Sökresultat:
4058 Uppsatser om Internet drugs - Sida 31 av 271
Utanför 50-skyltarna Turisters informationssökning
This essay focuses on tourists' information seeking. The main focus was to examine whether there is a connection between how the informants in different tourist styles the different tourist styles are presented by Eva Wolf as the tourist of recreation, action, culture, compromise, and individualism seek information to their forthcoming vacation. The result was reached through a qualitative method, where ten informants with various tourist roles were interviewed separately. The informants were chosen by personal contacts. In addition to these interviews, three representatives from the tourist industry were contacted and interviewed by e-mail.
www.magisteruppsats.com - En studie av svenska internetföretags val av domännamn
Vårt syfte med denna uppsats var att undersöka vilka faktorer, ur teorin om varumärkesnamn, som företag beaktar respektive försummar i valet av varumärkesnamn på Internet.Vi har använt oss av en kvantitativ undersökning av 50 svenska företag med huvudsaklig verksamhet på Internet. Undersökningen visar vilka faktorer som dessa fallföretag beaktat vid sitt domännamnsval. Våra slutsatser visade på att det finns en tendens att Internetföretagens beslutunderlag är bristfällig vid val av domännamn. Istället grundar företagen nästan helt uteslutande sitt domännamnsval på eget kreativt tänkande. De högst rankade faktorerna hos våra fallföretag var att domännamnet skulle vara lätt att komma ihåg samt att det skulle vara unikt i konkurrensen.
Ungdomar, internet och risker : Föräldrars föreställningar om ungdomar och internet i relation till risker och riskhantering
Ungdomar är idag frekventa användare av internet. I och med den höga användningen av internet bland ungdomar blir det av intresse för socialt arbete att få en förståelse för föräldrars föreställning om ungdomar och internet i relation till risker och riskhantering. Tidigare forskning rörande ungdomar, internet och risker visar att föräldrar ser risker så som att deras ungdomar möter obehagliga nätkontakter, pornografi samt risker gällande tidslängden spenderad online. Tidigare forskning som studerat riskhantering föräldrar använder gällande ungdomar och internet visar på att föräldrar använder olika typer av strategier. Dessa är exempelvis samtal om användande, att använda tillsammans och vara närvarande under användandet, regler i hur mycket tid online ungdomen får spendera, regler i vad ungdomen får göra online, övervakat användande via säkerhetsfilter samt kontroll av internetaktivitet efter användning.De frågeställningar studien ämnar besvara är Vilka risker ser föräldrarna gällande ungdomar och internet? samt Hur resonerar föräldrarna om riskhantering gällande ungdomar, internet och risker? Detta görs via åtta intervjuer med tio föräldrar till ungdomar mellan tolv och sexton år.
Tailor-made : En studie om skräddarsydda produkter på internet
The purpose of this study is to describe and analyze how companies offering tailor made products on the internet, can work with their marketing and their customer relationships. The study will answer the purpose from a service management perspective and there will also be presented theories from an Electronic Commerce perspective.The starting point for this study was the qualitative method. The essay builds its empirical material from interviews with knowledgeable persons in the subject and the owner of the company whose products are tailor made and sold on the internet. It was conducted seven interviews, four of which were face-to-face, two conducted by mail and finally there was made a telephone interview.Conclusions have been drawn based on the empirical material and theory. The study has been able to identify three concepts that are central to this type of product: Site-building, customer involvement and promotion & relationship management..
Digital mobbning - Att vara barn i det nya mediasamhället
Denna studies syfte är att försöka förstå och diskutera den digitala mobbningen utifrån det mediasamhälle vi befinner oss i. Frågeställningarna som är grunden för studien är: Hur kan vi förstå digital mobbning? Hur kan denna förståelse leda vidare till metoder för att angripa problemet? Hur upplever pedagoger respektive elever den digitala mobbningen? Vad säger lagen om mobbning? Vad kan vara viktigt att tänka på i samband med Internet?
Studien bygger på kvalitativa och kvantitativa undersökningar gjorda på två olika skolor. Den kvantitativa undersökningen bestod av enkäter som delades ut i tre klasser i år sex. Den kvalitativa undersökningen bygger på intervjuer med två pedagoger knutna till dessa klasser.
Webbaserad Investor Relations i fastighetsbranschen
Internet har ändrat bolagens möjligheter att sprida information. Samtidigt har arbetet med finansiell kommunikation gentemot investerare, s.k. Investor Relations, uppmärksammats allt mer inom den akademiska värden. Uppsatsen har syftat till att med hjälp av en egen analysmodell försöka bedöma Investor Relationsarbetet på Internet som bedrivs av de börsnoterade fastighetsbolagen. Denna typ av analys görs bl.a.
Omröstningar på nätet ? när publiken själv får delta : En studie av dagspressens innehåll
When the Internet was established in the early 1990`s the daily press got a new market to act on. Contacts with readers was strengthened through the internet and as the years went by interactivity became increasingly important ? both for editorial and audience. One of the most common and most accessible forms of interaction is polls. This paper has examined within what contexts the newspapers are using polls ? in other words in what values of news criteria?s do the articles connected to a vote belong to.
