
Sökresultat:
1343 Uppsatser om Mobile web application - Sida 33 av 90
MoPho -enkla lösningar för SMS och MMS
Our project is divided into two parts, one production and written report. The
main focus was the production part, were we used PHP to create simple solution
for handling SMS and MMS with direct communication with the mobile operator
server. We communicate with sockets and can handle CIMD2 and MM7 protocol. To
get our components easy to use we have created two classes to handle SMS and
MMS. To demonstrate our technical platform we created a website were you can
create an account.
Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone
Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples iPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. Resultaten visade på att framför allt inmatningsmetoder, brist på feedback och skärmstorlek är problemområden i migrerade spel. Slutsatser inkluderar att spel aldrig bör migreras exakt som de stationära versionerna, nya inmatningsmetoder hos mobiltelefoner bör utnyttjas bättre och det bör övervägas om vissa spel överhuvudtaget bör migreras beroende på genre..
Mobile Learning för elever med läs- och skrivsvårigheter
Denna utredning visar att förekomsten av mobilapplikationer specifikt riktade till dyslektiker är i det närmaste obefintlig. Dessutom är forskningen på området M-Learning mest inriktad på integrerade M-Learning-system och inte på enskilda applikationer. M-Learning (mobilt lärande) är ett forskningsområde som kan sägas vara en vidareutveckling av E-Learning. Detta är ett växande forskningsområde och med explosionen av smarta telefoner och surfplattor bör för- och nackdelarna med M-Learning kunna utnyttjas i större utsträckning. På uppdrag av Gävle kommun och med handledning av Sogeti har en prototyp mobilapplikation för elever med dyslexi utvecklats för Android-plattformen.
Utvärdering av fosforläckageefter stallgödsling med hjälp av lysimeterteknik : Evaluation of phosphorus leaching aftermanure application using lysimeter techniques
Based on laboratory studies with lysimeters, the concentrations of dissolved reactive phosphorus(DRP) and particulate phosphorus, which is the main part of other P (OVRP), has been studied inpercolating water. The experiment was conducted through irrigation of small soil columnscontaining clay topsoil from an experimental field in Västergötland. Three rain simulations wereconsecutively performed. DRP concentrations in the percolating water ranged between 0.2 - 0.3mg·Lclearly related to the phosphorus concentration in the soil, measured in a soil extract ofammonium lactate (P-AL). Concentrations of OVRP were relatively low and ranged between0.12 and 0.16 mg·Lwas not proven and the experiment may reflect how a relatively slow percolation of water mayrelease DRP.
Applikationsutveckling : med parprogrammering och kundinteraktion i blickfånget
This candidate report describes how a group of students can develop a smartphone applicationwithout any prior knowledge in the field. To make the project more realistic there is also a clientwho has requests and wishes regarding the finished product.The document describes the methods used to produce the application and also includesexperiences that the group gained. How the interaction with the client has been performed togain a good understanding of what they wished the product to become is also accounted for.The research questions focus on how the development has proceeded and how one can learnsomething new in a relatively short timespan as a group..
Rich Internet Application Platforms : En utvärderingsstudie av Adobe Flex, JavaFX och HTML5
Vi lever idag i en värld där sprickan mellan vad som går att skapa med en desktopapplikation och vad som är möjligt att implementera på en webbsida har blivit mindre än någonsin. För tio år sedan var det inte möjligt att skapa avancerade affärssystem på en webbklient, men i och med att tekniker har utvecklats och nya språk har skapats har även nya möjligheter öppnats framför våra ögon. Frågan är var gränsen går? Vad kan vi egentligen skapa med de webbramverk som finns tillgängliga idag. Det är en av frågorna denna rapport ska svara på.Idag finns det en stor mängd ramverk för att utveckla så kallade Rich Internet Applications, komplexa och dynamiska program som körs direkt från webbläsaren.
