Sök:

Sökresultat:

2941 Uppsatser om Instrument teacher - Sida 10 av 197

Är medieelevens datorkunskaper likvärdiga medielärarens? : En självskattning från lärarens och elevens perspektiv

The aim of this essay is to get knowledge and to evaluate if the media student has equal or evenbetter knowledge of information technology (IT) than his/her teacher. Today the student of IToften has knowledge of hard ware and soft ware sometimes even unknown to the teacher. Themain reason for this might be that IT hitherto has played no prominent part at the institutes ofteacher education. Continuing further education of IT for teachers is also eligible as IT still is arather new subject on the time table.To adopt an empiric approach to the problem I have used trough interviewing and questions bothteachers and students at two upper secondary schools in the province of Värmland. The schoolsare called ?A? and ?B? in my investigation.Does the teacher have enough knowledge to give the student relevant knowledge concerninghard ware as well as soft ware to handle the computer and to utilize its possibilities? How can theteacher act to comply with the students? claims and demands?IT-knowledge can be expressed in a complicated way but I have limited my investigation to therole of the teacher and how he/she manages to teach and instruct concerning a selected numberof soft ware and how the students evaluate their own knowledge compared to that of the teacher.My investigation shows that the teachers consider their knowledge relevant for their task asinstructors and teachers.

IFRS 7 Finansiella instrument: Upplysningar : En studie av fyra svenska industriföretags tillämpning

Det allt mer globala företagandet har bidragit till skapandet av IFRS 7, vilket är en gemensam standard för upplysningar rörande risker för finansiella instrument. För noterade bolag med räkenskapsår som börjar 1 januari 2007 är den nya standarden obligatorisk. Detta innebär att även ickefinansiella företag måste tillämpa den.Studien inriktar sig på att analysera hur svenska industriföretag har tillämpat de nya kraven på redovisning som IFRS 7 ställer på upplysningarna för kredit-, likviditets- samt marknadsrisk. Data har inhämtats från 2007 års årsredovisningar och författarna avser att utgå från hur de kvalitativa egenskaperna relevans, begriplighet, tillförlitlighet och jämförbarhet påverkas av införandet.Författarna kommer i slutsatserna fram till att de studerade industriföretagen lever upp till de högre kraven på upplysningar som behandlar deras finansiella instrument, men att skillnader i omfattning och upplägg förekommer. De kvalitativa egenskaperna påverkas övervägande positivt.

Att bemöta främlingsfientlighet i gymnasieskolan : En kvalitativ studie om hur fyra samhällskunskapslärare bemöter främlingsfientlighet

The purpose of this paper is to examine how four teachers treats and teaches aboutxenophobia and right-wing extremism. A further aim of this study is to investigate whetherthere are any differences in how a teacher at a vocational high school treat and teachabout xenophobia and right-wing extremism against the teacher at a preparatory school, theydo. To achieve my purpose I have used qualitative interviews of semi-structuredform.These interviews were done with two social studies teacher at a vocational high schooland two social studies teacher at a preparatory school.My results show that teachers all too often respond to xenophobic views directly into theclassroom by reasoning and discussions with students. In my resault is also evident thatthere is a big difference between the teachers at the schools how much time you devoteto xenophobia and right-wing extremism in teaching.The conclusions show that these differences largely depend on which group of students thatteachers have.The conclusions will also be that there are great similarities between the way teachers reasonabout how to deal with xenophobia and the means to do, they also are relatively similar..

IFRS 9 FAS 2 - EN UNDERSÖKNING AV INTRESSENTERNAS ATTITYDER

Bakgrund och problem: IASB beslutade 2008 att ersätta IAS 39 med IFRS 9 då IAS 39 ses som alltför omfattande och komplex. Processen har delats upp i tre faser. Fas 1 behandlar klassificering och värdering, fas 2 behandlar nedskrivningar och fas 3 behandlar säkringsredovisning. Denna uppsats behandlar endast fas 2. Både redovisare, revisorer och användare av finansiella rapporter anser standarden för finansiella instrument vara komplex.

