
Sökresultat:
2941 Uppsatser om Instrument teacher - Sida 28 av 197
Syntetiska Instrument
This thesis aims to investigate SAAB AB´s possibilities to use synthetic instruments in their test systems. The reason for this is reducing costs and the risk of obsolescence which is common when test systems operate for several decades.The market around synthetic instruments has been explored in the search for suitable hardware and software. Software has been developed in LabVIEW and synthetic instruments have been created with the help of IVI-drivers. The hardware consisted of PXI-instruments (Waveform generator and Digitizer), connected to a computer using a fiber optic link and PXI-chassi. The created instruments was then compared to common instruments used today, and the comparison turned out well.
En jämförelse av Sveriges och Storbritanniens producentansvar för förpackningar :
The purpose of the thesis is to compare Sweden's and Great Britain's total costs for their systems regulating producer responsibility for waste packages. Producer resonsibility is a strategy implying that producers are responsible for their waste also after its use. Sweden and Great Britain introduced different systems systems after an EU directive was adopted in 1994 (94/62/EC), and they have resulted in entirely different recycling levels in the two countries.
In the Swedish system, responsibility has been delegated to the industry who are responsible for reaching the determined goals. The economic instrument used is a fee, set and managed by the industry. The British system is more centrilised, and the economic instrument used to finance recycling of waste is a system based on transferable permits.
The thesis compares the four different alternatives: delegated and centralised methods, and fees and transferable permits analytically.
Våga inte blunda : en studie om förskollärares syn på anmälningsplikt enligt socialtjänstlagen
The aim of this study was to capture preschool-teachers thoughts and experience basing on the obligation. Are there any policies and procedures for preschool-teachers to use when suspicion that a child is being abused occur. Are there some factors that may affect preschool-teachers to report to the social service? How does the preschool-teacher find the contact with the Social Service? I conducted four interviews with four preschool-teachers, two of these preschool teachers are employed at the same municipal preschool and the other two are employed at two other preschools. The interviews were semi-structured and were conducted at each individual?s workplace.
IAS 39s påverkan på redovisningen av finansiella instrument
Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilka faktorer som påverkat acceptansen hos användare, inom den kommunala verksamheten, vid införande av ett datoriserat system. Med acceptans menas att användarna ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett bra och lätt sätt. Studien har gjorts utifrån användarnas perspektiv.Genom att genomföra en intervjuundersökning på ett flertal kommuner där användarna använder systemet Vabas/Duf, har undersökts hur användarnas upplevda acceptans påverkas av faktorerna delaktighet, användbarhet och lättanvändhet, vid införande av ett datoriserat system. Delaktigheten vid införandet av ett system innefattar även information och utbildning.Resultatet från undersökningen visade att delaktigheten ökade användarnas acceptans. Ingen avgörande slutsats kunde däremot dras mellan acceptans och faktorerna användbarhet och lättanvändhet, då resultatet från de båda grupperna inte visade någon märkbar skillnad..
Instrument för bedömning av arbetsförmåga : En systematisk litteraturstudie
Att vara aktiv och klara av att utföra sitt arbete har en central betydelse för en individs hälsa och välbefinnande. Begreppet arbetsförmåga är ett komplext begrepp som beskrivs som flerdimensionellt. Vid bedömning av arbetsförmåga är det viktigt att bedömaren använder sig av tillförlitliga metoder som syftar till att hjälpa individen med sin fortsatta rehabilitering. Syftet med studien är att kartlägga olika bedömningsinstrument som mäter arbetsförmåga i olika avseenden. Bland annat vilket syfte instrumentet har, vilken datainsamlingsmetod instrumentet använder samt vilka psykometriska egenskaper som har prövats för instrumentet.
Diskrepansen mellan WAIS-III respektive WAIS-III NI för kognitivt friska individer
Trettio kognitivt friska testpersoner (ålder M=31,9 år, utbildning M=16,3 år) testades med både WAIS-III (?Wechsler Adult Intelligence Scale - third edition?) och WAIS-III NI (?WAIS-III som neuropsykologiskt instrument?) för att undersöka eventuella skillnader i resultat mellan testen. Testpersonerna fick en signifikant ökning vid testning med WAIS-III NI jämfört med testning med WAIS-III på HIK (11,1), VIK (14,7), PIK (3,9), VF (11,4), POI (5,5), AMI (8,8), BK (1,6), LI (3,3), BL (0,6), AR (3,1), SR (1,1), IN (1,5) och FÖ (2,8). Det fanns en signifikant positiv korrelation mellan ålder och hur stor diskrepansen var mellan de olika versionerna för BL (r=0,379, p=0,039) och MA (r=0,413, p=0,023) samt en negativ korrelation mellan ålder och diskrepansen på FÖ (r=-0,422, p=0,020). Det fanns en signifikant negativ korrelation mellan utbildningsnivå och hur stor diskrepansen var mellan de olika versionerna av AR (r=-0,399, p=0,029)..
