
Sökresultat:
1227 Uppsatser om Love-relationships - Sida 28 av 82
Disciplinär eller curlingfostran : En kvalitativ studie om vilka strategier fyra mödrar använder sig av för att fostra sina barn
The vast majority of parents want their children to succeed and become successful in one way or the other. The very first is that the child will graduate from school. In today?s society which is characterized by career-driven parents, especially mothers, one wonders if somewhere along the way parents are prioritizing their own careers over their children?s school achievements. This might be true in some cases, but in others it could merely be that parents are expecting more from their children?s future.
www.sponsringpåhemsidan.nu : En studie om hur företag kommunicerar sin sponsring på den egna hemsidan
There are countless methods for companies to use as marketing tools and one method that has become more and more popular is sponsoring. Reasons for companies to use sponsoring as a marketing tool is to be exposed and associated in connection with the sponsored item. Companies also use sponsorship to create relationships with the company's target audience. The use of Internet and Internet marketing has also increased during the last years and this paper examines the combination of these two areas, sponsorship and Internet marketing. A survey that examines the websites owned by companies who also are sponsors, answers the following problem:How do companies communicate their sponsorship on their own homepages?The purpose of this study is to describe how companies use their homepage to communicate their sponsorship.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Ett kärleksbrev till hantverket
Where is technology heading? And how will our behaviors towards these new innovations look? This project questions the direction of ?beyond smart? products, through scenarios within our everyday life. The work is both critical and speculative. Speculative in the sense that it is speculating in how a future scenario with ?beyond smart? products would look like.
Involvera mera!
På dagens hårt konkurrensutsatt marknad är inte bara priset en viktig konkurrenskraft, även relationen mellan kund och leverantör kan spela en avgörande roll för om det blir en affär eller inte. Möjligheten att låta kunden vara delaktig i produktutvecklingsprocessen är även ett sätt att stärka kundrelationerna. Uppsatsens syfte har därför varit att undersöka kundrelationerna både från leverantörens och kundens perspektiv. Avsikten med uppsatsen var även att undersöka hur kundrelationer och kundinvolverad produktutveckling kan användas för att skapa konkurrensfördelar inom Business-to-Business. Almedahls var även intresserade av att närmare undersöka möjligheterna för digitaltryck, vilket är en ny tryckprocess för företaget.Vi gjorde därför en fallstudie på Almedahls, ett tillverkande företag inom textilbranschen.
El Niño Southern Oscillation och dess atmosfäriska fjärrpåverkan.
This paper is a literature study aiming to describe scientists newest theories andknowledge concerning the El Niño and Southern Oscillation. Firstly I have described the?normal? conditions with rising and sinking air in Hadley- and Walker-cells in theequatorial Pacific and from there moved on to explaining the reversed circulation patternsand higher sea surface temperatures (SST) leading to rising air and anomalousprecipitation in eastern Pacific constituting the El Niño phenomenon. My outermostinterest regarding El Niño has been the associated teleconnections, especially in nontropicalareas. I have described the El Niño effect on the Indian summer monsoon, ontropical cyclones and on storms and precipitation on higher latitudes.
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
I love me ? en hälsoinformationskampanj om livmoderhalscancer : En kvalitativ analys av argumentation och reception
Undersökningen syftar till att undersöka hur en hälsoinformationskampanj argumenterar för att övertyga målgruppen om att vaccinera sig mot ett virus som kan orsaka livmoderhalscancer. Uppsatsen syftar också till att undersöka hur målgruppen uppfattar kampanjen och om den har någon effekt på den. Målgruppen för hälsoinformationskampanjen är unga tjejer något som är ganska ovanligt för hälsokampanjer.Uppsatsen bygger på både en retorisk analys och en receptionsanalys med hjälp av fokusgruppsintervjuer.Teoretiska utgångspunkter är teorier kring kampanjer. Teorier om risk och skräck, avsändares roll, utvärderingar av kampanjer samt internets roll i hälsokampanjer.Resultaten visar på att målgruppen reagerar på kampanjens argument och uppfattar en risk att drabbas av livmoderhalscancer. Att vaccinationen är kostnadsfri är ett användbart argument och har effekt.
Det var en gång... : Halta-Cajsa berättade, en analys av småländska sägner
This essay is intended to illustrate the norms and values which can be deduced from the notifier Catarina Andersdotter and recorded by Gunnar-Olof Hyltén-Cavallius. Reflects the legends of the peasant culture and life during the later part of 1700´s and early 1800´s. In the background material, I have assumed the following conditions of life; faith, love, work and children. Since Hyltén-Cavallius is our filter between us and the notifier, I have examined his life and incorporated events that may be of interest of the essay. Catarina Andersdotter´s life is described in the essay to show the factors and living conditions in her life that influenced her choice of stories. The environment of the commons over time period is described for the purpose of the variables of the legends. Legends have been qualitatively and quantitatively investigated. The essay shows that most of the legends deal with mytical world and its creatures as well as the interaction with humans.
Föräldrars erfarenhet av barn med autistic spektrum disorder
The parents of a developmentel disordered child live with much sorrow and anguish. Despite that, they often talk about hope, joy and love for their child. The autistic spectrum disorder includes different stands. Three of them are Autism, Aspergers syndrome and Disintegrative disability. An article overview has been made with the purpose to examine parents experiences of having a child that develops autism or a diagnosis within the autistic spectrum.
Bloggarens val: En studie av lästips på bloggar
The aim of this master thesis is to examine readers? advice in weblogs - frequently modified web pages with a series of archived entries. We have chosen to study a specific kind of entry that contains information about a book of fiction- not for children and young adults - and the bloggers? comments regarding that same book. The entries are published in ten weblogs that all deal with literature and reading.
Prostitutionen och sexköpets många ansikten
This is a qualitative study with a descriptive approach. The main purpose with this study is to examine the view of prostitution and sex trade among Social worker students at Malmö Högskola.
Our research questions are; To which extension and consideration is the view of male and female prostitutes divided? Is the view of the male and female sex buyer different among the students? How do the students explain and understand male and female prostitution? How do the students explain and understand the male and female sex buyer?
To collect data and to be able to find out the students views and thoughts about the phenomenon we used focus groups with four to six students in each group. To categorize the material we used four topics; explanation/understanding models, the individuals behind the phenomenon, love/sex and intimacy, and the society?s responsibility.
Välkommen in i värmen! : En netnografisk studie över hur IKEA skapar, upprätthåller och utvecklar sina relationer i det digitala medielandskapet
Social media has meant that organizations can engage in dialogue with their audience without journalistic intermediaries. PR 2.0 is a term that defines the new way for organizations to work with public relations in the new media landscape. The aim of our study is to examine how IKEA uses social media to create, maintain and develop their relationships. Furthermore, great interest is directed to the concept profile. This essay will examine how the stated profile IKEA has pervades the work on social media.
Framgångsfaktorer vid etablering i Hong Kong för svenska modeföretag
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Smärta och extas : En studie om det abjekta och groteska i Nathalie Djurbergs verk
This essay examines the relationships between the different elements in Lisa Jonasson?s collage Existentiell Progg #6 and her very detailed technique. The essay has as its aims to understand and analyze both the details and the wholeness of the artwork and to try to put the collage in an art historical context. The thesis finds that Existentiell Progg #6 has a connection to the imagery of Africa and other collage artist such as Hannah Höch and Nancy Spero, which also gives the paper a perspective of feminism in the arts. The paper continues to create an understanding for the collage work by putting it in to Theodor Adorno?s theories about nature, the human being and the animal kingdom.