Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 35 av 137

Litteraturstudie : Prevalens, tÀnkbara orsaker och konsekvenser till Àtstörningar

The present work has been implemented as a literature study aimed to investigate the prevalence, possibly causes and consequences of an eating disorder. In today's modern society individuals are living with a constant reminder from the media about how a person should look and act to blend into the social norms and expectations of the modern society. This literature review has been analysed on the basis of concepts such as identity, gender identity and gender. In addition previous research has been analysed in terms of themes, history, possible causes/risk factors, media, body image and control, depression, shame and guilt as well as culture. The above themes were analysed on the basis of behaviouristic theory and role theory.

VĂ€rdering av Kundrelation

Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvÀrdera Ryals (2005) formel för vÀrde­ring av kundrelationer. Med hjÀlp av formeln berÀknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln Àr funktionell för ÀndamÄlet kundvÀrdering Àr den centrala frÄgestÀllningen. Resultaten som framkommer ty­der pÄ att en utgÄngspunkt för vÀrdering av kundrelationer med hjÀlp av enbart monetÀra faktorer kan resultera i kortsiktiga strategiska beslut. Mindre butiker uppvisade generellt bÀttre Customer Lifetime Value per kvadratmeter Àn vÀlkÀnda butiker med stora butiksytor.

En nationell sorg En analys av effekterna av mordet pÄ utrikesminister Anna Lindh utifrÄn ett nationalistiskt perspektiv

In September 2003 the Swedish minister of foreign affairs Anna Lindh was murdered. The murder shocked Sweden and the picture of a safe homeland was challenged. The Swedish people joined together in different manifestations and rituals to show their appreciation for the minister and to mourn together. A few days later the nation was going to vote on whether Sweden should join the euro and the minister was involved in the campaign. The aim for this thesis is to understand how this national crisis was handled in Sweden.

Mellan normal och avvikande : En litteraturstudie om vuxna personer med Aspergers syndrom.

?Between normal and abnormal? is a qualitative literature study about adults with Aspergers syndrom. The study aims to understand how a person with Asperger syndrome understand himself. The study is built around two issues. These are; how does a person with Aspergers syndrom describe himself and how does the diagnos influence the self-image.

Dormy - Golfarnas dröm? Samspelet mellan identitet, image och marknadsföring

Uppsatsens syfte Ă€r att undersöka intranĂ€tets tĂ€nkbara anvĂ€ndningsomrĂ„den för sjuksköterskor inom den offentliga hĂ€lso- och sjukvĂ„rden. IntranĂ€t har blivit en viktig kommunikationskanal för mĂ„nga organisationer. Inom hĂ€lso- och sjukvĂ„rden dĂ€r mötet med patienter Ă€r verksamhetens syfte, Ă€r datorn och dĂ€rmed intranĂ€tet enbart ett komplement till medarbetarnas arbetsuppgifter. Är det möjligt att anvĂ€nda intranĂ€tet som den centrala kommunikationskanalen inom en verksamhet som denna? IntranĂ€tet pĂ„ Helsingborgs lasarett Ă€r inte tillrĂ€ckligt anpassat för verksamheten dĂ„ mĂ„nga sjuksköterskor berĂ€ttar att de ofta anvĂ€nder sig av andra kanaler för att hitta det de söker.

Forskningskommunikation i bloggar Bloggen som kommunikations- och sjÀlvpresentationsplattform för svenska forskare

