Sök:

Sökresultat:

419 Uppsatser om Motor - Sida 14 av 28

Lära sig bollspel - Elevers och studenters uppfattningar speglat i lärandeteori.

Syftet med detta arbete är att få en bild av vilka faktorer som är mest betydelsefulla för att lära sig Motoriska färdigheter i bollspel och koppla detta till lärandeteori. Finns det skillnader i uppfattning om man är nybörjare eller har erfarenhet från bollspel? Spelar kön och ålder någon roll? Vilken lärandeteori värderas högst? För att ge en bakgrund till problemställningen görs en genomgång av tidigare forskning och en beskrivning av två dominerande lärandeteorier, Generella Motoriska programteorin och Dynamiska systemteorin med tillhörande didaktiska och Motoriska begrepp inom lärande och bollspel. Frågor har ställts i enkätform till två olika undersökningsgrupper, dels 112 studenter från enheten Idrottsvetenskap vid Lärande och samhälle, Malmö högskola och dels 129 elever från grundskolan och gymnasieskolan i två mellanskånska orter. Undersökningsgrupperna har fått värdera faktorer som anses betydelsefulla för att lära sig Motoriska färdigheter i bollspel.

Marching Cubes med Deferred Rendering motor

Spel idag kräver en enorm mängd arbetstimmar för att skapas, därför behövs alltid sätt att spara tid och automatisera processer. Algoritmer för polygoniseringen av skalärfält, som Marching Cubes, har under de senaste åren blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för att automatiskt generera terräng. Scenkomplexiteten och kraven för visuell kvalitet i dagens spel ökar ständigt. Därmed kommer också kravet för prestandaeffektiva renderingsmetoder. Deferred rendering är en renderingsmetod som kan hantera scener med stora mängder ljuskällor och hög scenkomplexitet samtidigt. För att undersöka integreringen mellan procedurellt skapad terräng och en deferred rendering pipeline, skapades en applikation i DirectX 11 för att undersöka implementeringen och potentiella optimeringar av denna integration..

Utomhuspedagogik : Pedagogers tankar och uppfattningar om utomhuspedagogik

Through a quantitative examination, 26 pedagogies in the pre-school activity answered a few questions in an enquiry about outdoor education. The purpose with this examination was to find out what pedagogies think and apprehend about outdoor education, and also if the "education plan" is in their minds during outdoor activities and if they see them self´s as competent in nature studies. They have also answered questions whether they think that they have good outdoor environment that stimulates children´s development and learning and if there´s any forest that they visit on regular basis.The pedagogies think that during time spent outdoor, it´s the Motor skills that are best developed. All of the pedagogies mentioned above think that they need to get more educated in nature studies and also that pedagogies attitude towards time spent outdoors affect the children. They do not think about the goals and intentions of the "educations plan" all the time.

Hållbarhetscertifiering av stadsdelar : En jämförelse mellan existerande certifieringssystem

This bachelor thesis describes the process of developing a two wheeled robot with activebalancing. The robot is designed to go straight ahead until it reaches a finish line. Then it shallstop to stand still balancing. The workload in the group has been divided according to theprevious individual projects, which are attached. The design of the robot is inspired by theconcept of the Segway.

Timing Grey: En självbalanserande robot med ultraljud och egenutvecklad hastighetsmätare

This bachelor thesis describes the process of developing a two wheeled robot with activebalancing. The robot is designed to go straight ahead until it reaches a finish line. Then it shallstop to stand still balancing. The workload in the group has been divided according to theprevious individual projects, which are attached. The design of the robot is inspired by theconcept of the Segway.

Hur påverkar rörelse barns prestation i skolan?   How does movement affect children?s performance in school? : How does movement affect children?s performance in school?

This report is a qualitative interview study which central content enlightens how movement and sports effects children?s performance in school. With the help of five different teachers in three different schools questions like; how does movement effect the performance of children in school? Have been answered.Lots of research and litterateur shows that children is doing better physical and mental, the concentration level is improved and the performance in school is better when exposed to more movement, also there are less conflicts and the students gets better Motor skills.Comparison with the ?Bunkefloproject? has been done, which was a project in the south of Sweden where they let the children have physical education every day and then they examined how this effected their performance in school. With this basis this report will examine the teachers view on the subject.The result shows that the teachers think that there should be more movement in the daily schedule for the children because they seam to be more happy and concentrates better after movement.

Utomhuspedagogik- det outnyttjade rummet

Through a quantitative examination, 26 pedagogies in the pre-school activity answered a few questions in an enquiry about outdoor education. The purpose with this examination was to find out what pedagogies think and apprehend about outdoor education, and also if the "education plan" is in their minds during outdoor activities and if they see them self´s as competent in nature studies. They have also answered questions whether they think that they have good outdoor environment that stimulates children´s development and learning and if there´s any forest that they visit on regular basis.The pedagogies think that during time spent outdoor, it´s the Motor skills that are best developed. All of the pedagogies mentioned above think that they need to get more educated in nature studies and also that pedagogies attitude towards time spent outdoors affect the children. They do not think about the goals and intentions of the "educations plan" all the time.

