Sökresultat:
5007 Uppsatser om Internet of Things - Sida 43 av 334
Företags hantering av konsumentdata : Speglar användares elektroniska fotspår förhållningssättet till integritet?
The essay concerns corporation?s usage and consumer?s attitude towards the phenomenon Big Data. The aim is to analyse whether corporation-management and future ambitions concerning consumer data coincide with attitudes and opinions of today's consumer, and how these opinions reflect consumer behaviour online. The essay is limited to focus on how companies use consumer data in order to better understand and improve the efficiency of their marketing. A self-composed analyse-model was created using previous studies concerning Internet-usage in Sweden, previous management analysis of corporations use of Big Data combined with theory of Cognitive Dissonance. A questionnaire was then created with the analyse model as foundation.
En bekväm och osocial framtid? : En kvalitativ studie om relationer, kommunikation och identitetsskapande i virtuella communitys
Den här uppsatsen behandlar virtuella communitys som en plats för social interaktion, kommunikation och identitetsskapande. Syftet med uppsatsen var att utforska hur relationer skapas, hur kommunikationen sker och hur individer framställer sin identitet på Internet. Studien har bedrivits genom en kvalitativ intervjustudie med fokusgrupper och målgruppen har varit unga vuxna i åldern 19-25 år. Som bakgrundsmaterial har vi undersökt tidigare forskning kring virtuella communitys, identitetsskapande, chattande och cyberkultur. Resultatet av studien kom att visa respondenternas användning av virtuella communitys och att dem ser det som en viktig del av det sociala livet.
Självpresentation vid nätdejting : ur ett genus- och åldersperspektiv
AbstractTitel: Self-presentation at online dating ? through a gender perspective and an age perspective.Number of pages: 44Author: Karin WestlundTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2009-12-21University: Division of Media and Communications, Informatics and Media, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to examine the phenomenon Internet dating through a gender perspective and to some extent through an age perspective. What do the members? presentations look like? Do men and women select different ways to present themselves, and how does it look between the different age groups?Material/Method: Qualitative method with 42 presentation texts, half men, and half women in three different age groups collected from a Swedish dating site.Main results: The study shows that men and women choose to highlight their good points at self presentation in the student forum. The differences between the various age groups proved not to be significantly large.
It-säkerhetsmedvetenhet hos gymnasieungdomar : En kvantitativ studie om it-säkerhetshot och risker för Internetanvändare
Syftet med denna studie är att ta reda på hur medvetna gymnasieelever är om it-säkerhetshot och risker på Internet. Detta har gjorts genom att först undersöka aktuella hot genom att studera trendrapporter från ledande it-säkerhetsföretag. Denna information har sedan använts i en enkät för att ta reda på kunskapen och medvetenhetsnivån om dessa it-säkerhetshot bland gymnasieelever i Uppsala. Studien visar att det finns ett behov av utökad kunskap inom området. I resultatet kunde särskilda brister ses i de sociala aspekterna av it-säkerhet.
På spaning efter det svenska språket på Internet : en undersökning av chattar och diskussionsforum
I denna uppsats undersöks det svenska språket i öppen kommunikation på Internet för att se om det förekommer ett gemensamt språkbruk för både synkron och asynkron kommunikation, närmare bestämt för chatt respektive diskussionsforum.Bredvid uppsatsens huvudsakliga syfte följer också två frågor:- Skiljer sig det studerade språkbruket åt mellan olika åldersgrupper?- Vilken syn har chatt- och forumdeltagare på sitt eget skrivande i de olika sammanhangen?.
Bloggar och dagordningsteorin : En undersökning av bloggreferenser i fyra svenska tidningar under förvalsperioden 2006 och 2010
For the last ten years Internet has become more popular and is now used by most Swedes every day. Internet has made it possible for many people to access a great deal of information about news all day long. Internet has also made it possible for people to create their own news and comment on happenings as they are taking place. One way to do this is to start your own blog, which is a kind of diary where you can publish your own thoughts about politics and news.In Sweden the media is often referred to as the third governmental power since the media is examining the government and people in power positions and bringing the people as consumers of news closer to the government. There is a theory called agenda setting that says that the media is an actor that shapes the political issues discussed by the people and politicians.In this essay I have used the agenda setting theory and linked it together with the Medias references to blogs in their news. This I have done to see if the media might be influenced by blogs.
Labyrinternet : Vilken plats tar internet i ditt liv?
Internetifieringen i vårt samhälle går rasande fort och vi blir mer och mer uppkopplade.Detta projekt handlar om att upplysa betraktaren om mötet med internet och skapa enpersonlig relation till det fenomen som internet är. Genom ett synliggörande med aktiv interaktionligger projektet i gränslandet mellan kritisk design, interaction design och industridesign med fokuspå 'Design För Alla' frågor för alla.?Design För Alla? är en innovationsmetod som innebär att frågeställningar ställs på sin spets ochatt man utgår från och testar sina idéer tillsammans med dem som ställer högst krav och harstörst behov. ?Design För Alla? gör att man kan ifrågasätta gammal praxis och existeradereferensramar för standardlösningar och istället angripa en frågeställning utifrån nyaassociationsbanor och inspirationsingångar som gör researchen mer tillåtande och spännande.Ett av projektets viktigaste moment var en workshop med en grupp kognitivt nedsatta ungdomarfrån Höghammarskolan.
Invadörer på svenska spelmarknaden-En statligt reglerad marknads ökade konkurrens från webbaserade företag
In Sweden we have a regulated gambling market which means that there are three gambling companies who are operating under the supervision of the Swedish state. These companies have exclusive rights to the Swedish market, divided between them. AB Svenska Spel is one of them and they control all gambling concerning sporting events and the four casinos in Stockholm, Gothenburg, Malmö and Sundsvall. However, since a few years back several Internet-based companies have entered the Swedish market and the competition has become even fiercer in the last years. Due to numerous marketing restrictions the Internet companies have been forced to find new ways to strengthen their brand.
