
Sökresultat:
4410 Uppsatser om Internet forum - Sida 36 av 294
Digital mobbning - Att vara barn i det nya mediasamhället
Denna studies syfte är att försöka förstå och diskutera den digitala mobbningen utifrån det mediasamhälle vi befinner oss i. Frågeställningarna som är grunden för studien är: Hur kan vi förstå digital mobbning? Hur kan denna förståelse leda vidare till metoder för att angripa problemet? Hur upplever pedagoger respektive elever den digitala mobbningen? Vad säger lagen om mobbning? Vad kan vara viktigt att tänka på i samband med Internet?
Studien bygger på kvalitativa och kvantitativa undersökningar gjorda på två olika skolor. Den kvantitativa undersökningen bestod av enkäter som delades ut i tre klasser i år sex. Den kvalitativa undersökningen bygger på intervjuer med två pedagoger knutna till dessa klasser.
Webbaserad Investor Relations i fastighetsbranschen
Internet har ändrat bolagens möjligheter att sprida information. Samtidigt har arbetet med finansiell kommunikation gentemot investerare, s.k. Investor Relations, uppmärksammats allt mer inom den akademiska värden. Uppsatsen har syftat till att med hjälp av en egen analysmodell försöka bedöma Investor Relationsarbetet på Internet som bedrivs av de börsnoterade fastighetsbolagen. Denna typ av analys görs bl.a.
Omröstningar på nätet ? när publiken själv får delta : En studie av dagspressens innehåll
When the Internet was established in the early 1990`s the daily press got a new market to act on. Contacts with readers was strengthened through the internet and as the years went by interactivity became increasingly important ? both for editorial and audience. One of the most common and most accessible forms of interaction is polls. This paper has examined within what contexts the newspapers are using polls ? in other words in what values of news criteria?s do the articles connected to a vote belong to.
Lokala mindre klädesaktörer, syns de? : -En kvalitativ studie kring mindre klädesbutikers arbete med varumärkesbyggande på internet
I dagens snabbföränderliga marknadssituation finns det mycket som styr om och på vilket sätt informationen når mottagaren, det är inte alltid lätt att göra sig hörd bland allt brus, i synnerlighet inte om man är en mindre aktör. Dagens huvudroll i marknadsföringssammanhang besitts av internet. Även på internet finns det olika sätt att som företagare göra sig hörd. Denna studie har som syfte att fastställa på vilket sätt mindre lokala aktörer verksamma inom klädesbranschen kan göra sig synliga samt bygga upp sitt varumärke med hjälp av internet, och då i med fokus på sociala medier. Studien ska även undersöka vad som karaktäriserar dessa företag idag gällande varumärkesbyggande via sociala medier. Som denna studie klarlagt är internet och de sociala medierna mäktiga verktyg när det gäller informationsspridning och att nå ut till målgrupper, men man måste likväl vara aningen försiktig då det också kan vara negativt med stora informationsflöden.
Interaktiva skrivtavlor i det pedagogiska arbetet : En aktionsforskningsstudie
Aktionsforskningsstudiens huvudsakliga syfte är att skapa kunskap om den enskilda skolans villkor för användandet av interaktiva skrivtavlor i det pedagogiska arbetet. Ett vidare syfte med studien är att skapa ett forum för erfarenhetsutbyte som kan leda till ett kollektivt lärande. Studien bidrar med lärarnas perspektiv på vilka förutsättningar som krävs för att utveckla arbetet med interaktiva skrivtavlor. Målsättningen med aktionen i studien var att en grupp lärare skulle ges möjlighet att tillsammans förbättra sin egen praxis där studien är genomförd inom ramen för ett utvecklingsarbete. Empirin i studien utgår från gruppsamtal som genomfördes under utvecklingsarbetet.
Game-art for Dummies
Liquid Media är ett litet företag lokaliserat I Stockholm, Sverige. Dom har
en rik historia med flera spel produktioner i sin merit lista. Jag fick som
uppgift att skapa ett flertal visuella föremål till några av deras mindre
projekt. Jag har här sammanfattat mitt arbete om hur jag gick till väga för
att lyckas med detta.
Mitt arbete på Liquid Media involverade flera olika delar av spelkonst
produktion. Liquid behövde olika kläd- och hudtexturer till deras spel
karaktärer, dom behövde modeller för ett andra spel projekt och dom behövde
även omorganiserade uv-mappar till några klädtexturer i förebyggande syfte
så att användaren i framtiden ska kunna byta kläder på rätt sätt.
För att klara av dom olika uppdragen som jag åtog mig bestämde jag mig för
att använda olika program för olika ändamål.
LOD-nivåer : Metod för att manuellt skapa och optimera Level of Detail-nivåer
Det här examensarbetet utfördes från februari till mitten av april, våren 2010 på företaget Junebud. Jag arbetade efter hypotesen att en stark närvaro på sociala medier har en positiv effekt på aktiviteten på spelets hemsida samt för att få nya spelare att hitta till spelet. Spelet som marknadsfördes heter MilMo och är ett socialt massivt multiplayer spel för barn och ungdomar, som är gratis att spela. Om spelaren vill få tillgång till extra material kan han/hon betala en mindre summa pengar men något köptvång föreligger ej för att endast spela. För att genomföra marknadsföringen på de sociala medierna valdes fyra stycken nätverk på Internet ut; Facebook, Deviantart, MySpace och Youtube.
