Sök:

Sökresultat:

255 Uppsatser om Multichannel shopping - Sida 9 av 17

Jul på Kalmar Sott : Turismens betydelse för ett annorlunda evenemang i en unik miljö

Syftet med denna studie är att undersöka om och hur ett samband mellan evenemang och turism existerar. För att studera detta har ett specifikt evenemang undersökts och analyserats. Studien har gjorts med förhoppning om att detta specifika evenemang kan generera en djupare förståelse för och urskilja turismens roll och betydelse i ett evenemang. Då turismens eventuella roll i evenemanget klargjorts, är det även av intresse att se vilka potentiella möjligheter som finns för att utveckla dess del i evenemanget.Studien är utformad som ett fältarbete där objektet som studerats och analyserats är evenemanget Jul på Kalmar Slott. Fältarbetet inkluderar observationer på plats av besökare, utställare och omgivning samt semistrukturerade intervjuer med arrangörer och personal på Kalmar Slott.

En ny Upplevelse - En studie i formgivande av interaktioner på webben och effektivisering av arbetsflöden

We?re all aware that technology progresses forward with giant leaps on a daily basis. In one-way or another this affects us in our everyday life. It can affect us in the way we?re shopping, communicating, researching, planning future events or how we choose to be entertained. That the web is an increasingly stronger tool for communicating in more or less every type of business is becoming more evident for people.

Mode som funk(is)ar - konsumtion som strategi f?r identitetsskapande f?r personer med synliga funktionsneds?ttningar

This essay will discuss consumption as a strategy for creating one?s identity for persons with visible disabilities. Along with this, questions asked and answered are concerning how lack of inclusion in the fashion industry affects the informants? consumption of clothes and how the informants discuss identity in relation to their disability. Compulsory able-bodiness (McRuer, 2006) is a main theory that will influence both the discussion and the results.

Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ?Tid är pengar?, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. Idag har de flesta människor tillgång till en dator med internetuppkoppling som vi dagligen utför sysslor vid. Det kan vara allt ifrån jobbrelaterade aktiviteter, hålla kontakten med nära och kära, söka information om vad som händer i världen och i vår omgivning, till mer nöjesinriktade delar såsom online spel och shopping.

Köpa eller äga? : en studie om shoppingmani och materialistiska värderingar

Psykologin tar upp två perspektiv gällande shoppingmani. Det kliniska fokuserar på själva utförandet och det kognitiva fokuserar på betydelsen av produkten. Dessutom finns teorier som placeras emellan där vikten läggs vid både agerandet och produktens värde. Tjugoen medlemmar från en rikstäckande förening för shoppingberoende och 20 högskolestudenter i Mellansverige fick fylla i en enkät. Syftet med undersökningen var att undersöka i vilken utsträckning föreningsmedlemmarna fanns representerade inom perspektiven, se hur materialistiska värderingar skiljer sig åt mellan perspektiven samt mellan deltagargrupperna.

Förbifart Stockholm - En studie av beslutsprocessen och argumentationen för och emot

The Stockholm Bypass is an infrastructural project planned to be located west of Stockholm. This study investigates the argumentation concerning the project from different perspectives. The theoretical starting point is within Decision Theory. The main theories include Bounded Rationality, Kingdon's study of the political agenda and theory regarding venue shopping, framing and lobbying. The method chosen for this qualitative case study consists of both gathering data through semi-structured interviews and through documents provided by stakeholders and information available publically through archives and media.

Mobil handel, tillit & sociala medier : En kvalitativ undersökning i hur sociala medier påverkar tillitsskapandet i samband med mobil handel

Our consumption habits are today under development and alteration. The market for mobile commerce is increasing, as well as the use of social networks with mobile devices. This relatively new approach to online shopping requires that retailers adjust to new strategies related to trust issues. The purpose of this study is to examine how social networks affect the establishment of trust between retailers and customers in mobile commerce. We investigate what kind of strategies retailers apply in order for consumers to gain trust in the mobile environment.

Sökarkyrkan; Marknadsförd religion mot den postmoderna sökaren? -Hur och varför ett fåtal innovativa religionsproducenter förändrar det amerikanska religiösa landskapet

The controversial phenomenon of ?seeker-oriented? megachurches are currently transforming the American religious landscape. These churches, some housing up to 30,000 worshippers every week, are targeting religious seekers as their primary objective. Their success in attracting and converting those who usually wouldn?t even think of attending church can in large parts be explained by changes in liturgy, the removal of visible theological discussion and use of shopping mall styled buildings, designed to make the religious seeker feel like home.

