Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Maven - Sida 1 av 1

Release, deploy och distribution vid plugin-utveckling med Eclipse : Hur detta kan stödjas av en modern utvecklingsmiljö för Java

Utveckling av olika typer av påbyggnadskod till programvaror blir allt vanligare. Dessa som går under samlingsnamnet plugins skiljer sig från vanliga applikationer då de har en annan struktur samt speciella beroenden till applikationsspecifika moduler. Problem uppstår när denna typ av utveckling inte stöds av de vanliga utvecklingsmiljöer som finns ute på företagen och delar som borde vara automatiserade måste utföras manuellt. Syftet med studien är att undersöka hur utvecklingsmiljön för Java på Sandvik IT Services kan anpassas för att stödja plugin-utveckling för IBM Lotus Notes. I denna studie undersöks skillnaden mellan plugin-utveckling och den vanliga Java-utvecklingen på företaget samt hur detta påverkar verktygen i utvecklingsmiljön.

Mycket snack och lite verkstad - En longitudinell studie av NPS och konsumentbeteende

The Net Promoter Score (NPS) has been claimed to be the single most reliable indicator of firm growth and has gained wide adoption among companies in a broad range of industries. This is despite a lack of rigorous scientific testing. The purpose of this study is to examine the predictive strength of the question "How likely are you to recommend [.] to your friends and colleagues " that the metric is based on: how well does it actually predict future consumer behavior Furthermore, the report aims to create a greater understanding of the factors that explain a person's word of mouth (WOM) intention and which behaviours cause that intention to change. A longitudinal study was conducted of 304 consumers' WOM intention regarding two non-carbonated drinks and their subsequent WOM and purchase behavior. The analyses show that the behaviors are captured by the metric to some extent.

Marknadsanalysverktyg : Estimering av tillväxt på telefon- och mobilabonnenter

Precis som de flesta företag så har True Software Scandinavia AB en produkt där ute i marknaden. Produkten är en mobil applikation som går under namnet Truecaller. För att kunna leverera den bästa upplevelsen till slut användarna så krävs en stor global telefonkatalog.Förutom att företaget har en statistik på hur det har gått och går för deras produkt så finns även behovet att veta hur det kommer att gå i framtiden. Alltså man vill veta hur stor potential det finns i marknaden och med avseende på detta försöka estimera när man når sitt uppsatta mål.Syftet med detta projekt har varit att skapa ett verktyg som kan samla in data och utföra nödvändiga behandlingar för att kunna estimera den framtida tillväxten. Verktyget skapas med hjälp av programmeringsspråket Java och kommer vara i form av ett skrivbords applikation.