
Sökresultat:
2141 Uppsatser om Innovation strategy - Sida 61 av 143
Innovationsprocessen : från förnyelsebart material till produkt
Det pågår idag en diskussion om klimatfrågor i världen. Ett uttryck för detta är målsättningarna inom EU inom ramen för teknologiplattformarna för skogsindustrier och deras Strategiska forskningsagenda, samt den motsvarande svenska Nationella forskningsagendan. Dessa är båda dokument som understryker att man bör arbeta för att utveckla fler nya material som är förnyelsebara för att kunna ersätta gamla materialtyper.
Denna rapport ämnar belysa vilka faktorer som påverkar möjligheten till lyckade innovations-projekt inom skogsindustrin för förnyelsebara material. Studien genomfördes som en fallstudie av innovationsarbetet i samband med materialet som är kommersiellt känt som Durapulp och ägs av skogsföretaget Södra. I korthet är materialet en cellulosabaserad massa med en inblandning av bioplast vilket ger materialet goda beständighetsegenskaper samt innebär att materialet är förnyelsebart.
Nespresso - Ett koncept att sträva efter
Background: Nespresso is a part of the Nestlé group and was founded in 1986, in the liaison of the revolutionary new method of brewing coffee. The idea was that everyone should be able to brew themselves a cup of espresso that would taste as if a professional barista had done it. Nespresso has now turned in to a new coffee culture. From the beginning Nespresso only sold their products via their club, Nespresso Club, but in year 2000 they opened their first store in Paris. The first store in Sweden opened year 2006 in Stockholm, followed by one in Malmö year 2012.
Evidensbaserad praxis inom arbetsterapi : en litteraturstudie
Att arbeta evidensbaserat innefattar både ett förhållningssätt och en process, vilket ställer krav på den enskilde arbetsterapeuten att kontinuerligt ompröva olika arbetsmetoder. Syftet med denna uppsats var att belysa arbetsterapeuters kunskap om och attityd till evidensbaserad praxis. Vidare att undersöka vilka hinder som angavs och förslag till lösning av eventuella hinder för att arbeta evidensbaserat. Metoden litteraturstudie användes och artiklarna valdes utifrån systematisk litteratursökning. Tio artiklar, publicerade 2000-2005, från fyra olika länder granskades avseende olika aspekter av evidensbaserad praxis.
Konkurrens för mindre revisionsbyråer : En kvalitativ studie av möjliga konkurrensstrategier och hur kommande förändringar påverkar konkurrensen på revisionsmarknaden
Title: Competition for small audit firms ? a qualitative study on possible competitive strategies and how the upcoming changes will influence competition on the audit market Subject: Auditing Tutor: Margareta Paulsson Authors: Per Dahlström and Martin Holmberg Purpose: The purpose of this study is to develop an understanding how smaller auditing firms use competitive strategies and why. The result aims to work as a support for owners and leaders of audit firms as they make decisions of how to compete in the future. We would also like to explore how smaller audit firms view the change of the mandatory audit, that is, our intentions are also to examine how they think the consequences on the market will be and their view on its affect on the competition of the market. Methodology: Our methodological approach was characterized by a hermeneutic approach in order to explain and understand why the smaller audit firms do what they do. Our approach is a combination of inductive and deductive as it allows us to develop an understanding of the subject, then gather our empirical data and from that draw valid conclusions.
Empatisk promenad vid GE Healthcare : en fallstudie av samarbetsformer i den innovativa processen mellan FOU- och finansavdelningen
GEHC är en del av GE koncernen som har som sin uppgift att vara ledande inom sitt affärsområde. För en sådan organisation är det viktigt att ha ett framgångsrikt samarbete och att allokera sina resurser på bästa möjliga sätt för att skapa innovativa produkter. GEHC upplever ett missnöje i den innovativa processen mellan finans- och FOU avdelningen. Detta missnöje är en brist i kommunikationen som försvårar samarbete, informations- och kunskapsöverföring mellan dessa två avdelningar. GEHC har bestämt sig för att genomföra en organisatorisk förändring där avsikten är att förbättra samarbetet mellan FOU- och finansavdelningen i den innovativa processen.
Varumärkesbyggande genom marknadskommunikation : En fallstudie av varumärket Hollister
This study aims to describe how a company behind a well-established brand in the fashion industry has strategically chosen to communicate with their target market. Interviews with four individuals in different positions within the company have generated qualitative data, which is presented and analyzed in relation to the theoretical frame of reference in this study. The results show that the company does not use conventional marketing, but relies rather on marketing based word-of-mouth generated by its customer base due to its unique store concepts. Previous research has shown that this type of marketing strategy is effective and beneficial to the brand equity, a conclusion that is demonstrated to also apply to the survey object of this study. Furthermore, it is also shown that this is largely due to the distinct and coordinated image that the company maintains through strict standardization..
Iden om skärningspunkter genom arbetsmetoder : A WELL KEPT SECRET
ProblemformuleringFörfattarna anser att organisationer ofta associeras med formaliserade beteenden, men vad skulle hända om vi bryter dessa associationshinder i ett försök att skapa skärnings-punkter. Går det att genom arbetsmetoder främja möjligheter för skärningspunkter och öka innovationsförmågan genom intraprenörernas roll i organisationer?SyfteSyftet är att tolka Frans Johanssons (2005) teorier om skärningspunkter och översätta dem till arbetsmetoder.MetodGenom studien har författarna pendlat mellan olika abstraktionsnivåer och insamlat te-ori och empiri allteftersom. De har genom tolkning, applicerat teorier till arbetsmetoder och utfört en empirisk workshop. I analysen har författarna kopplat samman teorin och empirin för att diskutera kring, samt försöka besvara studiens syfte.SlutsatsStudien visar att det är möjligt att använda Frans Johanssons (2005) teorier kring skär-ningspunkter i arbetsmetoder.
