
Sökresultat:
531 Uppsatser om JQuery mobile - Sida 19 av 36
Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone
Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples iPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. Resultaten visade på att framför allt inmatningsmetoder, brist på feedback och skärmstorlek är problemområden i migrerade spel. Slutsatser inkluderar att spel aldrig bör migreras exakt som de stationära versionerna, nya inmatningsmetoder hos mobiltelefoner bör utnyttjas bättre och det bör övervägas om vissa spel överhuvudtaget bör migreras beroende på genre..
Mobile Learning för elever med läs- och skrivsvårigheter
Denna utredning visar att förekomsten av mobilapplikationer specifikt riktade till dyslektiker är i det närmaste obefintlig. Dessutom är forskningen på området M-Learning mest inriktad på integrerade M-Learning-system och inte på enskilda applikationer. M-Learning (mobilt lärande) är ett forskningsområde som kan sägas vara en vidareutveckling av E-Learning. Detta är ett växande forskningsområde och med explosionen av smarta telefoner och surfplattor bör för- och nackdelarna med M-Learning kunna utnyttjas i större utsträckning. På uppdrag av Gävle kommun och med handledning av Sogeti har en prototyp mobilapplikation för elever med dyslexi utvecklats för Android-plattformen.
Onlinedejting via lokaliseringsapplikation : En studie om hur mobilapplikationen Badoo används ute på krogen
Online dating and ?People nearby applications? (PNA) has become more popular in today?s society. With PNA you can easily find people who are nearby you that you can socialize with and maybe even meet. In this paper we study the mobile application Badoo and explore how it is used for dating in clubs in Stockholm through observations that we participated in. We also had a group interview with five Badoo users about their usage of the application.
Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS
Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple?s App Store.During a period of two months, an app in the form of a game has been developed for iOS in the programming language Objective-C. The user of the app is presented intuitive menus and interactive graphical objects that seemingly obey physical laws.
Konstruktion av SMS-Gateway för effektökande SMS-tjänster
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..
RFID-avläsning med mobiltelefon
MobileReader är en mobil RFID (Radio Frequency Identification) applikation. Syftet med denna applikation är att skapa en RFID-läsare som skall gå att bära med sig ute på fältet. I första hand kommer läsaren att kunna läsa passiva RFID-taggar på Lågfrekvens-bandet (LF) samt att vara anpassad för nyare mobiltelefoner av tillverkaren Sony Ericsson. Detta examensarbete resulterade i ett program avsett för en Atmel ATmega16 mikroprocessor. Mikroprocessorn tar emot data från en befintlig LF-läsare via ett protokoll vid namn Wiegand 44.
Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde
Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. Det verkar bland forskare och praktiker finns en allmänt utbredd åsikt om att mobilapplikationer har stor potential att bli en kraftfull B2B-marknadsföringskanal. Trots detta har mobilapplikationer ännu inte fått något omfattande genomslag inom B2B- sektorn och det råder stor osäkerhet kring hur de möjligheterna som mobilapplikationer har potential för ska tas tillvara.Syftet med den här uppsatsen är att försöka räta ut några av dessa frågetecken genom att utreda hur en mobilapplikation används som marknadsföringskanal av ett svensk B2B- företag, och utifrån detta undersöka mobilapplikationers potential som marknadsföringskanal utifrån två för B2B-marknadsföringsområdet centrala teoretiska perspektiv: relationsmarknadsföring och värdeskapande. För att kunna göra detta har vi genomfört en fallstudie av hur ett svenskt B2B- företag, ABB använder sig av mobilapplikationer i marknadsföringssyfte.
Energivinst vid hybridisering av hydrauliskt system
Today's high oil prices and more stringent environmental requirements have led to that manufacturers of mobile construction equipment try to make their products more energy efficient. With this in mind a project about hybridization of hydraulic systems has been formed. The purpose of this project was to analyze the savings that can be achieved by hybridization of hydraulic systems. A reach stacker truck (Kalmar DRD450-80S4XS) were simulated in some load cases with conventional hydraulic systems and with three types of hybridized hydraulic systems. Different parts of the hydraulic systems were also analyzed separately.
