
Sökresultat:
4277 Uppsatser om Intervention program - Sida 17 av 286
Andlighet och sociala stödets betydelse för att sluta med narkotika : Upplevelser om 12 stegsprogrammet
Karlsson. A (2015). Importance of spirituality and social support for quitting narcotics - Experiences of the12 step program. Bachelor thesis in Public Health science. Department of work- and public health science.
Från Zigenarfrågan till Romers rätt. En diskursanalys av romer som politiskt problem.
The aim of the study was to evaluate parents and course directors?experiences of the AKKTIV ComAlong-course (Augmentative and AlternativeCommunication ? Early Intervention). ComAlong targets parents of pre-schoolchildren with extensive communication difficulties and aims to give parentsknowledge about different aspects of communication, communication developmentand AAC. Both qualitative and quantitative methods were used. Individualinterviews and pair-interviews with totally nine persons were performed and 54course questionnaires filled in by parents were evaluated.
Att skapa ett program : Richard Berghs Nordisk sommarkväll (1899-1900) genom historien
Nordic Summer Evening is a theoretical painting, today an important icon of Nordic art from the turn of the century. The purpose of this essay is to analyse the painting, and to investigate and identify its declaration of program, and in a wider context, the emergence of a program of the nationalistic art at the turn of the last century. The essay also investigates how the painting has become more popular throughout the century, and why Americans tend to see the painting as an exposé over a quarrel, filled with sexual tension, while Swedes tend to make a point out of the harmony and stillness of the painting..
Hur uppfattas pcSKOG AB och pcSKOG-gård av privata skogsägare? : en undersökning av en programvara för privatskogsbruket
pcSKOG-gård is a computerised manager plan for private forest owners, developed by the
pcSKOG AB. The program is based on forest stand data, joined with a map of the forest and
GIS-applications. The purpose is to offer a program for private forest owners managing the
forest and with the possibility of updating the actual status of the forest.
The company pcSKOG AB is the leading producer of programs for forest management and
has developed the program since 1997. The program is currently the most common program
used by private forest owners in Sweden.
The aim of this thesis, leading to MSc in forestry, is to investigate the purpose of the private forest owners when purchasing the pcSKOG-gård. The thesis also studies how private forest owners use the program, what they use it for and how the private forest owners state that the program has achieved to fulfil their expectations.
The thesis is also a market research concerning the knowledge and attitudes the private forest owners have about the program and associated services.
The study material has been collected during two phases.
Skolan och det sociala arvet : En studie kring socioekonomisk differentiering på gymnasieskolans studie- och yrkesförberedande program på en gymnasieskola i en kommun i Sverige
Uppsatsen behandlar segregation inom den svenska skolan, något som politiker en gång ville förändra och därmed genomförde grundskolereformen 1962. Ämnesområdet behandlas i en lärobok i samhällskunskap från 1980-talet och är utgångspunkt för denna studie. Syftet är att undersöka om mönstret från utred-ningen som läroboken refererar till även kan skönjas på den kommunala gymnasieskolan i X-kommun i dag, d.v.s. i vilken grad föräldrars yrke påverk-ar deras ungdomar att välja gymnasieskolans teoretiska program. Studien bygger på en surveyundersökning där en enkät gått ut till elever på gymnasiets studieförberedande- och yrkesförberedande program.
Effekter av studie- och yrkesinriktad vägledning på gymnasieskolan ? Effekter av vägledning, avseende gymnasieelevers valda program
The purpose of this study was to investigate the effect of educational and vocational guidance, refer-only high school students tend to stay on their first selected program or to change the program. The theories used in the study deals with young people's choices and choosing education and vocational and life role as a student. The method was quantitative, descriptive survey. High school students in grades three, from two high schools, were asked to answer a questionnaire about perceived educational and vocational guidance. Convenience sample consisted of 162 respondents (N = 162), 86 women and 76 men.
Ökar deltagande i aktivitetsgarantin möjligheten till arbete? : En utvärdering av ett arbetsmarknadspolitiskt program i Sverige
Aktivitetsgarantin är ett arbetsmarknadspolitiskt program som startades i Sverige den första augusti år 2000. I den här uppsatsen skattas aktivitetsgarantins effekt på sannolikheten att erhålla arbete. För att utvärdera den genomsnittliga effekten används en matchningsestimator eftersom programmet inte hade en experimentell utformning. De empiriska resultaten är något varierande, men ett entydigt stöd för att deltagande i aktivitetsgarantin medför ökad sannolikhet till arbete är svårt att finna. Däremot visar det sig att om arbetslösheten fortgår under åtminstone 6 månader efter samplingsperioden hittas positiva effekter av deltagande i aktivitetsgarantin..
Läs- och skrivsvårigheter/dyslexii gymnasieskolan
Vi har gjort en undersökning genom att använda oss av litteraturstudier och sexton intervjuer. Vi har intervjuat personal på fyra olika gymnasieskolor. Studiens respondenter arbetar med elever som har läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. I studien har vi undersökt om elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi går på individuellt program eller om dessa elever är integrerade på nationella program och om elever får de kompensatoriska hjälpmedel de behöver i undervisningen. Resultatet av vår kvalitativa undersökning visar att de flesta gymnasieelever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi är integrerade på nationella program.
