Sök:

Sökresultat:

18009 Uppsatser om Information delivery manual - Sida 8 av 1201

Vidareutveckling av personaluthyrningsprogram

På initiativ av Håkan Gerdin påbörjades utvecklingen av ett personaluthyrningsprogram, eftersom han en lång tid saknat ett program med denna specifika inriktning. Detta startade sommaren 2002 genom ett examensarbete med väl genomfört förarbete och utformning av programmets design. Programmet fick även namnet GOE!. Under hösten samma år gjordes ännu ett examensarbete som bestod av att realisera större delen av GOE!. Då det fortfarande saknades funktioner och manual erbjöd jag mig att göra delar av detta arbete som sedan inleddes i början av 2003.

Upplevelsen av kejsarsnitt : -en enkätundersökning vid Akademiska Sjukhuset

ABSTRACTAbout 17% of all deliveries in Akademiska Sjukhuset end with caesarean section. The purpose of the survey was to study parental pairs experience to undergo a caesarean section and experience of information about surgery. The aim was also to see if there were differences between those undergoing a planned or an emergency caesarean section, as well as differences between the birthing women and their partners. 100 couples participated in the study and answered a questionnaire 1-3 days after they had undergone surgery. The result showed that the vast majority of parental pairs were satisfied with the information they received before the caesarean section.

Den sociologiska krigaren - en studie av amerikanska arméns föreställningar om motståndsgruppers identitet

Syfte och forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att undersöka den amerikanska arménsföreställningar om motståndsgruppers identitet i deras manual FM 3-24.2, FM 90-8, FM 7-98,Tactics in Counterinsurgency. De frågeställningar som ska ge mig svaret är: Vilka föreställningarom motståndsgruppens identitet framkommer i amerikanska arméns manual? Vilka identiteter är detsom finns i amerikanska arméns manual? Hur relateras de olika identiteterna till varandra?Metod och material: Dokumentanalys av amerikanska arméns manual för strid motmotståndsgrupperHuvudresultat: Manualen bidrar inte med att klart och tydligt identifiera fienden.Motståndsgruppen är svår att skilja från andra som gör motstånd eller protesterar. Det kan finnasflera motståndsgrupper, men motståndsgrupper klumpas ihop med milis, gäng, kriminella, utländskaagenter och terrorister. Motståndsgrupperna kan vara politiska rörelser som vill åtgärda verkligaeller upplevda missförhållande.

Okulering av rosor - praktik och historik

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Trädgårdens hantverk och design, 21 hp, 2012.

Handbok för växtinsamlare : med erfarenheter från sex nutida svenska experter

What makes a Swede betake himself into the Chinese wilderness? How does the Rio Convention influence a plant collector? And who will crack the nut positioned 12 meters up in the crown of a tree? There are many secrets behind the act of collecting plants. In many regards, the documentation of the collection of plants for a Swedish purpose has been unsatisfactory. The focus of the publications is on what plant species that have been found rather than information on how these plants have been collected. Only few results of experimental cultivation are available. There is no doubt that there exists knowledge that has not been publicised yet.

Jämförelse av resultat mellan manuell gelkortsanalys och automatisk immunohematologisk gelkortsanalys vid utförande av blodgruppskontroll och antikroppsscreening (BAS-test)

Incompatibility between donors and recipients can cause fatal hemolytic transfusion reactions (HTR), kidney damage and death and immunization of the recipient. Antigens on the surface of erythrocytes in the ABO blood group system and regular natural antibodies against these in the patient?s plasma must be considered. An individual always has a corresponding antibody of IgM in their plasma. Irregular antibodies acquired by transfusion or pregnancy and active in body temperature also cause the HTR incompatibility.

Fråga mig! En trygg bildmanual alltid till hands.

Technology has grown rapidly in recent years. At present, almost all social interaction are through computers and telephones. It is, however, not everyone who can manage these media. This applies mostly to elderly people who have not kept pace with technological developments. A major contributing reason is that the manuals are usually bulky and too technical for this group.The purpose of this paper is to develop a concept/prototype into a product that will facilitate the use of mobile phones for seniors.

En flödesutjämnande driftstrategi för Uppsalas fjärrvärmesystem : En ändrad styrning av framtemperaturen

This thesis examines a possible control strategy to minimize flow fluctuations in Uppsala?s district heating system. High variations in flow rate may lead to complications caused by hydraulic constraints in the district heating system. These complications, such as inadequate pressure and temperature levels, increase the risk of heat delivery failures. It is therefore important to avoid such situations both for the producer and for the customers.Typically, the forward temperature is controlled by using a rough correlation with respect to the outdoor temperature.

