Sök:

Sökresultat:

2612 Uppsatser om Image interpretation - Sida 44 av 175

I gränslandet mellan not och ton : - notbilden i nykomponerad musik

This thesis is about the interaction between composition, notation and interpretation and what occurs between the fields with an extended notation.The purpose of my thesis is to examine the possibilities tothoroughly describe and map the sounding samples through composition prototypes.The thesis has a qualitative approach, and the empirical material consists of different documents about notation and from interviews with musicians and students about the instruments used in the thesis.It also consists of 17 compositions recorded at Örebro University School of Music as an appendix.The analysis shows that the context in which the symbols are found, play an important role in performing them. It also shows that the performers are rooted in a traditional way of performing..

J K Rowling och fantasygenren : En genreteoretisk studie av Harry Potter

This paper attempts to display how five teachers of social studies use and relate to the policy documents and their instructions on gender. To penetrate the subject, five teachers were intreviewed. Each interview focused on how the curriculum attempts to guide teachers regarding gender, sex differences and equality of opportunity. The collected information was processed, analyzed and discussed using gender studies and discourse theory.The results show that the interpretation and usage of the curriculum is very subjective and varies greatly between all the interviewed teachers. Their personal interpretation proves to be crucial when it comes to making reality of the stated goals in the curriculum, concerning actively working towards equality of opportunity between sexes.

Impossible is nothing : En studie av symboliskt värdeskapande i Adidas varumärkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen

Bakgrund: I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt större roll för såväl konsumenter som företag. Varumärken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nämnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. Företag kan med hjälp av symboliska värden sända ut signaler som stämmer överens med olika individers värderingar och på så sätt attrahera konsumenter och samtidigt ringa in en önskad målgrupp. Dock kan även det motsatta inträffa, det vill säga en annan grupp än den tänkta målgruppen kan komma att adoptera ett företags varumärke och göra detta till en del av gruppens image.Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera och åskådliggöra hur en subkultur kan påverka det symboliska värdet av ett varumärke.Genomförande: För att uppnå syftet har det verkliga fenomenet hip-hopkulturens adoption av varumärket Adidas valts att empiriskt undersökas. Detta utifrån kvalitativa intervjuer gjorda med respondenter från hip-hopkulturen så som bland andra gruppen Latin Kings och Infinite Mass, tillsammans med personer från företaget Adidas, samt analyschefen på MTV Nordic Networks och radioproducenten Stefan Wermelin.Resultat: Denna undersökning visar bland annat på att en subkultur kan påverka det symboliska värdet på ett varumärke genom att inte enbart ta till sig de symboliska karaktärer varumärket står för, utan även överföra subkulturens värderingar på varumärkets image.

Förfädernas berg? : en tolkning av fornborgen på Halleberg

The essay deals with the hill-fort on the mountain Halleberg, Sweden, its wall design, functionality, dating and its possible function as a central location and a place of worship of the ancestors.The Halleberg hill-fort consists of a 1500 meters long at times cohesive stonewalls which together blocked the mountain from its surroundings. Hallberg's natural vertical scree and cliffs along with the masonry blocked the whole mountain from the surroundings.The hill-forts, with few exceptions are largely not investigated archaeologically and its functionality and role in the ancient society is based on outdated research on the subject. The current archaeological interpretation is that hill-forts served as temporary defense in times of unrest or served as center of power for a social elite. The prevailing view in the archaeological sphere is that the hill-forts had a variety of functions and that its functionality and role in ancient society has varied.Halleberg´s strongest wall sections are at the mountain's south-eastern part where the natural driveway, Storgårdsklev is located. Along with the massive masonry of the walls in Bokedalen Storgårdsklev functioned as the hill-forts main entrance.

Plats - en möjlighet att skapa upplevelser utöver det vanliga

Frågeställningar:På vilket sätt påverkas personalens arbetsmotivation av personalkostnadsbesparingar?Vilken betydelse har arbetsmotivationen vid personalkostnadsbesparingar för det finansiella resultatet på kort och lång sikt?.

Att förmedla en känsla

This thesis has its background in my curiosity of music and emotions. How can one find the technical way of bringing out emotions in music? I have worked with passages in music that I believe that the composer intended us as musicians to perform. This thesis presents a collaboration of three chamber musicians working with and performing Brahms Clarinet Trio, the first three movements. I?ve studied different theory analyses by several teachers and worked with the trio to apply it onto the performance and our interpretation of the work.

Minnets betydelse för lärandet : En intervjustudie med tre pedagoger som arbetar med specialpedagogiska frågor

AbstractMy study is about working memory and working memory abilities for children with concentration difficulties. I have looked at literature and current research. I have also done an interview study on three pedagogues who have experience of the problem area.The conclusion I can draw from my investigation is, when it comes to working memory and what children with concentration difficulties can have problem with, is often shown when instruction is given in several stages and when the child come to the last instruction they sometimes have forgotten what the first instruction was. Special questions, image, image schedules and written instruction can help the child to remember. I also found that the pedagogues not only looked at working memory, but they also examined how the child hear and see, therefore they look at the ability of how the child notice what they hear and see and how they use it in their every day living.

