
Sökresultat:
746 Uppsatser om MPEG-4 Face Animation - Sida 13 av 50
SATS + e2 = SANT? : en studie av SATS lednings kommunikationsstrategi då träningskoncernen förvärvade den dåvarande konkurrenten e2
Aim: The aim of this essay is to study the communication strategy that the company SATS developed before taking over the company e2. The following questions are to be answered: - what was the planned communication strategy before taking over the company e2? - did SATS follow their original plan when implementing this strategy? ? Which strengths and weaknesses of the communication strategy can be identified based on opinions of the employees?Material/Method: Together with literature and document studies, a qualitative method has been used and seven personal interviews have been conducted. One informant was selected due to professional position; the other six respondents were former employees of the affected company e2.Main results: The main results from the study show that the company SATS did in fact follow their plan very accurately with only some minor changes such as an earlier started education program and exclusion of an initially planned evaluation activity. Communication about the takeover of e2 to employees was quick and clear.
Skanska and their strategic Polish suppliers: Analysis of the buyer- supplier relationship against the interplay of pricing strategy, supply chain policies and culture
Researchers and practitioners have recognized the need for ?transforming? every policy of the company into a competitive advantage tool. Thus, both the pricing approach and the supply chain practices of the firm have emerged as an important determinant of success. In this study, however, we are not only interested in these two aspects, but also in a third one-namely cultural conflicts as an obstacle and challenge. The interaction of the tree factors is extensively presented against the backdrop of Skanska and four of their closest Polish suppliers.
Användningen av olika informations- och kommunikationskanaler inom företag
Informations- och kommunikationskanaler har ett stort inflytande vad gäller framgångsrikheten inom företag. Studier har visat att många organisationsförändringar resulterar i en negativ effekt på grund av bristande kommunikation. Anledningen kan vara att antingen för få eller för många kanaler används. Syftet med undersökningen var att bidra med beskrivande kunskap om vilka kommunikationskanaler som används internt inom företag. Undersökningen bidrog även med kunskap om vilka skillnader vad gäller användandet av informations- och kommunikationskanaler mellan större företag och mindre företag. Olika teorier beskrevs i ett teorikapitel som använts i undersökningens forskningsområde.
PLekAY : Sandlådebordet som gör leken till en självklarhet för alla
Informations- och kommunikationskanaler har ett stort inflytande vad gäller framgångsrikheten inom företag. Studier har visat att många organisationsförändringar resulterar i en negativ effekt på grund av bristande kommunikation. Anledningen kan vara att antingen för få eller för många kanaler används. Syftet med undersökningen var att bidra med beskrivande kunskap om vilka kommunikationskanaler som används internt inom företag. Undersökningen bidrog även med kunskap om vilka skillnader vad gäller användandet av informations- och kommunikationskanaler mellan större företag och mindre företag. Olika teorier beskrevs i ett teorikapitel som använts i undersökningens forskningsområde.
Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?
The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods.The world is going through a major economic crisis at the moment. Studies shows that companies that have focused on added value rather than lowering prices has survived past financial crisis. It is also obvious that companies act very different during times of crisis. Adding to the problem is trends that point to a more careful consumption and environmental awareness.
Två pedagogers upplevelse av barns stress inom förskoleverksamheten
Vi har valt att studera mobbning och utanförskap inom förskolan. Mobbning förekommer inom olika miljöer men vi måste begränsa vår studie. Mobbning är även ett begrepp som är svårt att definiera och det finns olika teoretiska uppfattningar. Detta är intressant att undersöka. Studien påbörjades med intervjuer.
Pixar och dess metoder. En gestaltning av Emil i Lönneberga
Denna undersökning omfattar hur man kan applicera Pixars metoder och tekniker
av en grupp bestående av tre studenter vid skapandet av en animerad kortfilm.
Utifrån resultaten av vår forskning kring metoder, tekniker och analyser har vi
skapat en animerad kortfilm. Kortfilmen är en samtida tolkning av Astrid
Lindgrens kända barnbok Emil i Lönneberga. Filmen ämnar att belysa olika
samhällsproblem som kan kopplas till den klassiska boken.
Falling Feather : Magisk realism och dess påverkan på animerad film
Detta kandidatarbete undersöker hur en karaktärs fantasi kan gestaltas med genren magisk realism inom animerad film. Under arbetets gång har vi undersökt olika filmer med magisk realism som genre, så som Pan?s Labyrinth, Ally McBeal och Six Feet Under och The Science of Sleep. I detta arbete presenterar vi de metoder vi valt för att skapa en animerad film med genren magisk realism..
