Sök:

Sökresultat:

746 Uppsatser om MPEG-4 Face Animation - Sida 19 av 50

Valet - 17 september 2006

I detta examensprojekt står de allmänna valen till riksdag, landstingoch kommun i centrum, och problematiken med detminskade intresset för dessa.I syfte att öka kännedom och engagemang om valet hos förstagånsväljarna,som är den grupp med lägst valdeltagande i senareval, har målet varit att färdigställa två informativa och underhållandefilmsekvenser.Längderna på filmerna har begränsats till en minut respektivetio?femton sekunder, då det tänkta forumet för filmerna ärtiden som finns mellan programblocken i TV, vanligtvis fylld medreklam eller trailers.Efterforskningar om valet och berörda myndigheters roll ochpolicy, samt analys av formgivning relaterad till, eller liknande mittprojekt har lagt en grund för konceptframtagandet.Den praktiska fasen har bestått av arbete med manus, storyboard,animatic, animation, testvisning, ljudinspelning, och efterproduktion,och resulterat i två filmsekvenser..

Animerad realism : En studie om att representera en verklighet med animerad bild och om uppfattningen av dess indexikalitet.

Vart står vi och vårat förhållande till trovärdighet i en medial värld i ständig utveckling? Hur är det med det digitala inflytandet i en analog värld? Vad händer med upplevelsen och trovärdigheten i dokumentära filmsammanhang när bilden är animerad?Med hjälp utav två informationsmässigt likvärdiga filmer undersöks hur graden av trovärdighet upplevs i en animerad dokumentär kortfilm, i förhållande till en version med fotografisk bild. Ett antal respondenter får se filmerna och svara på tillhörande frågor i en enkätundersökning vars resultat redovisas och diskuteras i en större analys. Med hjälp av undersökningens resultat avgörs huruvida frågeställningen går att besvara samt vad dess slutsats föreslås ha för betydelse i framtida forskning inom ämnet..

Från ståtlig befästning till vittrande världsarv : En jämförelse av byggnadstekniska metoder för sammanbindning av skalmurar

This is a final year project considering constructional techniques for joining cavity walls. The project is related to an ongoing scientific programme about the restoration of The City wall of Visby located on Gotland. The programme was set by Riksantikvarieämbetet as a reaction to a collapse of the outer masonry wall shell which took place in February 2012.The City wall of Visby is a medieval fortification built out of limestone during the 13th century. The wall is constructed as a cavity wall with two separate masonry shells connected to each other through an intermediate core. During the 14th century the wall was heightened which lead to a higher stress, especially in the outer wall face.

Aktörer, nätverk & information : Om informationsförmedling i det akademiska biblioteket

This study focuses on the encounter between the academic librarian and the academic library user with a specific need for information. The aim of the study is to examine the process of mediation of information and to uncover any inherent problems or systemic inertia that may occur within that process.Special attention has been given to information-seeking behaviour in the digital age and the possibility of viewing information literacy as a meta-literacy. The difference between the surface web and the academic invis- ible web is also investigated. Empirical data was collected by the use of ethnographic fieldwork at the Karolin- ska Institutet University Library over a period of five weeks. The data is analysed using actor-network theory as a point of departure.

Den Animerade Psykopaten : Och hur den uppfattas jämfört med sin icke-animerade motsvarighet

I denna studie undersöks det ifall karaktärer med psykopatiskt beteende uppfattas mindre skrämmande och mer lättsamt i animerad form än i icke-animerad form. En litteraturstudie har genomförts som till stor del fokuserar på psykopater i film och de extrema personligheter och beteende som är frekventa i animerade verk. Två klipp har skapats utifrån två icke-animerade referensklipp innehållandes psykopatiska karaktärer spelade av skådespelare med identisk handling, karaktärsbeteende och miljö fast i animerad form. Dessa animerade klipp utvärderas genom strukturerade kvalitativa intervjuer med en fokusgrupp inriktad på föräldrar med barn som är 7-9 år gamla. Undersökningen visar att de animerade karaktärerna upplevs som mindre skrämmande och mer lättsamma än sina icke-animerade motsvarigheter..

Sawn softwood in Egypt ? a market study

This market study was written on behalf of Uni4 Marketing (U4M) and investigates the Egyptian softwood market. The objective was to identify what characterises a good softwood supplier according to Egyptian importers. In addition to this U4M?s competitiveness compared to their competitors was evaluated. The study also identified possible sources of competitive advantage possessed by U4M.

Socialt Kapital - att mötas

Frågeställning:Hur arbetar CreActive för att främja det sociala kapitalet? Hur kan CreActive främja det sociala kapitalet i en kreativ miljö? Hur underlättas mötet mellan människor på CreActive? Finns det förbättringsmöjligheter för att ytterligare främja det sociala kapitalet på CreActive?Syfte:Syftet med studien är att beskriva hur CreActive skapar nytta för sin omgivning. Det kommer även att undersökas kring hur mötet uppstår mellan människor på CreActive som ska främja det sociala kapitalet.Metod:Studien genomfördes med den kvalitativa metoden, eftersom den fångar upp detaljer och information av intervjupersonernas tolkning av verkligheten, det vill säga deras uppfattning, tankar och känslor. Det medför en inblick kring hur CreActive arbetar med mötet mellan människor, för att främja det sociala kapitalet. Empirin består av intervjuer med studenter och anställda.Slutsats:Det framgår att studenter inte känner till CreActive i den utsträckning som CreActive vill.

