
Sökresultat:
2255 Uppsatser om Modern languages - Sida 34 av 151
Bildspråk ? bokstavligt talat alltså. Ett undersökande arbete inom semiotiken
Under examenskursen har jag studerat bilder som används istället för text. Många oväntade upptäckter och insikter dök upp längs vägen, vilket ibland medförde att jag ändrade fokus. Projektets process kom därför att bli ganska krokig.Från början var jag inne på att skapa språk som bygger på bilder. Tanken var att möjliggöra internationell kommunikation och kommunikation med personer med talhandikapp. Jag tänkte ?översätta? en text till bilder, som en skiss på ett sådant språk.
Ekoby i Vetlanda
Den senaste tiden har intresset kring ekologisk bebyggelse vuxit. Passivhus är en teknik som växte fram under 90- talet och som pressenteras som ett miljövänligare och effektivare alternativ till modern regelverksbebyggelse. Men är det egentligen så? I den här uppsatsen används teorin om ekologiska fotavtryck för att presentera, resonera kring och jämföra de båda byggteknikerna. Utöver detta pressenteras ett planförslag för exploatering av området Himlabacken i Vetlanda..
En insyn i waldorfskolan : en kvalitativ studie av fyra lärares syn på sin egen undervisning
Background: The Waldorf school was founded by Rudolf Steiner during the early nineties in Austria. The pedagogy is established in the antrophosofical sight of humanity, which contains focus on three watchwords when it comes to teaching. These are the will, the feeling and the thought. Purpose: The aim of this study is to investigate how teachers in three Waldorf schools are working during to the curriculum and to bring out the differences and the similarities with the municipal school. This essay is focusing on four themes and theories; artistic learning processes, gender, multimedia and environment.Method: In order to investigate this kind of teaching I choose interviewing as a method, specifically semi structured interviews. Four teachers at three different schools in Stockholm county was interviewed.
En föreställning om samhället : militära marscher som social och politisk kommunikation i frihetstidens lokalsamhälle
Denna uppsats intresserar sig för den tidigmoderna människans interaktion och kommunikation med centralmakten. Utgångspunkten är att lokalsamhällets föreställningar om centralmakten skapades i lokala möten med denna. Ett sådant möte var den indelta krigsmaktens marscher i frihetstidens Sverige. Denna uppsats syftar till att analysera dessa marscher såsom kommunikativa och ideologiladdade ritualer där marschens estetik, disciplin och symbolik gjorde centralmakten konkret och greppbar för lokalsamhällets människor.Jag argumenterar för att marschen bör förstås som en kommunikativ arena där centralmakten och lokalsamhället interagerade inom ramen för ett föreställt samhällskontrakt. Denna symboliska interaktion visade på att centralmakten och lokalsamhället delade många föreställningar och hade mycket att vinna på ömsesidighet och förhandling.
Flerspråkiga barn i förskolan : Ur ett lärarperspektiv
My purpose with this paper related to my questions was to find out how professionals preeschool teachers working on multilingualism. I also wanted to get answers on how pedagogues in the preeschool may promote multilingual children´s language development, the factors that promote multilingual children´s language development and the role parents have in the language development of multilingual children. I chose to do my study in the form of interviews with professional preeschool teachers and interviewees described including the need for more knowledge of pedagogues around multilingualism. My result based on theoretichal background and the study is that pedagogues should let the children´s all languages esemble together. A factor influencing the multilingual children´s language development is ambient attitudes to multilingualism.
Modersmålsundersvisning- en kvalitativ studie om invandrarföräldrars inställning till modersmålsundervisning
Syftet med mitt arbete var att undersöka vad några invandrarföräldrar hade för inställning till modersmålsundervisningen. Jag valde en kvalitativ metod med en induktiv ansats. Mitt arbete baserades på intervjuer som jag gjorde med åtta invandrarföräldrar. I resultatet framkom att nästan alla invandrarföräldrarna från undersökningen hade en mycket positiv inställning till modersmålsundervisningen. Många ansåg att de barn, som lärde sig sitt modersmål, kommunicerade bättre med andra som talade samma språk.
?Man behöver språket för att visa sig som människa? ? Språkcaféer ? en väg till empowerment
The purpose of this thesis was to investigate whether publiclibraries language cafés can support or enable the empowerment of the participants. Empowerment means that the individuals ability to take control of their own lives is strengthened and that the individual becomes more independent. Empowerment also means that the individual takes part in a community. An important part of this is the language. I have developed two research questions: What forms of empowerment can be seen in the respondents' statements? What role do language cafés play for people from other countries, in terms of empowerment? The thesis empirical material consists of interviews whit five people involved in different languages cafes in public libraries in the city of Malmö.
Om jag hade levt på medeltiden? : Historiemedvetandets utveckling genom högläsning av skönlitteratur, boksamtal och att skriva berättelser.
Abstract:According to the curriculum of the Swedish school the pupils should develop their historical consciousness. The aim of this study was to find out which pupils develop this consciousness by listing to an historical novel, talking about that book and writing stories. The study went on for four weeks and the subject of the teaching was the Middle Ages. 28 pupils took part and a variety of methods were used: 1: questionnaire about the lives of the pupils, 2: Making observations of their attitude to the teaching and 3: story writing. The results show that the social background does not influence the development of an historical consciousness.
