
Sökresultat:
847 Uppsatser om Medium - Sida 12 av 57
Effektivitetsmätningar i inköpsfunktionen
The objective of this study is to determine if and how Swedish businesses measure the efficiency of their purchasing departments.In this study I have interviewed six Medium to large successful companies and asked them· Which ratios they use to measure the efficiency of their purchasing departments· Why they use these ratios and· How the results of these measurements are usedI can conclude that although there are no ratios or other measurements that directly measure the efficiency of purchasing indirect measures do exist.The measures applied are usually the result of demands from management and the results are reported back to management and used to follow development within a particular field of purchasing. Benchmarking, especially external benchmarking, is unusual..
Instagram ? ett medium för varumärken : En undersökande kvantitativ studie om att utifrån faktorer för konsumenters beteenden skapa varumärkesvärde på Instagram.
Många företag är idag aktiva med sina varumärken på det bildbaserade sociala mediet Instagram. Varumärken som marknadsförs där påverkas av att Instagram i egenskap av ett web 2.0-Medium ger användare möjlighet att interagera med andra användare och själva styra över vad, när, vart och hur de vill konsumera information.Marknadsföring som bygger på att övertala genom avbrott, upprepning och en påträngande närvaro har därmed blivit allt mer ineffektiv. Därför måste företag för att nå konsumenter med sin marknadsföring engagera Instagram-användare att följa och fortsätta följa deras varumärken. För kunna skapa fördelaktigt resultat för varumärket måste företag förstå konsumenterna och vad deras beteenden grundar sig i. Denna studie ämnar därför undersöka hur Instagram kan användas för att skapa varumärkesvärde utifrån faktorer för konsumenters beteenden på tjänsten.Teorier som använts som grund för denna studies datainsamling och analys rör kundbaserat varumärkesvärde, mänskliga behov och motiv till användning av sociala medier.
INTRANÄT - Ett medium för kommunikationsverktyg
This report explains how different communication tools can be used in a
company?s intranet. It gives a short description of the different parts in an
intranet and their field of application, and what communication means. It?s
only the communication tools that the company uses that we are illuminating in
this report.
KREATIVT STIMULERANDE PROGRAMMERING : ETT LÄROBOKSPROJEKT FÖR GYMNASIESKOLANS KURS; PROGRAMMERING A
What is creativity? Why is it important? How can you stimulate pupils to becomemore creative? These are some of the questions that are studied in this thesis.The discussion is focused on programming as the Medium of creativity and theresult is a setup for a course book that teaches programming at the same time asit makes the reader more creative. The results are based on literature study aswell as observations and interviews with teachers and pupils from three differentschools in Stockholm, Sweden. The study shows that gets more important everyday as more and more jobs are replaced by computers and we live in an age ofabundance. The teachers would like the pupils to be more creative but don?tknow how achieve that at the same time as they have to teach them everythingthat they are supposed to know when the course ends..
Flerspråkighet och läs- och skrivsvårigheter : En fallstudie om kartläggning av nyanlända flerspråkiga elevers avkodning, läsning och skrivning på modersmålet och svenska på gymnasieskolans språkintroduktionsprogram
Det är tydligt att utseende påverkar vilka ansikten människor kommer ihåg och inte. Skulle det gå att öka eller minska igenkännbarheten genom att utföra små ändringar i ansikten mellan de tillfällen en person ser dessa? I denna undersökning har jag analyserat resultat från undersökningar genomförda av 170 personer och och kommit fram till att det är möjligt till en viss grad. Ytterligare extensiv forskning bör visserligen ske innan man kan bekräfta dessa studier, men skulle så bli fallet kan detta potentiellt påverka hur karaktärer i spel och andra Medium designas..
Rolig eller orolig - en jämförande analys av seriemagasinen 91:an & Galago
Serier har sedan länge betraktats som ett andra klassens kulturella Medium,
med ett dåligt rykte som enkla och lättförståeliga. Majoriteten av seriemagasin ligger fortfarande i ett väntrum någonstans, för att då och då ytligt bläddras igenom; de tas inte på allvar. Och alternativen lyser med sin frånvaro; tillhör de inte skaran som ytligt bläddras igenom syns de nästan inte till överhuvudtaget. Uppsatsen tar sig dels an hur "de andra" ser ut, de som vågade och ville. Dels fokuserar den på vad som egentligen finns i de etablerade, ?lättförståeliga? seriemagasinen för att slutligen jämföra de båda med varandra..
Igenkänningen av förändrade porträtt : Kan förändring i proportioner hjälpa oss att minnas ansikten?