?Soctanter och maktmissbruk? -En kvalitativ studie om hur föräldrar diskuterar socialtjänsten via internetforum
Studiens syfte är att undersöka hur föräldrar använder språket på internet för att skapa en bild av socialtjänsten. Studien utgår ifrån material från två sociala forum med fyra diskussionstrådar om socialtjänsten. Materialet har analyserats med hjälp av kritisk diskursanalys. Studien visar att diskursen inom trådarna skapade en bild av socialtjänsten som bristfällig och maktutövande. Det var vanligare att dela negativa erfarenheter om kontakten med socialtjänsten, och negativa ordval präglade beskrivningen.
Internet som mötesplats : insättning eller uttag på det sociala kapitalkontot?
AbstraktSyftet med denna uppsats har varit att undersöka om den tid som avsätts till internetanvändande tas från sociala face to face relationer, och om frekvent internetanvändande har någon inverkan på tillgången till resurser i form av socialt kapital. För att undersöka detta har kvalitativ metod och analys tillämpats. Datainsamling har skett genom intervjuer med totalt tio respondenter. Resultatet visar att frekvent internetanvändande tar tid från sociala face to face relationer, samt att frekvent internetanvändande kan ha en effekt gällande tillgången på socialt kapital. Däremot kan inget entydigt resultat redovisas som visar om tillgången på socialt kapital ökar eller minskar till följd av frekvent internetanvändande.Nyckelord: internet, socialt kapital, sociala relationer, virtuella kontakter..
Nätpoker - En studie av Internets påverkan samt dess konsekvenser
Spelandet om pengar på Internet växer dag för dag. Kasinospel, sportsbetting, lotterier med flera spel finns att spela över Internet. Allt man behöver är en dator med Internetuppkopp-ling och ett kreditkort. Även kortspelet poker har nu etablerat sig på Internet. Detta poker-spel benämns idag i massmedia och folkmun som ?nätpoker?.
Kunskap, Färdighet och Attityd : En undersökning om grundskolebibliotekariers syn på och arbete med digital kompetens
There is little doubt that the digital technology has played a major role in reshaping the ways in which we experience the world. In a few decades the Internet has become a vast repository for knowledge and ideas. New arenas where people may meet and fraternize have emerged, and with the help of various digital tools and websites, the production of new material has increased to an almost unfathomable level.But all is not well on the digital front. As the Internet has become a crucial part of our everyday life, certain skills in handling digital media has become very important to master. A well-developed ability to navigate through this ocean of information is needed, and knowledge in managing the risky nature of the internet is critical.
Bloggar i Skolan : BloggOmBloggande.blogspot.com
Ett examensarbete som med fokus på elever och undervisning utreder hur bloggen kan fungera i klassrummet. Jag har samlat in tidigare uppsatser från hela världen om bloggar i klassrummet och gjort egna enkäter och egna intervjuer med ett antal elever.Syftet var att analysera en av de många nya förekomster på internet och se hur väl den passar in i skolan. Bloggar blir lätt begränsade av tekniken som till exempel hur många datorer skolan har eller hur många som har internet hemma. Men bloggar har också så många fördelar så om man har möjlighet så är det väl värt ett försök..
En studie av Karlstads universitets studenters användning av video-centric webbplatser
Undersökningens avsikt är att granska video-centric webbplatsers användning bland Karlstads universitets studenter, varför och hur studenter använder webbplatserna. Undersökningen är baserad på Uses and Gratifications modellen..
Med läshandikapp på Internet: En studie av webbportaler, online-databaser och nätbibliotek för användare med läshandikapp
TPB, The Swedish Library of Talking Books and Braille, has requested a study to investigate the organization and content of a possible future Swedish web portal for users with reading disabilities. The aim of this thesis is to conduct such a study, with an emphasis on knowledge organization. The main aspects studied are formal description, representation, search and retrieval, document retrieval, and additionally also aspects related to content. The following questions are answered in this thesis: - How are web portals, online databases and Internet libraries for users with reading disabilities constructed, from an organization of knowledge point of view? - How can these solutions for knowledge organization be incorporated into a possible Swedish web portal? - With regards to content, which additional aspects are present in the studied web portals, online databases and Internet libraries? The questions are addressed through a detailed study of ten web portals, online databases and Internet libraries from Nordic and Anglo-American parts of the world.
How streaming media can be used in commercial mass
distribution
Mass distribution with techniques as multicast and peer-to-peer are becoming increasingly important in the Internet. Today the distribution of sound and video over Internet, so called streaming media, is static due to the unicast method. This results in a linear increase of distribution costs and therefore no conditions for commercial scalability. This thesis describes why multicast may be the only scalable alternative for commercial mass distribution of streaming media over Internet. Mass distribution through peer-to-peer technology promises a lot but is fronting a couple of great challenges, for example asymmetric bandwidth, locality and legalization.