
Sökresultat:
482 Uppsatser om Income smoothing - Sida 31 av 33
With a few liters of clean drinking water : a Cost Benefit Analysis of the socio-economic effects from implementing new clean drinking water technologies in rural India
In 2010, Airwatergreen AB started testing their new technology, the Airwaterwell, an atmospherical water generator of their own design that is running on solar heat, with a production capacity of three litres of water per day and m2. The purpose was to focus on foreign aid organizations as main purchasers for project investments towards rural communities in developing countries that suffer from lack of, or compromised quality of drinking water. In order to further understand if this technology would bring a positive impact in the developing countries, the company contacted the Swedish University of Agriculture for a socio-economic study of the Airwaterwells? potential.
The authors elected Cost benefit analysis as the appropriate method for conducting the study and India became the study region because of its many problems with water related issues such as diseases as well as insufficient water supply for households. The regions that this study is based on are Gujarat, Haryana and Uttar Pradesh given their differences in income, health situation and poverty rate.
Hållbar utveckling och CSR inom foderindustrin för hund och katt : Med fokus på det ekologiska perspektivet
Pets like dogs and cats have a considerable importance for humans and research demonstrate a variety of positive economic and social effects in society due to our pet companions. The presences of pets are increasing on a global scale with correlation to economic development in low- and middle income countries. For example dogs have doubled in India over a five year period. The feed industry for dogs and cats is also the fastest growing sector in the food industry and certain pets have a significant animal protein intake which, depending on the choice of resources may provide a high ecological footprint. Examples of environmental effects with distribution and manufacturing of pet food are increased greenhouse gas emissions, waste, use of water and energy.
Den successiva vinstavräkningen : Ger den successiva vinstavräkningen en rättvisade bild av företagets resultat och ställning?
Senaste årens ökade internationalisering har gjort att antalet stora multinationella företag och koncerner ökat. Följden har blivit ett ökat behov av att kunna göra jämförbara tolkningar av finansiella rapporter för bolag i olika länder. Detta har lett till införandet av internationella redovisningsstandarder (IFRS/IAS), som gäller även för svenska koncerner från och med 2005. Då länderna historiskt haft olika värderingsprinciper finns risk för konflikt mellan det som varit traditionellt i Sverige, d.v.s. en mer försiktighetsinriktad syn på redovisningen, och matchnings-principen som är aktuell för dagens fokus på redovisning till verkligt värde.
Bankupplägget : Stridande mot skattelagstiftningen?
Nyligen publicerades ett skatteupplägg, det så kallade bankupplägget, vilket innebär att ägare till kvalificerade aktier i fåmansföretag tar ett omfattande lån av en bank och tillskjuter motsvarande belopp till sitt företag som ett ovillkorat aktieägartillskott. Det ovillkorade aktieägartillskottet ökar omkostnadsbeloppet på de kvalificerade aktierna, vilket innebär att även gränsbeloppet höjs. Ett högt gränsbelopp är positivt ur fåmansföretagsägarens synvinkel eftersom utdelning och kapitalvinst upp till gränsbeloppet beskattas i inkomstlaget kapital medens överskjutande del beskattas i inkomstlaget tjänst. Kapitalvinstbeskattningen är i regel lindigare vilket innebär att den skattskyldige uppnår en skatteförmån genom erhållandet av det högre gränsbeloppet. Efter att ha företagit utdelning av allt fritt eget kapital, exklusive aktieägartillskottet likvideras företaget och allt insatt kapital utbetalas till ägaren.
Willingness to pay for improved maize seeds among smallholder farmers : a study of the input factor market in Kenya
Kenya is considered to be a developing country. This means that basic needs such as nutrition are not met for an extended period of time (www, Sida 1, 2012). Approximately half of the population is living under the poverty line (www, CIA 1, 2012). Agriculture is the largest sector in the country, employing 75% of the population. These are thereby directly dependent on the sufficiency of outputs received.