Teknisk infrastrukturs påverkan på agil systemutveckling : En kvalitativ fallstudie av Graip-projektet
Författarna har utvecklat ett IT-system till missbruksvården inom socialtjänsten i Gotlands kommun. Utvecklingsprojektet används som kvalitativ fallstudie för att studera hur teknisk infrastruktur för systemutveckling påverkar systemutvecklingsprocessen. Projektet utvecklades agilt med en skräddarsydd variant av XP (Extreme Programming). Teknologier som användes var ASP.NET MVC, LINQ, LINQ-to-SQL, jQuery och Visual Studio.Syftet med uppsatsen är att besvara en frågeställning kring relationen mellan teknisk infrastruktur för systemutveckling och systemutvecklingsmetoder: har den tekniska infrastukturen (utvecklingsverktyg och miljöer, klassbibliotek, mjukvaruramverk) påverkat systemutvecklingsmetoden? Om så är fallet, på vilket sätt?I fallstudien studeras hur den agila systemutvecklingsmetoden påverkats av den tekniska infrastrukturen.
Jämförelse av VO2 mätningar inom- och utomhus : på roddergometer med portabla utrustningen Oxycon Mobile
Syfte och frågeställningFöreliggande studies syfte var att jämföra den mobila syreupptagningsutrustningen Oxycon Mobile [OM] vid rodd på roddergometer vid mätningar inomhus och utomhus. Frågeställningen var om OM visar jämförbara värden mellan inomhus- och utomhusmätning vid standardiserad arbetsform. MetodSju manliga roddare från nationell och internationell elit rodde vid två tillfällen 4x4 minuter med stegrande belastning (+30 W) på submaximal (SMx) belastning följt av 4 minuter maximal belastning (Mx) på roddmaskinen Concept 2 modell D. Testtillfället inomhus genomfördes i välventilerad lokal och utomhus genomfördes testet under tak med tre öppna väggar med temperatur 20,5 ± 0,9 respektive 15,3 ± 1,9° C och luftfuktighet 50,2 ± 7,5 respektive 61,0 ± 8,5 %. För att mer likna rodd utomhus på vattnet simulerade en fläkt den fartvind som uppstår vid rodd på vattnet. Syreupptagning (VO2), respiratorisk kvot (RER), ventilation (VE), hjärtfrekvens, takt och skattad ansträngning i ben och andning på Borg skala (RPE) mättes.
Bevingad service? : En fallstudie av företaget Ving och dess kunder
The purpose of this thesis is to compare if a charter company's attitude and vision of service can be reconciled with the attitudes and visions that the customers have in the same area. In order to carry out the study a qualitative approach is used. The data has been collected by interviews, focus groups and observations. The framework is theories on the subject of customer satisfaction, quality of service at customer meetings, Self-Service technologies, quality assurance and gap in service.The study has concluded that the approach to service is relatively equal between the company and customers, but the future visions differ. Focus group participants have been thinking bigger and further into the future, while the company focuses more on specific functions.
Mobile Operators Future Business Model - Strategic Implications of Emerging Networks
Syftet med uppsatsen är att analysera mobil operatörernas behov att omsätta och värdera sig till de teknologiska förändringar ch marknadsförutsättningar genom att lägga fram alternativa affärsmodeller. Nya nätverk och teknologier håller på att förändra den stabila mobiltelefonimarknaden och därmed branschförhållandena för opertörerna. För att inte tappa marknadsandelar och attrahera nya kunder måste de vara proaktiva i med sina strategier vilket inte är falle idag. Vi har i analysen kommit fram till tre olika affärsmodeller vi anser vara lämpliga att ta i beaktning vid anpassning till de kmmande marknadsförhållandena..
Augmented Reality som ett hjälpmedel för produktvisualisering i möbelindustrin: en fallstudie
This paper examines the potential benefits of using augmented reality as a tool for visualizing furniture in a buyer?s own environment before buying it. A simple prototype is developed and tested. The steps for developing the prototype are described in great detail as well as the tools being used. The prototype is tested both on people working in the furniture business as well as people with experience in buying furniture online. In conclusion the results from the user tests are analyzed and the potential benefits are described.
MeasureApp : Utveckling av en Android-applikation fo?r ma?tning och kartvisning med hja?lp av GPS
The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.
Alltid till hands - en studie kring konsumenters vilja att handla via mobiltelefonen
Den elektroniska handeln har varit på framfart i många år, den erbjuder stora potentiella affärsmöjligheter för företag. Med hjälp av internet kan företag idag erbjuda produkter och tjänster till kunder över hela världen. Elektronisk handel kan också erbjudas via mobiltelefoner, även kallat mobilhandel. Den handeln har i Sverige haft en trög tillväxt jämfört med den elektroniska, en förklaring till detta kan vara säkerhetsaspekten. Flera forskare uttrycker att det råder en osäkert hos konsumenten i transaktionsutförandet.