Sök:

Sökresultat:

9600 Uppsatser om Internet business - Sida 5 av 640

Upplevelser av bannerreklam på en nischad hemsida

Title: Experiences of Banner advertisement on a specialized homepage Author: Marcus Westerberg Supervisor: Marie Hemming Department: Department of Business Administration, IEM Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007 Purpose: Create a understanding for how the users on Internet pages experience the occurrence and the shape of the banners. Method: Methods used are quantitative and qualitative, and the facts and figures are based on a pop up inquiry and some telephoneinterviews. I elected pop up inquiry and telephoneinterview as my data collection. My inquiry had a high grade of standardization and the interviews had a low grade of standardization. Result: On the basis of the question of issue I have drawn the conclusion that the users feels that it is important with information in all advertising.

?Ett fantastiskt redskap!? En studie om hur personer i åldern 65 ? 75 år använder och upplever Internet i sin vardag

The main purpose of this master thesis is to investigate how six elderly individuals, 65-75 years old, use and perceive Internet in their everyday life. The focus in this study is to enlighten elderly people as Internet-users.In 2010 many elderly people are still digital excluded. In Europe and in Sweden efforts are made to educate citizens to use the Internet, and that benefits of the digital society should be available to all.This study is based on the following questions: what made the informants take an interest in the Internet in the first place? How and for what purpose do they use it? And how do the informants regard to their own Internet usage and its importance in society?We interviewed six people aged 65-75 years old, using semi-structured questions. The data was analyzed by using the theory developed by Hektor concerning Internet and information behaviour in everyday life.

miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. Primärdata är insamlad i form av semistrukturerade intervjuer, vilken vi underbygger med sekundära källor. Teorin representerar områdena Internet, miljö och varumärkesidentiteten. Inom Internet används A.T.

Faktorer som underbygger och motverkar användningen av doping : En genomgång och analys av dopingforskningen 2004-2009

Business across the Internet has increased in recent years and most companies that are selling trips have increased their sales online. Many companies that are selling trips strive for customers to receive and experience a personal service online. The meeting between the client and a webpage service system on the Internet should work. Service encounters are an essential part of the contact between customer and company and play a big part in how the first impression is perceived by the customer. To understand how a service encounter works, meeting face to face, companies need to understand how customers perceive that meeting.

Internet - en plats där du inte behöver vara annorlunda : En kvalitativ internetstudie om personer med Asperger syndrom, om svårigheter och möjligheter som de möter genom samhällets konstruktion.

This study is based on a qualitative internet research about people with Asperger syndrome and their thoughts and opinions about the difficulties that occurs in the environment outside the home and their experiences of Internet. We have analyzed Internets social influences for those with Asperger syndrome, as a consequence of the difficulties that they meet in other environments. The constructed communities in the environment outside the home and the social interaction that occurs there is not adjusted for those with the diagnosis. This leads to difficulties to be there for those with Asperger syndrome. By doing a content analysis of the assembled data from a community site on the Internet, we found out that the environment on Internet is more comfortable for those with the diagnosis in several ways.

E-handel : En studie av Internet som kommunikationsverktyg

Internet är en kanal för marknadsföring som under de senaste åren ökat kraftigt världen över. Internets framgång har medfört att företag och organisationer kan utnyttja webben för att utveckla sina affärer både taktiskt och strategiskt. Dessutom är Internet som försäljningskanal både ett billigt och effektivt sätt att nå ut till sina kunder. Denna ständiga utveckling av Internet medför också att företagens strategier för kommunikation ändras.Vad gäller Internet och marknadsföring är ett av problemen dock att användaren endast kommer att titta på det som fångar dennes intresse, till skillnad vad gäller de traditionella marknadsföringskanalerna. Detta har legat till grund för vår nyfikenhet att försöka ta reda på vilka olika marknadsföringskanaler som företagen använder sig av för att fånga kundens uppmärksamhet att gå till deras sida på nätet.