Clinical and subclinical mastitis in dairy cattle in Kampala, Uganda
Dairy farming in Uganda provides a source of food, employment and income. Previous studies have revealed high frequencies of bovine mastitis, a costly disease for the dairy farmer. The aims of this study were to investigate the bacteriological panorama in milk from udder quarters with clinical (CM) and subclinical mastitis (SCM) and to determine the antimicrobial susceptibility in staphylococcal isolates. Further, we intended to establish the prevalence of subclinical mastitis and to investigate some environmental factors and animal properties that might influence the frequency of mastitis. For CM, farmers made contact with the members of this study when recognizing an animal with CM.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
The impact of climate change on agriculture in the Republic of Mauritius : a socio-econometric study on Mauritian farming
"Food security is a situation that exists when all people, at all times, have physical and economic access to sufficient, safe and nutritious food that meets their dietary needs and food preferences for an active and healthy life" (FAO Summit, 2003, pp. 28).Food insecurity is of concern regarding the Republic of Mauritius (ROM) since it is defined as a net food importing country. (Farming news, 2008). The impacts of climate change followed by their complexity could potentially have an increased risk effect upon the social and environmental welfare as well as the economic drivers in the ROM (www, UNESCO1, 2009). The primary victims when it comes to the impacts of climate change are the Mauritian agricultural producers since agriculture is highly dependent on climate stability, therefore affecting the yields of the producers.
Företrädaransvar enligt SFL
This thesis, in the field of healthcare logistics, has been carried out at Hjärt- och Medicincentrum (HMC) at the University Hospital in Linköping during the fall and spring of 2012/2013. The thesis is done by two students at Linköping University at master?s level within the framework of Industrial Engineering and Management.As Sweden's county councils should not make a profit or loss, it is important that the councils are aware of how much care processes cost. Kardiologiska kliniken at HMC in Östergötland?s county council is one of the clinics that are profitable.
Attraktivare förortskommun : Är interkulturella kompetenser givande varumärkesattribut när mångkulturella förortskommuner vill dra till sig fler företag?
The competition between the Swedish municipalities has increased as the world has become more globalized, which means that they need to become more attractive for sustaining sound finances and not to find themselves to have a downward trend. One possibility to show the attractiveness of a place is by using place marketing and therewith attaining a stronger brand position. There are 20 suburban municipalities in the county of Stockholm, of which six are multicultural or are having a minimum of 20 percent immigrants among the residents. These immigrant areas are segregated based on class, income and culture. Problems associated with these areas have historical aspects that dates further back than modern immigration does.
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Reklamlandskap : utomhusreklamens inverkan på stadsmiljö och stadsliv
Outdoor advertising is not very often discussed within city planning even though the commercial messages occupy much of public space. The advertising signs affects not only the physical environment but also social life.
In this report I would like to acknowledge and question the presence of advertising in our everyday environment.
Outdoor advertising is not a new phenomena, technical progress however, results constantly in new expansions in the environment. Today advertising occurs in all sorts of shapes in the cities, both as free standing signs and as signs attached to facades, incorporated in city furniture such as bus shelters and on vehicles moving along the city streets.
Grouping advertising into two categories; local and national, reveals that the different categories have different impact on public space.
Tillåtligheten av drogtester i arbetslivet
This thesis, in the field of healthcare logistics, has been carried out at Hjärt- och Medicincentrum (HMC) at the University Hospital in Linköping during the fall and spring of 2012/2013. The thesis is done by two students at Linköping University at master?s level within the framework of Industrial Engineering and Management.As Sweden's county councils should not make a profit or loss, it is important that the councils are aware of how much care processes cost. Kardiologiska kliniken at HMC in Östergötland?s county council is one of the clinics that are profitable.
Snabbt, säkert eller skönt? : Cyklisters preferenser i trafiken
Since the late 50th century, the automobile has been normative in the Swedish society (Lundin 2008). This has led to an urban environment deeply characterized by the motor vehicle and its necessities, while other means of transportation, such as train and bicycle, have been ignored and put aside. However, over the past decades, a new trend has been seen in urban planning as a consequence of the increasing knowledge of the negative qualities caused by the car. As a result, the bicycle is seen as a conceivable transport mode.This thesis examines cycling on four issues:- Why is there a need of more cyclists? - How can the total number of cyclists as well as the number of satisfied cyclists increase? - Which factors affect the choice of transport mode? - Which factors affect the choice of route?The first two questions are discussed from a literature study that was conducted at the beginning of the thesis.
Framgångsfaktorer vid etablering i Hong Kong för svenska modeföretag
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.