Ledarintelligens hos chefer och ledare i näringslivet med fokus på själslig intelligens
Syftet med denna tvärsnittsstudie var att undersöka, det som i studien benämns, själslig intelligens, hos chefer och ledare i näringslivet samt att validera instrument för vad som i studien benämns ledarintelligens med fokus på själslig intelligens. Studien utvärderade den själsliga intelligensen hos chefer och ledare samt om det var någon nivåskillnad på den själsliga intelligensen hos kvinnor och män. I studien användes en enkät där deltagarna fick svara på påståenden kring själslig, emotionell och rationell intelligens. Studien validerade två skalor för själslig intelligens utifrån ett kanadensiskt instrument, SISRI (The Spiritual Intelligence Self-Report Inventory), en skala för själslig intelligens, (SQ), som ingick i ett svenskt instrument, LIQ (Leadership Intelligence Questionnaire), samt en ny skala för själslig intelligens, NySQ. Det var 90 chefer och ledare i Västra Götalands näringsliv, 37 kvinnor och 53 män som besvarade enkäten, medelåldern var 47 år.
Improvisation för klassiska musiker : tabu, onödigt, användbart eller vitalt?
Arbetet handlar om improvisationens fo?rekomst i dagens undervisning pa? klassiska instrument. I den klassiska musiken har improvisation inte haft na?gon sto?rre roll de senaste 150 a?ren. Jag ville framfo?rallt fa? reda pa? om dagens klassiska instrumentalla?rare pa? musik och kulturskolor anva?nder sig av improvisation i sin undervisning och vilka tillva?gaga?ngssa?tt de i sa? fall har.
Att fråga eller inte fråga, det är frågan : En studie av frågor mellan lärare och elever under kemilektioner
This report presents the use of questions by both teachers and students in chemistry class. Both students and teachers have been observed during 24 lessons, both theoretical and practical. In addition, interviews have been made with the teachers and the students have answered a questionnaire. The result show that a high number of questions are asked, more than one per minute and that both teachers and students ask the same amount of questions. This contradicts earlier findings were teachers questions dominate.
Spelar läraren någon roll? Instrumentallärares berättelser om sin musikundervisning
Title: Does the teacher play any role? Instrumental music teacher's stories about their music teaching.This paper focuses on how instrumental music teachers describe their own significance for- and relationship to the pupils and if the teacher-pupil relationship has any significance for the pupil's success in music learning. How important are the teachers? What kind of teaching behaviours do the teachers emphasize in their telling? The theoretical background is psychology and educational theory. My research method is qualitative, particularly interviews.
Difficulties in Emotion Regulation Scale-ett instrument för att undersöka svårigheter med känsloreglering vid Borderline personlighetsstörning
Inom området psykologisk behandling har intresset för känsloreglering och svårigheter med känsloreglering som gemensam nämnare vid psykisk ohälsa allt mer ökat. Vid behandling enligt Dialektisk Beteendeterapi av Borderline personlighetsstörning har svårigheter med känsloreglering varit en central del, både att i behandling arbeta med för att uppnå ett större fungerande, och i förståelsen av svårigheter hos individer som har fått diagnosen. Vid utvärdering av behandling har dock instrument riktade specifikt mot känsloreglering och eventuella svårigheter saknats. Denna studie har undersökt om frågeformuläret Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) kan användas för detta syfte. Resultatet visar en användarvänlighet av formuläret och signifikanta skillnader i svaren mellan en patientgrupp med diagnosen Borderline personlighetsstörning och en kontrollgrupp.
Intet : ? en onto-psykoanalytisk läsning av Bruno K. Öijers debutroman Chivas Regal
The aim of the study is to investigate pupils? attitudes to and experiences of reading aloud by the teacher in grade 1. The study answers questions about how the pupils perceive the reading aloud, what they think they learn from it, and what books they prefer the teacher to read from. The study was conducted with the aid of semi-structured interviews with eleven pupils, six girls and five boys. The study shows that the pupils have a great deal to say about reading aloud.
På riktigt : Fyra lärares erfarenheter av blogg i undervisningen
The purpose of this thesis was to find out what experiences teachers have from using a class blog in teaching. What are the advantages and disadvantages by the use of blogs in education?I have used qualitative interviews with four teachers in grades 1 to 6 who have worked with a class blog in teaching between one and three years.The study has shown that teachers' experience is that the blog serves as motivation and promotes learning for many different pupils and that, together with other digital tools is more equal. The main benefits that teacher mention is the expanded concept of text that offers multiple forms of expression and the authentic reader, which makes it more real, important and meaningful. Other benefits that come up are that it helps students to see their learning and learn from and with each other.
Sverigedemokraterna: Från högerextremister till radikala högerpopulister : ? En idealtypsanalys av partiets politiska program
The Sweden Democrats (Sverigedemokraterna) has for a long time been the subject of study by political scientists. In the meantime they have been categorized as National Socialists, Fascists, right-wing extremists and more recently radical right populists. But it has not been categorized according to the theories that I expect. The purpose of this essay is to study how well Sweden Democrats policies match with ideas that are typical for radical right populist parties. The main research question is:- Are Sweden Democrats showing details which are typical for radical right populist parties?To be able to answer those questions, I have used an ideal type analysis and developed an analysis instrument according the theoretical approach and the methods in Bergström & Boréus book.
Förhållningssätt till plagiat inom bildämnet
The purpose of this study is to gain insight on how art teacher?s reason about what is ?plagiarism? in the subject of art. This study focus on how different art teacher´s reason on the boundaries of plagiarism. What are the rules of duplicating an image before it is looked upon as plagiarism? The five interviewed teachers refer in its reasoning to the main curriculum and the rules of copyright; they also support the negative view of the plagiarism in the world of art.
The theory of originality is a theory that deals with the vision of the originality in contemporary time.