Lokala mindre klädesaktörer, syns de? : -En kvalitativ studie kring mindre klädesbutikers arbete med varumärkesbyggande på internet
I dagens snabbföränderliga marknadssituation finns det mycket som styr om och på vilket sätt informationen når mottagaren, det är inte alltid lätt att göra sig hörd bland allt brus, i synnerlighet inte om man är en mindre aktör. Dagens huvudroll i marknadsföringssammanhang besitts av internet. Även på internet finns det olika sätt att som företagare göra sig hörd. Denna studie har som syfte att fastställa på vilket sätt mindre lokala aktörer verksamma inom klädesbranschen kan göra sig synliga samt bygga upp sitt varumärke med hjälp av internet, och då i med fokus på sociala medier. Studien ska även undersöka vad som karaktäriserar dessa företag idag gällande varumärkesbyggande via sociala medier. Som denna studie klarlagt är internet och de sociala medierna mäktiga verktyg när det gäller informationsspridning och att nå ut till målgrupper, men man måste likväl vara aningen försiktig då det också kan vara negativt med stora informationsflöden.
Internet som mötesplats : insättning eller uttag på det sociala kapitalkontot?
AbstraktSyftet med denna uppsats har varit att undersöka om den tid som avsätts till internetanvändande tas från sociala face to face relationer, och om frekvent internetanvändande har någon inverkan på tillgången till resurser i form av socialt kapital. För att undersöka detta har kvalitativ metod och analys tillämpats. Datainsamling har skett genom intervjuer med totalt tio respondenter. Resultatet visar att frekvent internetanvändande tar tid från sociala face to face relationer, samt att frekvent internetanvändande kan ha en effekt gällande tillgången på socialt kapital. Däremot kan inget entydigt resultat redovisas som visar om tillgången på socialt kapital ökar eller minskar till följd av frekvent internetanvändande.Nyckelord: internet, socialt kapital, sociala relationer, virtuella kontakter..
Nätpoker - En studie av Internets påverkan samt dess konsekvenser
Spelandet om pengar på Internet växer dag för dag. Kasinospel, sportsbetting, lotterier med flera spel finns att spela över Internet. Allt man behöver är en dator med Internetuppkopp-ling och ett kreditkort. Även kortspelet poker har nu etablerat sig på Internet. Detta poker-spel benämns idag i massmedia och folkmun som ?nätpoker?.
Kunskap, Färdighet och Attityd : En undersökning om grundskolebibliotekariers syn på och arbete med digital kompetens
There is little doubt that the digital technology has played a major role in reshaping the ways in which we experience the world. In a few decades the Internet has become a vast repository for knowledge and ideas. New arenas where people may meet and fraternize have emerged, and with the help of various digital tools and websites, the production of new material has increased to an almost unfathomable level.But all is not well on the digital front. As the Internet has become a crucial part of our everyday life, certain skills in handling digital media has become very important to master. A well-developed ability to navigate through this ocean of information is needed, and knowledge in managing the risky nature of the internet is critical.
Bloggar i Skolan : BloggOmBloggande.blogspot.com
Ett examensarbete som med fokus på elever och undervisning utreder hur bloggen kan fungera i klassrummet. Jag har samlat in tidigare uppsatser från hela världen om bloggar i klassrummet och gjort egna enkäter och egna intervjuer med ett antal elever.Syftet var att analysera en av de många nya förekomster på internet och se hur väl den passar in i skolan. Bloggar blir lätt begränsade av tekniken som till exempel hur många datorer skolan har eller hur många som har internet hemma. Men bloggar har också så många fördelar så om man har möjlighet så är det väl värt ett försök..
En studie av Karlstads universitets studenters användning av video-centric webbplatser
Undersökningens avsikt är att granska video-centric webbplatsers användning bland Karlstads universitets studenter, varför och hur studenter använder webbplatserna. Undersökningen är baserad på Uses and Gratifications modellen..
Med läshandikapp på Internet: En studie av webbportaler, online-databaser och nätbibliotek för användare med läshandikapp
TPB, The Swedish Library of Talking Books and Braille, has requested a study to investigate the organization and content of a possible future Swedish web portal for users with reading disabilities. The aim of this thesis is to conduct such a study, with an emphasis on knowledge organization. The main aspects studied are formal description, representation, search and retrieval, document retrieval, and additionally also aspects related to content. The following questions are answered in this thesis: - How are web portals, online databases and Internet libraries for users with reading disabilities constructed, from an organization of knowledge point of view? - How can these solutions for knowledge organization be incorporated into a possible Swedish web portal? - With regards to content, which additional aspects are present in the studied web portals, online databases and Internet libraries? The questions are addressed through a detailed study of ten web portals, online databases and Internet libraries from Nordic and Anglo-American parts of the world.
How streaming media can be used in commercial mass
distribution
Mass distribution with techniques as multicast and peer-to-peer are becoming increasingly important in the Internet. Today the distribution of sound and video over Internet, so called streaming media, is static due to the unicast method. This results in a linear increase of distribution costs and therefore no conditions for commercial scalability. This thesis describes why multicast may be the only scalable alternative for commercial mass distribution of streaming media over Internet. Mass distribution through peer-to-peer technology promises a lot but is fronting a couple of great challenges, for example asymmetric bandwidth, locality and legalization.