Vägen till den virtuella butiken - en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online

Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. Genom att kommunicera med målgruppen via plattformer såsom sociala nätverk, bloggar och mikrobloggar kan företag erbjuda mervärde och bygga relationer online. Genom att utnyttja rätt marknadsföringskanal kan onlinemarknadsföring undvika att uppfattas som påträngande för konsumenten och istället inspirera på ett hjälpfullt sätt.Syftet med studien är att med en kartläggning av fast-fashionkonsumenters nätbeteende och attityder fastställa hur modeföretaget Gina Tricot som har flera försäljningskanaler kan öka besöksfrekvensen till den virtuella butiken genom marknadsföring online. Uppsatsen har en kvalitativ ansats med en fallstudiedesign.

Livet med gränsen : Norsk närvaros påverkan på gränskommunen Strömstad

Gränsers betydelse har både suddats ut och aktualiseras i och med en ökad grad av globalisering och mobilitet. Den svensk-norska gränsen har i stora drag legat fast i nästan 350 år och under tiden har kulturella och nationella identiteter skapats. Genom sitt läge vid riksgränsen påverkas Strömstad av nationella händelser på ett helt annat sätt än Sverige i stort samtidigt som det även finns ett starkt inflytande från en annan stats nationella politik.Syftet med studien har varit att undersöka den norska närvarons påverkan på Strömstad ur ett socialt och kulturellt perspektiv. Det första man ser är effekter av ekonomisk art då Strömstad toppar listor för både turism och handel, men i förlängningen ser vi även en påverkan i hur strömstadsborna ser på sig själva och sin kommun..

Livet med gränsen : Norsk närvaros påverkan på gränskommunen Strömstad

Gränsers betydelse har både suddats ut och aktualiseras i och med en ökad grad av globalisering och mobilitet. Den svensk-norska gränsen har i stora drag legat fast i nästan 350 år och under tiden har kulturella och nationella identiteter skapats. Genom sitt läge vid riksgränsen påverkas Strömstad av nationella händelser på ett helt annat sätt än Sverige i stort samtidigt som det även finns ett starkt inflytande från en annan stats nationella politik.Syftet med studien har varit att undersöka den norska närvarons påverkan på Strömstad ur ett socialt och kulturellt perspektiv. Det första man ser är effekter av ekonomisk art då Strömstad toppar listor för både turism och handel, men i förlängningen ser vi även en påverkan i hur strömstadsborna ser på sig själva och sin kommun..

Förslag till ett ramverk för att evaluera funktionalitet i eCommerce-plattformar

In this thesis we have developed a framework of features associated with eCommerce platforms and then defined them. Thanks to our interviews with eCommerce-developers, we have been able to define multiple eCommerce features with the focus on an owner?s perspective. Much of the previous research in the area, takes a user perspective when the functionality of eCommerce-platforms have been assessed and evaluated. We have therefore taken an owner?s perspective in the evaluation of eCommerce platforms and therefore produced a suggested framework with key features associated with the owner's functions.

Utvärdering av insamlingssystem för hushållens farliga avfall

The collection of hazardous waste from the household around Swedish municipalities varies. 1% of the households waste is hazardous waste. It has hazardous features that can give bad consequences for the nature and human health if we don?t collect it and treat it. Therefore the law controls it, the municipalities have responsibility for the household waste.

E-handel : Inte bara guld och gröna skogar

 The purpose of this essay is to analyze and understand which difficulties that e-company's struggles with the most, and what their strategies are to overcome this problem. Sales of clothing through e-commerce have made the shopping experience faster and more comfortable, but on the other hand it has created a couple of problems which makes a big difference in the purchase of clothing, we are partly talking about the absence of the testing opportunity. To not know whether or not the shirt or pants will fit, leads customers to a game of gamble every single time they purchase a garment. Another problem which makes customers nervous before a purchase is the absence of a physical salesperson. This might lead customers to question whether or not the company exists.

Spårbilsstation i Upplands Väsby kommun

Upplands Väsby municipality has a vision that podcars in the future will become an effective alternative in public transport, with reduced car-dependency as a result. The system would also attract new inhabitants and businesses to the municipality.This report deals with various issues that podcar stations may face. Also, suggestions for possible track laying at the stations and station design are presented. Two areas are investigated. Eds allé which is a neighborhood that is planned for housing and where the station may be planned into the cityscape from the start.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->