Sök:

Sökresultat:

984 Uppsatser om John Green - Sida 6 av 66

Mediebilder av homosexualitet. Åke Green-debatten

The purpose of this thesis is to study how homosexuals and homosexuality were represented in the press during the trials against the Pentecostal pastor Åke Green, and to what kind of social representations and narratives these representations can be related.Using critical discourse analysis and theories about the differentiation between in- and outgroups I try to unveil implicit meanings and attitudes towards gay people mainly at the local text level. The material consists of articles in Ölandsbladet and Dagens Nyheter that were produced before, during and after the trials.The analysis suggests that homosexuals are construed as a deviant outgroup and that the majority, the ingroup, is presented as an essentially heterosexual, tolerant community. Homosexuality is wrong and heterosexuality is the right way of living. Homosexuals, in terms of group lobbyism, are construed as an enemy, a threat, against Western ideals such as family values and freedom of speech. They indirectly become a threat to Swedish democracy.

Oralt intag av grönt te och dess effekt på uppkomsten av UV-inducerad hudrodnad, erythema solare ? En systematisk litteraturöversikt

Sahlgrenska Academyat University of GothenburgDepartment of Internal Medicine and Clinical NutritionAbstractTitle: Oral intake of green tea and its effect on the appearance of UV-induced erythema, erythema solare ? A systematic literature reviewAuthors: Ernita Antoni Mulliqi and Pernilla GustafssonSupervisor: Sofia KlingbergExaminer: Ingrid LarssonProgramme: Dietetics programme, 180/240 ECTSType of paper: Examination paper, 15 hpDate: April 10, 2013Background: UV irradiation of the skin can cause erythema, clinically called erythema solare. The condition can exert pain as well as discomfort and may in the long term lead to negative effects including skin cancer. Green tea contains catechins which are substances with anti-inflammatory effect that may have positive effects on the skin. The intake of green tea is believed to have a protective effect against UV irradiation, since green tea extracts in lotions in previous studies have shown to increase the skin tolerance level against UV irradiation.Objective: To examine the scientific basis and determine whether an oral intake of green tea has a protective effect against UV-induced erythema.Search strategy: Searches in the scientific databases PubMed and Scopus were made to find suitable articles.

Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility.Problem definition: What factors are important for hotel companies to attain long term business survival trough a green marketing strategy?Purpose: The purpose with this paper is to, trough a case study of Scandic Hotels analyze and find the relationship between trustworthy environmental work and internal factors.Method: This study is based on both qualitative and quantitative research methods. The qualitative data has been gathered through interviews with five different levels of personel, both management and employee, within the company.

Att bli vuxen i en värld som rämnarEn narratologisk analys av John Marsdens I morgon-svit

Abstract: Uppsatsens syfte är att analysera John Marsdens sju böcker om ett fiktivt krig i Australien utifrån frågeställningarna: Vilket av böckernas två teman dominerar, är det kriget eller vuxenblivandet och hur konstruerar Marsden Ellie och de övriga ungdomarna? Som metod har Maria Nikolajevas teorier för textanalys tillämpats. Analysen visar att Marsden flätar samman sina båda teman och att krigstemat är förutsättningen för temat att bli vuxen. Ellie och de andra ungdomarna har flera olika egenskaper och utvecklas på olika sätt i böckerna, men de har också en given roll i som följer dem genom hela boksviten..

En studie om varumärkesidentitet ochvarumärkesimage inom utbildningssektorn

Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 poängFörfattare: Danijela Vukovic, Marielle Vägermark, Shiman ZarifnejadHandledare: Cecilia ErixonTitel: En studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage inom utbildningssektorn Bakgrund: I en tid där utbudet är större än efterfrågan och det råder en ständigt växande konkurrens bland företagen, ökar vikten i att ha ett starkt varumärke. Det är via varumärket som konsumenten kan erhålla information om produktens pris, kvalitet och funktion. Eftersom varumärket fungerar som informationskälla blir det viktigt för företag att veta om deras varumärkesidentitet, det vill säga hur företaget vill bli uppfattade, stämmer överens med konsumenternas uppfattning om företaget, som då blir företagets varumärkesimage. Eftersom utbildningssektorn efter införandet av decentraliserings-, friskole- och valfrihetsreformerna under 1990-talet, har blivit mer konkurrensutsatt blir det viktigt för skolor att veta hur väl deras varumärkesidentitet stämmer överens med deras varumärkesimage. En friskola som agerar inom utbildningssektorn och som valts som undersökningsexempel för uppsatsen är John Bauer.Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva överensstämmelsen mellan en gymnasieskolas varumärkesidentitet och varumärkesimagen av gymnasieskolan.Metod: För att uppfylla uppsatsens syfte har tre olika undersökningar genomförts.

