
Sökresultat:
4410 Uppsatser om Internet forum - Sida 28 av 294
Att reglera individers beteende på Internet. En kvalitativ studie om personlig integritet som en viktig aspekt i diskussionen kring övervakning och Internetfiltrering
There has been a sharp increase in high-technology surveillance. Surveillance is almost alwaysproposed as a complete response on a wide variety of safety issues. At the same time, there has beenan increase in criminal activity online. There is therefore a considerable interest in using Internetfiltering to regulate the behavior of individuals on the Internet. In recent years, many countries havechosen to restrict content on the Internet, where child-abusive material is the content that moststates currently block access to.
Trådlösa tvättrobotar : Trådlös internetåtkomst för Envirologic ABs tvättrobotar.
Envirologic AB tillverkar tvättrobotar för diverse miljöer. Idag behöver man ta sig tillroboten för att konfigurera robotens inställningar. Istället vill man nu att trådlöstkunna göra ändringar över internet. På marknaden finns det en mängd olika varianterav objekt som kan koppla upp sig mot nätverk men till detta ställs det även en delkrav som att roboten måste enkelt kunna koppla upp sig mot ett lokalt Wifi och gåförbi lokala brandväggar m.m. Rent konstruktionsmässigt måste lösningen ha antenneroch roboten måste fortsatt vara IP67-klassad.Lösningen heter Tosibox.
En utvärdering av Ungdomskraft - Region Skånes ungdomsråd
Partly as a reaction to a perceived crisis in contemporary democracy, the nineties witnessed an upsurge in different forms of citizens? fora, dedicated to the promotion of increased participation by the citizen in the political process. Youth councils are a special point in case as they entail the general characteristics of a deliberative forum, with an emphasis on political learning. This study aims to undertake an evaluation of a regional youth council in the region of Skåne in the south of Sweden. Through qualitative analysis, the study aims to portray the origin, purposes and consequences of such a forum.
Virtuell mobbning : Mobbning bland ungdomar genom ny teknik
The purpose of this essay is to draw attention to a rather new phenomena, virtual bullying amongst young people. Bullying has been known for a long time but today, bullying has found new ways of expression. New technology, which includes the Internet and cell phones, has given the bullies new weapons to use in their bullying.The study I have done has been qualitative and contained interviews. Represents from two communities, Playahead and LunarStorm, and two organisations, BRIS and Friends, all together five persons (two persons from LunarStorm) have been interviewed and had the opportunity to tell me their view on virtual bullying.The results show that young people see the new technologies as a valuable prolongation of their reality that they won?t give up if they don?t need to.
?Det blir som en helt annan värld på internet? : En kvalitativ studie om ungdomars syn på och erfarenheter av fenomenet nätmobbning
Nätmobbning är ett allt mer uppmärksammat och vanligt förekommande fenomen främst bland ungdomar, vilket framgår av den tidigare forskning som finns på området. Syftet med denna studie var att får en förståelse för hur ungdomar upplever och beskriver fenomenet nätmobbning som sker på sociala medier samt hur de ser på problemet och vad man kan göra åt det. Datainsamlingen för studien gjordes med hjälp av kvalitativa intervjuer med sex stycken ungdomar. I resultatet framkom att ungdomarna upplever nätmobbning som ett allvarligt problem men de menade att det är så pass vanligt förekommande att det knappast tas på allvar. Ungdomar har blivit mycket toleranta för det språk som används på internet och menade att fenomenet är en del i en social hierarki.
Tidningens anpassning till Internet : En jämförelse mellan papperstidningar och webbtidningar
Newspapers have undergone big changes with the progress of Internet and the newspapers establishment on the Internet. This adjustment to the Internet has resulted in differences between the content in newspapers and Web news sites. A quantitative content analysis and questions to Web authorities have been used in this study to describe what these differences are. During three days, three different newspapers were analysed and the conclusion was that many of the articles that were published in the newspapers also could be found in the newspapers Web versions. At the same time a lot of the articles on the Web news sites were not published in the newspapers.
"Fördjuparen" och "Uppdateraren" - nya mönster för nyhetsanvändning för unga vuxna
AbstractTitle: The ?Investigator? and the ?Updater? ? new patterns of news use among young adults.Number of pages: 48Author: Anna StrinnholmTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communications, D- levelPeriod: Fall of 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to provide an description of how daily newspaper, TV, radio and the Internet are used by young adults in order to contribute to Lennar Weibulls model ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv?.Method/Material: The method of gathering of empirical material has been conducted by interviewing eight people of how they use daily newspapers, TV, radio and The internet to inform themselves of the daily news. The empirical material has then been analysed by applying a two step method, of first making a summary of the interviews and secondly making a comparison with a model of Lennart Weibull ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv? .Main results:Two different types of ideal media users can be drawn from the empirical research, the ?Investigator? and the ?Updater?. The updater search for news to stay updated and relies on the Internet as main source of information.
Framtidens bank : en studie av hur banker skulle kunna utformas med hjälp av användbarhet och social media
The retail banks are usually looked upon as conservative. Since the launch of internet banks in the 90's they have not developed much. Meanwhile the internet is developing in a fast pace and social websites are increasing in popularity. The purpose of this essay was to investigate how internet banking will develop in the near future based on interviews, literature and trend studies. With web 2.0 techniques the internet bank could develop to help the costumers take more informed decisions regarding their economic situation.