Skillnader mellan Windows 8 applikationer byggda med XAML respektive HTML5
Microsoft launched a new operating system, Windows 8, during 2012. An interesting feature for Windows 8 is that applications can be developed using different programming languages but still provide the same functionality regardless of the language used. Two combinations of programming languages are: XAML with C# and HTML with JavaScript. This thesis examines if there are any advantages or disadvantages when choosing a specific combination of languages to develop Windows 8 applications with. An application has been developed and analyzed for the SwedishTransport Agency during the thesis project..
"Digi"-war - En uppsats om att utveckla en digital handledare för ett komplext tärningsspel.
This rapport aims to examine the difficulties in presenting a complex game in a way that will invite new players by making the game more accessible. We discuss and present our process on how to create an application named ?Digi?-war that is easy and fast to, both, learn and use. Our solution to this issue includes RFID-tags and readers together with four buttons, as input devices. This simple input device, placed in a gun-type control unit, aims to provide an intuitive interaction..
E-hälsotjänster i praktiken : En studie av Mina vårdkontakter och Min hälsoplan
As an effect of increased living standards and improved health care, life expectancy has risen in many parts of the world. At the same time, welfare diseases such as diabetes and obesity increases. As the number of elderly and long-term sick rises, so will the medical care needs. E-health applications are often presented as a way to meet future medical and doing so within the scope of existing resources. By facilitating health communication and widen access to health services by offering them online, e-health applications encourages people to become more engaged in their own health, thus working proactively towards a healthier population.
Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS
Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple?s App Store.During a period of two months, an app in the form of a game has been developed for iOS in the programming language Objective-C. The user of the app is presented intuitive menus and interactive graphical objects that seemingly obey physical laws.
Konstruktion av SMS-Gateway för effektökande SMS-tjänster
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..
Pedagogiska datorspel - Designandet av en teoretisk applikationsmodell för pedagogiska spel ämnade för gymnasieskolan, med elevperspektivet i fokus.
In this work we?ve been focusing on how to adjust educational computer games in order to make them suited for the educational context of upper secondary school. Our opinion and entrance to the study is that the related developers of the subject, in some ways, have failed to successfully combine and find the balance between the entertaining and pedagogical aspects in the games. Our main questions is which aspects in the games game developers need to take in consideration to satisfy the pupils, but also what qualities that is needed for them to function in their educational context. In order to do that we had to investigate the people of the target groups own perspective on what technological and social aspects in the computer games they assess as important.
RFID-avläsning med mobiltelefon
MobileReader är en mobil RFID (Radio Frequency Identification) applikation. Syftet med denna applikation är att skapa en RFID-läsare som skall gå att bära med sig ute på fältet. I första hand kommer läsaren att kunna läsa passiva RFID-taggar på Lågfrekvens-bandet (LF) samt att vara anpassad för nyare mobiltelefoner av tillverkaren Sony Ericsson. Detta examensarbete resulterade i ett program avsett för en Atmel ATmega16 mikroprocessor. Mikroprocessorn tar emot data från en befintlig LF-läsare via ett protokoll vid namn Wiegand 44.
Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde
Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. Det verkar bland forskare och praktiker finns en allmänt utbredd åsikt om att mobilapplikationer har stor potential att bli en kraftfull B2B-marknadsföringskanal. Trots detta har mobilapplikationer ännu inte fått något omfattande genomslag inom B2B- sektorn och det råder stor osäkerhet kring hur de möjligheterna som mobilapplikationer har potential för ska tas tillvara.Syftet med den här uppsatsen är att försöka räta ut några av dessa frågetecken genom att utreda hur en mobilapplikation används som marknadsföringskanal av ett svensk B2B- företag, och utifrån detta undersöka mobilapplikationers potential som marknadsföringskanal utifrån två för B2B-marknadsföringsområdet centrala teoretiska perspektiv: relationsmarknadsföring och värdeskapande. För att kunna göra detta har vi genomfört en fallstudie av hur ett svenskt B2B- företag, ABB använder sig av mobilapplikationer i marknadsföringssyfte.