Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 37 av 137

Smile! you are in Spain : Turismmarknadsföringen av Spanien och Costa del Sol: utopi eller ironi?

Uppsatsen behandlar hur turismorganisationer pÄ nationell och regional nivÄ arbetar med turismplanering och turismmarknadsföring för att skapa en bra och sanningsenlig image av Spanien och Costa del Sol i turismsammanhang. I uppsatsen tillÀmpas en kvalitativ metod. Analysen sker genom texttolkning efter hermeneutiska principer. Symboler tolkas Àven genom semiotik och metonymi. Uppsatsen beskriver hur turismplaneringen Àr organiserad i Spanien pÄ nationell och regional nivÄ och hur dessa nivÄers turismorganisationer arbetar med turismens utveckling.

En banks organisationskultur i tvÄ lÀnder : En studie om Handelsbanken i Sverige och Luxemburg

Författare: Daniel Lundberg, Anders Verf och Daniel WestinTitel: Revisionskvalitet - Artikeln 19, 35 och 40 och dess inverkan pÄ intern och externkvalitetskontroll.Bakgrund och problem: Revisorns roll hade till följd av finanskrisen 2008 ifrÄgasatts i denmening hur de kunde skriva rena revisionsberÀttelser utifrÄn företagens finansiella rapporter.Artikel 19 och 35 (kompletterat med artikel 40) var tre av de artiklar som EU-kommissionensförslag bestod av som en reaktion pÄ finanskrisen. Dessa berörde den interna och externakvalitetskontrollen. Regleringsförfarandet skedde hÀr med hjÀlp av lagstiftning och en diskussionhar förts angÄende nÀr lagstiftningsförfaranden ska pÄbörjas och om det Àr en adekvat ÄtgÀrdefter kriser. ProblemstÀllningen fokuserade pÄ att hantera kvalitetsfrÄgan i revisionen relaterat tillde nya förordningarna och direktiven om intern och extern kvalitetskontroll. Hur regleringenstillvÀgagÄngssÀtt möttes av branschen var Àven en del av den problemformulering som lÄg tillgrund för uppsatsen.Syfte: Med den ovan angivna problemstÀllningen som grund var syftet att beskriva och förklaravad branschen förvÀntade sig till följd av artikel 19 och 35 i revisionspaketet nÀr det gÀllde deinterna och externa kvalitetskontrollerna och hur det i förlÀngningen kunde pÄverka revisionensolika kvalitetsaspekter.

Retorik och semiotik i reklam : En jÀmförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. The aim of the present study is to find out if there are any recurrent dissimilarities how advertising is constructed among the mediums regarding rhetorical and semiotical theories. Two different mediums have been chosen for a comparison, printed advertisments versus internetbanners. The study has been based on a total of ten qualitative image analyses.

"Är jag smal sĂ„ blir jag lycklig." : En kvalitativ studie om hur behandlingspersonal reflekterar kring sociala pĂ„verkansfaktorer till Ă€tstörningar

The background of the study consists of the fact that knowledge about how eating disorders are developed and maintained is extensive. Socio-cultural factors and media influence when developing an eating disorder is of significance. When reviewing literature and previous research, knowledge about practical attainments when treating eating disorders are insufficient. The aim of the study was therefore to examine how staff who treats eating disordered patients think about body ideals, strive for success and media influence in treatment and rehabilitation. The theory consists of Foucault?s theory of power, how beauty ideals are dependent of the cultural context in which we live and what qualities are associated with beauty and body ideals.

Att kommunicera med morgondagens medarbetare : En studie av studenters vÀrderade employer attractiveness och deras image av Landstinget som arbetsgivare

Denna studie utgÄr frÄn fÀltet PR och marknadskommunikation med inriktning mot employer branding. Landstinget i Jönköpings lÀn har nyligen inlett ett arbete med employer branding och som ett led i detta arbete söker de nu kunskap om vad som bör kommuniceras till presumtiva medarbetare för att pÄ sÄ sÀtt skapa ett attraktivt employer brand.Syftet med studien var att identifiera de attribut som Landstinget i Jönköpings lÀn med fördel kan lyfta fram i den marknadskommunikation som riktas till presumtiva medarbetare. För att besvara syftet utfördes en kvantitativ enkÀtundersökning bland studenter vid Högskolan i Jönköping för att fÄ en bild av vilka attribut de ansÄg viktiga hos en arbetsgivare samt hur de sÄg pÄ Landstinget som arbetsgivare. För att fÄ ytterligare substans i studien valde vi att stÀlla resultaten mot teorier om inre och yttre motivation för att pÄ sÄ sÀtt undersöka vilken typ av motivaton som de tillfrÄgade studenterna drivs av nÀr de vÀljer arbetsgivare.Studiens resultat ger en tydlig bild av vad som anses vara mest respektive minst attraktivt hos en arbetsgivare, dÀr goda relationer med kollegor Àr det attribut som vÀrderats högst och förmÄnersamt bonus vÀrderats lÀgst av respondenterna. Goda relationer med kollegor Àr Àven det attribut som respondenterna ansÄg som mest troligt att Landstinget kunde erbjuda som arbetsgivare.Sammanfattningsvis har studiens resultat visat att psykologiska attribut som kan hÀrledas till inre motivation Àr de som vÀrderats mest attraktiva.