Eurytmi och lärande : Pedagoger och eurytmisters syn på relationen mellan eurytmi och lärande bland förskolebarn

This is a study on how eurythmists/educators describe the relationship between the practice of eurythmy and learning in young children. I wanted to find out what concepts these eurythmists/educators use when speaking of learning in relation to eurythmy. In addition I would also like to explore what eurythmists and educators think that children learn when practicing eurythmy. The method of this study is interviews with two educated Waldorf teachers, as well as two educated and practicing eurythmists, in a fenomenological interview setting with open questions. The theories of Merleau-Ponty, on the phenomenological body, has been used when analyzing the interview material - that is; through the understanding of a physical learning in these theories on the phenomenological body I have tried to understand and analyze the interview material.

Demokratisering i Turkiet - en analys av statens, civilsamhällets och globaliseringens roll i demokratiseringsprocessen

I vår uppsats ställer vi oss frågan varför Turkiet, trots över 50 år av demokratiska institutioner bryter mot mänskliga rättigheter samt yttrande- och pressfriheter. Vi har använt oss av en modell som identifierar tre kärnområden viktiga för demokratisering: staten, globaliseringen och civilsamhället.Vår slutsats är Turkiet har en politisk kultur som inte gynnar konsolidering. Detta beror på flera olika faktorer. Transitionen från diktatur till valdemokrati innebar att strukturer etablerades som favoriserade eliter. För det andra finns det en omfattande partikularism i statsförvaltningen jämte det demokratiska systemet.

Reglering av veka strukturer med multipla sensorer

In this master thesis, control algoritms using arm side sensors are investigated for an industrial robot. The sensors can be position encoders placed after the gearbox and accelerometers on the robot arms. Control strategies are discussed and evaluated for different models of the robot, after which chosen strategies are applied to a realistic model. Control algoritms using arm side sensors (LQ, dual-loop and PD-PID) are compared to a PID-controller that only uses measurements of Motor position for feedback control. The comparison are done with respect to disturbance rejection, oscillation damping, robustness and tracking performance of a reference trajectory.

????????????Pedagogers syn på utomhuspedagogik

The purpose of the research is to find out how the teacher of the pre-school looks at the value of the nature Pre-school. To get an understanding of what the nature pre-school enviorment can bring, we are talking about learning, knowledge, and experience combined with the everyday lessons learned from the natural world. The research is a stepping stone on the pre-school teacher?s thoughts and reflections of what a nature pre-school is. This is grounded in a view of how having options for alternative schools lead to wider research, and all conclusions where formed after multiple interviews and analysis.The results showed that the teachers involved are very positive to the nature pre-school environment and learning process.

Normering av en objektiv metod för att mäta käkrörelser med 3D-videoanalys vid tuggning samt en jämförelse mellan käkens rörelseomfång vid tuggning och tuggeffektivitet hos unga vuxna

This study aims at norming a new objective method to track and measure jaw movements in 3D (three dimensional) during chewing in the young adult population (n=41, age 22-30). Norm values of the range of movements and the duration were calculated. Intra and inter rater reliability was high. Masticatory efficiency among participants was evaluated with a two-colored wax, analyzed with picture analysis software. Regression analysis was used to calculate the relationship between movement and duration variables and masticatory efficiency.

Utvecklingen av öga-handkoordination hos för tidigt födda barn från 10 månader till 18 år

Forskning visar att för tidigt födda barn har problem inom en rad kognitiva områden. Denna undersökning syftar till att belysa utvecklingen av öga-handkoordination med hjälp av data insamlade vid 10 mån, 5 ½ och 18 års ålder inom Stockholm Neonatal Project. Resultaten visade på skillnader i öga-handkoordination mellan prematurfödda och kontroller vid alla mätpunkter. Endast ett svagt samband mellan Griffiths? D-skala vid 10 månader och senare testningar med VMI fastställdes.

Motorik och lärande/Motor skills and learning

Syftet med vår undersökning är att ta reda på hur pedagoger ser på Motorik i förhållande till lärande samt ta reda på hur de arbetar kring detta. Vi kommer att utgå ifrån ett pedagogperspektiv då det är deras syn på Motorik och lärande vi önskar undersöka. Våra frågeställningar under arbetet kommer att vara: ? Hur ser pedagoger på Motorik i förhållande till lärande? ? På vilket sätt ger pedagogerna eleverna möjlighet till att utveckla sin Motorik eller få tid till rörelse i klassrummet? ? Hur uppfattar pedagogerna att Motorisk träning påverkar lärandet? Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med sju pedagoger på en skola i en medelstor stad i Skåne. Fem av pedagogerna valdes ut med hjälp av snöbollsmetoden utifrån kontakt med de två första via mejl.

I dig finner jag mig : Väninnor som narrativ motor i tre 2000-tals romaner

By reading three 21st century books am I trying to see how the female friendship is described in literature of our days. The books are Rebell med frusna fötter by Johanna Nilsson, Lutherska badet by Unni Drougge and I närheten av solen by Hanna Wallsten. They are all written by Swedish authors and taking place in Stockholm in the early years of 2000. I am doing a critical reading against the roles of ?heteronormativitet? as the word is described by Tiina Rosenberg and Fanny Ambjörnsson trying to see how the characters are following or breaking these roles.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->