Produktutveckling genom märkesutvidgning- hur Abecita kan nå en yngre målgrupp

B-uppsatsens syfte är att analysera hur Abecita genom en märkesutvidgning kan utvecklas för att nå ett nytt segment som skall utgöras av den unga trendiga kvinnan. Litteratur kring redan existerande uppbyggnad av varumärkens identitet och image har studerats för att efter ovan nämnda riktlinjer kunna presentera den unga trendiga kvinnan hos Abecita. Sortimentanalyser och trendanalyser av material och snitt som skulle kunna användas i underkläder för att attrahera en mer ungdomlig målgrupp ligger också till grund för produktutvecklingen. Engelsk titel: Product development through brand extension- how Abecita can reach a younger target groupEngelska nyckelord: product development, brand extension, line extension, product segment, underwearSammanfattning på engelska: The essay aims to analyse how Abecita through a brand extension can be developed to reach into a new target market that will consist of the young trendy woman. In order to theoretically design a new market, literature on existing brand image and identity have been studied in order to find the young trendy woman at Abecita.

Stockholm Prides kriskommunikation 2011 ? en retorisk analys av försvarsstrategier

SYFTE Syftet med studien är att undersöka hur föreningen Stockholm Pride kommunicerade efter pridefestivalen 2011. Festivalen gjorde ekonomisk förlust och föreningen kunde inte betala alla sina räkningar. (Enligt årsbokslutet gick man back med 3,9 miljoner kronor.) Man kan tänka sig att en sådan situation hotar förtroendet för Stockholm Pride hos festivalens besökare, volontärer, sponsorer, artister, olika aktörer och intressenter. Frågan hur man försöker återvinna förtroendet blir intressant. Hur kommunicerar Stockholm Pride? Hur försöker Stockholm Pride återskapa förtroende?TEORI Att återskapa förtroende är centralt för en organisation i kris.

Att kommersialisera och sa?lja en plats : en analys av resereklam, representationer och geografiska fo?resta?llningar

Pictures are often used when marketing a tourist destination. Photographs of a place, a destination, are used to convince customers and stimulate daydreaming in order to turn a potential customer into a real customer. For some people the photographic representations of a place is the only one they experience. With this in mind, it is reasonable to question how representations of places and geographical imaginations are being (re)produced when marketing a destination by using photographs. This paper aims to study how representations of place and people are used when marketing a tourist destination via travel commercial.

Bedömningsmatriser i Idrott och hälsa : En studie av läraresuppfattningar

In this study we have examined in which way the horse is used in Equine Assisted Therapy, and what effects the treatment staff experience and describes that the interaction with horses has on girls who self-harms. Our Empirical data was collected through qualitative methods such as interviews, participant observation and informal interviews with a total of six different informants, from five different activities with Equine Assisted Therapy for girls who self-harms. In the analysis we have assumed symbolic interactionism, a theory focusing on the human as a social being, where the self-image alters in the social interaction with other human beings. We interwove this theory with the Biophilia hypothesis, an explanatory model concerning human?s relationship to animals and nature.The conclusions we have found in the results are:Equine Assisted Therapy is a complementary treatment comprises both horseback riding and exercises which is not based on the horsebackEquine Assisted Therapy almost always involves three parts, the therapist, the client and the horse.

En företagsimage efter en krisperiod : En fallstudie av försäkringsbolaget Skandia

I och med att konkurrensen har ökat på marknaden har även reklamen och försök till påverkan från företagen ökat. På grund av att konsumenter överöses med massreklam, har det lett till att det har blivit svårare att övertyga konsumenterna om företagets produkter och image. Efter en företagskris kan det därför vara svårt att vinna tillbaka kundförtroendet. Uppsatsen belyser problemet hur ett företag skall marknadsföra sig efter en kris för att återupprätta sin image. Skandia har nyligen genomgått en krisperiod och syftet med undersökningen var att undersöka just vilka åtgärder Skandia vidtagit efter krisen gentemot sina kunder och allmänheten.

Den gröna jakten : En studie av en målgruppens relation till ett varumärke utifrånkommunikationen av CSR

It gets more and more important for companies to get involved in Corporate Social Responsibility, CSR, when stakeholders now are more aware of the responsibility companies should take. Through their communication companies show how they take responsibility. Reflected by their goals by which they want to achieve acceptance and understanding through an open dialogue. The paper examines this issue. CSR is an abbreviation for Corporate Social Responsibility which is engagement in responsibility for companies and organisations.

Elkundernas relation till den svenska elmarknaden : En studie om kundnöjdhet och engagemang på elmarknaden

In 1996, the Swedish government deregulated the Swedish electricity market. As a consequence of the deregulation, Swedish customers could start to freely choose between different electricity companies. Different enterprises have tried various strategies in order to shape their image to attract new customers; often focusing on an image revolving around price and environmental friendliness.The purpose of this essay has been to analyze customers? relations to the electricity market. In order to analyze customers? relations a quantitative study has been conducted; focusing on customer satisfaction and customer commitment.

Den katolska kyrkans föredöme : En ikonografisk analys av Maria Magdalena

The study aims to describe and analyze the image of Mary Magdalene as expressed in the French artwork from 1400 and 1600s that this study deals with. The study also examines the historical context in order to find explanations for why the images of Mary Magdalene have changed. In the study Erwin Panofsky?s iconographic method is used to analyze the artworks and finding their underlying meaning. Delimitations are made that only works of art made by French artists from the 1400 and 1600s are analyzed and delimitations are also made that Mary Magdalene will act on her own in the works of art.

<- Föregående sida 44 Nästa sida ->