En utvecklingsprocess

This is a study in my preparations for my final concert at the Academy of Music and Drama- ?????????? University. My aim is to create a plan and a schedule for my practising methods and other preparations so I will be able to perform at the top of my ability.I have studied and chosen a collection of methods that will help me prepare for my concert and at the same time develop my oboe playing. As a result, I have found an effective way for me to prepare technically on my instrument. I have also learnt and developed methods in how to focus and mentally prepare for a performance..

Skolans utformning, ett hinder för lärares eget lärande? : En studie av den fysiska arbetsmiljöns påverkan på lärares eget lärande

This essay is written about how the physical environment affects teachers? own learning. The purpose is to see how the teachers? work is affected by various factors, such as the uses and placement of the teachers? offices, common room, or any other places where a meeting may occur. The survey was conducted using both interviews and observations of the teacher?s office.

Du som är pianist kan väl spela lite orgel? : En studie i tre klaviaturinstrument och deras användning i olika musikaliska sammanhang

Efter många års pianospel med inriktning på klassisk musik med det akustiska pianot i fokus insåg jag när jag började spela pop och rock att det då antogs att jag skulle behärska många olika klaviaturinstrument. Inte alltid helt lätt, då det inte finns någonting som säger att du till exempel är en bra orgelspelare bara för att du är en duktig pianist. I mitt examensarbete ville jag fördjupa mig i några klaviaturinstrument för att fundera på hur man spelar på dessa i olika musikaliska sammanhang och vilka olika spelsätt de genom sin teknik för med sig. Jag skrev tre låtar, en för varje valt instrument (piano, orgel, Clavinet) och spelade in dessa, utan klaviatur. Sedan gjorde jag en version av varje låt med varje instrument för att se hur jag själv spelade på olika sätt beroende på instrument.

Varför värdegrund? : En studie av skolans moraliska fundament

School and education are topics that are frequent in Swedish media. The intention of this essay has therefore been to investigate the image of teachers and their profession in Swedish daily press. The overall aim has been to analyze how teachers are portrayed in the debate that followed the TV-show Klass 9A, and by that find how the debate defines the concept of a good teacher. The representation that was found was then compared to earlier studies. The series was shown on Swedish television between January and March 2011.26 articles were chosen and the ambition was to have various perspectives represented, such as different voices and also papers from different areas of the country.

Dolls 4R: Ett mått på kunskapsutveckling? : En studie om bedömning av studentens kunskapsutveckling

Aim: The aim of this study was to examine a way to measure students? knowledge development by using a self-made measure instrument based on William Doll?s postmodern curriculum.Question: Is it suitable to use an self-made measure instrument based on William Doll?s post-modern curriculum theory to measure development of knowledge?Methods: The study was based on process-hermeneutics and was focused on analysingcollege students? written and oral reflective thoughts. The data was collected over three lessons, where six students? written reflective thoughts were handed in. An observation was carried out each lesson for an extra control of validity.

Inställning till tal och kommunikation hos typiskt utvecklade skolbarn: Utprovning av Självsvarsformulär Om Tal Och Kommunikation

An instrument for assessing children's attitude towards speech,communication, and communicative participation suitable for children withcleft lip and palate has been missing in speech- and language pathology. Inthe present study a new instrument Självsvarsformulär Om Tal OchKommunikation was tested on typically developed school children. The aimwas to obtain norm values for children in grade 4 and 7 and to examine thereliability and validity of the instrument. 104 children participated. Data wascollected in groups of 5-6 children.

En studie av börshandlade investeringsprodukter :  

Utbudet av börshandlade investeringsprodukter och finansiella instrument har utökats kraftigt under de senaste åren. Många av dessa är relativt nya och det skapas ständigt nya, komplexa produkter och instrument. År 2010 skapades i Sverige en ny kategoriseringsstandard för börshandlade investeringsprodukter som indelar produkterna i följande fyra kategorier: hävstångsinstrument, deltagandeinstrument, avkastningsförbättrande instrument och kapitalskyddade instrument.Investeringsprodukternas komplexitet innebär att det kan vara svårt att beräkna den totala avkastningen både före och efter avgifter, för många av de nya produkterna. Det är viktigt att investerare har kunskaper och är medvetna om att kostnader och priser för olika produkter kan variera under löptiden, beroende på likviditeten eller underliggande tillgång för instrumentet. Även extrema marknadsförhållanden påverkar prissättningen bland dem.Hävstången är något som kan variera beroende på emittenten för produkten.