Olof Lagercrantz har varit i Kina

This thesis aims to examine how the renowned swedish writer and critic Olof Lagercrantz wrote about communist China under Mao Zedong's leadership in the years 1970?1971. Lagercrantz served as editor-in-chef and as cultural director on one of Sweden's major daily newspapers, Dagens Nyheter, between 1951 and 1975. He travelled to China in 1970 as one of the first European reporters to get admission after the cultural revolution. This series of articles about China also changed the image of Lagercrantz, afterwards he was referred to as Maoist.

Okyssta jungfrur i beigebruna klÀder. Diskursanalys av bibliotekariebilder i svensk och amerikansk skönlitteratur.

The aim of this Master?s thesis is to examine librarian images and stereotypes in Swedish and American fiction, and to discover if there are any differences between these. The images and stereotypes are also compared to those revealed in previous research. The study is based on ten novels. Five of these are written by Swedish authors and portrays Swedish librarians.

"Mamma vann, hon klarade allt!" : Barns upplevelser av förÀldrastödsprogrammet Komet

AbstractEvidence based research has shown that organized parent support programmes have a goodeffect in strengthening the role of the parent and preventing problems during growth. Thisin turn has a great significance for Public Health.Komet is one of the evidence based programmes used in Sweden, based on Americanprogrammes and adapted to Swedish conditions.This qualitative study consists of interviews with six children between six and nine yearswith behaviour problems, whose parents have taken part in the Komet programme.With Grounded Theory as research approach the children?s experiences of the programmeand relations within the family have been looked into and analysed.The result of this study suggests that a space for growth of their own is a common need ofthe children, and that this can be achieved by giving them the opportunity to function in afamily environment where they are seen and understood.The Komet programme contributed to this by giving the family tools to strengthen relationswithin the family, create calm and make the children more visible.The self image of the children in this study had improved which gave them more room togrow in a strengthened family situation. This in turn improved conditions for good feelings,and sense of well being, of importance for child development and health..

A tale of two cities- en fallstudie om Acne Jeans

Som med mÄnga svenska varor och tjÀnster, rÀcker inte den svenska marknaden till för att vara tillrÀckligt lönsam. Detsamma gÀller Àven mÄnga modeföretag dÀr exporten Àr nödvÀndig för att den svenska modebranschen skall ha möjlighet att utvecklas. I och med globaliseringen kan allt fler modeföretag expandera och agera pÄ marknader vÀrlden över, vilket för konsumenten innebÀr ett brett utbud av internationella klÀdmÀrken. Konsumenterna blir samtidigt Àven allt medvetnare i sina val, vilket tillsammans med stark köpkraft betyder att de vÀljer att lÀgga extra pengar pÄ varumÀrken. Allt större summor spenderas pÄ sig sjÀlv, och konsumtion av klÀder har övergÄtt till att Àven vara ett sÀtt att kommunicera sin identitet.

Impossible is nothing : En studie av symboliskt vÀrdeskapande i Adidas varumÀrkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen

Bakgrund: I dagens samhÀlle har varumÀrken kommit att spela en allt större roll för sÄvÀl konsumenter som företag. VarumÀrken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nÀmnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. Företag kan med hjÀlp av symboliska vÀrden sÀnda ut signaler som stÀmmer överens med olika individers vÀrderingar och pÄ sÄ sÀtt attrahera konsumenter och samtidigt ringa in en önskad mÄlgrupp. Dock kan Àven det motsatta intrÀffa, det vill sÀga en annan grupp Àn den tÀnkta mÄlgruppen kan komma att adoptera ett företags varumÀrke och göra detta till en del av gruppens image.Syfte: Syftet med denna studie Àr att identifiera och ÄskÄdliggöra hur en subkultur kan pÄverka det symboliska vÀrdet av ett varumÀrke.Genomförande: För att uppnÄ syftet har det verkliga fenomenet hip-hopkulturens adoption av varumÀrket Adidas valts att empiriskt undersökas. Detta utifrÄn kvalitativa intervjuer gjorda med respondenter frÄn hip-hopkulturen sÄ som bland andra gruppen Latin Kings och Infinite Mass, tillsammans med personer frÄn företaget Adidas, samt analyschefen pÄ MTV Nordic Networks och radioproducenten Stefan Wermelin.Resultat: Denna undersökning visar bland annat pÄ att en subkultur kan pÄverka det symboliska vÀrdet pÄ ett varumÀrke genom att inte enbart ta till sig de symboliska karaktÀrer varumÀrket stÄr för, utan Àven överföra subkulturens vÀrderingar pÄ varumÀrkets image.

