Sök:

Sökresultat:

5411 Uppsatser om Image reparerande strategier - Sida 2 av 361

Coffee Shops och Red Light District en turistattraktion? : En studie om hur Amsterdams image påverkas av sexturism och drogturism

Att en destination utstrålar en stark och positiv image har blivit en viktig faktor för att attrahera turister. En negativ global image av en destination kan bidra till en minskad turism. I denna studie söks en förståelse för hur Amsterdams image påverkas av sex- och drogturismen i staden. Teorier som bemöter primära och sekundära turistattraktioner, sökandet efter nöjes/meningsfulla upplevelser och image segmentering har satts i relation med insamlat empiriskt material hämtat från två enkätundersökningar samt tre semi-strukturerade intervjuer. Studiens analys visar att sex- och drogturismen genererar både en positiv och negativ image för Amsterdam i koppling till vad som är moraliskt riktigt.

Att vara i Vara kommun : En studie om kommunens identitet, profil och image

Abstract The aim of this paper is to investigate whether Vara municipality has a continuous picture of their identity, profile and image. Globalization has contributed to the increasingly growing of place marketing. Therefore, the study goes on to using the concepts of identity, profile and image to find out if Vara Municipality communicates similar throughout the whole organization and find out their all through core values. Globalisation will be an interpretive framework for the work that describes why the place marketing is becoming more pressing. The sense of place will be a central part of this study as it is the feelings and images of different places that will be described by the municipality together with the identity, profile and image.

Ungdomars uppfattning om sambandet mellan cybermobbning och självbild

A study has been conducted with the aim to investigate young people's perception of the relationship between cyber bullying and self-image and their perception of which role gender plays in this relationship. Three focus group interviews were conducted with six to seven participants in each. The majority (16/19) of participants were women. A thematic analysis was used in which five themes were identified. The results show that there is a perception of a link between cyber bullying and self-image in which people who become cyber bullied have lower self-image and poor self-image can contribute to the experience of feeling cyber bullied.

Hur kan destinationsutvecklingsorgans beslut och motiv att satsa på stora event förklaras? -en fallstudie av Region Skånes satsning på America's Cup i Malmö

Vi har i vår uppsats funnit att den verkliga situationen för ett destinationsutvecklingsorgan som är i ett initialt skede av en eventsatsning är komplexare än vad den normativa teorin beskriver. Vår fallstudie påvisar tydligt att destinationsutvecklingsorgan inte alltid har strategier, mål och visioner för destinationsutveckling eller för hur de ska gå till väga i ett eventbeslut. Våra resultat tyder på att de som inte har några strategier som kan ligga till grund för sådana beslut styrs av irrationella ad hoc-beslut. För Region Skåne anser vi att det var ?Chansen? som var det primära motivet till att satsa på America?s Cup.

Barns individualism i en kollektiv förskola

Abstract The aim of this paper is to investigate whether Vara municipality has a continuous picture of their identity, profile and image. Globalization has contributed to the increasingly growing of place marketing. Therefore, the study goes on to using the concepts of identity, profile and image to find out if Vara Municipality communicates similar throughout the whole organization and find out their all through core values. Globalisation will be an interpretive framework for the work that describes why the place marketing is becoming more pressing. The sense of place will be a central part of this study as it is the feelings and images of different places that will be described by the municipality together with the identity, profile and image.

Förhållandet mellan image och tjänstekvalitet: en surveyundersökning vid Piteortens försäkringsbolag

Syftet med denna uppsats var att belysa förhållandet mellan image och tjänstekvalitet inom försäkrings-branschen. För att kunna besvara vårt syfte studerade vi skillnaden mellan förväntad och upplevd tjänst. Vi studerade även i vilken utsträckning olika faktorer påverkar den upplevda kvaliteten av en tjänst, samt vilket inflytande image har på kunden vid köp av tjänst. En enkätundersökning gjordes bland ett försäkringsbolags kunder, där vi undersökte SERVQUALS sex dimensioner samt imagens påverkan. Vår empiriska undersökning visade att det fanns en klar koppling mellan image och tjänstekvalitet.

Imageskapande och marknadsföringskommunikation : En deskriptiv studie om Örebro Bostäders arbete i Vivalla och Markbacken

Slutsatsen efter genomfört arbetet är att Örebro Bostäder AB bland annat har en önskvärd image av Vivalla som ett område med en unik och personlig omgivning med mindre individuella bostadsområden där det finns något för alla smaker. I Markbacken vill Öbo behålla och förstärka en image av variation, där allt från barnfamiljer till den som söker ett lite mer exklusivt boende skall lockas. Vidare har undersökningen visat att dessa önskvärda imager främst förmedlas via mun till mun-metoden, massmedia, samhälleliga åtgärder och events..

Ett klassiskt marknadskommunikationsproblem : Motsvarar Apples image den profil de vill visa?