Strategi, Läge & Varumärke
Goal: To describe which evaluation method is used by Swedish retailers to assess a potential retail location and to describe to what extent the retail brand effects this strategic decision. Design: Analysis of ten interviews with companies within five retail sectors in Sweden. Main study: Indication of what methods are used to evaluate a location and how a company's retail brand affects the decision. Results: Retailers use a mix of theoretical methods to evaluate the location attributes and possible profit. Most common among mixtures was an application of the analog method, residual method or the checklist method in combination with a financial assessment.
Labba i teori : Kan praktiska laborationer öka förståelsen av teoretisk datalogi?
Design for Six Sigma (DFSS) is a further development of the Six Sigma draft to carry through preventing quality measures in developing and designing of new products and processes. With increasing demands on enterprises development processes to be more safety and faster the need of DFSS arise as a product, process and service development concept in the organisations. Design for Six Sigma aims to improve and structure the development process of an organisation and consider the application of the innovation problem solving. The concept aims to leave the structure of the traditional Six Sigma concept and instead, from an innovative perspective, search for new solutions to existing problems. The concept constitute of a toolbox with a lot of quality tools that are divided into phases in a development model.
Teaterämnets plats i det entreprenöriella lärandet: En litteraturstudie
Denna litteraturbaserade studie undersöker hur det entreprenöriella lärandet diskuteras i aktuell forskning samt hur det kan förstås i en teaterutbildningskontext. Kan teaterundervisningen främja elevernas entreprenöriella lärande? När den nya gymnasiereformen, GY11, lanserades fick landets skolor ett nytt uppdrag ? att eleverna ska utveckla entreprenöriella förmågor under sin studiegång. I samband med detta tillkom ett nytt pedagogiskt förhållningssätt: entreprenöriellt lärande.Studien visar att det finns en definitionsproblematik kring entreprenöriellt lärande. Analysen av litteraturen visar vidare att flera källor är överens om att kreativitet är en viktig byggsten för entreprenöriellt lärande.
Eskilstunakistornas bruk och återbruk : Tidigkristna gravmonument i Östergötland under medeltiden
This paper studies the fragmentation and reuse of early christian monuments ("eskilstunakistor") in churches in Östergötland during the medieval period. This is found to have been done in two stages. The first stage shows a collectivization of society. Within religion the change from ancestoral cult towards the saints' cult is important as the fragments are reused like relics. During the second stage the collectivization has been fulfilled, and the reuse is instead part of the christian churches' strategy for incorporating old powerful symbols from the landscape into their own church building..
Jämställdhetsarbete på en akademisk institution, från ord till handling
The essay discusses how to look at a equality plan of a academic department experiences the, gender equality in general and how power is portrayed from a gender perspective in the academic department. Through the use of qualitative interviews and a short survey the results have shown that few of the staff members have knowledge about the equality plan and few are familiar with its contents. Furthermore results show that the academic department is run hierarchyilly and that both vertical and horizontal gender segregation exists.The climate at the academic department is characterized by the will to work with gender equality but so far there have only been few exercised or planned efforts to do so. The gap between theory and practise is wide, the will to be seen as an equal academic department concerning equality of men and women seems important. The conscious or unconscious strategy of covering up the real gender equality seems to be done by focusing on the numerical equality..
Ergonomisk utvärdering och förbättring av monteringsstation
The purpose of this study was to examine and evaluate an assembly station at Kalmar Industries in respect to ergonomics. The study was to result in an improved assembly station with lower risk of work- related injuries. It was the study group?s expectation that the measures taken at the assembly station can function as guidance and an inspiration for other ergonomic improvements at the company. Several goals related to the purpose were established as guidance for the study.The mechanic?s work situation was mapped through a series of methods.
Överreaktion på aktiemarknaden - Myt eller verklighet?
PurposeThe purpose of this paper is to assess whether the overreaction found in ?Does the Stock Market Overreact?? by DeBondt and Thaler still persists today, and by equivalence test if a trading strategy based upon these assumptions would generate abnormal returns. MethodThe research has been carried out by studies of the stocks that for a prior period of one year has over or underperformed their benchmark. The stocks used in my study are all part of S&P500 index, and the period of study runs from three to five overlapping years over the last twenty years. ResultsMy tests indicate that the type of overreaction proposed by DeBondt & Thaler still is present, at least considering the stocks that during the formation period were winners..
Läkemedelsbolagens strategier för att begränsa nedgång i marknadsandelar vid patentutgång
The purpose of this thesis is to increase the understanding on how market leading pharmaceutical companies in Sweden limit the market share decrease when these companies patent expires. In order to respond to the purpose, two research questions have been asked: how do pharmaceutical companies deal with market strategies prior to the expiration of a patent: and how the market strategies is used when a patent has expired and as a consequence, generics entered the market. A case study was implemented based on two interviews with a brand manager and a therapy area manager within the company Pfizer AB in Sweden. The results suggest that pharmaceutical companies implement strategies in numerous ways which differs substantially from the theories, this having to do with Swedish legislation. The main aim with the execution of the strategy, before and after patent expiration is not to limit a decrease in market share hence, rather to retain the pharmaceutical companies strong brand image.