Sök:

Sökresultat:

6877 Uppsatser om Medarbetarskap; Professionell organisation; Profession; Professionsidentifikation; Organisationsidentifikation; Medarbetarskapshjulet. - Sida 42 av 459

Lärarlegitimation och status : lärares uppfattningar om en legitimations inverkan på läraryrkets status

Syftet med denna studie är att undersöka lärarstudenters och yrkesverksamma lärares uppfattning om läraryrkets status samt att undersöka en eventuell legitimations inverkan på läraryrkets status. De övergripande frågorna behandlar hur lärarstudenter och yrkesverksamma lärare uppfattar läraryrkets nuvarande status samt vad ett införande av lärarlegitimation skulle kunna ha för inverkan på yrkets status. Vidare frågas om en lärarlegitimation kan professionalisera läraryrket. I bakgrundskapitlet presenteras för studien viktiga begrepp utifrån olika teoretiska perspektiv. Begreppen profession, status och professionalisering definieras och innebörden av ett legitimationssystem för lärare presenteras. Det empiriska underlaget för studien samlades in med hjälp av en enkät riktad till lärarstudenter på sitt sista studieår samt redan yrkesverksamma lärare från tre geografiska områden. Resultatet visar att lärarstudenter och yrkesverksamma lärare uppfattar läraryrkets status vara mellan låg och medelhög.

Ny i organisationen? ? ur ett mellanchefsperspektiv

I denna studie har det studerats hur mellanchefer socialiserats in i organisationen. I studien har 11 mellanchefer blivit intervjuade för att se om det fanns någon skillnad beroende på organisation som denne befann sig i. Det vi har kunnat se är att socialisering in i organisationen i flera fall har varit bristfällig. Vilket är något som vi har reflekterat över. Eftersom att innan vi gick ut och samlade in empirin hade läst in oss på teorin som poängterade vikten av en bra socialiseringsprocess för de nyanställda.När man kommer till en organisation som mellanchef är det väldigt viktigt att man blir bra bemött och bra omhändertagen.

Den självständige specialisten : En studie av personligstyper hos dagens kommunikatörer

AbstractAuthor: Sofie JakobssonCourse: Media and Communication Studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPeriod: Spring 2012Key words: Job ads, Professional Communicator, Public Relations Officer, Trait Theory, Five Factor Theory, Big Five, personal traits, work tasks.Title: The Independent Specialist. A study of requested personal types in Professional Communicators.Number of pages: 35Purpose/ Aim: The study aims to evaluate what kind of personality type that would make a good fit for a Professional Communicator. The study examines personal traits and work tasks that are presented in job ads for Professional Communicators in Sweden today. From this material the author wants to calculate what kind of personal type that characterize the profession with the help of the Big Five theory.Material/ Method: Quantitative research method based on job ads.Main results: The study shows that personal traits that employers look for in Professional Communicators today are mainly traits from the Conscientiousness group with characteristics such as independent, structured and planning. The second biggest personality group is Extraversion where personal traits like driving, outgoing and social were put.

Att göra förändring: en studie av ledarskap och organisation vid förändringsarbete

The purpose of this essay is to analyse how the leadership and the structure of the organization affect the process of changes within a specific department in Lunds kommun socialdepartment, from the director of social work to the co-workers at Utredningsenheten för ungdom och familj. We aim to answer the following questions;How does the structure of organisation affect the process of change?What do the co-workers and the leaders believe is the best way to engage the co-workers in the change?How does the leaders view their own leadership in the process of change?How does the co-workers view the leadership in the process of change?How does the leadership affect the process of change?To develop an organisation and to make it a functional, change is a necessity. The leaders are they who create the change but the co-workers are they who make it happen. In the process of change, leadership and the leaders capacity to create motivation for the co-workers, is therefore a matter that is decisive to its success.This is a study based on a qualitative method, where the interview is the main source of empirical material.

Reflekterande samtal- verktyg för utveckling? : Pedagogers upplevelser av reflekterande samtal i arbetet med elever i behov av särskilt stöd.

The purpose of this study was to describe and analyses educators? experiences of reflective conversations in their teams and part of teams in relation to their work with pupils in need of special support. Ten educators representing ten different teams have been interviewed since all had experiences of working in teams and working with pupils in need of special support. Focus has been on the educators? experiences of the organisation, the effects of the reflections and the need to develop the reflective conversations in their teams and part of teams.

