Sök:

Sökresultat:

614 Uppsatser om Mobile banking - Sida 26 av 41

Kvantitativ studie om knappsatsdesign och knappstorlekars påverkan på träffsäkerhet

A mobile testing application using Unity was developed to analyse what impact button sizes and button layouts has on the accuracy of touch as well as the time to finish a labyrinth. This was tested on a Nexus 4 phone. 28 users navigated a small object through a labyrinth in which they collect keys to open the door to the exit. Each participant did the test 6 times with different combinations of button size and button layout each time, done in a random order. Hits, misses, completion time, order of button size and order of button layout was collected and then visualized using R.

Mobila enheter, webben och centrala designprinciper

Det har blivit allt vanligare att vi idag använder våra mobila enheter till att besöka webben. I detta examensarbete undersöks vilka centrala designprinciper en designer bör eftersträva när avsikten är att förenkla användningen av en webbplats i en statisk och en rörlig situation via den mobila enheten. Examensarbetet innefattar en litteraturgenomgång, observationsintervjuer vid två tillfällen och en prototyputveckling. Det första intervjutillfället identifierade de grundläggande designprinciperna som sedan stod till grund för prototypen. Det andra intervjutillfället genomfördes mot prototypen med samma individer.

Förtroende - bankernas starkaste valuta

Bakgrund: I en artikel i nättidningen E24 menar Isacson (2009) att den finansiella krisen uppdagat att förtroendet för de svenska storbankerna har minskat och det visar sig genom att många kunder valt att lämna sin bank. När kunderna inte längre är lika lojala som de varit tidigare är det viktigt att bankerna arbetar med att återfå kundernas förtroende. Då bankerna är en del av tjänstesektorn innebär det att de anställda är av stor betydelse för att kunderna ska välja en specifik bank och därför spelar rådgivarna på kontoren en viktig roll i förtroendeskaparprocessen.Syfte: Syftet med studien är att utifrån rådgivare på de svenska storbankerna Swedbank, SEB och Handelsbankens perspektiv identifiera hur kundernas förtroende byggs upp och bibehålls för respektive bank. Studien undersöker även hur svårigheter som framträder vid en förtroendeupplösning hanteras.Metod: Studien bygger på kvalitativ metod där det empiriska materialet består av intervjuer med 14 rådgivare och två kontorschefer på tre olika banker i tio olika städer.Slutsats: Hur förtroendet byggs upp och bibehålls hos kunderna är likartat hos de olika bankerna även om det finns skillnader i deras sätt att arbeta. Förtroendeskaparprocessens tyngdpunkt läggs på det personliga mötet.

Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden

Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara Frännlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.

Mätning av mobila datanät i Arvidsjaur

This report presents the results of the tests of data rate and signal strength that I have conducted. The tests have been performed in the municipality of Arvidsjaur, Sweden. The report also contains the conclusions I have drawn from the results as well as an introduction to radio and the technology used in the nets that have been testedThe equipment used is:LG G2 cellphone used to test Telias 3GHuawei b593s-22 3G/4G router used to test Tele2s 3G/4GMobile Broadband Gateway R-90 used to test Net1s CDMAThe data rate has been tested with bredbandskollen (www.bredbandskollen.se). The signal strength(RSSI) has been read in the configuration menu of the broadband routers as well as in the cellphone.The conclussions drawn:Net1s net appears to be more used compared to its capacity than the other netsTele2s net has a high and even data rate where it?s signal strength is sufficient.

Att optimera för målgruppen : Processen att skapa en målgruppsanpassad landningssida för Rebtel

Företaget Rebtel ville ha en ny landningssida som riktade sig till internationella studenter. Denna sida skulle vara optimerad för målgruppen både gällande design och innehåll. En förundersökningen bestående av bland annat intervjuer med målgruppen, målgruppsanalyser och research gjordes därför. Förundersökningen bestod också av intervjuer med olika roller på företaget Rebtel för att få en inblick i olika arbetsrollers perspektiv och uppgifter under en sådan process. Med hjälp av förundersökningens fynd togs skisser fram och en landningssida utvecklades bland annat genom programmeringsspråken HTML5, CSS3, LESS, JavaScript, .NET och C#.

Förändringsstrategier vid övergången till ett kontantlöst banksystem

Title:Change strategies in the transition towards a cashless banking systemLevel:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Elin Lånström och Vildana SmailagicSupervisor:Stig SörlingDate:August 2013Aim:In our study, we compare what it is that drives a bank to implement changes in their business, what problems these changes may bring, and how organizations deal with these. We do this by studying how different banks choose to relate to the handling of cash.The questions we ask ourselves are:? What lies behind the decision to make changes in cash management?? How is the change implemented in practice?? What do banks think this change will mean for the future?Method:The study was conducted with the help of a qualitative scientific method. We conducted interviews with representatives of four banks, and made use of secondary data in the form of scientific literature and scientific articles.Result & Conclusions:Organizations implement changes in order to adapt and achieve balance with their environment but also within the organization itself. Our study shows that the decision to introduce cashless branches is mainly a result of banks' efforts to become more cost efficient.

