
Sökresultat:
18815 Uppsatser om Handling of information - Sida 37 av 1255
Kundupplevelse i en väntemiljö : Tv som en explicit distraktion
Vårdcentraler förknippas ofta med långa väntetider och ineffektivitet. En stor uppgift för tjänstechefer är att undvika negativa effekter av väntan och använder ofta tjänstelandskap samt explicita distraktioner för att skapa en positiv kundupplevelse. I den här uppsatsen har effekterna av tjänstelandskap, tidsuppfattning och emotionella aspekter studerats och analyserats. Det är möjligt att minska de negativa effekterna av väntetid genom att skapa en attraktiv väntemiljö som är en effektiv handling när det inte är möjligt att förkorta den objektiva väntetiden. Forskningsmetoden som används i uppsatsen består av en kvantitativ metod som har utförts i form av en enkätundersökning.
Information till mjölkföretaget : vilken information behövs och hur bör den utformas när gården ska ta investeringsbeslut?
The fast developments in information and data technology during the recent years have accentuated the need for the business manager to interpret and act on information from the surrounding environment. Today we know little about what information is really used in the unique decision-making. Further, little is known about how information should be designed to fit people with a more intuitive approach to interpreting information. This study is therefore about the difference between peoples approach to interpreting information and how information should be designed to fit those with a more intuitive approach to interpreting information. The application is made to dairy farms in Sweden.
The literature review describes the strategic leadership, the decision-making process and the intuitive and the analytic thinking.
Patients´ perceptions of preoperative information in connection with elective surgeries
Background: For an individual a surgery may involve strains and risks. Many patients experience a loss of its own identity and often an inability to control the situation while going through a surgical operation. Fear of pain or to not wake up from the anesthetic or that the surgery will fail are worrying factors that some people experiences. Purpose: The purpose was to describe patients? perceptions of preoperative information in connection to elective surgeries.
Folkbiblioteken och informationsuppgiften: Fyra biblioteksorganisationers syn på folkbibliotek, folkbibliotekens bestånd samt deras roll i samhället.
The purpose of this paper is to examine different attitudes regarding freedom of information and how libraries should fulfil their information-task represented by four organisations. The organisations are important in shaping the Swedish public libraries in different ways. The purpose is to examine in what ways their definition of information freedom may differ from one another and what that means in defining the public library. For the survey the qualitative textual analysis has been used for examining the documents and websites that are part of the debate about the public library and information freedom. We chose to interview representatives of four organisations that in different ways influence the shaping of the public library.
Att klippa navelsträngen. Förstagångspappors tankar och upplevelser kring att klippa sitt barns navelsträng
Idag väljer nästintill alla pappor att närvara vid sitt barns födsel. Vid förlossningen erbjuds han att klippa navelsträngen. Detta klippande är en symbolisk handling som har kommit att bli en ritual. Syftet med denna studie var att undersöka hur förstagångspappor ställer sig till att klippa sitt barns navelsträng vid födseln, samt dess tankar och upplevelser kring handlingen. En enkät med slutna och öppna frågor delades ut vid tre BB-avdelningar vid olika sjukhus i Västsverige.
Varumärket i kommunen. Ett uttryck för differentiering eller identifikation?
Titel:Skicka vidare ? ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information omfritidsaktiviteterFörfattare:Johanna FasthUppdragsgivare:Göteborgs stad Centrum, enheten FritidKurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapVid institutionen för journalistik, medier och kommunikationTermin:Vårterminen 2011Handledare:Annika BergströmSidantal:39 sidor, 15 824 ordSyfte:Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för attfå information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum.Metod och material:Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9.Huvudresultat:Resultatet visar att ungdomarna främst får information om fritidsaktiviteter genom kompisar, dels via sociala sajter, t.ex. Facebook och dels via personliga möten. Undersökningen visar även att ungdomarna tycker att information genom det personliga mötet är lättare att ta till sig än information som fås via affischer och flyers. Ungdomarna anser att sms-utskick är en bra informationskanal för att få information om fritidsaktiviteter..