Skolans hjärna eller verksamhet på undantag? En studie av skolbibliotekets status sett i ett organisatoriskt perspektiv

This study is an attempt to shed light on problems and possibilities of the school library of the Swedish comprehensive school concerning library law and goals of the school and the school library. Many investigations about the role of the school library of the comprehensive school have been carried through. They have all more or less come to the same conclusions. In spite of Swedish library law and goal documents of the school library, the school libraries are often neglected, if not will and commitment are to be found among teachers. Using a model of the school organisation by Gunnar Berg, three cases of school libraries are presented and analysed in a larger organisational and political perspective.

Underlätta bearbetning av hästskor

3In the last couple of decades there has not happened much inthe ?farriery?- department. The work procedure, methods andfarrier´s tools have stayed the same over time, which have ledto a huge workload that is wearing the active participants out.So think if you were able to ease the working process of horseshoeingfor a farrier. The farriery is still first and foremost aprofession based on handicraft that has to relay on the farrier´sgood memory, sight and sense. The workplaces for a farrieris most of the time at the hiring horse owner`s stables, whichmakes it harder for the farrier´s to have influence over theirworking situation.

På dina eller mina villkor? : Att handla utifrån profession eller privata gränser i tabubelagda situationer i förskolan

Syftet med min essä är att uppmärksamma händelser i pedagogens vardag som ibland eller kanske oftast går pedagogen förbi eller är tabubelagda: Att förskolepersonal eller i och för sig all personal som arbetar med människor, arbetar på och gör saker som är obekvämt för oss som personer. Frågan väcktes i mig då jag började reflektera över mitt handlande i de på förskolan förekommande vardagssituationer, där jag/vi kvickt handlar i stunden och utifrån situationen. Men handlade vi på bästa sätt? Har jag som förskollärare rätt att känna och tänka utifrån mig själv som person och vad får jag uttrycka? Essän bygger på händelser som förekommit och som jag deltagit i under mitt arbete på förskolan och som sedan stannat kvar i mitt minne.Under arbetets gång har jag kommit fram till att mitt agerande på förskolan idag är förändrat genom att jag påbörjat min förskollärarutbildning. Många gånger tidigare har jag handlat på samma sätt i liknande situationer utifrån mitt som jag själv kallar det, sunda förnuft.

Sjuksköterskans bedömning och tolkning av smärtuttryck

Smärta är en subjektiv upplevelse, vilket innebär att människors sätt att uttrycka upplevd smärta är individuellt. Smärtuttrycket kan vara verbalt i ord eller icke-verbalt, bortom orden, och formas under hela livet. Sjuksköterskan har en betydelsefull roll då det många gånger är sjuksköterskan som tolkar patienters smärtuttryck och bedömer deras upplevda smärta. Kommunikationen mellan patient och sjuksköterska ska vara professionell och omvårdnadsorienterad, där sjuksköterskan ska vara lyhörd och inta ett patientcentrerat förhållningssätt..

Resefria möten : Ett projekt för att minska slöserier på arbetsplatsen

AbstractThis degree project is about having meetings in The Swedish Social Insurance Agency, which is awide organisation. This work will concentrate on one of the projects going on within theorganisation which is travel-free meetings, where they are building a video meeting system thatallows the employees in the organisation to be able to meet with each other through the use ofvideoconferencing instead of physical meetings.In this work we will show how Kaikaku (radical system changes) along with Kaizen (continuouschange) can support an organisation to become more efficient and reduce wastage. We have donethis work in an organisation that is present in over one hundred locations in Sweden.The Social Insurance Agency has over 13 000 employees at over one hundred locations inSweden.The organisation has to be close to their customers and provide the best service aspossible. To be able to work in a uniform way, the employees get together and have meetings.Some meetings are just progress meetings and takes perhaps no more than two hours to complete.However, if seven employees from seven different locations need to have meetings, in the worstcase, they all have to meet in a common place.This is expensive for the organisation in travel costs, time and absence from work, but thetravelling also contributes to environmental pollution if the employees are travelling by a fuelpoweredvehicle.A whole day could go lost for having a meeting in about two hours if all sevenemployees went from their own cities to e.g. Stockholm for the meeting.Muda (wastage) of travel created several different types of Muda, namely:? Wastage with anticipation when the employees had to wait for e.g.

