Sökresultat:
3188 Uppsatser om International Marketing - Sida 52 av 213
Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra
Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer? hur förhåller sig dessa till varandra?Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföringProblem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring?Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra.Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB.Slutsats: Slutsatserna från studien visar att den interna marknadsföringen och kundrelationerna förhåller sig till varandra genom påverkan mellan olika faktorer för de olika ämnesområdena. Förhållandet kan även ses börja från kundrelationerna, då fallföretaget Leine & Linde inte gjorde något utan ett kundbehov..
IFRS 3 konsekvenser på svenska företag med avseende på förvärvad goodwill
The purpose of this master thesis was to examine how the corporations quoted on the A-list on the Stockholm Stock Exchange were affected by the introduction of IFRS 3 Business Combinations. Their opinion about the accounting rule and the acquired goodwill in particular was focused as well. The authors wanted to see if there were any changes in ROE, return on equity, after the introduction of the new accounting standard.Data for this study was collected through interviews, questionnaires and annual reports. Interviews were held with corporate accounting managers of Assa Abloy, WM-data, Electrolux, Ericsson and SCA. Questionnaires were sent by e-mail to 50 companies and were answered by 30 of them.
Elimineringen av korridormetoden - Hur svenska företags nyckeltal påverkas
In 2011 the International Accounting Standards Board issued amendments to IAS 19 Employee Benefits. The new standard is effective from January 1st 2013 and one of the largest changes in the standard is the elimination of the corridor method. Through the corridor method companies had the possibility to defer actuarial gains and losses resulting from their defined benefit obligations (pension obligations) and leave them unrecognized off the balance sheet. According to the new standard companies reporting under International Financial Reporting Standards will have to recognize all actuarial gains and losses immediately in other comprehensive income. The aim of this thesis is to examine how the financial key ratios of Swedish listed companies will be affected by the elimination of the corridor method.
? Som att slicka på en regnkappa. En kvantitativ studie av kvinnor som har sex med kvinnor och sexuellt överförbara sjukdomar/säkrare sex
The background to this thesis is that we know very little about lesbian and bisexual women's sexual health in Sweden, particularly in relation to sexually transmitted infections (STI) and their transmissions.
An internet-based questionnaire with self-selected participants targeted to the group WSW (Women who have Sex with Women) has been implemented. An international survey on the subject shows that the WSW has sexually transmitted infections. This is also in line with the results in this study. The most common sexually transmitted infection in the survey is chlamydia which 12.3 percent have had.
Eftermarknadens möjligheter : En studie av Swecon AB:s tjänsteutbud
ProblemThe manufacturing industry is a mature industry where the profit margins are small and the competition is hard. This makes it hard for both manufacturers and resellers to gain market shares and reach reasonable profit margins only by selling products. Therefore Swecon who is reseller for Volvo Construction Equipment tries to find alternative methods and ways to increase their profit. An alternative source of income could be to develop the range of services that are connected to the ground products.PurposeThe purpose of the thesis is to examine how Swecon in southern Sweden can improve their offers of existing services connected to the ground product and investigate the demand of new such services.MethodThis study is based on a qualitative study of five of Swecons local offices and five of Swecons customers. The empirical framework is mostly based on personal interviews but in some cases information was retrieved by using phone interviews.
"Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor
Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor.Studien har genomförts med en netnografisk datainsamling av de båda varumärkenas Facebook-sidor under en tremånadersperiod, och analyserats med hjälp av en stilistisk textanalys. De huvudsakliga analyspunkterna har varit funktion, drivkraft, syfte, disposition och stilmarkörer, och studien har analyserat både varumärkes- och konsumentinlägg.Genom metoden har denna studie kommit fram till att det finns tydliga skillnader i hur de båda varumärkena använder sina respektive Facebook-sidor. Ett varumärke som Acne Studios använder sin Facebook-sida som ett medium för att dela nya plagg och kollektioner, medan Gina Tricot istället använder detta medium för att skapa interaktion med sina konsumenter och få återkoppling om vad som kan anses vackert eller gräsligt. Dessa skillnader kan ha sitt ursprung i den positionering som varumärkena valt på marknaden, och studien återkopplar till dessa och försöker med hjälp av teorin förklara varför det inte finns en korrekt användning av Facebook.
Nötkött : kriterier vid inköp av nötkött i restaurangbranschen
Swedish beef production has during the past year decreased while the consumption has
increased. It´s imported beef that takes market shares. The purpose with this degreeproject is
to investigate if the restaurants in Sweden are using imported or Swedish beef and the reason
for their choice.
The purpose is to find out if there is something the Swedish beef producers can change to
increase Swedish beef in restaurants. My expectation is that the demand for Swedish beef will
increase in restaurant and later even among consumers.