Internet i en Revolution : En undersökning av hur Internet användes som ett verktyg för att påverka statsmakten i Iran samt hur oppositionen använd sig av Internet dvs. före och under, efter valet 2009.

Syftet med denna uppsats är att undersöka, beskriva, analysera hur internet användes som ett verktyg för att påverka statsmakten i Iran samt hur oppositionen använde sig av internet före, under och efter valet 2009. De teorierna som jag använt mig av i min undersökning är den som Strömbäck bygger i sin bok ?makt, medier och samhället? om förtroende för internet och medialisering, publicitetsmodell och mediekonsumtion i förändring . Den andra teorin som jag utgår från är den som Sunsteins byggde fram i sin bok ? Infotopia: how many minds produce knowledge? angående nya bloggar.

Umgås på Internet eller på ett café? : ? en studie om Internetanvändningens sociala konsekvenser.

AbstractTitle: See each other on the Internet or on a café? A survey about social consequences of Internet usage. (Umgås på Internet eller på ett café? ? en studie om Internetanvändningens sociala konsekvenser.)Number of pages: 34 (including enclosures).Author: Carolin Johansson.Tutor: Else Nygren.Course: Media and Communication Studies C.Period: Fall 2007.University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: The purpose is to get increased knowledge about the social consequences that may come up when young people at the age of 16-20 are using the Internet.Material/Method: The material consists of a questionnaire that I made with questions about Internet usage that 84 young people from five classes (from three different upper secondary schools) answered.Main results: To have access to a computer and Internet and the fact that broadband is more inexpensive now than before leads to an increased usage of the Internet. I found out that chatting, music/movies, searching for information and using the Internet for entertainment is what most of the participants spent the most time on while using the Internet.

Elektronisk handel och självreglering -möjligheterna att via självreglering skapa ett förtroende för och främja utvecklingen av elektronisk handel?

To business owners and consumers electronic commerce means new conditions and possibilities. Often and specially at the Internet information between consumers and sellers is asymmetrically distributed. Among the consumers there is a shortage of confidence in electronic commerce. In order of a positive development of electronic commerce it´s important to find a solution to the shortage of confidence. Confidence may be created by legislation or by self- regulation.

Marknadsföring av konst via Internet : Artotekets förutsättningar att lyckas på marknaden

Internet has opened a whole new world when it comes to marketing. Because of this companies can reach out to a broader consumer audience. The idea to write this essay came to mind, when we were asked to design the website of a new registered company named Artoteket. The company?s purpose is to hire out and market art on the Internet to bigger companies such as banks, law firms and industrial company?s etc.

Byggvisualisering för marknadsföring på internet

Detta visualiseringsarbete har varit inriktat på att visa möjligheterna att enkelt marknadsföra ett bostadsområde med hjälp av internet. Visualiseringen har varit i 3d för att enklast visa hur området kommer att se ut och webbsidan gjord med vanlig html kod och css (stylesheets). 3d modellen visas med en DWF fil och DWF läsare..

Hovjuvelerare W. A. Bolins AB företagsarkiv

This examination paper is an account for the author?s work to arrange and registrate the business archive and business records of court jeweller W. A. Bolin AB from 1916 until present day, and a part of the one-year Masters Programme in Archival Science at the University of Uppsala. Problems that have been encountered are treated, as well as motivations of the decisions made during the process.

Internets effekt på skatteplanering : en fallstudie

We have seen a revolution in the area of communication on a worldwide scale. We begin talking about terms as globalisation, integration and deregulation of the financial market. Companies have been tax planning for decades, the questions is if Internet has made an increase of companies than uses tax planning and which roll Internet plays. It is hard to really pinpoint all the effects of the Internet because of the relatively new area of research. This thesis will take various factors under study such as globalisation, development of the offshore industry and the fight against harmful taxation by the OECD and other organisations in order to describe the effects of Internet.

Vägen mot ett klick

Vi har funnit att fyra faktorer tillsammans kan bidra till ett ökad CTR. Dessa är: design/utformning, målgruppsanpassning, involvement och varumärkeskännedom.

Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden

Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara Frännlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->