Sök:

Sökresultat:

2 Uppsatser om Huddig - Sida 1 av 1

Nyutveckling av Huddigs spakkonsoler för modellerna 1060 och 1260

SammanfattningFörfattaren Kristoffer Larsson har skrivit rapporten tillsammans med grävlastarstillverkaren Huddig i Hudiksvall. Rapporten beskriver nyutvecklingen av Huddigs spakkonsoler. Bakgrunden till examensarbetet är att Huddig har haft kontinuerlig utveckling av sin interiör och hytt men spakkonsolerna har inte följt med i den utvecklingen. Målet med examensarbetet var att ta fram fyra olika prototyper med hänsyn på utformning, handergonomi, knapplacering, trängstyrningsfunktion, rototilt, materialval och tillverkningsmetod.För att författaren skulle få en bild av vad det fanns för kundsynpunkter och vad andra personen som har en relation till Huddig har för synpunkter gjordes en marknadsundersökning. Därefter följde arbetet med att bryta ned arbetet och produkten i delar med olika metoder.Åtta olika konceptförslag skissades fram och slutligen sållades sex olika delar från koncepten fram.

Kvalitetsbristkostnader: En kvalitetskostnadsuppföljning för produktion och eftermarknad. : En fallstudie vid Huddig AB

All companies wants? to be as profitable as possible. The company in question is one of the leaders in it´s field in Sweden. In order to increase profits as much as possible it is important to identify and eliminate eventual quality defect cost as far as possible.This study was performed in Huddig AB, and the purpose of this study is to try to develop a routine for monitoring the quality defect costs, and to improve communication and create feedback between production and aftermarket.In addition to an extensive literature review on quality defect costs most of the work have been conducted at the company. Own observations and interviews have been done with the staff to get a picture of the current situation and to try to come up with improvement proposals.During the study it was proved that much of the quality defect costs in essence, derived from the production, which is seen as positive because it is the easiest part of the company to improve.