
Sökresultat:
222 Uppsatser om Litigation corporation - Sida 14 av 15
?Jag bara utgår ifrån att dom finns på Facebook? : En kvalitativ studie om hur Falu Energi & Vatten bör kommunicera med unga vuxna
The aim of this study is to investigate which communication strategies and channels the mu- nicipal company Falu Energi & Vatten should use in order to become more efficient in com- municating with citizens between 18 to 29 years old. The company is owned by the munici- pality of Falun and manages community services in electricity, district heating, fresh water, sewerage, metropolitan area network and waste disposal. The following theories have been used in the study: convergence culture, digital natives, information overload, communication strategies and uses & gratifications theory. The methods used in the study are 4 focus group interviews and one informant interview. The members of the focus groups where within the age range 18-29 years and lived in the city of Falun.
Från förslagsverksamhet till ständiga förbättringar på Husqvarna AB
An organization that uses all of its improvement opportunities has a great advantage compared to its competitors. It is an important task when it comes to continuous improvements of every process. Up until September 2007, Husqvarna AB had a suggestion committee who evaluated every suggestion separately and the proposer received a payment if the suggestion was approved by the committee. However, this system did not work satisfying enough to fulfill Husqvarna?s needs and they are now looking for a system that can handle the ideas from the employees in a more effective way.
Ansvarsbrotts relation till borgenärsskyddsregler : En undersökning av ansvarsgenombrott och borgenärsskyddsregler under olika lagstiftningsregimer
Framställningen behandlar aktiekapitalets och värdeöverföringsreglers funktion som borgenärsskydd ur ett internationellt perspektiv med tyngdpunkt på Common Law jurisdiktioner. Ansvarsgenombrottsinstitutet, i ett internationellt sammanhang, har även en central funktion i framställningen då otillräckliga borgenärsskyddsregler lämnar borgenärer med att ansöka om ansvarsgenombrott som en sista utväg för att bli ersatta.Inledningsvis kommer teorin och lagstiftningen bakom dels aktiekapital och värdeöverföringsregler, dels ansvarsgenombrott att behandlas för att ge läsaren de förutsättningar som behövs för de mer analytiska delarna av framställningen.Detta kommer följas av statistik avseende frekvensen av ansvarsgenombrott i de två mest centrala jurisdiktionerna i framställningen, Storbritannien och Nya Zeeland. Jurisdiktionerna är av intresse då de har haft ett snarlikt ursprung men har sedermera tillämpat två väsentligen olika rättsordningar angående aktiekapital och värdeöverföringar. Storbritannien som är bundet av EG rättslig lagstiftning har tillämpat rättsregler avseende borgenärsskydd vilka härstammar från det andra bolagsdirektivet. Samtidigt har Nya Zeeland tillämpat rättsregler som härstammar från den amerikanska Model Business Corporation Act.
Design for Manufacturing : för produktionsanpassad konstruktion på Volvo Aero
Målet med examensarbetet var att skapa ett verktyg för insamling av erfarenhetsdata för produktutvecklingsprocessen. Den skall vara användbar för att bidra till ett systematiskt arbetssätt för produktionsanpassad konstruktion på Volvo Aero Corporation. Det skapade verktyget för insamlande av erfarenhetsdata skall bidra till att produktivitet och producerbarhet kan förbättras på kommande koncept och konstruktioner. En förstudie har genomförts på företaget under hösten 2010 vilket ligger till grund för det beskrivna problemet i examensarbetet.Arbetet avgränsades till att utveckla en struktur för hur metod och erfarenhet skall struktureras och en testversion av verktyget togs fram för utvärdering. Efter samråd med den handledande Verksamhetsutvecklingsgruppen, VU-gruppen, från avdelning 9931 Projekt-, Koncept- och Tillverkningsledning, beslutades att examensarbetet skulle avgränsas ytterligare till insamling av diametermått på komponenten Diffuser Case på Volvo Aero.