Internet som Relationsbyggare inom fotbollen : En fallstudie av Kalmar FF
The purpose with this essay is to analyze how football clubs can use Internet in sense of creating stronger relations towards their supporters and build an excellent experience before and after a specific football game. We have used the Swedish football club Kalmar FF as a role model throughout the essay. The techniques of the modern world are escalating and the World Wide Web tends to be more important in the way of creating experiences and relations. The essay is based on a qualitative research method which is based on and contains four independent interviews. The persons have been chosen by us for their knowledge in the specific subject.
En studie av inbyggda brandväggar - Microsoft XP och Red Hat Linux
Detta kandidatarbete utreder hur väl två operativsystems inbyggda brandväggar
fungerar i symbios med en användares vanligaste tjänsteutnyttjande på Internet,
samt att se hur likartade de är i sitt skydd från hot. De två operativsystemen
som vi utgick ifrån var Microsoft
Windows XP samt Red Hat Linux 8.0.
Den hypotes vi arbetat kring lyder enligt följande: De två inbyggda
brandväggarna är i stort likartade rörande skydd från hot på Internet och
uppfyller användarnas tjänsteutnyttjande. De metoder vi använt, för att svara
på vår frågeställning, har delats upp i ett funktionalitetstest
och ett säkerhetstest. I funktionalitetstestet provades de vanligaste
Internettjänsterna med den inbyggda brandväggen och ifall det uppstod några
komplikationer eller ej. De två inbyggda brandväggarna genom gick i
säkerhetstestet skannings- och svaghetskontroll via ett flertal
verktyg.
Genom resultatet kan vi konstatera att de inbyggda brandväggarna klarar av de
vanligaste tjänsterna på Internet, men att en skillnad föreligger hos dem vad
gäller exponeringen ut mot Internet.
Intranät ? Igår, idag och imorgon På vilket sätt kan organisationer skapa affärsnytta med Webb 2.0 lösningar i sina intranät?
Intranät är idag verklighet för många organisationer. Dessa system växte fram någon gång under 90-talet och finns idag i nästan alla större organisationer. Dessa system har dock inte utvecklats i samma takt som Internet. Det beror på att intranät är mer kontrollerade och inte utvecklas naturligt utan beslut ifrån organisationens ledning. Samtidigt växer Webb 2.0 sig starkt på Internet.
Bilder av föräldraskap : En studie om hur föräldraskap konstrueras i barnhälsovårdens föräldragrupper
The parental education groups are an activity that attracts the majority of all couples that awaits their first child. Therefore this is a forum with strong influence on the formulation of the parenting. The aim of the study was to examine how parental education within Swedish child health care, affects the construction and shaping of parenthood. We have also studied this from a gender perspective. The starting point for our understanding of parenting is that it is socially constructed.
Svensk cyberislam : en kvalitativ undersökning av svenska islamiska webbsidor
Unga muslimer i Sverige kan via Internet möta muslimsk kultur och genom mediet känna gemenskap med andra muslimer. Att förena två kulturer är inte alltid enkelt och här kan svenska islamiska webbsidor vara till hjälp. I studien undersöks fem sådana webbplatser utifrån innehåll och utseende genom observationer och textanalyser. Innehållet på sidorna skildrar hur det kan vara för en muslim att växa upp i Sverige, men interaktiviteten och möjligheten till att träffa likasinnade som är karaktäristiskt för Internet som medium saknas. Studien visar att webbplatserna främst tillhandahåller information om islam på olika sätt men att interaktivitet inte främjas..
Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.
Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. Internets natur gällande kommunikation ger företagen en möjlighet till att närma sig konsumenterna och bygga en relation till dem.Studien ämnar skapa förståelse för hur svenska mikroföretag inom mode använder nya mediekanaler för att bygga upp sina respektive varumärken. Således utfördes ett förståelseinriktat arbete där den empiriska basen består av fyra stycken semistrukturerade intervjuer med tre mikroföretag samt en med en PR- konsult.
Internetstrategi i ett relationsperspektiv : Relationsmarknadsföring på internet, strategiska funderingar kring ett nystartat företags internetnärvaro
Vi har tillsammans med företaget Becare gjort denna uppsats, med avsikten att utforma en lämplig strategi för deras internetnärvaro. Becare är ett nyetablerat företag som avser att införliva Internet i sin affärsmodell, bl a som relationsmarknadsförings-verktyg. Becare har också i grunden ett uttatlat allmänt relationsorineterat synsätt på marknadsföreingen. Vi menar att en genomtänkt Internetstrategi utgör grunden för att skapa förutsättningar för goda relationer och mervärde med aktuella intressenter.Becare har utvecklat och säljer produkter som med sina egenskaper är unika och är avsedda för ortopedisk värme- och kylterapi för smärtlindring och rehabilitering av muskelskador eller andra smärtsamma besvär i kroppen Enligt Becare finns det en väldigt stor marknadspotential hos segmentet reumatiker, som i stor utsträckning torde ha stor användning av flera utav Becares produkter på grund utav deras fysiologiska egenskaper och på grund av att det är cirka en miljon svenskar som har någon form av reumatisk sjukdom eller reumatiska symtom.Vi har intervjuat fem reumatiker, fem personer som arbetar inom reumatikerförbundet och två reumatologer. De har besvarat frågor som berör information, kommunikation, Internet, reumatismhjälpmedel m fl faktorer som berör reumatikerns livssituation och kommunikationsbehov.Den viktigaste slutsatsen i arbetet är att Internet, avseende aktuell bransch, i dagsläget utgör en relativt oexploaterad arena för att bygga relationer med just reumatiker.