Sök:

Sökresultat:

2006 Uppsatser om Image schema - Sida 16 av 134

Med dörren öppen för delaktighet : Når budskapet fram?

The aim of this study was to try to get an overall image of how participation is constituted in the organization of AMA, a Human Service Organization (HSO) that is part of the Vasteras municipality.  With focus on mainly participation but also communication and leadership the goal was to find out more about how the governing parts of the organization was able to communicate and create participation amongst their employees. Did the message come across? Using a triangulation method including interviews, surveys and observation hopefully this question would be answered along with trying to depict an overall image of the participation within the organization. The results indicated that there were both differences as well as similarities between the employees and the management with regards to how they experienced participation. A surprising result was that the geographical location was found to have an impact on how the staff perceived participation.

Profil och image i lärosätesmiljö: en jämförande studie av Lunds Universitets och Malmö Högskolas profilkommunikation och image

På senare år har profilering blivit allt vanligare bland alla typer av organisationer, även bland myndigheter såsom lärosäten. Vi har valt att studera Lunds universitet samt Malmö högskola och vill med vår uppsats bidra till en ökad förståelse för lärosätenas image bland studenter. Vi vill också undersöka hur medarbetarna på lärosätenas informationsavdelningar ser på lärosätenas profil. Därmed ämnar vi studera hur koherent lärosätenas uppfattning om den egna profilen är med imagen bland studenterna. Med bättre kännedom om förhållandet mellan profil och image tror vi att lärosäten kan förbättra sin kommunikation med, och förståelse för, studenterna.

Några aspekter på filmens tid : Ögonblicket och nuet i filmen och fotografiet

Abstract   Cinematic time is the most complex of all: it is composed of public time (clock), personal time (experienced) and in addition, it can run backwards, be contingent, stored and (re)created. The present study examines some aspects of cinematic time, with special reference to the instant, the moment and the present. The strictly defined instant or moment does not exist. It is a passage between the past and the future and it is impossible to record on film or a photograph. One example is the moment of death, which is an abstraction with zero duration.

Sverigebilden : ? Bland bruna köttbullar och blåögda blondiner -

AbstractThe aim of this study is to analyze how the Swedish company VisitSweden and The Swedish institute creates an image of Sweden and what that image looks like? And also to compare their goals and their ways of present Sweden to find out how that contributes to the images of Sweden. The method for this analyze is chosen from the work and theories of Norman Fairclough called ?critical discourse analyze.? The analysis focuses on the text and how the text is created and if the author?s opinions are hidden in the words. The method can be applied in many ways.

Change or die Bilden av folkbiblioteket i den nationella bibliotekspolitiken i Sverige och Danmark utifrån teorier om det postmoderna samhället.

The aim of this Masters thesis is to investigate how the image of the Public library is described in the Swedish national library politics, and compare it with the image given of the public library in the Danish national library politics. The method used for this analysis is a comparative discourse analysis of the homepages produced by the Swedish central government Regeringen and Kulturrådet and its Danish counterpart Kulturministeriet and Biblioteksstyrelsen. Theories on postmodernity have been used to analyze how the Swedish and the Danish central governments image of the Public library corresponds with a changing society and the changing behaviour of the public library users. Our analysis concludes that the traditional view of the Public library as an institution mainly concerned with literature and reading still is of great significance in the discourse of the Swedish central government. In contrast, the Danish central government presents a more postmodern view of the public library as an institution that is part of the Information- and the Knowledge society.

Samarbete & Image på Internet

Vid utvecklandet av en webbsida krävs spetskompetens i kunskaper relaterade till Internet. Företag tvingas därför i många fall att inhämta denna spetskompetens från externa webbyråer vid utvecklandet av sina webbsidor.I och med detta hamnar ett stort ansvar för denna kommunikationskanals marknadsföring hos webbyråerna. Webbyråerna får rollen som kommunikatörer av företagens image.För att imagen via webbsidan ska förmedlas på rätt sätt blir det viktigt att webbyråerna får tillgång till information angående företagets målgrupp och marknadsföringsstrategier.Därav blir kommunikation och samarbete mellan webbyrån och företag viktiga faktorer för webbsidans förmåga att leverera en korrekt utformad imageförmedling.Vi har med hjälp av olika kommunikations- och planeringsfilosofiteorier tagit fram en teoretisk referensram som legat till grund för vår analys och utvärdering av sambandet mellan samarbete och webbsidans förmåga att förmedla image.Vårt arbete som bygger på intervjuer och ett frågeformulär visade att det fanns ett samband mellan webbsidors förmåga att förmedla företagets imageegenskaper och det samarbete ur vilket webbsidan utvecklats.De slutsatser vi kom fram till var att samarbetet vid utvecklandet av en webbsida bör innehålla faktorer som är förknippade med Normanns processtyrningsfilosofier.Dessa faktorer är:Ömsesidig involveringGod kommunikationHänsyn till kundens kundDubbelriktat lärandePlanering är ett inlärningsförlopp.

Hur uppfattas företaget? : En studie av annonseringens effekter på företagens image

Syftet med studien var att öka kunskapen kring hur företag genom annonsens uppbyggnad kan påverka sin image. En kvalitativ studie har genomförts genom insamling av primärdata. Annonser från tre företag valdes ut, varpå semistrukturerade intervjuer genomfördes med såväl företrädare för företagen som sexton respondenter. Studien visar att konsumenters tidigare kunskap och erfarenheter påverkar deras utvärdering av annonser. Annonser som uppfattas som mainstream kan både vara något positivt och negativt.