I have interviewed ten chiefs in different restaurants and asked them the following questions:
Is it the price, quality or something else that influences your choise?
Does it matter to their customers if they serve Swedish or imported beef?
How is the marketing of Swedish beef?
It appeared both Swedish and imported beef on the restaurants.
Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.
Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. En deduktiv ansats har används i studien, där teorierna DMO, platsmarkandsföring, kommersialisering samt destination image har behandlats. Dessa teorier har sedan applicerats på ett verkligt fenomen, som i detta fall har varit Norges DMO, Innovasjon Norge. Arbetets empiriska material har samlats in från en mail intervju med Andreas Ørjasæter Solhaug på Innovasjon Norge.
Modern statssuveränitet En analys av hur synen på statssuveränitet har förändrats med Bosnien-Hercegovina som exempel
The purpose of this study is to analyze how the parties (USA, Great Britain, UN and the European Union) legitimize their intervention in Bosnia-Herzegovina as seen from without the conceptions of sovereignty and intervention. USA and the UN have legitimized their intervention on security reasons. The American president, George W. Bush, claimed that democracies never engage in war with each other and that democracies were prosperous just because they were democracies. According to the president, that is why it is important to democratise the whole Balkan region to protect the international community from terrorism which grows in unstable and undemocratic states.
Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation
The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. The theory associated with the study is theories of corporate visual identity, image, identity and branding and visual communication. These three elements are important to be aware of when a generation of an effective external communications. Qualitative interviews with employees at Karlstad City Fiber Network and Karlstad municipality has undertaken to give an idea of ??what the organization wants to achieve and what their opinions are.
Marknadsföring via bibliotekets webbplats
The aim of this study is to investigate the public libraries use of their websites in their marketing. Our study is based on the websites of 60 public libraries. The libraries are chosen because of their geographical location in three different provinces? Skåne in the south, Östergötland in the middle and Norrbotten in the north. These three choices enable us to cover densely as well as thinly populated areas, the agricultural district, the woodland and cities of various sizes.
Ungerska modevarumärken på den svenska marknaden?
Executive summaryOn todays fashion market, no product will become successful without branding. The competition in the growing fashion market is tuff, which makes it hard to reach the target costumers. Competition makes it difficult to reach out with a message and it is crucial to differentiate the company in the consumer market.Differentiation of the brand requires knowledge of competitors who are on the market. Understanding competitors, as well as the customer, is the basis for a well functioning communication. Different markets have different conditions and today's global market is complex.
Att leva grönt är skönt ? men tänker vi likadant? : En retorisk analys av Coop som grönt företag
The purpose of this study is to examine a brand?s green marketing and its consumers? perception of it in order to compare these views. The idea is to find a potential gap and what effect it may have on the brand. A case study has therefore been made with the grocery market brand Coop with focus on organic food. The material used consists of texts from Coop?s website to represent their brand.
Webb-spårning eller Urspårning? : - En kvalitativ studie inom etisk marknadsföring
Bakgrund: Det konsumenter oftast inte är medvetna om vid deras Internetanvändning är att de iakttas av företag. Företagen samlar avsiktligt in personlig information och spårar vilka hemsidor och produkter eller tjänster de intresserat sig av genom så kallade webb-spårningssystem. I samma takt som tekniker så som webb-spårningssystem börjat användas har också etisk marknadsföring på Internet blivit ett diskuterat och aktuellt ämne. Etisk marknadsföring på Internet handlar om vad som uppfattas som accepterat beteende av konsumenterna och företag måste ta hänsyn till konsumentens etiska koder.Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters uppfattningar om webbspårningssystem utifrån etiska koder.Forskningsfråga: Vad är etiskt accepterat användande av webb-spårningssystem från konsumentens perspektiv?Metod: I studien har en kvalitativ forskningsstrategi samt semi-strukturerade intervjuer tillämpats.Slutsats: Slutsatsen i studien är att konsumenters uppfattningar om webb-spårningssystem inte alltid uppfyller konsumentens etiska koder.
Att skapa bilden av biblioteket : Åtta bibliotekariers upplevelser av deltagandet i projektet Futurum.kom
In this two years master's thesis a regional project, Futurum.kom, is studied through the experiences of eight librarians from two of the participating libraries. The interviewees have all attended local and regional seminars where questions about core values, target groups and the role of the public library were discussed, among others. The seminars resulted in a number of core values and target groups. During the project, a number of advertising campaigns are to be conducted. The first one of these had recently been implemented at the time of the present study. The aim of the thesis is to investigate the interviewees organizational self-perception in relation to the project.