Sök:

Sökresultat:

2141 Uppsatser om Innovation strategy - Sida 38 av 143

Varför känner vi inte till Tarsila do Amaral? : En studie av polariseringen mellan ?vi? och ?dom? i konsthistorien med utgångspunkt i antropofagin i 1920-talets Brasilien

The abscence of the brazilian artist Tarsila do Amaral (1886?1973) in the general art history is investigated, using the colonial structure as a starting point. In South America she is regarded as one of the greatest artists in modern time, in the rest of the world she is more or less unknown. The conclusion is that the colonial mechanisms are still in progress in our assumed postcolonial world, and has excluded Tarsila do Amaral, and the anthropophagic movement she was a part of, from the art history. The study points out the importance of looking into this neglected artist and the historic event.

Femtio Nyanser av Co-branding - En kvantitativ studie om effekterna av co-branding på konsumenters varumärkes- och produktutvärdering beroende av kvalitetssegment och hedoniska shoppingmotivationer

The retailing industry has an extremely high density of brands. In order to differentiate its offer, both retailers and suppliers, are constantly forced to come up with new ways to launch their products. A collaborative strategy between two brands is called co-branding, which means that both the private label and the supplier's brand are displayed on the new product packaging. Several studies have shown that a co-branding strategy is successful, but many operators are still reluctant to use co-branding in fear of long-term losses due to potentially damaged business relations. The objective of this study is to explain how the product- and brand related value for customers, retailers and suppliers is affected by co-branding between private labels and national brands.

Ingenjörsutbildning i förändring: design, innovation och
entreprenörskap

Detta arbete har utförts på avdelningen för datorstödd maskinkonstruktion vid Luleå tekniska universitet. Uppgiften var att undersöka hur omvärldens utbildningar inom produktdesign, innovation och entreprenörskap ser ut och kommer att förändras i framtiden. Detta med utgångspunkt i det arbete som för närvarande pågår inom CDIO-ramverket (Conceive Design Implement and Operate) men även inom andra utbildningsinitiativ. Bakgrunden till arbetet är att det uppstått en klyfta mellan industrin och akademin. Nyutexaminerade ingenjörer besitter inte de kompetenser som näringslivet vill att de ska ha med sig i bagaget efter avlagd examen.

Utlösande faktorer för innovationsarbete : En studie av IT-företag

Innovationer i ett företag är en komplex process men konsensus från forskarvärlden är att innovation är nödvändigt för ett företag ska visa fortsatt tillväxt. Därför är det av stor betydelse att förstå hur ett företag strukturerar sitt arbete med innovationer och vilka utlösande faktorer som påverkar detta arbete. Aktuell litteratur inom området uppmanar till mer forskning för att öka förståelsen för innovationsarbetet och de påverkande faktorerna. Denna studie har som syfte att undersöka vilka utlösande faktorer som påverkat It-företags innovationsarbete samt hur innovationsarbetet har förändrats. Urvalsföretagen härstammar alla från IT-branschen, där hård konkurrens råder och kravet på nytänkande innovationer är en hygienfaktor vilket gör att innovationsarbetet som möjliggör innovationer är ytterst viktiga. För att genomföra denna studie har en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomförts. Totalt har åtta företag varit delaktiga i studien, författarna har intervjuat grundare eller produktägare/affärsutvecklare på respektive urvalsföretag.Företagen är verksamma i Sverige och har medvetet valts för att varierat i storlek och ålder för att ge bredd i den insamlade empirin. Studiens teoretiska referensram berör ämnena; utlösande faktorer samt förändringsprocesser inom innovationsarbetet.

The Breakthrough-method and the time after / Genombrottsmetodiken och tiden efter

I den här studien utvärderar jag effekter av ett förbättringsprogram i form av nya kunskaper varefter jag studerar hur och under vilka villkor dessa kunskaper används och sprids. Studieobjektet är ett servicehus som ger service till äldre med och utan demenssjukdom. Denna verksamhet har vid två tillfällen deltagit i förbättringsprogram anordnade av Region Skåne. I bägge programmen har man, som förbättringsverktyg använt sig utav Genombrottsmetodiken och båda dessa program ligger i fokus för studien. I denna kvalitativa studie har jag använt mig utav intervjuer som metod för datainsamling medan den teoretiska basen har utgjorts av teorin om innovationsspridning.

Personalinvolverat förändringsarbete i industriföretag : Ett verksamhetsledande perspektiv

Titel: Personalinvolverat förändringsarbete i industriföretag: Ett verksamhetsledande perspektiv Författare: Axelsson TobiasExaminator: Lindhult ErikHandledare: Sjödin CarinaÄmne/Kurs: Innovationsteknik, KIN190Nyckelord: innovation, Ledarskap, Personal, Personalinvolvering, organisation, Industri Inledning och problembakgrund: Skandinaviska företag har länge haft en tradition av att engagera och involvera personal och det är essentiellt att ha en engagerad personal för att hantera och implementera innovation. Personalinvolverat innovationsarbete kan ha många direkta och indirekta positiva effekter på en organisation, detta område är dock relativt nytt för industriföretag. Vad behöver då en personalstyrka på ett industriföretag för att kunna hantera förändringsarbete och vad krävs av verksamhetsledare. Vilken möjlighet har egentligen en personalstyrka att skapa unika idéer om företaget?Syfte: meningen med studien är i huvudsak att öka kunskapen om personalinvolverad innovation i industriföretag.