Konsten att lyckas i tidningspappersindustrin : en fallstudie om konkurrensstrategier i den nordamerikanska tidningspappersbranschen
Efterfrågan på tidningspapper har varit vikande på nordamerikanska marknaden sedan början på 2000-talet. Mellan åren 2000 till 2010 minskade årskonsumtionen med över 63 % från 13,5 miljoner ton till cirka 5 miljoner ton. Även den europeiska marknaden ser ut att gå en liknande utveckling till mötes och konsumtionen på denna marknad började minska allt kraftigare år 2008.
Denna studie syftar till att via en fallstudie av den nordamerikanska tidningspappersbranschen undersöka vilka konkurrensstrategier som valts och hur lyckosamma de studerade företagen varit i sina val. Förhoppningen med att studera den nordamerikanska marknaden har varit att kunna dra slutsatser om även andra marknader. Detta eftersom till exempel den europeiska marknaden ser ut att stå inför samma omdaning som den nordamerikanska.
Studien har begränsats till att omfatta tre företag vilka hade ett gemensamt innehav av över 50 % av de nordamerikanska tidningspappersfabrikerna under 2005.
Förberedelse för elektronisk dokumenthantering av redovisande dokument i tillverkande företag : en fallstudie på Volvo Aero i Trollhättan.
Syftet med denna rapport är att göra en förberedelse för elektronisk dokumenthantering av redovisande dokument i tillverkande företag. Ämnet är idag aktuellt när tillverkande företag hela tiden måste ha produktansvarslagen i åtanke. Tillverkande företag har ökade krav på att tillverka produkter med hög säkerhet och att även kunna bevisa det. Kraven på spårbarhet ökar och i och med det ökar kraven på god dokumenthantering. Många företag står inför liknande problem; verksamheten stora mängder information, frågan är bara var dokumenten finns och hur snabbt dessa kan hittas då det blir aktuellt vid en återsökning.För att vara säker på att företaget har fullgod dokumentation på tillverkningen väljer många företag att certifiera sig enligt ISO 9001.
Fastställande av referensintervall för fibrinogen i plasma hos friska föl :
Establishing a reference interval for plasma fibrinogen in foals
Fibrinogen concentrations were analysed in EDTA preserved blood plasma samples from 34 thoroughbred foals born in 2001 and 2002 at one stud farm. The foals were between 0 and 240 days old at the time of the sampling, and there were 19 fillies and 12 stallions in the group. The foals were examined for clinical symptoms of disease and their body temperature was measured before blood was sampled from the jugular vein. From totally 156 blood samples, 31 were selected as originating from clinically healthy foals, and used to determine a reference range for thoroughbred foals. Samples originating from foals showing clinical symptoms of disease or an abnormal body temperature at the time of sampling, were classified as coming from unhealthy animals.
Kvalitativ analys av Holmen Skogs internprissättningsmodell :
Transfer pricing has attracted considerable interest among tax authorities in recent years. One of the reasons for this is that various countries have now begun to protect their own tax bases to a greater extent than they did in the past. Sweden has introduced a law on the documentation on the grounds that the tax office to review the pricing of transactions that occur within multinational corporations. The purpose of the law is that companies should apply a transfer pricing that meet arm's length principle, which means that internal pricing reflects market prices.
The EU Commission has, together with the EU member states formed a Forum, the EU Joint Transfer Pricing Forum (JTPF), since cross-border trade within groups constitute a threat to the internal market. The Forum has drawn up a code of conduct which includes a model of documentation.
