö utifrån ett lärar- och studentperspektiv
Title: Brain Gym®? An approach to increase self-knowledge in situations of learning?- A study at the Malmö Academy of Music from a teacher and student perspective. Brain Gym® is a method developed by Paul Dennison in his studies of physiology and aims to eliminate potential blockages during the process of learning. During the influence of stress, as in learning, we do not possess a total access to our perceptive ability. Instead we are limited to our so called dominance profile.
Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster
Titel: Att inte följa strömmen ? en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst.Vi har också arbetat kring en forskningsfråga:Hur kan företag bakom digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn positionera sig på den svenska marknaden?MetodVi har valt att göra en kvalitativ studie som tillslut antog en abduktiv ansats. Kvalitativ metod passade oss bäst då vårt mål var att gå in på djupet i vårt ämne och inte gå på kvantitet i våra empiriska undersökningar.
På jakt efter den produkt som flytt - en studie om uppskjuten produktlansering och dess effekter
Many product launches are postponed today, however very little research regarding to customer responses to such events has been carried out. The purpose of this paper is to investigate how people react to a postponed product launch. An experimental study of responses to a postponed launch of a mobile phone, a mineral water and a music album is used to investigate customer reactions. The respondents exposed to the postponed launch showed a higher value of reactance. This reactance affects the attitude, purchase intention and perceived quality of the product in a negative way.
Kommunikation - vad är det? : En studie av musikalisk kommunikation i ensemblesammanhang
Föreliggande arbete inriktar sig på kommunikation mellan sångare och medmusiker i ensemblesammanhang utifrån det multimodala och designteoretiska perspektivets syn på kommunikation och lärandeförutsättningar. Med hjälp av videoobservationer av min egen kommunikation i en ensemble på högskolenivå har jag analyserat fram vilka olika semiotiska resurser som används samt intentionerna bakom dem. Resultatet visar att kommunikationen ensemblemedlemmarna emellan tillkommer först efter en tid in i lärandeprocessen och att det, för egen del, är sången som verkar som den främsta kommunikatören i det här sammanhanget. Dynamik, tydlighet och lekfullhet skvallrar om säkerhet eller osäkerhet i form och melodi samt fungerar som en vägledning om var jag befinner mig i lärandeprocessen. I diskussionen tar jag bland annat upp hur den första ensemblelektionen byggs upp i enighet med det multimodala perspektivets syn på bra lärandeförutsättningar samt vad kroppsspråk har för betydelse för kommunikation i ensemblesammanhang. .
En helt vanlig Idol : Identitetsskapande processer i Aftonbladet och Expressen
The aim of the study was to examine how Swedish tabloid journalism presented the contestants in the Swedish version of the reality show Idol 2009. We wanted to see which approaches tabloid news papers use when constructing the public identities of them. We have used text analysis to examine 37 articles and nine front pages with focus on the words, propositions, comparisons and parables that describe four of the contestants. In addition we have looked at myths and connotations shown in the pictures by using a semiotic analysis. The results show that the Swedish tabloids tend to describe the contestants in relation to their performances and personalities.
Bära lin - ett utforskande möte mellan tråd och visa
Simplicity, intimacy, freedom and one single threadcharacterize the knitting technique.In my project, I have studied ways of creating three-dimensional shape and structure using single threads and various knitting techniques. I applied my ideas in a collaboration with the singer Sofia Karlsson. The focus has been to design a portable object that can be used in pictures for the cover and promotion of her upcoming album.The material I studied, processed and used in creating the three-part object was linen. In the center stands a collar, that changes expression depending on how it is worn and which side is turned towards the outside. The collar interacts with a cylinder for her hands and a hairnet.
Finansiering av ägarskiften : -en kvalitativ studie om finanskrisens påverkan
Detta är en kvalitativ studie som behandlar relationen mellan sociala medier och rekrytering, så kallad social rekrytering. Vi har genomfört intervjuer med personer från företag och offentliga organisationer kring deras användande av social rekrytering. Vi har även intervjuat fyra professionella aktörer som arbetar med sociala medier, kommunikation och human resources, med avsikten att få en djupare inblick i hur sociala medier bör och kan användas i rekryteringssammanhang. Vi kopplade våra intervjuresultat till teorier kring bland annat rekrytering, sociala medier och employer branding.Studiens frågeställningar berörde hur företagen och de offentliga organisationerna möter social rekrytering samt hur de använder social rekrytering idag. De professionella aktörerna besvarade frågor kring hur de ser på samspelet mellan rekrytering och sociala medier.
Kommunalt samarbete för att stärka en turistdestination : en studie av turistdestinationen Roslagen
The purpose of the study is to investigate and elucidate how and why municipalities cooperate across municipal boundaries with destination development. To answer the purpose the authors chose two research questions:What are the incentives of cooperation between the municipalities in Roslagen? What are the possibilities and difficulties of cooperation? In order to answer the research questions interviews with local business managers, administrative director, the acting Head of destination and tourist office staff were made. Municipalities have signed a cooperation agreement in October/November 2008, where they will work more formal together to strengthen the destination Roslagen. The result of the study shows that the main motive for municipal cooperation is the sharing of financial resources to promote and develop the destination Roslagen together.
Social musiksmak?: Social påverkan på musiksmak via anonyma räkneverk
The purpose with this paper is to examine whether other peoples opinions of a song and an artist influences an individuals own opinions of the song and artist. Through a quantitative study we seek to study whether such an influence exists and if it does, how strong that influence is. The study began with a pretest to examine whether differences existed when we manipulated our independent variable, how many times the song has been played at Myspace.com. Subsequently we performed a quantitative study by handing out surveys to students at Stockholm School of Economics on two different occasions. Our results show no significant differences in attitude or intentions when the amount of times the song has been played at Myspace.com is manipulated.
Modifierad GIM : i stabiliseringsgrupp för flyktingkvinnor
AbstractBruzelius, E. (2010). Adolescents and sexuality ? Attitudes among employees at Juvenile receptions in Gävleborgs län. Högskolan i Gävle, Akademin för hälsa och arbetsliv.The aim of the current study was to examine and describe what perceptions and values of em-ployees at Juvenile receptions in the county of Gävleborg have about adolescents? sexual and general health.