Publika private equity-bolags påverkan på styrningen av sina portföljföretag. En fallstudie av styrmekanismernas utveckling under ägarperioden.

Recent years have been very turbulent for most private equity firms. Especially the financial meltdown in global economy has affected the industry, but also the public pressure has made private equity houses change their control strategies towards more conventional methods used in public companies. This thesis aims to put light on the control methods used in listed private equity houses which use a buyout strategy. The paper describes how the control methods change over the different phases the asset experience and how different value generating strategies use altered control methods. Using Merchant's (2003) framework for management control systems and Berg and Gottschalg's (2004) research on value generating strategies in buyouts the thesis shows that action controls as designing instructions for the board and a business plan, together with goal alignment is the commonly used control strategy directly after the acquisition.

Framtagande av en investerings- beslutsmodell för mindre tjänsteföretag

Problems:How would a decision model that takes into account more aspects and dimensions than just the financial aspect look for smaller service compa-nies? What aspects are important to consider in such a decision model?Purpose:The purpose of this master thesis is to develop a decision model based on previous research, to improve decision making in smaller service com-panies ? by considering perspectives that traditional investment calcula-tions ignore.Method:The study was qualitative and was based on both primary and secondary data. As data collection method for the development of the model we used literature search on previous research. The study?s primary data consisted of responses from five smaller service companies.

Kunskapsarbetarnas situation i ett stort globalt kunskapsföretag - En fallstudie av AstraZeneca

Syftet var att analysera arbetssituationen för forskarna i ett stort globalt kunskapsintensivt företag och kartlägga hur den har förändrats när företaget vuxit från ett litet kunskapsintensivt företag till ett stort globalt företag; samt utveckla förståelse för hur storleken och byråkrati har möjlighet att samexistera med kunskapsintensitet..

Adaptiva gränssnitt: Desktop-first vs Mobile-first : En jämförelse av två strategier för att skapa adaptiva gränssnitt för webben

In recent years the development of mobile devices has made great progress and today they account for a large proportion of the internet usage. This trend poses new demands on web developers as more companies and product owners want to customize their services and products for this new market. In this study we examine the pros and cons of the strategies desktop-first and mobile-first in the development of adaptive interfaces for the web. The study aims to create guidelines for situations in which each strategy fits well. The purpose of the study is to create an understanding of how these strategies can help developers and product owners to develop adaptive interfaces based on different goals and objectives.

Det finns bara en av dig och det är du? : -personliga varumärken som ansökningsstrategi-

The climate at the labour-market in Sweden today means that students who have recently passed their examinations find it quite difficult to find work. The competetiveness calls for a strategy to find advantages in the employment process. The strategy explored in this thesis is called personal branding. We believe that by building a strong personal brand you can increase the possibilities to influence the decisions of those responsible for recruitments in our society. The question we ask ourselves in this essay is how to build a personal brand with the power to give students a competetive advantage in the employment process.

Mötesplatser för samarbete : En studie om fysiska och virtuella mötesplatser för att främja utveckling av innovationer

This study focus on how physical and virtual meeting places may promote collaboration between firms and academia for the development of innovations. A case study was conducted on a meeting place that aims to support collaboration for the development of innovations in eHealth between different actors in the Linnaeus region. Data was collected through 6 interviews, whereas 3 with scientists and 3 with entrepreneurs. The data was analyzed based on a theoretical framework based on different perspectives on collaboration and networks, meetings and interaction and, physical and virtual meeting places.The results show that the purpose for collaboration is to be included in a network with other actors in the same area, gain increased knowledge of the subject area and to acquire new external contacts. Furthermore, in order to support collaboration, physical meeting places have to organize effective and interesting meetings.

Landsbygdens återkomst - mångsysslare i ny produktion : Löderup och Valleberga socknar om 10 till 15 år

The essay on ?The revival of the countryside ? a multitalent in landproduction.? focuses on local and regional development within agriculture, foodprocessing and tourism.Due to great changes in society, the inhabitants in rural areas are forced to find alternative occupations. Using history as a tool to build up the future is a main factor in rural development. Apart from this it involves cooperation, resources, cultural heritage and values, entrepreneurship and innovation, economic vitality, and an understanding of markets and marketing. They all contribute to a region`s ability to benefit from rural development..

Kontrollerad vokabulär eller naturligt språk? En empirisk studie.

The question whether controlled vocabulary or natural language free-text terms is the most effective search strategy has occupied researchers in LIS for many decades. This Masters thesis is an empirical study which aims to compare these two search strategies in LISA Library and Information Science Abstracts, an online bibliographic database. 22 topics from the discipline of Library and Information Science were constructed and out of each topic one query for each search strategy was formed. Queries in natural language were formed with terms from different sources, for example dictionaries, while queries in controlled vocabulary were built with terms from LISAs electronic thesaurus. The measures used in this study were precision, relative recall pooling method and overlap.

Marknadsföring av bibliotek via sociala medier ? Hur ser bibliotekarier på det?

The aim of this thesis is to investigate how librarians view marketing of the library using social media and how this can be used in a marketing strategy. The theoretical framework for this thesis is based on the 7 Ps of the marketing mix, SWOT-analysis and SWOT/TOWS Matrix. The theory is based on planned elements that make up a product or service offered the market. We have used our own interpretation of the theories to analyse our material. Our main method has been a web-based questionnaire, the questionnaire was sent to 523 librarians active at ten large public libraries and its related branches.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->