Förenklad felinformation på trafikinformationsutrustning

This thesis lays the foundation of the future routines of effective error repotring fortraffic devices in the raiway sector.If a device, for example a timetable display, stops working it is vital that the device isfixed as fast as possible so that the travelers dont miss any important information.The methods that are used today are old and not very effective. It can take time forthe repairmen to find the right device or locating the broken component. At the sametime he is supposed to maintain telephone contact with central control throughoutthe whole session.The need for a new, more effective, system is vital to make the whole repair pfocessmore effective and let the repairmen work without having to contact the centralcontrol by phone.I started this work by examining the possibilities of assigning every object with aunique identifier (ID tag) that could be accessed by a manual scan device. The ideawas that the ID tag could holw information about the object and be obtained byscanning the ID and get the information presented on a mobile device.The work also included building a internet application that enabled the reader to seeand change the information on the ID tag.The result was a database that stored information of different objects which could beobtained by scanning the ID tag and presented by a internet application..

Mobil Bastu

This thesis is an addition to pictures and animation that has been developed using CATIA V5. The animation and the images are a market basis to test whether the product is of interest in the Nordic market. The thesis is structured with elements of the Fredy Olsson method. In this thesis there is also a short presentation of the company Tylö AB, which been chosen to market test the product. A product definition with the sub-headings; ?Description and use of product?, ?Environmentand users?, ?Economy? and ?Product inquiry?, are the basis for the product.

Fast driftställe enligt OECD:s modellavtal i ljuset av elektronisk handel

The purpose of this thesis is to examine whether the concept of permanent establishment, as defined in Article 5 of the OECD Model Tax Convention on Income and Capital, is applicable to electronic commerce and if so whether the current definition is able to appropriately deal with the challenges of electronic commerce.In 2003, the OECD added a new section to the Commentary on the Model Tax Convention on Article 5. The new section is a clarification on the application of the permanent establishment definition in electronic commerce.The current definition of permanent establishment in the Model Tax Convention relies on the physical presence of a foreign corporation as the threshold for source taxation. While the current definition, prima facie, might be applicable on electronic commerce, the highly mobile nature of electronic commerce might affect the current revenue distribution equilibrium between states..

Geografiskt Informationssystem Anpassat För Mobiltelefoner

Denna rapport beskriver framtagande av ett koncept för ett geografiskt informationssystem som är anpassat för att köra på moderna mobila enheter ute i fält. Detta sätter krav på systemet vad gäller beräkningskraft, lagringsutrymme samt möjligheten att klara av intermittent datakommunikation. För att ta fram systemet utfördes först en förstudie med databaser och sökmotorer användes för att hitta relevant information och relevanta artiklar som kunde hjälpa till vid framtagningen av systemet. Denna fakta tillsammans med utförda tester och ?trial-and-error?-programmering ledde i slutändan till ett koncept som klarade av de krav som ställdes på systemet.

En plats - En identitet

We live in a society where we are not bound to one place. We are encouraged to be mobile and constantly moving between different locations. The life in a convent is a contrast to this; nuns live at a specific place they are bounded to by vows and can not leave. The sisters in the convent of St. Birgitta, Pax Mariae have promised to stay at the same place and live by the rules of the convent.

Undersökning & Utvinning av Smartphones : En djupgående analys av positionsdata

The ordinary phone of today is not the same as it was 10 years ago. We still use them tomake phone calls and to send text messages, but the ordinary phone of today has muchmore uses, it is essentially a computer. To put into context to 10 years ago, it is a verypowerful computer, capable of processing wide array of information and presenting it tothe user. Nearly every single device today has a wireless connection, which makes everyuser connectable and able to use online services and internet at any time and place.This gives the user the possibility to integrate his or hers everyday actions with socialmedia and different search functions. Being able to search the internet for persons,restaurants, public transportation and a lot more is very useful to most.

Referenssamtalet med barn : förhållningssätt och bemötande. Fem intervjuer med barnbibliotekarier

The aim of this study was to examine the social relationships between children and librarians during reference interviews. Using qualitative interviews with five children's librarians I illustrate attitudes and behaviours during a reference situation which take place in psychological, social and even in pedagogical contexts. The literature review comprises studies of the reference interview with children and youth, a description of interpersonal communication and finally social interaction and dialog between teachers and pupils. The main result of this study was the demonstration of a dichotomy in modes of interpersonal communication. In one mode, the social frame is emphasized.

MoSync för multi-plattformsutveckling till smartphones

Det här är ett examensarbete som är utfört på uppdrag av Meal Planning Concepts AB. Målet var att utveckla en native multi-plattformsapplikation till smartphones och surfplattor som skulle fungera på Android och iOS och dela databas med deras nuvarande webbsystem. Funktionaliteten skulle vara baserad på den som fanns på deras webbsida. Applikationen utvecklades i MoSync som är ett ramverk som klarar utveckling till multiplattform. Examensarbetet gick också ut på att utvärdera MoSync under projektetsgång och presentera andra liknande verktyg och hur de förhöll sig till MoSync.

<- Föregående sida 26 Nästa sida ->