Titel: Forskningskommunikation i bloggar - Bloggen som kommunikations- ochsjÀlvpresentationsplattform för svenska forskareFörfattare: Maike Mohlin och Malin ArosiltaUppdragsgivare: SOM-institutet, Forskningsinstitut för samhÀlle, opinion och mediervid Göteborgs UniversitetKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen förjournalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet.Termin: Höstterminen 2011Handledare: Malin SveningssonSidantal/Ord: 28 sidor / 11144 ordSyfte: Att undersöka hur innehÄllet i svenska forskarbloggar inom samhÀllsvetenskapser ut och att undersöka hur forskare anvÀnder bloggmediet i sin sjÀlvpresentation.Metod: Kvalitativ innehÄllsanalys av forskarbloggar med hjÀlp av Ethnographic Content Analysis (ECA).Material: Tolv svenska forskarbloggar inom samhÀllsvetenskap vars innehÄll analyserasmed hjÀlp av en ECA-matris.Huvudresultat: I denna uppsats kom vi fram till att forskningskommunikation viabloggar kan vara ett sÀtt att uppfylla tredje uppgiftens krav pÄ att förmedla och spridainformation om forskning till allmÀnheten. För att göra det enklare för den bredaallmÀnheten att ta till sig forskningsinformationen sÄ bör forskarna anvÀnda sig av ett enklare sprÄk Àn i de traditionella forskningspubliceringskanalerna dÀr sprÄkbruket Àr högtravande och akademiskt. Vill man skapa kommunikation med sina lÀsare bör ocksÄ bloggförfattaren regelbundet uppdatera bloggen med nya, fÀrska inlÀgg och framförallt ocksÄ bemöta eventuella kommentarer pÄ ett sakligt och professionellt sÀtt. Genom att vara aktiv i diskussionen med sina lÀsare kan forskaren pÄverka den image som allmÀnheten har om denne. Vidare anser vi att forskarens image pÄverkas av allt somförmedlas genom bloggen, till exempel innehÄll, sprÄk och stil, design och bloggroll.DÀrför Àr det viktigt för avsÀndaren av bloggen att vara medveten om vilken bild somdennes olika val kring bloggens utformning kan förmedla utÄt..

Svenska modeföretags internationalisering : PÄverkas varumÀrket och företagets image?

Tidigare har det framförallt varit företag som IKEA, Ericsson och Volvo som expanderat utomlands och branscher sÄsom musik, telekommunikation och skogsindustri som stÄtt för exporten men idag vÀljer Àven mÄnga svenska modeföretag att expandera sin verksamhet utomlands. NÀr ett företag etablerar sig pÄ andra marknader stÀlls det inför andra förutsÀttningar, exempelvis; kulturella olikheter, skilda konsumtionsmönster och preferenser. DÀrmed tvingas företagen att ta stÀllning till i vilken utstrÀckning de skall anpassa sin marknadsföring efter varje lands specifika villkor. Syftet med undersökningen har varit att undersöka hur och varför svenska modeföretag expanderar internationellt, och vidare hur det i sÄ fall pÄverkar deras image och identitet. Vi har funnit att företagen tillÀmpar samma strategier som i Sverige Àven pÄ marknader som skiljer sig frÄn den svenska.

Strindbergsbilden idag : En analys av Ätta litteraturhistorier för gymnasiet

The purpose of this study has been to analyze the image of Strindberg in today's upper secondary school. How is the author portrayed in the textbooks and teaching aids, and which parts of the authorship does the textbook and teaching aids authors choose to focus on?  This work has been implemented in the form of a textbook and teaching aids survey where eight textbooks for the upper secondary school from 1989 to 2008 has been analyzed with focus on the sections that consider Strindberg and his authorships.What emerges when studying these textbooks and teaching aids is that they give a rather synonymous picture of the man and the author Strindberg. Big focus is aimed on private life and the scandals that the author more or less voluntary became a part of. The majority of the textbooks treats matters as ?the misogynist? and ? the critic of society? and the so called Inferno crisis, and also when one discusses the literary works it is done in the light of the author's own life and accomplishments.When it comes to the author's literary production it is a very limited selection that is presented to the students.

Inkludering och autismspektrumtillstÄnd : En studie dÀr personer med diagnos berÀttar om sina egna upplevelser av skolan

AbstractThis study examines factors in school that could contribute to or counteract the experience of inclusion of persons who have been diagnosed in the field of autism spectrum disorder. The information was gathered through qualitative interviews and processed to be presented in the results.The results show that respondents found it difficult to concentrate when in school because of the environment. They experienced no coherence in learning situations, they may not get answer as to why information should be carried out and saw no point to have breaks. Furthermore, they experienced no problems to orientate in school or to follow the schedule. The results also revealed that the respondents had at least one teacher with whom they felt that the relationship was positive.

HÀsthÄllares uppfattning av LÀnsstyrelsens tillsyn i Halland

In the beginning of 2009 The County Administrative Boards assumed the responsibility of animal welfare, a task previously performed by the individual municipalities. This transfer was made with the aim of achieving more efficient and equivalent animal welfare controls across the country. Previous studies among animal owners have shown a somewhat negative image of animal welfare controls. This study focuses on investigating the experiences of the horse keepers in the County of Halland concerning animal welfare. The study is based on a questionnaire which was sent to 423 horse keepers in Halland, of which 130 were returned with information that laid the foundation of this study.