Lågdosprotokoll vid datortomografiundersökningar av misstänkt njursten : en litteraturstudie
Type 2 diabetes is a growing disease in the population which includes that older people are a risk group. With the disease grows even cost?s. A lifestyle change is a major part of the treatment for type 2 diabetes. There are several factors that suggest positive effects on prevention among the elderly where, among other things, economic and health benefits are presented.
Den virtuella världens baksida- en studie om barn och ungdomars utsatthet på Internet
Blekinge Tekniska Högskola
Sektionen för Management
Arbetets art: C-uppsats 10p
Sociologi 41-60p
Titel: Den virtuella världens baksida- en studie om barn och
ungdomars utsatthet på
Internet
Författare: Linda Bengtsson och Carina Nilsson
Handledare: Kerstin Arnesson
Abstract
Uppsatsen behandlar barn och ungdomars utsatthet på Internet. På många plan
fungerar Internet som ett verktyg och hjälpmedel, som dessutom skapar
möjligheter till bland annat informationssökande och kontaktskapande. Datorns
intrång i samhället är dock inte endast av godo, utan det finns en baksida, som
på många sätt drabbar barn och ungdomar.
Syftet med studien är att belysa barn och ungdomars utsatthet i form av sexuell
exploatering och exponering vid flanering och interaktion på Internet. Vilka
former av sexuell exploatering och exponering förekommer och vilka blir
konsekvenserna för de utsatta barnen och ungdomarna, är frågor som kommer att
behandlas i arbetet.
Buzz marketing via Internet
Själva produkten eller tjänsten skall vara unik i sitt slag och gynna konsumenten som inte något på marknaden redan gör. Därigenom kommer produkten eller tjänsten om den håller måttet att själv skapa en Word of Mouth genom konsumenters och främst opinionsledares rekommendationer. Företagen måste sträva efter att hitta och samarbeta med dessa människor som kan påverka deras varumärke, leda opinionen och få dem att sprida Word of Mouth. På så sätt är Buzz marketing ett mer strategiskt kommunikationsverktyg jämfört med den traditionella marknadsföringen. Gällande traditionell marknadsföring använder man sig av ett eller ett antal verktyg och vänder sig mot folkmassan och inte mot den enskilda opinionsledaren.
Mata inte trollen : En studie i marknadskommunikation och internetkultur
Social media provides, as many points out, new possibilities for marketing. Marketing in social media requires a two way communication, rather than the traditional marketing where the communication model is typically sender ? receiver.To create a marketing campaign that is suitable for a two way communication model has its difficulties and risks as well as its opportunities. Opportunities in the sense that the campaign can become a viral, a Word of mouth and create a Buzz, which will reach potential customers, to a bigger quantity for lower costs, with a message that will make a different impact from the types of commercial messages we are used to. Risks in the sense that the message, if not properly aimed and phrased, can be turned overnight into something that humiliates the company and possibly harm its brand.The difficulties in creating such a campaign is to create something that will catch people?s attention, discuss and forward it, while at the same time avoid getting hurt.We aim to describe the internet from a cultural context, and from that point of view explore the types of misunderstandings which often seem to happen when a corporate message is created and sent out in social media, how to avoid putting the image of a company in danger when doing this, and examine if there is ways to know how the message will be received.
Äh! Vadå nervös? Kör nu bara! : En studie om hur lärare och elever kan arbeta i gymnasieskolan för att lära sig hantera rampfeber
The purpose of our study is to find out how teachers can help their students to learn how to managestage fright. By interviewing high school teachers and high school students and also observe one oftheir classes, we wanted to find out how they think about the causes of stage fright and what youcan do to relieve it. We also wanted to find out how teachers are working to teach students how todeal with stage fright, and how they think that you also could work. As a teacher of music, among other things, the task is to assess and rate the students performancesin music. Several components are based on the students' courage to play on his or her instrument infront of other people.
Hur företag uppmärksammar och förvaltar kunder
Detta är en kvalitativ studie där vi har jämfört företag inom business-to-business (B2B) i Brasilien och Sverige. Alla företag måste givetvis uppmärksamma, samt förvalta kunder, men använder de samma hjälpmedel ? och framför allt, gör de det på samma sätt?Vi har studerat hur de har tagit kommunikationskanalerna Internet och Det Fysiska Mötet till hjälp. Verktygen som vi har fördjupat oss på har handlat om, bland mycket annat, reklam och relationsbyggande.Att träffa kunderna ansikte mot ansikte är det urgamla och traditionellt säkra tillvägagångssättet. De senaste femton åren har Internet fått en alltmer viktig roll för företagen.
OPAC på Internet: möjligheter för sökning på skönlitteratur. En jämförelse mellan en bokhandel på Internet och fem OPACs.
The aim of this master thesis is to investigate how the OPACs Online Public Access Catalogue used by public libraries have adapted the features and possibilities offered by online catalogues, for the purpose of searching for fiction. This is done by comparing five OPACs to Amazon.com, an online bookstore. The questions investigated are: Have the OPACs developed from the principles of the card catalogue and adapted to the features and possibilities offered by online catalogues, when searching for fiction? Can the library catalogue provide the same features as Amazon.com, when searching for fiction? How do the OPACs use the resources that online catalogues provide when searching for fiction, compared with Amazon.com? The thesis is based on two qualitative studies. The first study presents five OPACs from different library systems and examines which features they have in common with Amazon.com.