Hjälpresurser i ett ärendehanteringssystem: en studie ur ett användbarhetsperspektiv

För att en slutanvändare skall kunna lösa problemsituationer som uppstår under interaktion med ett informationssystem bör denne ha tillgång till hjälpresurser. Dessa kan vara andra individer, manualer eller inbyggda programspecifika hjälpresurser. Hjälpresurser är en del av ett informationssystems användbarhet och syftet med denna studie är att studera ett ärendehanteringssystems hjälpresurser ur ett användbarhetsperspektiv. Studien har genomförts med teorier kring människa - datorinteraktion och en kvalitativ metod på en statlig organisation. Undersökningen har riktat sig mot de slutanvändare som handhar ärendehanteringssystemet dagligen.

Utveckling av ett svensk-engelskt lexikon inom tåg- och transportdomänen

This paper describes the process of building a machine translation lexicon for use in the train and transport domain with the machine translation system MATS. The lexicon will consist of a Swedish part, an English part and links between them and is derived from a Tradostranslation memory which is split into a training(90%) part and a testing(10%) part. The task is carried out mainly by using existing word linking software and recycling previous machine translation lexicons from other domains. In order to do this, a method is developed where focus lies on automation by means of both existing and self developed software, in combination with manual interaction. The domain specific lexicon is then extended with a domain neutral core lexicon and a less domain neutral general lexicon.

Kvinnors erfarenhet av Auroraverksamhet. : En kvalitativ innehållsanalys.

The aim of the present study was to gain a deeper understanding of the experiences of the contact with the ?fear of childbirth?-team (called Aurora-team) made by women who feared childbirth. Qualitative content analyses according to Graneheim and Lundman was used to analyse 91 womens own written notes made at the end of a questionnaire which (with a quantitative approach) evaluated the counseling made by the Aurora-team at a hospital in the south of Sweden. The following five categories developed during the analyses; experience of the conversation, not knowing creates fear, thoughts regarding mode of delivery, the importance of how the birth plan is managed and the personnel´s standpoint regarding fear of childbirth. These categories can be seen as parts of the themes of experiences which made the fear of childbirth easier or which made it worse.

Rein tension measures as indicator of horse - rider communication

The purpose of this study was to gather knowledge about the functioning of the rein tension meter and test it for future studies of match and mismatch between rider and horse. We looked specifically into the possibilities to use a rein-tension meter to determine the quality of cooperation between horse and rider. We examined whether a rider shows a specific tension pattern and also if certain patterns could be recognised for a specific horse. During the study, a manual with pictures and text was written to support the practical use of the meter. The manual describes in a simple way the first steps in the installation and use of the meter.

Patientsäker överrapportering : Hur kan den utformas?

För inneliggande patienter inom slutenvården genomförs överrapportering minst tre gånger varje dygn. Överrapportering skall innefatta information som skapar patientsäker vård dock kan information gå förlorad eller missuppfattas vilket kan leda till vårdskador. En litteraturstudie har genomförts där tolv artiklar granskades med syftet att belysa hur överrapportering kan utformas för att vara patientsäker. Analysen resulterade i två kategorier: Överrapportering med kommunikationsverktyg och överrapportering vid patientens säng. Kommunikationsverktyg gjorde överrapporteringen formell och strukturerad, vilket förstärkte kommunikationen och främjade patientsäkerheten.

Svenska barnmorskors uppfattningar om vården under graviditet och förlossning för kvinnor med utvecklingsstörning : Analys av öppna frågor i en enkät

Inom barnmorskans arbetsområden vårdas gravida och barnafödande kvinnor med utvecklingsstörning. Syfte: att undersöka svenska barnmorskors uppfattningar om vården under graviditet och förlossning för kvinnor med utvecklingsstörning. Metod: Kvalitativ innehållsanalys av svar från öppna frågor. Frågeenkäten sändes till 600 slumpmässigt utvalda barnmorskor inom mödravården (n=300) och förlossningsvården (n=300). Total svarsfrekvens var 62,5 %.

Transportkvalitetshöjande åtgärder : en fallstudie vid GP-Last

This thesis has been done on a haulage contractor company named GP-Last (AB Gustav Perssons Åkeri) and the purpose with the paper was to analyse their traffic from Malmö to Stockholm and leave suggestions on efforts that GP-Last can use to increase their level of transportation quality. This has been done with two main questions, which problem do they have today and which efforts they need to do to solve their problems? Through a case study with interviews as method to collect data it showed that GP-Last had four main problems.        Not enough information about their freights. The transport planning unit in Malmö doesn?t have the exact delivery address when GP-Last begins to bring in the gods.        There are no clear routes.

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->