Generation Y:s syn pÄ livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus pÄ extremsport

Sponsring a?r ett marknadsföringsverktyg som anva?nds av företag fo?r att skapa konkurrensfördelar samt för att nĂ„ en specifik mĂ„lgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende pĂ„ vĂ„ra intressen och vĂ„r livsstil. PĂ„ senare Ă„r har sociala medier exploderat lavinartat och gett företag ytterligare en möjlighet att kommunicera med konsumenterna. Även kĂ€nda extremsportare finns idag representerade i sociala medier dĂ€r de kommunicerar med sina fans genom att visa upp sig sjĂ€lva och företag de Ă€r sponsrade av.

Kommun i aktion via kommunikation ? en studie om Vara kommuns profil och image

Titel: Kommun i aktion via kommunikation ? en studie om Vara kommuns profil och imageFörfattare: Sophia Drejenstam och Susanna OdinKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet.Termin: Höstterminen 2012Handledare: Marie GrusellAntal ord: 19 968Syfte: Att beskriva vilken uppfattning nyinflyttade till Vara kommun har om kommunen samt förklara varför uppfattningarna ser ut som de gör.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer.Material: Studien bygger pÄ sex stycken intervjuer av respondentkaraktÀr.Huvudresultat: Individens uppfattning om Vara kommun (innan, under och efter flytten) beror pÄ i vilken fas av flytten som individen befinner sig. Beroende pÄ i vilken fas i flytten individen befinner sig fÄr ocksÄ individuella förklaringsfaktorer, sÄsom individens sociala förutsÀttningar, individens samhÀllssyn och individens medieanvÀndning, genomslag för individens uppfattningar om kommunen. De nyinflyttade till Vara kommun uppfattar olika aspekter av Vara kommun pÄ ett positivt eller negativt sÀtt. Studiens huvudresultat inbegriper ocksÄ att det finns en diskrepans mellan Vara kommuns profil och den image som de nyinflyttade har av kommunen, framförallt vad gÀller kommunens satsning pÄ entreprenörskap..

Billig klÀdproduktion, till priset av vadÄ? : Med fokus pÄ arbetsförhÄllanden inom konfektionsindustrins vÀggar

Syfte: Arbetet syftar till att undersöka FörsÀkringskassans imagearbete och hur de arbetar med att skapa en image som rÀttvist avspeglar den nya identiteten ?Den Nya FörsÀkringskassan?.Metod: Vi utgÄr ifrÄn ett hermeneutiskt tolkande perspektiv för att skapa djupare förstÄelse i det som undersöks. Detta kombineras med en abduktiv ansats vid alstringen av kunskap dÀr vi vÀger teori och empiri lika tungt, samt skapar dessa med hÀnsyn till varandra. Datainsamlingen bestÄr av bÄde kvantitativa och kvalitativa insamlingsmetoder sÄ som primÀrdata i form av semistruktureradeintervjuer och en enkÀtundersökning. SekundÀrdata genom Ärsredovisning och budgetunderlag.

LinjenÀtsutredning i TÀby kommun.

The public transport network in TĂ€by commune consists currently of two types of bus line of whichboth belong to the category of feeder lines. The first type terminates at Danderyds sjukhus and feedsto the subway whereas the second type terminates at TĂ€by centrum and feeds to Roslagsbanan, asuburban narrow-gauge railway system in northern Stockholm. The trunk bus line that connectsgreater parts of the commune with Danderyd is the ring line 604 and goes both clockwise (604H) andcounterclockwise (604V). The main negative aspect of this structure is the complicity in incorporatingit timetable-wise with other bus lines that share the same route, such as through Enebyberg.The goal of this project is to investigate the possibilities of splitting ring line 604 and connecting theends to two different bus routes that terminate at TĂ€by centrum today. Apart from easing thecoordination with other bus lines through Enebyberg, the extension also creates new directconnections from various areas in TĂ€by to Danderyds sjukhus.

Destinationsmarknadsföring : - en fallstudie kring VÀsterÄs och dess konkurrenter

Destination marketing looks different from that of traditional marketing, since the product, in this case the destination, consists of several different parts compared to a good. A destination is marketed as a process where the consumption takes place at the same time as the production. Destination marketing organizations, DMO?s, are responsible for the marketing of a destination. Since destinations consist of several parts such as the train trip to the destination, restaurant visits, shopping, hotel stays etc., it is difficult for the DMO?s to fully control how a tourist perceive the destination.

<- FöregÄende sida 35 NÀsta sida ->