Religionsämnets utveckling inom den svenska skolan : En studie av läroplanerna i religion 1919-2011
AbstractIn this essay I examine the exegetical problems concerning the interpretation of the metaphor ???????????????? in 2 Corinthians 2:14.The regular idea of the metaphor is that the apostle Paul is using the picture of a Roman triumph to describe the apostle?s and his co-worker?s service for God. This includes that God is leading them into many sufferings finished off with a martyr death as the triumph was very painful for its prisoners and mostly ended with an execution. But since A.D 300 such an interpretation has been questioned. Scholars react primarily to the cruelty of it and ask if that really was Paul?s meaning.
?Det är så integrerat i mitt tänkande? : fem arbetslags resonemang om matematikens roll i förskolan
The background to the study was that the school agency published a report stating that students, after completing school, did not meet the criteria to receive the grade ?Pass? in mathematics. The study presents the reasoning of work teams from five different preschool departments?, about ways to work with the subject with children in the ages four to five. The study may help future teachers to develop new attitudes regarding mathematics in the preschool, by letting them take part of others pedagogues? thoughts and experiences.
En kartl?ggning av inv?ndiga f?nsterluckors utbredning och konstruktion
Interior window shutters can be found in historical buildings, but they are an uncommon occurrence in
modern buildings. In modern contemporary construction, large glass panels are often the ideal because
of increased light inflow and for architectural purposes. However, this can generate several negative
effects, such as increased energy loss, lack of privacy and high sunlight penetration. Problems that
window shutters could have accommodated historically.
This thesis identifies a lack of knowledge about interior window shutters in the Swedish building
stock.
Tidig engelskundervisning
Syftet med vårt arbete var att ta reda på vilka för- respektive nackdelar en tidig engelskundervisning för med sig. Vi utgick från undersökningar som gjorts inom detta område. Vi ville också undersöka vad lärarna tyckte om tidig engelskundervisning. Den största undersökning som gjorts om tidig start med engelska är EPÅL- projektet (Engelska PÅ Lågstadiet). Denna undersökning genomfördes under 1970- talet och dess syfte var att visa fördelarna med en start av engelskundervisning redan i år 1.
Paul Tillich och Verkligheten : Är Bibelberättelserna "bara" symboler
In this essay I have aimed to examine how the theology of Paul Tillich relate to modern views of reality, both the way it was expressed in his contemporary time and the way I see it today. Reality I have defined as an entirety of the physic- and metaphysic reality. A so called panentism where God is reality and the world is a part of this reality.With Tillichs Systematic Theology as my principal material, I have first made a brief presentation of his theology, of its construction and main concepts. Then I have chosen to further examine the way he describes being, reason and revelation to see how this particular concepts of Tillich agree with my definition of reality. In this I have consulted the books Tillich in Dialogue by Mackenzie-Brown and Natural Theology Versus Theology of Nature, a book edited after the forth international Tillich symposium 1992, which had "Tillichs thinking as impetus for a discourse among theology, philosophy and natural sciences" as a theme.I have tried to point out the possibilities opened up by the ontology and epistemology of Tillich for the dialogue between theology and natural sciences.
Bilder av föräldraskap En studie om sociala konstruktioner av föräldraskap vid växelvis boende
Uppsatsen syfte är att identifiera och beskriva diskurser som omgärdar växelvis boende genom att analysera föräldrars tal om/konstruktioner av föräldraskap. Föräldrar vars barn bor växelvis hos de båda föräldrarna. Studien har följande frågeställningar:? Hur talar föräldrar med erfarenhet av växelvis boende om detta?? Hur konstruerar de i sina utsagor föräldraskap ?sitt eget och andras?? Hur könas detta tal?? Vilka diskurser kan urskiljas i föräldrarnas tal om föräldraskap och växelvis boende? ? Hur kan dessa förstås?? Hur samspelar de olika diskurserna med varandra?Studien baseras på kvalitativ metod och utgörs av semistrukturerade intervjuer med nio föräldrar med växelvis boende. De teoretiska perspektiven är postmodernism, socialkonstruktivism, konstruktioner av föräldraskap, konstruktioner av kön och kritisk diskursanalys.
Alternativa levnadssätt - Moderna nomader ? Travellers ? det irländska resandefolket
Are different ways of life possible in a world that increasingly becomes "Westernized" or globalized? This study examines and analyzes the diverse and complex way of life that includes socioeconomical nomadism as the Irish Traveller community are availing themselves of on the island of Ireland. In a broader perspective the study of the Travellers is put in context to how modern society emerged, and what characterizes the contemporary western societies. This is to understand the way Travellers nomadic lifestyle has been constrained and how the interrelationship between the dominant society and the extended family group constituting Travellers social composition has affected their livelihoods. Their social role is considered from two identification points ? home and work.Nomadism as a phenomenon, its history, expression and possible motives are being described in this work.