Den varumärkesuppbyggande processen : En fallstudie på en fackförening

Background: According to many authorities Trademark consideration will within the companies become all more prioritized objectives for competitive advantage and a strong organisational structure.Trade marking is becoming an important tool, not only Production oriented companies apply this on their products or services whereas it is today spread in many different sectors.Problems: On the basis of theoretical and empirical studies, we will try to see how a trademark is built up.This will guide us to our questions at issue:? How has the actual process for HTF been in order to strengthen and to build up their trademark, how have they achieved this in practice?? What are the underlying criteria?s to for this work and what role has the consultant company BMN in the actual process?Aim: The authors have for intention to create an understanding on why there is interesting for a trade union organisation like HTF to carry out a trademark development investment. A further understanding will be to highlighting a strong trademark's advantages and possible disadvantages.Results: As a trade union organisation where the relationship to the members and the potential members is becoming all more important is the interesting to highlight their trademark clear and in addition to that contribute to building and establishing strong relationships. on the basis of this study we can state that it is now one of the most important support activities that as a trade unions to highlight its core values through trademark. As a trade union, one can to a large extent work with and to apply the market the economic mocks-up for trademark build up.The most important aspect is that we can state , in the future developed to concentrate more on communication, positioning, segmentation and diversification, which the trademark act as intermediary.

Från dröm till verkliget: en kvalitativ studie av några socialsekreterares verkligheter och drömmar

The main purpose of this paper is to describe and analyse how social worker on a specific Social Service Agency describe their experiences. My focus has been to concentrate on social worker, whose task is related to young people. The paper is presented from three different themes; work assignments, professional roles and projects in life. The central questions are; Which are the socialworker´s main tasks? How does the social worker see himself in his professional role? Have their expectations been fulfilled? Where do they get their motivation from? Which are the reasons why the job as social worker is so strenuous? I have interviewed four social workers (semi-structured interviews), and a qualitative method is used.

Hur påverkar informell kommunikationbeslutsprocesser? : En studie i informell kommunikation och beslutsprocesservid tre tekniska verksamheter i Stockholm

Kommunikation kan definieras på en mängd olika vis, men brukar vanligen delas upp itvå typer; formell och informell kommunikation. Både den formella och informella kommunikationen förekommer i en organisation. Syftet med denna studie är att inbördes jämföra de två typerna av kommunikation samtundersöka hur den informella kommunikationen påverkar beslutsprocesser i enorganisation.Studien baseras på litteraturstudier samt empiri i form av kvalitativa intervjuer med trechefer vid tre stora tekniska verksamheter i Stockholmsområdet.Efter genomförd studie framgår det att teorin och praktiken är generellt enade i fråganom vilka för- respektive nackdelarna är med formell samt informell kommunikation.Vidare är även synen på den informella dialogens påverkan i en organisation enad ilitteraturen, medan de intervjuer som genomförts pekar på en mer varierad syn ipraktiken. Informell kommunikation kan påverka en organisation både positivt och negativt, således bör det ligga i ett företags intresse att ta hänsyn till den informellakommunikationen för att kunna utnyttja den till företagets fördel..

Turnaround Management - Nyckeln till framgång?

Titel: Turnaround management ? nyckeln till framgång? Författare: Maria Lejefors, Caroline Odell och Sofie Svensson. Handledare: Richard Ek och Bo Markulf. Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera de nyckelfaktorer som bidrar till ett framgångsrikt förändringsarbete inom en organisation. För att göra syftet mer operationaliserbart kommer vi att använda turnaround management som den lins vi betraktar syftet genom.

"Om individen mår bra, mår organisationen bra" : En studie av hur en organisations hälsofrämjande arbete uppfattas av anställda

Studien handlar om hälsofrämjande arbete i en organisation kallad organisation X. Syftet med denna studie är att utifrån Antonovskys begrepp känslan av sammanhang (KASAM) utveckla kunskap om hur en organisations hälsofrämjande insatser stämmer överens med hur personalen uppfattar det hälsofrämjande arbetet. En eventuell skillnad mellan organisationens insatser och personalens uppfattning är viktig att uppmärksamma, då de insatser som görs från organisationens sida är tänkt att främja medarbetarnas deltagande i det hälsofrämjande arbetet och utifrån de förutsättningar som finns i organisationen.Jag utgår från Antonovskys KASAM och använder mig av begrepp som KASAM, hanterbarhet, begriplighet och meningsfullhet, stressorer, salutogenes, patogenes och hälsofrämjande ledarskap.  Empirin består av intervjuer med anställda i organisation X. Resultatet har delats in i två delar, en del som handlar om personalavdelningens uppfattning om det hälsofrämjande arbetet i organisation X och en del om de anställdas uppfattning om organisationens hälsofrämjande arbete.  Själva analysen som genomförs är indelad i olika rubriker. Den slutsats som dras i studien är bl.

<- Föregående sida 42 Nästa sida ->