
Sökresultat:
23219 Uppsatser om Information management - Sida 49 av 1548
Källans makt över lokalpressen : En fallstudie av Kalmar kommuns arbete med PR och News Management mot lokala medier
In recent decades, public relations and news management have become increasingly important in organizations? communication efforts. This thesis aims to show how the Kalmar municipality works with this type of strategic communication to build the Kalmar brand and how their communication efforts can be improved. The thesis is mainly based on theories concerning Public relations and News Management but also the medias impact on forming opinion. An important issue throughout the thesis is that all theories must be related to the fact that the study concerns an organization in the public sector and the obligations that comes with that fact.
Rollen som intern kvalitetsrevisor för ISO 9001. : Hur synen och förväntningarna på internrevisionsrollen påverkar kvaliteten på interna revisioner.
AbstractThe control of quality standard ISO 9001 has made the internal audit to be experienced as police authority and paragraph control. Because of that, motivation for internal auditors is low. To counteract the experience, there is a possibility to integrate internal audit with improvements in company?s processes. Theory has shown that a qualified and competent auditor can provide information that can help the organization's managements to make the right decisions that will improve product quality and result in new customer contracts.An opportunity to observe an internal and external audit at one of the case companies gave rise to this study.
Nationell Kultur - en studie om generalisering av nationell kultur
Uppsatsen syfte är att utreda om man bör generalisera nationell kultur efter nationella gränser. Uppsatsens slutsats är att nationell kultur inte bör generaliseras, men att man kan använda nationell kultur som en referensram till att skapa förståelse för kulturellt relaterat beteende..
Kamprad vs. Wallander ? Tolkningsparadigm på svenskt entreprenörskap
Uppsatsen behandlar två av Sveriges mest framstående och välkända entreprenörer och företagsledare, Ingvar Kamprad och Jan Wallander. Syftet är att identifiera och analysera gemensamma nämnare som utgör en del av förklaringen till Kamprad och Wallanders entreprenöriella framgång och förmåga att genomdriva förändring..
Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?
Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar..
Information inom den kommunala socialtjänsten. En studie av socionomers upplevelse av information i det dagliga arbetet med barnavårdsutredningar.
The aim of this Masters thesis is to investigate how trained social workers experience information in their daily work. The thesis focussed on three major questions: - What type of information and information sources are mostly used by the trained social workers? - What kind of information barriers are described by the participants? - How can the patterns of information seeking and information use be understood on the basis of the trained social workers professional and social context? Semi-structured interviews were carried out with trained social workers working with child welfare enquiries. My theoretical framework consists of user and context oriented theories about classifications of information, information barriers and models of information sources. My conclusions are that trained social workers working with risk assessment in child protection services, need to use different kinds of information in their daily work, such as problem information, domain information and problem-solving information.
Hur påverkar ägandekoncentrationen bonussystemen i företag?
Vi har genomfört en undersökning som visar hur börsföretagen i Sverige påverkas av olika grad av ägandekoncentration i aktieägandet. Undersokningen grundar sig på årsredovisningar från alla de tjugofyra största börsbolagen i Sverige under tre år. Med störst avser vi enligt börsvärde. Vi har sedan genomfört en statistisk undersökning på företagen..
Vägen till ett lyckat kvalitetsarbete med ISO 9001 : en studie av kritiska framgångsfaktorer för mindre företag ur ett globalt perspektiv
More than 90 % of all business activity in the world market consists of small and midsized companies today. Recent studies have shown that there has been an increase in small companies? certification to ISO's management standards. Smaller organizations tend to have more limited amounts of resources at their disposal than larger ones. This can result in difficulties during the implementation process of ISO 9001.
Karaktärer - En kartläggning av deras funktion som kommunikationsverktyg
Karaktärers viktigaste funktion är att visualisera och förmedla ett varumärkes identitet samt skapa och behålla en relation mellan ett företag och dess kunder. I uppsatsen undersöker vi karaktärers effektivitet genom att jämföra den personlighet som företaget vill förmedla genom karaktären med den personlighet som kunderna uppfattar..
Förpackningsimitation i daglivaruhandeln - Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet?
Förpackningsimitation i dagligvaruhandeln ? Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet? En kvantitativt genomförd undersökning på den svenska daglivarubranschen..
Enskilda skogsägares mål på avdelningsnivå ? en kvalitativ studie
Half of Sweden's productive forest land is owned by individual forest owners. Research studies show that forest owners have more objectives with their forest than a high net present value, and that the suggestions of the forest management plans doesn?t always correspond to
the forest owners? objectives.
Through a qualitative study we conducted a discussion about objectives at stand level with the aim of making a more specific formulation of the forest owners? objectives.
We asked about the forest owners' objectives at stand level, what forest management they conduct in order to achieve the objectives and how this management affects the net present value of the property. Based on the results of the interviews, we analyzed what kind of factors decide where the objectives place themselves in the landscape and if the objectives at stand level are consistent with the overall objectives for the property.
Many forest owners questioned the idea of talking about objectives at stand level, and they didn?t always have their objectives clearly defined.
Vilka faktorer beaktas vid likvidationsvärdering av immateriella tillgångar i praktiken?
Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka faktorer som beaktas vidlikvidationsvärdering av immateriella tillgångar i praktiken. En kvalitativ metod har använts. Vi har utgått ifrån litteratur på området och redovisningsnormer från FASB, IASB och svenska normer. Vi har också genomfört intervjuer med 3 auktoriserade revisorer och 3 obeståndsjurister. Slutsatser: Vi fann att följande faktorer beaktas vid likvidationsvärdering av immateriellatillgångar: det diskonterade värdet av framtida kassaflöden, marknadsanalys, externavärderingar, försiktighet, nedlagda kostnader, externa händelser och skandaler,branschtillhörighet, inarbetning, igenkänningsfaktor, marknadsandel, s.k.
BUDGET SOM STYRINSTRUMENT- En fallstudie på Cefar Medical AB
Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera ett företag som arbetar med årlig budget som styrinsturment. Genom detta vill vi skapa en större förståelse för styrningen och samtidigt finna de problem som finns och om möjligt hitta lösningar till dessa eller åtminstone komma med förslag till sådana..
The Impact of Special Dividend and Redemption Announcements on the Swedish Stock Market
The aim with this study is to investigate the market reactions to announcements of special dividends and redemptions in Sweden and thus if these announcements can signal information. This study is an event study, where the event is the day of the announcement of a suggestion regarding issuance of special dividends or redemptions. The abnormal returns were estimated for two samples with the market adjusted returns model, one including special dividend announcing firms and the other redemption announcing firms. The signalling hypothesis and the hypothesis of a tax induced clientele effect are the most important hypotheses for this study. The efficient market hypothesis is another theoretical base that may explain the market reactions to the studied announcements, especially the pre-announcement activities that may occur.
BUY NOW, THINK LATER: An insight on impulse buying behaviour on the Internet
A research on how impulse buying can be stimulated in physical retail stores and see to what extent these stimuli also apply in an online setting. Furthermore, the effects of demographic characteristics on impulse buying behaviour online are taken in consideration..