The Green Evolution of the Car Industry

This Master Thesis covers the concept of Green Cars. The background to the research area is the high and rapidly growing number of cars, which together with other factors ad to the pollution of the environment. Under the Kyoto agreement the signing members agreed to lower the emissions of green house gases, further on the EU has a 3-pillar strategy on carbon dioxide and cars. Included in the EU strategy is a voluntary commitment from the car industry to reduce carbon dioxide emissions from new cars. The easiest way of lowering the emissions is by using alternative fuels and engines.

Nyttjande av manöverkrigföringens element ? avgörande för utgången av slaget om Goose Green? : En studie av slaget vid Goose Green under Falklandskriget 1982

Slaget vid Goose Green var det första slaget att äga rum på land under Falklandskriget. Slaget ägde rum under ett par dagar i slutet av maj 1982 mellan brittiska 2 Para och argentinska Task force Mercedes och slutade med en argentinsk kapitulation. Slaget är spektakulärt i flera avseenden ?  bland annat för att britterna lyckades slå en numerärt jämbördig försvarsgrupperad argentinsk motståndare, det var nästan enbart infanteriförband som stred och att befälhavaren för 2 Para stupade. Syftet med uppsatsen är att undersöka om nyttjandet av manöverkrigföring på de bägge sidorna kan ha varit avgörande för utgången av slaget.

Skolor som varumärke : uppfyller de elevernas krav?

Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och jämföra hur två gymnasieskolor definierar sina tjänster och om och hur eleverna uppfattar att de uppfyller de kriterier varumärket lovar.Metod: Genom att vända mig till Vasaskolan och John Bauer i Gävle har jag använt både kvalitativ och kvantitativ data i form av intervjuer och en enkätundersökning. Utöver dessa primära källor kompletterades datainsamlingen med relevant litteratur inom bland annat varumärken och konkurrenssituationer.Resultat & slutsatser: Av resultatet framgår hur båda skolorna har lyckats förmedla och förvalta sina varumärken. Genom att ha fått höga värden på alla fyra mätbara variablerna i BAV-matrisen anser jag att både Vasaskolan och John Bauer har lyckats med att uppfylla de erbjudanden som de lovade de elever som besvarade min enkätundersökning.Förslag till vidare forskning: Ett förslag till vidare forskning anser jag skulle kunna vara att göra marknadsplaner för båda varumärkena för att arbeta fram starka varumärken som kan fortsätta att arbeta med framgång.Uppsatsens bidrag: Jag anser att uppsatsen kan ge viktig information till Vasaskolan och John Bauer om hur målgruppen uppfattar deras varumärke. Den kan även ge nyttig information till andra intressenter på skolmarkanden och information om hur man kan undersöka ett område som inte är utforskat tidigare..

Sticklingsetablering av Sedum spp. för gröna tak : biokol som organiskt material i substrat

The popularity of vegetated, or green roofs, has grown over the past years due to their potential function of maintaining urban environment quality. The aim of this study was to investigate if substrates with different organic material, peat and charcoal, with two contents (3 or 6 weight%) influenced the growth of the cuttings during the first critical period of the establishment. Biochar is used as amendment to agricultural soils and has, theoretically, many of the properties suitable as organic content in green roof-substrates. Peat is one of the materials that is commercially used in green roof industry. The substrate has been treated with different amounts of water.

Certifiering och Gröna skogsbruksplaner idag och i framtiden : en enkätstudie av privata skogsägare på Södra Skogsägarna och deras attityd till skogscertifiering och Gröna skogsbruksplaner

Södra is a co-operative of private forest owner organisation which is owned by 35 000 private forest owers in southern Sweden. Forest owners in Sweden can choose to certify their Forestry. Södra uses PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes) as their certification scheme for their members. Those who choose to certify their forest are obligated to follow the demands for forestry which PEFC requires. A ?Green? forestry plan is another important tool in the ambition to reach a sustainable forestry.