Att mäta generell skam : En analys baserad på Raschmodellen

The purpose of this paper was to investigate whether Suzanne Retzinger?s linguistic cues for shame and verbal behaviors for hiding shame could be used to measure shame in surveys based on Thomas Scheff?s theory of shame. I created a measurement instrument consisting of 30 statements, which were all meant to measure general shame.The instrument was administrated to 180 respondents studying at Karlstad University, of whom 4 respondents were removed from the data set due to lack of standardization. With the polytomous rasch model used for the analysis, data from 176 respondents were analyzed, of whom 124 respondents were female and 52 were male.The result showed that the measurement instrument?s statements should not be used together because the analysis indicated multidimensionality.

Hur ser vi på vår framtid? : En kvalitativ intervjustudie om idrottslärarstudenters attityder och syn på ämnet Idrott och hälsa och yrket som lärare i Idrott och hälsa

AimThe aim of the study is to examine how future teachers of Physical Education view the subject, the occupation and their attitudes about the future and create an understanding about this through these research questions:In what way do the teacher students justify the subject Physical Education?How do teacher students view the future of the subject and the occupation?According to the teacher students, what and whom affect the subject? Is there a difference between the teacher students?views and attitudes depending on if they are currently in their second or last year of their education?MethodThis study use qualitative methods in order to create a deeper understanding for the participants? views and attitudes. Eight teacher students of Physical Education were interviewed. The interviews were between 27-57 minutes. They were recorded, transcribed and then analyzed from a socio-cultural perspective as well as Bernstein?s theory of classification.ResultThe participants justify the subject in words such as that it gives the students? knowledge about how to uphold a decent standard of living and an understanding for the correlation between physical activity, nutrition, health and wellbeing.

Instrument-X ? programteori och brukarutvärdering av ett bedömningsinstrument inom ekonomisktbistånd

Syfte:Syftet med denna studie är att analysera Instrument-X programteori samt undersöka hur bru-karna upplever hjälpprocessen vid användandet av Instrument-X. Metod:För att besvara vårt syfte har vi använt dokumentstudier och kvalitativa intervjuer som hu-vudmetoder. Huvudresultat: Brukarna upplevde i stort hjälpprocessen vid användandet av Instrument-X som positiv. Det som hölls fram som mest gynnsamt med Instrument-X i hjälpprocessen var att informationen blev nedtecknad tillsammans med brukaren, detta gjorde att deltagarna kände att de togs på allvar vilket skapade en känsla av att komma framåt i processen. Vidare menade deltagarna att nedtecknandet av uppgifter gav dem själva en god bild av vad de kunde tänkas arbeta med.

Integrationsarbete vid bankfusioner En studie om kommunikation som instrument för att hantera organisationskulturer

Titel: Integrationsarbete vid bankfusioner - En studie om kommunikation som instrument för att hantera organisationskulturer. Författare: Janne Eskola, Pelle Johansson, Karl Larsson och Magnus Torkildsen Handledare: Ola Mattisson och Ulf Ramberg Syfte: Syftet med uppsatsen är att redogöra för kommunikation som instrument för att hantera organisationskulturer vid integrationen i samband med en bankfusion. Metod: Eftersom vi vill öka förståelsen av integrationsarbete vid bankfusioner, leder vår problemformulering och syfte till valet av en kvalitativ undersökningsmetod. En kvalitativ ansats ger möjlighet till mer innehållsrik information jämfört med en kvantitativ undersökningsmetod. I vår undersökning använder vi ett analytiskt induktivt tillvägagångssätt.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->