Sök:

Sökresultat:

109 Uppsatser om Kenya - Sida 2 av 8

Fruits of knowledge : a case study of marketing strategies for small-scale mango farmers in the Nyanza Province, Kenya

This report is focused on marketing opportunities for small-scale mango farmers in the Nyanza Province in Kenya. Kenya is a large horticultural producer in the world. Horticulture is an important income for a large share of the rural population in Kenya but profitability is low due to inefficiencies in marketing systems and poor infrastructure. The conditions for growing mango in the Nyanza Province are very beneficial and there are two harvesting seasons. Mango offers good income opportunities for small-scale farmers in the Nyanza Province.The aim of this study is to identify marketing conditions that will enable prospering business for small-scale mango farmers in the Nyanza Province, Kenya.

Jämförelser mellan kursplaner i matematik : Sverige och Kenya

Arbetet handlar om jämförelser i matematikämnet i Sverige och Kenya. Jämförelser har gjorts mellan kursplanerna i matematik för år 9, i den svenska grundskolan, och secondary school i Kenya. Syftet med arbetet har varit att ta reda på likheter och skillnader i kunskapsmålen samt likheter och skillnader i innehåll och upplägg. Jämförelser har även gjorts mellan hur den svenska och den Kenyanska skolan styrs och resultatet visar både skillnader och likheter. En historisk tillbakablick visar att Sverige har en lång skolhistoria, men en skola för hela folket startades inte förrän år 1842.

One Kenya, one people, one nation : strävan efter en kenyansk identitet

Intentionen med detta arbete är att uppmärksamma citizenship education som blivit allt mer betydande när det gäller skapandet av nationell enighet/identitet i Kenya. Mer specifikt innebär det att arbetets syfte var att undersöka hur utvalda Kenyanska gymnasielärare arbetar med att förmedla kunskapen om citizenship education för att skapa nationell identitet och vilket innehåll som presenteras. Bifrågan blir om lärarna därefter uppmanar eleverna på något sätt att praktisera den kunskap som förmedlas i skolan om demokratiska rättigheter i samhället. För att besvara undersökningens frågeställningar har jag granskat dokument, i form av litteratur och databaser samt genomfört intervjuer, vilka sedan har analyserats. Respondenterna i intervjuerna har fått svara på likvärdiga frågor och ämnesområden där sedan dessa har satts i kontrast mot varandra för att frambringa eventuella differenser.

Hur ser "Dom" på "Oss"? : En undersökning av kenyanska läroböckers bild av västvärlden

Mitt syfte med uppsatsen är att undersöka hur den Kenyanska skolan skildrar väst genom sina läroböcker. För att svara på detta har jag formulerat två frågeställningar. Hur skildras väst i de Kenyanska läroböckerna? och Hur beskrivs och skildras Kenyas och Afrikas relationer med väst i läroböckerna? Jag har använt mig av en kvalitativ analysmetod och utifrån ett analysverktyg, som jag formar utifrån teorier om ?vi och dom?, har jag sedan studerat böckerna. Mina valda böcker är de fyra vanligast använda i Kenyanska High Schools.Väst skildras relativt omfattande i alla de fyra böckerna och beskriver saker och relationer som på något sätt har anknytning med Kenya och Afrika, mycket av skildringarna berör då kolonialismen på något sätt.

Female empowerment genom trädplantering: Hur Green Belt Movement har skapat förutsättningar för demokratisering i Kenya

Den här uppsatsen behandlar kopplingen mellan female empowerment och demokratisering. Med utgångspunkt i en maximalistisk definition av demokrati, hävdas att female empowerment är en nödvändig förutsättning för att en demokratiseringsprocess ska kunna lyckas.I uppsatsen analyseras den Kenyanska miljöorganisationen Green Belt Movement:s arbete utifrån teorier om female empowerment. Kvinnor i Kenya är traditionellt underordnade männen och saknar inflytande och möjligheter att styra över sina egna liv. Inom Green Belt Movement har kvinnor fått en ledande roll och givits möjligheten att påverka sin situation. Analysen slår fast att organisationen har lyckats skapa female empowerment i flera aspekter bland de kvinnor som är aktiva i dess verksamhet.

Barns rättighet är en pedagogs skyldighet : En studie i Kenya om pedagogers syn på barns inflytande i undervisningen

The purpose of my study was to explore how preschool educators in Kenya look at children's influence on teaching. Researchers have argued that the formal educational system in Kenya today is a remnant of its days as a colony when people were expected to blindly follow rules without questioning them. I have used qualitative interviews as a method in order get the most concrete understanding of educators? views on the influence from children. The educators I interviewed were based at a school I visited in Kenya.

Rehabilitering av gatupojkar i Nakuru, Kenya: Om insatser, ansvar och förväntningar

AbstractThe purpose of my essay was through economically, socially and psychologically aspects examine the impact Bethesda Children´s Ministry made on families. Special interest have been taken to how Bethesda is dealing with responsibility and expectations. Also I´ve been interested in which vital change the boy have gone through during the rehabilitation? I´ve got the information from staff, parents and former street boys through interviews done in Kenya.The first result showed that rehabilitation at Bethesda means socialisation of the boy, from the behaviour of the street, to a functional family member. A great change for the boy was stopping using drug and start live in a family.