Modulgenerator för Matchade Transistorpar

Detta examensarbete syftar till att implementera en modulgenerator som automatiskt genererar ett matchat differentialpar. Detta för att enkelt kunna generera detta vanlig förekommande byggblock utan att behöva rita om allt frÄn grunden. Modulgeneratorn som konstruerats klarar att skapa upp till 2x2 transistor block matchad layout med eller utan sköld. Programmet skapar med hjÀlp av indata frÄn konstruktören en skrÀddarsydd layout som kan anvÀndas som byggblock i integrerade kretsar. Examensarbetet Àr slutfört och har genomgÄtt omfattande testning The aim of this thesis is to implement a module generator that automatically generates a matched differential pair.

Plats - en möjlighet att skapa upplevelser utöver det vanliga

FrÄgestÀllningar:PÄ vilket sÀtt pÄverkas personalens arbetsmotivation av personalkostnadsbesparingar?Vilken betydelse har arbetsmotivationen vid personalkostnadsbesparingar för det finansiella resultatet pÄ kort och lÄng sikt?.

Minnets betydelse för lÀrandet : En intervjustudie med tre pedagoger som arbetar med specialpedagogiska frÄgor

AbstractMy study is about working memory and working memory abilities for children with concentration difficulties. I have looked at literature and current research. I have also done an interview study on three pedagogues who have experience of the problem area.The conclusion I can draw from my investigation is, when it comes to working memory and what children with concentration difficulties can have problem with, is often shown when instruction is given in several stages and when the child come to the last instruction they sometimes have forgotten what the first instruction was. Special questions, image, image schedules and written instruction can help the child to remember. I also found that the pedagogues not only looked at working memory, but they also examined how the child hear and see, therefore they look at the ability of how the child notice what they hear and see and how they use it in their every day living.

Produktutveckling genom mÀrkesutvidgning- hur Abecita kan nÄ en yngre mÄlgrupp

B-uppsatsens syfte Àr att analysera hur Abecita genom en mÀrkesutvidgning kan utvecklas för att nÄ ett nytt segment som skall utgöras av den unga trendiga kvinnan. Litteratur kring redan existerande uppbyggnad av varumÀrkens identitet och image har studerats för att efter ovan nÀmnda riktlinjer kunna presentera den unga trendiga kvinnan hos Abecita. Sortimentanalyser och trendanalyser av material och snitt som skulle kunna anvÀndas i underklÀder för att attrahera en mer ungdomlig mÄlgrupp ligger ocksÄ till grund för produktutvecklingen. Engelsk titel: Product development through brand extension- how Abecita can reach a younger target groupEngelska nyckelord: product development, brand extension, line extension, product segment, underwearSammanfattning pÄ engelska: The essay aims to analyse how Abecita through a brand extension can be developed to reach into a new target market that will consist of the young trendy woman. In order to theoretically design a new market, literature on existing brand image and identity have been studied in order to find the young trendy woman at Abecita.

Stockholm Prides kriskommunikation 2011 ? en retorisk analys av försvarsstrategier

SYFTE Syftet med studien Àr att undersöka hur föreningen Stockholm Pride kommunicerade efter pridefestivalen 2011. Festivalen gjorde ekonomisk förlust och föreningen kunde inte betala alla sina rÀkningar. (Enligt Ärsbokslutet gick man back med 3,9 miljoner kronor.) Man kan tÀnka sig att en sÄdan situation hotar förtroendet för Stockholm Pride hos festivalens besökare, volontÀrer, sponsorer, artister, olika aktörer och intressenter. FrÄgan hur man försöker Ätervinna förtroendet blir intressant. Hur kommunicerar Stockholm Pride? Hur försöker Stockholm Pride Äterskapa förtroende?TEORI Att Äterskapa förtroende Àr centralt för en organisation i kris.

<- FöregÄende sida 37 NÀsta sida ->