?Content, Contact, Cash? - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier
Title: ?Content, Contact, Cash?- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring viasociala medierAuthors: Andreas Hadzikostas and Helli ShahidiAssigner: NewsroomCourse: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty ofJournalism and mass communication at University of Gothenburg, SwedenSemester: Spring semester, 2010Tutor: Ingela WadbringPages: 49, including two enclosuresPurpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media.Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysisMaterial: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation.Main result: This study has resulted in both comprehensive and concrete proposals for how Newsroom should work and market themselves, but mainly their customers via the social media tools such as Facebook and blogs. In order for companies to be successful with their marketing, they ought to build a strong, personal and enduring relationship with their customers by being attentive of their target group. The main purpose of the social media is to encourage individuals to interact and conduct dialogue with the participants rather than focusing entirely on one way communication. Furthermore, in order for a company, regardless of size, to be successful in building a healthy relationship with their costumers, they ought to showcompassion for their feelings and needs, as well as providing them with as much information as possible, via all of the selected social media tools to work with.
Arkitekttävlingar : fallstudie : projekttävlingStockholmsporten
The population growth and urbanisation in low-income countries bring issues of poor living standards and miserable sanitation conditions onto the agenda. If well-functioning waste management systems were developed, this could master some of the problems. The already existing local informal waste handling system that is common in many low-income countries, needs to be developed with proper sorting and composting solutions to decrease the environmental burden and improve the overall situation in the dense cities.
This master?s thesis project is performed with the intention of developing functional decentralised waste management units in the city of Pune, India.
Påverkas CSR-verksamheten av affärsmässiga intressen?
Kunder i dagens konkurrenstäta samhälle kräver mer eller mindre att företag tar ett ansvar gentemot samhället. Ansvarstagande av denna typ kallas, internationellt, för Corporate Social Responsibility (CSR). En entydig definition saknas, men övergripande talas det om att företag tar ekonomiskt, socialt, etiskt och miljömässigt ansvar. Genom att arbeta med denna typ av verksamhet visar företag att de verkar för kundernas intresse. Debatter pågår dock om företag gör detta för att stå sig i konkurrensen eller för att de verkligen eftersträvar ett hållbart samhälle.
Garbage to gardens : design proposals for two decentralised waste management units in Pune, India
The population growth and urbanisation in low-income countries bring issues of poor living standards and miserable sanitation conditions onto the agenda. If well-functioning waste management systems were developed, this could master some of the problems. The already existing local informal waste handling system that is common in many low-income countries, needs to be developed with proper sorting and composting solutions to decrease the environmental burden and improve the overall situation in the dense cities.
This master?s thesis project is performed with the intention of developing functional decentralised waste management units in the city of Pune, India.
Sågverksbranschens kostnads- och intäktsstruktur : undersökning, analys och trender inom svensk sågverksnäring
Sandvik Group is a global engineering corporation within materials technology and produces, among other things, band sawsteel. In order to develop custom relations, custom benefits and the supply chain Sandvik wants to become more acquainted with its customers. Improved feedback means that Sandvik will be able to develop its products in a customized direction. This thesis is a tool for educating and developing sales staff. As a support a calculation tool that can be used as a sales aid has been developed.
Energy from municipal solid waste in Chennai, India : a feasibility study
Solid waste management is one of the most essential functions in a country to achieve asustainable development. In India, it has been one of the least prioritized functions during thelast decades. The most common ways to treat waste in India today are open dumping anduncontrolled burning. These methods are causing severe environmental pollution and healthproblems. India is one of the world?s largest emitter of methane gas from waste disposal.Since methane is a strong greenhouse gas, even small emissions have large impact on theclimate.
Corporate Social Responsibility in Corporate Sweden: Drivers and Business Impact from a Strategic Management Perspective
This thesis purpose was to contribute to knowledge which could explain the driving forces behind Corporate Social Responsibility in corporate Sweden and their strategic impact from a management perspective. The method used to archive this research was a qualitative interpretative study conducted by interviews. The thesis is based on descriptive theories of drivers for CSR, concepts of strategy and CSR and normative/instrumental theories suggesting a strategic approach to CSR and stakeholder management. The empirical study is based on interviews with Swedish business managers in a strategic board position as well as consultants working with CSR strategies, supported with internet information from companies? webpage.