Det är tydligt att utseende påverkar vilka ansikten människor kommer ihåg och inte. Skulle det gå att öka eller minska igenkännbarheten genom att utföra små ändringar i ansikten mellan de tillfällen en person ser dessa? I denna undersökning har jag analyserat resultat från undersökningar genomförda av 170 personer och och kommit fram till att det är möjligt till en viss grad. Ytterligare extensiv forskning bör visserligen ske innan man kan bekräfta dessa studier, men skulle så bli fallet kan detta potentiellt påverka hur karaktärer i spel och andra Medium designas..
Renar och klövvilt på järnvägar : en studie i järnvägars effekter på ren, älg och rådjur i norra och mellersta Sverige under 2005
Roads and railroads have significant impact on the surrounding landscape and the wildlife living in it. This study aims to provide an overview of the effects caused by railways to reindeer, roe deer and moose in Sweden in order to make more detailed assessments within this topic in the future. The method used is a study of literature on the subject and a synthesis of databases with information about wildlife mortalities, traffic intensity and fences in the study area; northern and central Sweden. The databases were used to compile digital maps using ArcGIS.
Infrastructure brings change to the surrounding landscape and its function as habitat for wildlife. Railroads cause barrier effects such as fragmentation, wildlife mortality, loss of habitat and loss of connectivity.
Information bibliotek företag En utvärdering av EU-projektet "ITF på biblioteken i östra Värmland"
This report is the result of an evaluation of a project, conducted by five regional libraries. Through a training course the project should inspire small and Medium sized enterprises to use modern information technology and Internet when searching for information. To evaluate the project, qualitative interviews were conducted with five librarians and quantitative questionnaires were distributed to all the course participants. The evaluation shows that the project goals were met, apart from the number of course participants, which was much lower than anticipated. It also shows that the project resulted in an increase in information technology and competence at the libraries, and that the course participants profit from their increased knowledge in their daily work..
Kuling - en digital bilderbok
In what way do pictures allow for freedom of interpretation and thoughts rather thanunderstanding reality in a high paced Medium? Children today are exposed more thanever to images trough various media. Children?s culture in the digital world has, troughgames and apps, become more cross-generational than literature. Unfortunately, there aremany digital books that loose the story, as the creator gets lost in technology and/or ineducation and morals.
Habitat preference and dispersal of a sandassociated beetle, Apalus bimaculatus
Species that have a high degree of specialization and poor dispersal ability can be more prone to extinction than more generalist species and good dispersers. How these species traits affect the viability of populations is dependent on landscape factors,such as isolation and connectivity. Additionally, interactions between species (e.g. symbiosis), and how these interactions vary spatially and temporally can have a large impact on populations. When the range and habitat areas of a species continuously decrease, management strategies are often needed if the species shall be able to survive.
Superkondensatorer kombinerat med batterier som energilager i hybridfordon
Detta examensarbete har syftat till att utreda hur man kombinerar blysyrabatterier med superkondensatorer. Batterier är ett vanligt Medium för lagring av elektrisk energi. Ett av problemen de lider av är brist på uttagbar effekt, vilket är superkondensatorns starka egenskap. I examensarbetet har först fakta tagits fram och presenterats, för att sedan kunna göra en analys av bland annat effekt, energitäthet och verkningsgrader. Resultatet visar att hos en kondensator/batteri-kombination ökas effekttätheten med en faktor 3 vid ca 23% kondensatorviktandel vid 30-sekunders urladdning, medan den viktmässiga energitätheten minskar till ca 4/5 av batteriets energitäthet vid samma urladdningtid..
Lämplig röjningstidpunkt utifrån björkstubbskottens konkurrens
The purpose of this report was to investigate if there are any correlation between spruce Medium height in young spruce stands and the number of birch stump shoots. The purpose was also to investigate if there are any correlation between the spruce height growth after clearing and the mean height of birch stump shoots. The reason for this investigation is that the problem with birch stump shoots after clearing can be expensive if there must be additional clearings before the first thinning.
The study provides no apparent association and therefore no special clearance height is recommended. In the final stages of the work there are given some comments on the study´s weaknesses. Finally topics for further research are suggested..
Mellan digitala och fysiska världar : En utredning av immersionens och realismens retorik i kommersiella datorspel
This master thesis examines commercial video games and their relation to the concept of immersion and realism. Games as a communicative Medium is quite a new area of interest within rhetorical research in Sweden. Most of the research conducted has, however, been focused on gaming and formation on opinion ? games that explicitly tries to persuade the player, unlike commercial games that focus on entertainment, that is. But that does not mean that commercial games cannot influence us.
Leverantörsvalets kriterier i SME : I en bytesekonomisk kontext
The European economy today is built on small and Medium sized enterprises (SME?s) and SME?s recieve a lot more attention in the litterature now. Even though SME?s have earned more attention in the litterature there is a significant lack of information regarding purchasing and supplier selection in these companies?. This report aims to create bigger understanding of SME?s and their purchasing by showing how seven swedish SME?s select their suppliers.