En jämförelse av kursplanerna i biologi Sverige och Kenya

Skolans styrning genom användande av läroplaner och kursplaner kan skilja mellan två olika länder. Vilka dessa skillnader kan vara mellan Sverige, som ett industraliserat i-land och Kenya som en gammal koloni ännu under utveckling inom ämnet biologi är vad detta arbete är tänk att behandla. För att kunna utföra en bra jämförelse mellan de två kursplanerna har jag valt att studera läroplansteori. Läroplansteori formulerar hur innehåll för utbildningar, hur formulering av utbildningens mål och hur innehållet organiseras. Teorierna visar hur samhällets struktur påverkar skolans utformning och styrningsmetoder.

Transition till demokrati: strukturella faktorers påverkan i de begränsade flerpartisystemen Kenya och Tanzania

This paper deals with institutional and structural factors' influence on democratic transition in limited multiparty regimes in Sub-Saharan Africa. Comparing the cases Kenya and Tanzania, of which the former has made a transition to democracy and the latter has not, this paper reaches the conclusion that political traditions, the coalescing of the opposition, and the elites ability to learn from the electoral process is essential for a transition to democracy. In the specific cases, the harshness of the Moi regime and the Tanzanian vision of national unity may possibly carry some explanatory power, alongside the pressure from international actors.These results have been reached through the application of a comparative case study, where democratic transition constitutes the dependent variable. It should be noted that a harsh definition of the term transition has been applied, according to which the incumbents actual loss of an election is a necessary indicator for transition. However, the Freedom House and Polity scores have been brought up as complement of this definition.

How Maasai settlements affect the grazing habits of the Common Hippopotamus (Hippopotamus amphibius) in the Maasai Mara National Reserve, Kenya

With a growing human population as well as a changing lifestyle, the conflict of wildlife and humans is intensifying. In Kenya, Maasais and their livestock have for a long time coexisted with wildlife, but an adjustment to privately own land and cultivation might rapidly change the terms for this coexistence. To understand how the Maasais and their livestock affect the wildlife in the Maasai Mara National Reserve and the surrounding area, this study was undertaken. The purpose of this thesis is to examine how hippos are concerned..

Koldioxidutsläpp vid sticklingsproduktion av pelargonium x hortorum i Kenya jämfört med Sverige :

Long transport of products is an environmental issue discussed to an increasing extent. The consumers are increasingly aware of how far our comestibles really have been transported. The increasing levels of environmental emissions are something that concerns people. The question is nevertheless delicate and many choose to ignore it. This is no longer an option.

Markanvädnings och markvård på småskaliga farmer i Bungomadistriktet, Western Province, Kenya

In Northen Bungoma, Western province ? Kenya, the Vi-Agroforestry Project (VI-AFP) has introduced a new project that covers 7000 households. To succeed with the project, a water resources protection project, agroforestry methods will be implemented to secure the water quality of the area. In this thesis a foundation is laid for future follow-up studies of land cover and land use of this area. To carry out this study an existing method from a cooperation between VIAFP and Dalarnas University (HDa) has been implemented.

Samexistens av nötboskap och vilda herbivorer i Kenya

Interaktioner mellan vilda herbivorer och nötboskap är väldigt komplexa. Bland nackdelarna väger överföring av sjukdomar tyngst. Uppskattningsvis har cirka 70 % av alla sjukdomar hos boskap (inklusive zoonoser) som uppkommit på senare tid sitt ursprung hos vilda djur. Sjukdomar kan spridas via direkta kontakter eller indirekta interaktioner (luft, kroppsvätskor, avföring, kött eller mjölk) mellan vilda djur och boskap. Några exempel på sådana sjukdomar är: East Coast Fever, Corridor disease, January disease, katarralfeber, trypanosomos samt mul- och klövsjuka.

Handens och tankens samverkan - om textila läroprocesser i vardagspraktiken

The purpose of my study was to explore how preschool educators in Kenya look at children's influence on teaching. Researchers have argued that the formal educational system in Kenya today is a remnant of its days as a colony when people were expected to blindly follow rules without questioning them. I have used qualitative interviews as a method in order get the most concrete understanding of educators? views on the influence from children. The educators I interviewed were based at a school I visited in Kenya.

Fruits of knowledge : a literature review of marketing strategies and mango production in Kenya

This report is a literature review that aims to describe marketing contexts for mango production in Kenya. The institutional conditions in the country are not well developed for marketing purposes, which causes many difficulties and problems for the society. In Kenya most mango producers are poor small-scale farmers with limited resources. Mango is a perishable commodity and to keep its value and quality it is essential to have the opportunity to sell the mangos in the right time. Inefficient and undeveloped infrastructure and marketing systems hinders the mangos to reach the market in time though, which causes large losses of produce.The Kenyan mango production has increased during the last decade but due to market losses for the producer, the small-scale farmers? profits have not improved.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->