Effekter av Aggression Replacement Training Program inom Kriminalvården
Huvudsyftet med denna uppsats är att undersöka effekterna av aggressionsersättningsträning (ART) program på tre kriminalvårdsanstalter och två frivårdskontor. Huvudfrågeställningen som belyses i studien är: förändras deltagarna i ART-program med avseende på empati och attityder till kriminalitet? För att besvara dessa frågor har vi utfört för- och eftertester på tre kriminalvårdsanstalter och två frivårdskontor. Instrumenten som användes i testerna är Davis Interpersonal Reactivity Index (IRI) och Mill's Measures of Criminal Attitudes and Associates (MCAA).Slutsatserna som kan dras utifrån denna studie är att den emotionella empati-komponenten "personal distress" visar en minskning som kan förklaras av interaktionen med ART.The aim of this study is to investigate the effects of Aggression Replacement Training (ART) program in some of the prisons and probation authorities of the Swedish correctional system. The specific questions we are trying to answer are: (1) does ART-program change the clients' empathic concern and (2) does ART-program help in changing participants' attitudes towards criminality? This investigation is based on a quantitative inquiry consisting of Interpersonal Reactivity Index (IRI) and Measures of Criminal Attitudes and Associates (MCAA) tests.The overall results of this study indicate that the emotional empathy-component "personal distress" shows a statistically significant reduction, which can be explained by the interaction with ART..
Program för utveckling av Malmös kanalrum : program: kontext och arbetsprocess: reflektioner kring urbant vatten
Många städer vill utveckla vattenkontakt, tillgängliggöra och öka den urbana vattenkvaliteten. Gatukontorets programenhet i Malmö stad beslutade 2012 att ett program för stadens kanal skulle tas fram. Jag blev involverad i detta arbete och beslutade mig för att även skriva mitt examensarbete om detta ämne.
Målet med uppsatsen är tredelat; att ta fram ett program för Malmös kanal, att beskriva och reflektera över programmet, samt att föra en bredare diskussion kring urbant vatten.
De metoder jag använt mig av för att färdigställa arbetet har varit inventering, analys, intervjuer, arkiv- och kartstudier, litteraturstudier, workshop samt en form av introspektiv efterreflektion.
Resultatet har blivit ett program för utveckling av Malmös kanalrum, samt en beskrivning och reflektion av programskrivandet, dess kontext och arbetsprocess samt en reflektion kring urbant vatten.
Frågan om stadens relation till vattnet är ytterst aktuell, dels för att vattnets och och de angränsande stadsrummens värde som rekreationsområden och sociala arenor ökat markant, men även för de utmaningar vi står inför med klimatförändringar och en höjd havsnivå. Att genom planeringsdokument hitta välgrundade och framsynta förhållningssätt är en viktig pusselbit..
Föräldrars sätt att kommunicera med sina barn före och efter KomIGång-kommunikationskurs
The purpose of the study was to examine if parents' way ofcommunicating with their children changed after participation in ComAlongcommunicationcourse, and if changes remained over time. The studyinvolved 39 parents of 25 children with communicative disabilities. 33 of theparents had participated in ComAlong, the other six had not participated, buthad a partner who had participated in the course. Video recorded parentchildinteraction was analyzed and coded with the instrumentKOMMUNIKATIV. Results showed that parents used a significantly moreresponsive communication style and used significantly more augmentativeand alternative communication after ComAlong.
Belöningssystem i bilhandelsbranschen : En studie av Toyota Stockholm
The purpose of this case study is to examine and analyze CEO: s and the sales departments incentive program of the case company. Also to find out if the present incentive program is effective.The survey is a case study where a combination of qualitative and quantitative approach has been used. Relevant Theories is applied on the empirical material..
Drömmar med vingesus : - en undersökning av gymnasisters förståelse av äldre ord i Luciasången
This thesis work involves a quantitative study concerning secondary school students' understanding of older Swedish words in the lyrics in the Lucia song written by Elmfors way back in 1919th. The text has some old words and phrases that today's high school students do not really understand. The study includes surveys of two different classes in high school, a theoretical and a practical program. In some cases students can understand words by the context, but previous research shows results in general weakness in students' existing vocabulary. According to previous research, this is due, inter alia, that young people read and write less today.The results of all students are totally 38%, where the theoretical program has a slightly higher performance.
Att leva i en aktiv värld : svenska och danska barns umgänge med pedagoger i en virtuell värld
In my study I have participated at the Fifth Dimension / Active Worlds site in Villa Gymnastiken in Ronneby, where I have worked both as an assistant to the project leader and as a researcher, but also as a participant together with the children. The children are working in a virtual world called Femtedim, created in a internet-based program named Active Worlds Education Universe. The Femtedim-world are bridging together two physical worlds in Ronneby and Copenhagen. My main focus is on an intervention that occurred in the 12th of March when the research-team in Copenhagen, which runs the project in Denmark, decided to create a new challenge for the children since some of them started to get bored. They added gravitation to the Femtedim-world, which lead to a few different reactions among the children.
Ordning och Uppförande : -en undersökning om elevers åsikter och attityder kring disciplinär bedömning i tre gymnasieskolor
SammanfattningDen här uppsatsen är skriven för att undersöka vad gymnasieelever anser om en eventuell bedömning av ordning och uppförande i den svenska skolan. Den huvudsakliga forskningsfrågan är: skiljer sig elevernas uppfattningar inom ämnet beroende på om de går ett yrkesförberedande program eller ett studieförberedande program? Genom en enkätundersökning som totalt 127 elever från 3 gymnasieskolor i Gävleborgs län fyllt i har jag fått fram min empiri. Det huvudsakliga resultatet av undersökningen visar att elever från yrkesförberedande program är mer för en bedömning av ordning och uppförande än elever från studieförberedande program. De har den gemensamma åsikten att bedömningen skall ske som ett separat dokument.