Stockholm - The Capital of Scandinavia : Uppbyggnaden av en stads varumärke

Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke påverkar en stad och dess image. Avsikten med studien är att granska hur varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia har bemötts av utländska turister och om varumärket är så pass exklusivt att det kommer att bestå även i framtiden.En lockande och attraktiv image är en stor betydande faktor för en destination som försöker marknadsföra sig gentemot turister. En image kan exempelvis skapas genom ett varumärke, vilket presenterar och definierar en destination på ett sätt som är lockande för potentiella besökare. Stockholms nya varumärke riktar sig både mot utländska turister och företag i Stockholmregionens näringsliv. Vi har dessutom undersökt hur varumärket marknadsförs och om privatpersoner bosatta i Stockholm på något vis kan hjälpa till att stärka varumärket.Fallstudien handlar om Stockholm Visitors Board, Stockholm Business Region och deras varumärke Stockholm ? The Capital of Scandinavia.

Varumärkesidentitet och image ? En studie om Lindex och Prada

Competition is keen in the fashion industry of today. Homogenous products and prices aredriving competition and most firms are struggling hard to attract customers. Brands havebecome one of the most important assets for success and are often critical for the choices of theconsumers. A strong brand is often considered as a substantial value in the eyes of the consumerand gives the individual firm a competitive advantage in the marketplace. To build a strongbrand it takes that the brand identity not is in conflict with the brand image of a firm or a product.Sometimes one of these conflicts exit and sometimes the firms are not even aware of it.In this thesis we study how two firms, Lindex and Prada, perceive their own image and then wecompare how the images of the firms are perceived by the customers.

När kameran inte räcker till

Image editing software offers unlimited possibilities to alter an image. Provided that digitalinnovation is not altogether positive, it is important to develop knowledge of its negative sides. Thispaper examines the use of digital image processing from a critical IS perspective. Throughqualitative interviews with professional retouchers, the study provides a picture of their ethicalrelation to the software they use for retouching images in advertising. Though, it turns out that thecustomers who order the retouching holds responsibility for what is altered.

Postkolonialistisk bildanalys av Hem- och konsumentkunskapsböcker

The Swedish education system reflects the multicultural society in Sweden, therefore there is a need of school textbooks that pupils can identify themselves with to create meaning and value in their learning. According to the Swedish Education Administrations (Skolverkets) report (2006) and Selander (2003, s. 198) the school textbooks are the main source of education in class. There has been an implicit message in the older textbooks that is associated with the belief that non-Europeans are "seen" as victims, and that Europeans are privileged with a "good life".Many school texbooks has been analyzed from different points of perspectives, however, analysis from a postcolonial perspective on home economics books has practically been nonexistent.Analysis in this study are focused on how non-western people are been portrayed in six different textbooks in the subject to conclude if the colonial discourse is still maintained and reproduced in the school. To answer the question of formulation an image analysis is made of the six, previiously mentioned, textbooks.

Varumärkesidentitet för traineeprogram Academy

Varumärkesidentitet för traineeprogram AcademyI denna studie redogörs för hur ett varumärke är direkt kopplad till sina värdegrunder. Rapporten besvarar hur värdegrunder i en organisation skapas av företagets personal i form av ord som kopplas till företagets varumärke. Metodiken i denna studie har pendlat mellan intervjuer och workshopar. Studiens resultat visar att företagets personal och praktikanter kom tillsammans till tre ord som processats till Academys värdegrunder. Dessa ord är: gemenskap, utveckling och skaparglädje..

Varumärkets image inom secondhand och välgörenhet : En fallstudie av Erikshjälpen

Uppsatsens syfte är att analysera och klargåra kundens bild av varumärket Erikshjälpen, klargöra organisations identitet och hur man inom organisationen vill att varumärket ska uppfattas på marknaden. En ambition är att analysera butiken som en marknadsföringskanal. Empirimaterialet har samlats in genom personliga intervjuer med respondenter som har direkt koppling till Erikshjälpen samt fokusgruppsintervjuer bland kunderna i fyra butiker. De slutsatser jag har kommit fram till har baserats på de tendenser som visat sig tydligt i min analys. Då jag inte haft för avsikt att generalisera är detta ett sätt att lyfta fram återkommande påstående från respondenterna.

Med elevens ögon: resan från grundskola till särskola

Today in Sweden the concept of the greyzone students that stands between the nine-year compulsory school and special school for mentally retarded children is recognised in different studies and reports. It is not obvious for this group of students to decide which category best can comply with their needs. Should they go in nine-year compulsory school or special school for mentally retarded children? In the last years there have been alarming rapports about how the share of students in special school increases. A study shows that the greyzone students are a group that distinctly is on the increase in the special school.

Strindbergsbilder i gymnasiets litteraturundervisning : En analys av fyra läromedel i svenska

The purpose of this paper is to study the image of Strindberg that is conveyed in four different textbooks for the upper secondary school. How do the teaching authors choose to portray Strindberg? Do they focus on any one particular aspect of his writing? Adjacent to this a subsidiary aim is to see if teaching authors highlight the fictional nature of Strindberg?s works or choose to encourage a biographical interpretation. The work consists of a study of four literary history textbooks in the subject of Swedish for the upper secondary school, from 2000 to 2012. In the selected material the sections focusing on Strindberg and his writings are closely read and critically analysed.

<- Föregående sida 16 Nästa sida ->