In this essay the authors are trying to level the success in the IT-company Apple?s market communication. The problem investigated is if the company?s profile, the picture they are trying to implement onto the market, is the same as the market consider the image of the company to be. The problem is studied in a method which combines both a qualitative and a quantitative survey.

IMAGE: Om tolkning av dagsaktuella bilder

This paper emphasizes that the analyzing and the intepretation of images, involves anholistic view, including intention, content, message, and the influence on the observer.The paper focuses on daily produced images. The starting point of this paper is ´image´in the concept of ´the written image´. The theory- and method textcritical perspective.used in this paper is close connected to Paul Feyerabends, Against Method, and toRobert Farrells work Feyerabend and Scientific Values. This papers specific ques-tionsare, 1) is analyzing and intepretation of images, subjective ?, 2) needs the subjectivityto be handled to limit arbitrariness and distortion ?, 3) is it appropriate to use a filterof awarerness as an aid to handle the subjectivity ? The answear to the threequestions, is short and clear: ?Yes?.

Store Image Perceptions in International Retailing: an Empirical Comparison of IKEA?s

It has been found that customers in the home market perceive the retailer?s store image more positively than customers in the host market, even though this study has found that theretailer?s store image is generally perceived very positively by customers in both examined markets. In addition, this thesis has found that there is a significant difference in how IKEA?smanagement and customers perceive its store image. It can also be concluded that IKEA management perceived store image more positively than customers.

"Vi förstår reaktionerna" : En textanalytisk studie av Parken Zoo:s kriskommunikation i pressmeddelanden och på Facebook

Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur Parken Zoo försökte rädda sin image och påverkabilden av krisen parken befann sig i under hösten 2012. Uppsatsen har även som avsikt att undersökahur kriskommunikationen utvecklas under krisförloppet och hur den skiljer sig mellan två texttyper,samt belysa vilka språkliga resurser som används för att realisera strategierna inom image repair theory,som i denna uppsats benämns som Benoits teori om imagereparation. Materialet består av trepressmeddelanden och tre uttalanden publicerade på Facebook från Parken Zoo. Dessa har analyseratsutifrån Benoits (1997) teori om imagereparation samt systemisk-funktionell textanalys. Resultatetindikerar att Parken Zoo har försökt rädda sin image genom att ifrågasätta uppgifterna som framkommit,framhäva goda egenskaper och värderingar samt redogöra för åtgärder som vidtagits och ska vidtas.Jämförelsen av kriskommunikationen i pressmeddelandena och Facebook-uttalandena tyder på attkommunikationen på Facebook kännetecknas av en mer personlig och närhetsskapande strategi medankommunikationen i pressmeddelandena är mer auktoritär.

En diamant eller oslipad sten? - Employer branding: om företagsimage och attraktionskraft

Ett av syftena med studien var att undersöka skillnader i Ingenjörsstuderande respektive Anställdas uppfattning om Lantmäteriets image som arbetsgivare. Det andra syftet med studien var att se om det förelåg skillnader i uppfattning av en Ideal arbetsgivares image och Lantmäteriets image som arbetsgivare. Studien genomfördes med stöd av en enkätundersökning med Ingenjörsstuderande och Anställda vid Lantmäteriakademin som deltagare. Totalt deltog 102 personer i studien; 55 Ingenjörsstuderande och 47 Anställda. Mätinstrumentet var Employer Attractiveness Scale (EmpAt).

På spaning efter kreativiteten och dess självbild... En studie av unga kvinnor

The aim of this study was to examine creativity, measured with four different tests, and self-image in 18-19 year old women (N = 30), and their earlier presence of imaginary companions. The result showed that there were many correlations between the different creativity measurements. Self-image correlated significant with fluency of ideas in one test. "Psychological health" along with "skills, talent and abilities" were the two most important self-image aspects for creativity. We found negative relationships between imaginary companions and creativity, but a positive relationship with self-image.

Bildskapande : Redskapet för bättre självuppfattning?

AbstractThe purpose of this investigation is to find out how the pupils can discover and to feel joy in their creative art activity and also to believe in their own ability. The aim is to figure out if creative art activity is able to raise the pupil?s self-image. By literature, pedagogue interviews, and interviews with pupils at the age of ten years old and by action research is the way that I have searched for an answer for my question. The main result is that fantasy, creativity, courage and lust are important parts to develop in the job of raising the self-image.

Image-en värdeskapande faktor för dagens mobiltelefonföretag?

I denna uppsats undersöks huruvida image kan utgöra en värdeskapande faktor för mobiltelefonföretag. Dagens ekonomi drivs allt mer av högteknologiska branscher, dock har vi uppmärksammat bristen av branschspecifika marknadsföringsteorier, framförallt imageteorier, för högteknologiska företag eller produkter..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->