Målbolagsstyrelsens möjlighet att främja offentliga uppköpserbjudanden : med särskilt fokus på rekommendationer, due diligenceundersökningar och budrelaterade arrangemang.
Denna studie åsyftar att undersöka om produktutvecklande B2B företag använder sig av sina kunders tysta kunskap i sin innovationsprocess. Studien ämnar även att undersöka vilka redskap eller stimuli som de berörda företagen företrädesvis använder sig av i kunskapsdelningsprocessen.Den undersökningsmetod som valts är en flerfallsstudie av kvalitativ art och den har bedrivits genom semistrukturerade intervjuer. Data analyserades genom en abduktiv analysmetod. Fem produktproducerande företag har deltagit i studien. Resultatet visar att de redskap och stimuli som används mest frekvent av de undersökta företagen i avsikt att nå sina kunders kunskap är förtroende, "face to face" möten, prototyper och bilder.
Empatins 4 principer : en vägledning för animatören att öka publikens empati för den animerade karaktären
Empati är förmågan att kunna känna det någon annan känner. Målet med undersökningen är att skapa ett set av principer för animatören. Att öka empatin för animerade karaktärer. I den här undersökningen skapades fyra principer, dessa är personlighet, lära känna karaktären, underhållningsvärde och relatering. Principsystemet är inspirerat av Disneys ?animationernas tolv principer?, där man har ett set av principer som kanske inte fungerar vid varje animationssituation utan som mer skulle kunna fungera som en vägledning..
Falling Feather - Magisk realism och dess påverkan på animerad film
Detta kandidatarbete undersöker hur en karaktärs fantasi kan gestaltas med
genren magisk realism inom animerad film. Under arbetets gång har vi undersökt
olika filmer med magisk realism som genre, så som Pan?s Labyrinth, Ally McBeal
och Six Feet Under och The Science of Sleep. I detta arbete presenterar vi de
metoder vi valt för att skapa en animerad film med genren magisk realism.
Förskolornas arbete gällande mobbning och utanförskap : Kvalitativ studie genomförd med hjälp av sex pedagoger
Vi har valt att studera mobbning och utanförskap inom förskolan. Mobbning förekommer inom olika miljöer men vi måste begränsa vår studie. Mobbning är även ett begrepp som är svårt att definiera och det finns olika teoretiska uppfattningar. Detta är intressant att undersöka. Studien påbörjades med intervjuer.
Fans of Brands - The revival of fan clubs
Our purpose is to display the meaning of fan clubs and further reveal the potential value of fans. This study has an abductive approach with a qualitative data collection, where empirical material has been collected through a micro netnographic study along with qualitative interviews. IKEA and IKEA Family have been applied together with virtual fan clubs to study the fan club phenomenon. The study is based on prior literature concerning loyalty, customer clubs and brand relations. This theoretical framework was chosen to fulfil the purpose of unveiling the meaning of fan clubs and the potential value of fans.
Vem är jag? : En jämförande studie i presentation och självrepresentation
Today's young people increasingly tend to sit at home and relax, instead of being out and meet friends. This is based on my observations from my experience as a teacher. They are more and more in front of their computers and living their lives through their various Internet sites. There I was, stuck on how they behave in their environment, both private and public but also to their friends and their families versus their "internetlife". Young people are more and more at home and even the daily discussion are now placed on the internet instead of face to face communications or on the phone.This essay deals with the subjects selfrepresentation and self-identity that Erving Goffman handled in his bookThe self in everyday life respectively Anthony Giddens in Modernity and Sef-Identity.
Resultatet - när under året justeras det mest? : En studie av earnings management
Title: Artists? identity and image ? a brand perspective The purpose of this study has been to create an understanding of how artists in the music business can be seen as brands and to see what stands out when having this approach. During the study we have focused on the two terms identity and image. We find this issue interesting and relevant since branding has been widely discussed in business economy, but not enough when it comes to artists in the music business. To answer our research question we have targeted three aims for this essay, which is to clarify and analyze:? Identity and image when people are viewed as brands? What specifically characterizes the image of the artists when they are seen as brands and what it might mean that artists are considered as brands? How artists identity and image can be highlighted, shaped, influenced and how it can changeIn this study we have used a qualitative approach to get the topic in depth and gain a greater understanding for the subject.