Sök:

Sökresultat:

2141 Uppsatser om Innovation strategy - Sida 12 av 143

Att skapa innovation : En kvalitativ studie av organisatoriska faktorers påverkan för innovativa processer

Studien ?Att skapa innovation? är en kvalitativ studie med syfte att undersöka organisatoriska faktorers påverkan för främjandet av innovativa processer samt att besvara frågeställningen ?Hur skapas framgångsrika innovativa processer??. Med organisatoriska faktorer avses främst ledarskap och organisationskultur i kreativa miljöer. Med ett tvåstegsurval genererades sammanlagt tolv respondenter till studien. Genom ett strategiskt samt ett snöbollsurval identifierades fem framgångsrika reklam- och kommunikationsbyråer genom Regi och Dagens Industris rankning ?Årets byrå?.

Att styra och att genomsyra - en fallstudie av hur The Body Shop använder organisatorisk styrning för att hantera sin höga varumärkesrisk

By the year of 2007, 97 % of all listed companies in Europe had a CSR strategy described on their website. As the concept of CSR during the last decades has increased rapidly in popularity, a need to understand how such a strategy can be implemented has followed. While working with CSR in an integrated manner shows similarities to other popular management ideas, such as Lean and TQM, companies applying to a CSR strategy has been shown to be under higher scrutiny from media and NGO:s. Through a case study this thesis examines how these special circumstances of a CSR strategy makes The Body Shop use organizational control to avoid being subject to scandals due to not fulfilling the promises made to its customers. The results show that The Body Shop's commitment to CSR creates a need for a stringent bureaucratic control system that highly restricts the freedom of action for its employees.

Innovation + Design = !  : En kombination av processer

Område: Utvecklingen idag går allt snabbare vilket gör att företag behöver bli mer konkurrenskraftiga, ett sätt att bli det är genom innovation. Det kräver ett aktivt ställningstagande och ett sätt att genomföra detta är med hjälp av innovationsprocesser. Ett annat konkurrensverktyg som blir alltmer viktigt är design. Dessa två begrepp går att bryta ner i en rad faktorer och kan ses ur flera persektiv.Syfte:  Syftet med denna uppsats är att förstå skillnader och likheter mellan innovations- och designprocesser samt se hur de kan komplettera varandra.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod och har genomfört intervjuer med tre olika företag. Dessa tre företag har sedan analyserats och jämförts med teori och med varandra.

Det svenska innovationskontoret : En organisation på gränsen mellan forskning, politik och näringsliv

Genom att studera statliga rapporter och andrahandslitteratur kartläggs översiktligt de forskningspolitiska led som föreligger och har format det svenska innovationssystemet och hur högskolor och universitet kommit att ses som en avgörande del av systemet som frambringar innovationer och stimulerar en alltmer kunskapsintensiv ekonomi. Genom en inblick i de innovationsstödjande verksamheter som sker vid ett innovationskontor, omständigheterna råder och eventuell problematik som uppstår undersöks dess medlande verksamhet i gränslandet mellan forskning, politik och näringslivet. I denna uppsats studeras Uppsalas innovationskontor UU Innovation och dess verksamhet som ett konkret fall..

Så kan arbetstagare stimuleras till en ihållande kreativ idégenerering : En studie om motivation och kreativitet

För att organisationer ska klara av att möta nutidens stora omställningar samt den ökandeglobala konkurrensen bör de eftersträva en kontinuerlig utveckling och ett systematisktarbete med innovation. Idag talas det om att den kreativa kapaciteten hos individen ochorganisationen utgör grunden för innovation och att organisationer idag är mer beroende avsina kreativa förmågor än sina materiella tillgångar. För att utveckla individens kreativitetkrävs stimulering av expertis, kreativ förmåga och motivation.Syftet med denna studie var att ta reda på hur Volvo CE industriarbetare kanstimuleras för att uppnå en ihållande kreativ idégenerering. Vi har försökt besvara fyraforskningsfrågor för att kunna uppfylla syftet. För att kunna besvara dessa har vi gjortdatainsamlingar genom enkät och gruppintervju.

Mappningsstrategi på IKEA:s CDC-lager i Torsvik

This study has been assigned by Bengt Hellman who works at the logistic department at IKEA Torsvik just outside of Jönköping. The task has been to develop a new picking strategy for the Oversize area in the CDC-Warehouse. The reason why IKEA wants a new strategy is because they want to minimize the route length for the forklifts when collecting the orders.By evaluating the current strategies on other areas in the CDC-storehouse, study literature within this subject and look at restrictions for the storing of goods, we have analyzed how the Oversize area works today. We compared the gathered information, to how it should be done according to the literature to be able to work out a new functional strategy.Today, IKEA does not have a working strategy for the oversize area because of lack of time and because all the power has been put on other areas were sales rates are currently higher. This have led to lack of organisation at the Oversize area and items are just put were there is space without first analysing were it should be placed.The strategy that we have worked out and introduced to IKEA builds on easiness of understanding the layout, the employees shall know why an item is placed where it is.

Strategier för att erhålla legitimitet i en civilsamhällesorganisation

Non-profit organizations gain increasing attention in society but their legitimacy often decrease by scandals in separate organizations. Doctors without borders (MSF) constitutes an exception and has managed to retain their legitimacy. The aim of this study was to examine how MSF built and retained its legitimacy towards institutional actors in their environment, when the branch in general is suffering from a crisis of confidence. In a case study, this was done by identifying the institutional pressures on MSF and examining which strategies MSF uses to handle the pressures. The study was conducted through qualitative interviews with employees at MSF and actors in their environment.