Har dagens vetenskap och religion förutsättningar att berika varandra? : en studie utgående från en dialog hos John Templetonstiftelsen

Denna uppsats består av en studie av en dialog mellan vetenskap och religion hos den amerikanska filantropiska John Templetonstiftelsen. Syftet har varit att utreda värdet av denna dialog och att få en uppfattning om värdet av dialoger mellan vetenskap och religion i allmänhet i fråga om aktualitet och fruktbarhet för deltagarna, publiken och den allmänna debatten. Den studerade dialogen visade brister i definition och riktlinjer, val av deltagare och diskussionsämne. Argumentationen utgick ifrån deltagarnas personliga tro eller icke-tro och inte utifrån deras kompetensområden inom vetenskap eller religion. Dialogens olika bidrag visade inte på någon större grad av nytänkande, med undantag för två korta essäer som diskuterade nya Gudsdefinitioner.

John Hellbom, En Pop-Produktion

Titel: John Hellbom, en pop-produktion. En studie, om att lära sig en ny musikstil Seminariedatum: 30:e Maj, 2008 Kurs: ME1301, Kandidatarbete i medieteknik Författare: Ludvig Faleij Handledare: Patrik Vörén, Jennie Blomqvist och Jonny Faleij Nyckelord: Musik, musikproduktion, pop-musik Syfte: Jag ville undersöka och upptäcka en helt ny musikgenre och lära mig att producera den. Jag kommer även att starta ett eget företag och försöka sälja pop-produktionen till ett skivbolag. Resultat: Jag har lärt mig att producera pop-musik samt startat min egen firma. Framtida Undersökning: Jag kommer att fortsätta att upptäcka nya musikgenrer för att bredda mina musikaliska kunskaper..

Parkens belysning :

In the city of Kungälv, there are many important green areas without park lightning. This makes it unsafe to walk through the city's most attractive surroundings during many parts of the year. Partly in general and partly specifically for Kungälv, this paper shows that there are strong long-term arguments for making parks available by the use of lightning. This is not about lightening up the whole city, but finding the important green communication paths and parks. This paper also reflects upon how to lighten up these green communication paths and parks for best result. That is a question about creating good sight conditions ? safe and attractive parks which attracts people to use them. Offering a city's inhabitants good and attractive alternatives to using the car is an important task for city planers.

Miljöklassningssystem : Skillnader mellan Miljöklassad Byggnad och LEED samt dess påverkan på fastighetsvärdet

A uniform environmental rating system for green buildings is demanded in today's society, where the requirements of the energy consumption for real estate are increasing. There are several different systems around the world used to rate buildings, all with different assessment criteria and starting points, which make it difficult to compare environmental rated buildings with each other.The purpose of this paper is to acquire knowledge about the differences between the Swedish environmental rating system Miljöklassad Byggnad and the American LEED, to discover which system is most advantageous. We also examine whether environmental rating affect the value of a property.Miljöklassad Byggnad is relatively simple structured, which makes it possible for private individuals to rate their property. LEED is better structured on the other hand in the case of environmental classification of commercial properties, because there are manuals for among others hospitals, schools and retail. The rating system for Miljöklassad Byggnad is good since the system seeks to fix the number of errors and deficiencies as soon as possible.

Integrated Green Spaces in Urban Areas : a case study of inner Brisbane

The review of Integrated green spaces in urban areas ? A case study of inner Brisbane highlight the significance of addressing characteristics, qualities and landscape values in our outdoor environment. The importance of green spaces to the wellbeing of people in the city and the ecological, social and cultural values they carry are widely recognised in the field of urban and regional planning. At the same time population growth, climate change and urban development put planners and scientists in a challenging position where new solutions must be put on the agenda in order to accomplish sustainability. Open space strategies, collaboration between stakeholders, public participation, learn from earlier failings and a ?value-led? approach facilitate the managing of open space. Brisbane is located in the fastest growing metropolitan region in Australia. The city´s open space landscapes offer cultural, geographical, recreational, social and scenic amenity assets, which make a major contribution to the regions identity they a wide world known for.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->