Ledarskap på distans : "A World of Communication"

Utvecklingen av tekniken och den globalisering som skett har öppnat upp möjligheten till ledarskap på distans. Elektroniska kanaler har gjort det möjligt att utnyttja kompetens världen över. Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur en personlig kontakt upprätthålls i ett distansförhållande mellan ledare och anställd. Studien ämnar undersöka hur ledaren agerar för att skapa motivation hos sina anställda och identifiera vilka kommunikationsbarriärer som finns.En fallstudie utfördes på Ericsson som är ett ledande företag inom kommunikationsteknik och har verksamhet i 180 länder. Deras slogan är "A World of Communication".

Datorkluster för framställning av 3d-modellerad grafik

3D-modellerad grafik har blivit ett viktigt verktyg för att visualisera projekt inom arkitektur, för att skapa fotorealistiska visualiseringar är åtgången av en dators processorkraft stor där beräkningen av dessa 3D-modeller till färdig bild eller animation blir en flaskhals för arkitektföretagets visualiseringsavdelning. Stora animationsföretag har länge använt sig av datorkluster för att kunna hantera processorbehovet hos programvara för grafisk formgivning och detta är en lösning som i mindre skala även passar sig för 3D-grafiker arbetandes inom arkitektur. Mitt examensarbete har varit införandet av ett sådant datorkluster på arkitektfirman White Arkitekters huvudkontor i Göteborg. Lösningen har till stor del eliminerat den flaskhals som tidigare existerade och har gett 3D-grafikerna möjligheten att göra mer avancerade projekt samt att kräva bättre bildkvalité av de olika programvaror som används..

"Kunden har inte alltid rätt, men man kan låta kunden tro det..." : Roller och känslor i det dagliga servicearbetet

Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse för fenomenet emotionellt lönearbete och vad fenomenet innebär för butiksmedarbetare i en organisation som har kundinteraktion både face-to-face och via telefon och/eller e-post. Vi ville undersöka butiksmedarbetarnas gemensamma erfarenheter av att upprätthålla en fasad utåt mot kunderna. Även en jämförelse av resultatet mellan den fysiska butiken och web-shopen har gjorts. Den teoretiska utgångspunkten influerades av den tidigare forskningen som finns och grundas i Erving Goffmans dramaturgiska perspektiv och Arlie Hochschilds teori om emotionellt lönearbete. Resultatet bygger på sex djupgående semistrukturerade intervjuer ur ett fenomenologiskt perspektiv.

En studie av sambandet mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet på den svenska dagligvarumarknaden

Problem Vi ämnar utreda om det finns ett samband mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet. Vi studerar befintliga märkes- och butikslojalitetsteorier för att genom dessa skapa en för vårt syfte relevant modell. Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att utreda huruvida ett samband finns mellan butikslojalitet och EMV-lojalitet på den svenska dagligvarumarknaden. Metod Arbetet är av induktiv karaktär och bygger på en explorativ studie av lojalitetsaspekter inom dagligvarubranschen. Metoden i uppsatsen är uppdelad i två huvudsteg: övergripande och handgripligt tillvägagångssätt.

Butikschefers strategier kring hälsa och hälsoperspektiv : En studie inriktad på godis och läsk

Summary                                                               Overweight and obesity in Sweden and in the rest of the industrialized world continues to increase. This results in increased costs both to society and the healthcare system. Part of this development is the increasing consumption of sugar and that is what should be restricted to tackle this growing social problem. Part of the increased consumption of sugar in Sweden was the launch of pick and mix ingrocery stores.  This study aims to examine how store managers look at their public health responsibilities, and investigate how managers of grocery stores think about health and health aspects in general and about the sugar consumption in particular. Semi-structured "face to face" interviews was used to collect data and seven grocery store managers participated in the study.

Kommunikation i sociala medier : Nya utmaningar för organisationer

AbstractTitle: Communications through Social media ? new challenges for organizations Kommunikation i sociala medier ? nya utmaningar för organisationerAuthor: Jenny Lilius Location: University of Kalmar Language: Swedish Number of pages: 46 (62 including appendix) Level: BA Thesis in media and Communications StudiesAim: The main purpose of this thesis was to explore what kind of challenges organizations face when communicating through social media. Because social media is a new phenomenon the thesis also examined how organizations active in Sweden today looks upon, defines, monitoring what is said about them and uses social media today.Method: The thesis was based upon the qualitative gathering of empirical facts. Through deep interviews with five organizations and literature studies the author was able to gather the results.Theories The analysis is primarily based upon theories about organizational communications such as PR, Rogers?s diffusions of innovations and the marketing mix.

Konsten att planera kreativitet : En kvalitativ studie om ett antal utvalda grafiska formgivares a?sikter om strategiarbete i designprojekt samt om yrkesrollen grafisk formgivare.

The study addresses the field of design as a profession and examines the views on strategic management in a design project among nine selected graphic designers. The graphic designers who participate in the study are permanently employed at design companies in Stockholm. The study has a qualitative approach and the method is based on face-to-face interviews. We have chosen to examine this subject due to the opinion among professionals that strategic management in the design industry has increased during the last decades. There is a belief that strategic management in some cases are used too extensively as a way for design companies to make more money.

HTTP Live Streaming : En studie av strömmande videoprotokoll

Användningen av strömmande video ökar snabbt just nu. Ett populärt konceptär adaptive bitrate streaming som går ut på att en video kodas i flera olikabithastigheter. Dessa videor tas sedan och delas upp i små filer och görstillgänglig via internet. När du vill spela upp en sådan video laddar du först hemen fil som beskriver vart filerna finns och i vilka bithastigheter de är kodade i.Mediaspelaren kan där efter börja ladda hem filerna och spela upp dom. Om defysiska förutsättningarna, som exempelvis nedladdningshastighet eller CPUbelastning,ändras under uppspelningen kan mediaspelaren enkelt byta kvalitépå videon genom att börja ladda filer av en annan bithastighet och slippa attvideon laggar.

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->