I väntan på framtiden : en studie av mindre företags förberedelseinför framtiden

Introduction: The world is changing rapidly and the uncertainty that characterizes today´s society makes companies preparations for the future crucial. Purpose: To examine how CEO:s in small companies look at the future and what kind of preparations they make in order to meet it. Hereby, our ambition is to find out whether there is a difference between companies working in industries characterized by different degrees of stability. Mode of procedure: The purpose of this thesis has been fulfilled by interviews with four CEO:s from industries characterized by different degrees of stability. Result: The companies working in relatively unstable environments tended to be relatively more flexible and have an emergent strategy formation process, whereas companies working in relatively stable environments displayed relatively less flexibility and tended to have a planning strategy formation process..

IKT-satsningar i skolan En jämförande studie av nationella IKT-satsningar mot grundskolan och gymnasiet i Japan och Sverige

Technological advancements in information and communication technologies (ICT) have resulted ina need to use ICT in schools. Sweden has actively promoted ICT in schools since the early 1980's.In Japan, 1994 saw the government's first step towards active promotion of ICT in education. In thisstudy, we have compared the strategies used to promote the use of ICT in elementary and secondaryschools in Sweden and Japan. Our findings suggest that a similar 3-step approach was used in bothcountries: 1, infrastructure; 2, effective use of ICT; 3, implementation of ICT. A significantdifference was found in the way the two countries planned their strategies.

Hur science parks och inkubatorer kan stötta kommersialiseringen av idéer sprungna från näringslivet: En studie av Science Park Jönköping samt några företag i regionen

This master thesis has been written in collaboration with Science Park Jönköping and is based on a problem related to corporate innovation. Science Park Jönköping believes that there is an untapped potential in existing industry in the form of ideas that are never commercialized. These theories are also supported in the research in which other authors have perceived that the ideas and inventions which do not belong to the core business risk ending up in drawers. If more of these ideas could be spin-offs or other forms of enterprise instead of staying in the drawers it would lead to growth, both for companies and for the society in large.The purpose of the thesis work is to, based on the case Science Park Jönköping, analyze how science parks and incubators can support the commercialization of ideas that derive from industry, who otherwise had been left lying. The work began with a mapping of the Science Park Jönköping operations and the skills they possess, and then other initiatives that aim to commercialize more ideas from companies were examined.

Disruptive Innovation Som Nyckel Till Framtidens Lärande

Denna studie behandlar teorin om disruption samt hur högskolan kan med hjälp av denna teori skapa nya utbildningar som är mera meningsfulla för studenterna. Fokus ligger på hur världen runt omkring högskolan förändras vilket gör att högskolan behöver förändras för att kunna erbjuda utbildningar som är relevanta för studenter i framtiden. För att klara av detta behövs en ny affärsmodell utvecklas som kan skräddarsy utbildningar till studenter efter deras unika behov. Orsaken till varför inte den traditionella högskolan kan erbjuda skräddarsydda utbildningar är för att affärsmodellen är standardiserad och ömsesidigt beroende. Även sättet att leverera kunskap på behöver förändras från traditionell undervisning till en datorbaserad undervisning.

Innovativt ledarskap : Ledarskap ur ett innovationsperspektiv i den offentliga sektorn

Problem. With the Swedish public sectors problem with efficiency in mind, several reforms have beeninitiated during the last decades. These reforms go, in academic contexts, under the name?New public management?. The reforms have resulted in, among other things, an increasedcompetition, privatization and goal-orientation in the public sector.

Att bädda för test : Utvecklingen av en innovations- och testmiljö inom Landstinget i Östergötland

Ämnet för uppsatsen grundar sig i en ökad efterfrågan av att kunna införa teknik och informationsteknik (IT), som är testad och anpassad för en verksamhet redan innan införandet. Vidare finns det ett behov av att, genom nya innovationer, uppnå långsiktiga strategiska mål inom vård och omsorg. Därför har Sveriges innovationsmyndighet Vinnova startat en satsning på testbäddar inom vård och omsorg. En testbädd kan liknas vid en innovations- och testmiljö där samarbete mellan vårdpersonal, företag och forskning kan ske för att ta fram produkter, processer och tjänster som är anpassade till den miljö där dessa sedan ska tillämpas.Denna studie berör hur utveckling och organisering av en innovations- och testmiljö kan gå till och vilka utmaningar som finns. Vidare tar vi upp intressenters roller och behov i utvecklingen samt hur innovation kan stimuleras i en organisation.

Content marketing - Implementeringen av den moderna säljtratten och relaterad strategi

The global spread of the Internet has enabled busniesses and consumers in all industries to be better informed. Consequently, the buying process has appeared to become different from what tratditional models implies. As the buying behaviour among customers is evolving, selling companies are responding to this change. This thesis evolves around the consequences that the developing relationship between buyer and seller in business-to-business companies has led to. The topic in focus is the buzzword and phenomena "content marketing" with its marketing and selling strategy.

Löftet & Löverensen : En omvärldsanalys på svenska företags strategiska kommunikation

The technological progress of the world has had a massive effect on how we communicate with one and other, it also has had an big impact on how companies communicate with their customers and consumers. Today you cannot only communicate a ?promise to your costumers and consumers you also have to ?deliver? what it is you promise. Strategic communication is today not only to market your product but to ensure that your strategic communication is shown even in you innovation, design and product development.  This thesis is conducted in collaboration with No Picnic AB.The purpose of this study was to get an insight in how Swedish companies use their strategic communication. We aim on bringing a new point of view of strategic communication with innovation, design and product development also as a communication channel.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->