Layoutförbättring på KSL Trading AB:s lager för skivmaterial
KSL Trading Inc is a trading company in the Jönkoping area that distributesmaterial for the furniture and interior design industry.The purpose of this report is to analyze the existing material flow andwarehouse layout as well as to identify the issues there are today at KSL?swarehouse for board material. When we identified what kind of problems thatexisted we were able to design a new plan for the material flow and storagepossibilities. The problems we found where:? There is no well-organised warehouse layout? There are no routines to keep the warehouse clean and in order? There is no formed plan how to handle materialTo solve these problems we have used different methods like interviews,observations, calculations and literature studies.
Kommunikationens utformning i prospekt
Previous research analyzing information and communication effects regarding high-involvement purchases has so far concerned communication length and the use of salient attributes. Studies investigating the effects of communication on a word-level is however limited. For a high-involvement purchase like an apartment the need for information is vital in the customers purchase decision. The main purpose of this study is to investigate whether the communication in the prospectus varies based on sales success. The study connects research in information search, high-involvement purchases, communication length and information vividness.
Kan rekryterare undvika att påverkas av arbetssökandes utseende?: En experimentell studie
The first information recruiters have access to, when recruiting a new co-worker is the applicant´s CV. It may even happen that the applicants are sending a photo with the CV, which can lead to the possibility that the appearance of the applicant will affect the assessment. Previous research shows that individuals who are regarded as beautiful get a better assessment than those who are considered to be ugly or mediocre looking, but if this can be prevented through awareness, the problem can easily be counteracted. The purpose of this thesis is to, through an experimental study, investigate whether recruiters can avoid being affected by the applicant?s appearance in the assessment of their CV if they receive information about the stereotypical thinking that is tied to a person's appearance.
Kunskap, Färdighet och Attityd : En undersökning om grundskolebibliotekariers syn på och arbete med digital kompetens
There is little doubt that the digital technology has played a major role in reshaping the ways in which we experience the world. In a few decades the Internet has become a vast repository for knowledge and ideas. New arenas where people may meet and fraternize have emerged, and with the help of various digital tools and websites, the production of new material has increased to an almost unfathomable level.But all is not well on the digital front. As the Internet has become a crucial part of our everyday life, certain skills in handling digital media has become very important to master. A well-developed ability to navigate through this ocean of information is needed, and knowledge in managing the risky nature of the internet is critical.
Kvinnliga bröstcancerpatienters behov av stöd och information
Bröstcancer drabbar 10 till 15 kvinnor dagligen och utgör därmed den vanligaste formen av cancer hos kvinnor. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka behovet av information och stöd hos kvinnor med bröstcancer. Genom att göra en litteraturstudie kan vetenskaplig kunskap från ett flertal artiklar sammanställas och komma till nytta i det kliniska arbetet. Resultatet visade att bröstcancerpatienters hade ett stort behov av information och stöd, detta behov måste dock identifieras individuellt för varje patient. Dessa patienter ansåg att information om möjligheten att bli botad, behandlingsalternativ samt recidiv var viktig.
Anhöriga till strokedrabbade : deras behov av information och stöd: en litteraturstudie
Bakgrund: Då en person drabbas av stroke blir han/hon beroende av hjälp och då känner anhöriga att de ofrivilligt får ansvaret att vårda sin familjemedlem. För de anhöriga är det oftast en ny okänd värld som öppnar sig och deras informationsbehov är stort. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att beskriva det behov av information och stöd som anhöriga till de som drabbats av stroke har. Metod: En litteraturstudie där 17 vetenskapliga artiklar granskades och en innehållsanalys gjordes enl. Forsberg och Wengström.
Informationssökning en del i vuxenutbildningen. En studie av vuxenstuderandes informationssökning i olika studieformer
The purpose of this essay is to investigate adult students information seeking. We draw a distinction between traditional timetabled studies, flexitime studies and external studies. For many adult students flexitime studies and external studies involve a new kind of studying. The new types of studies entail that adult students must apply themselves to more information seeking. In our study we investigate how the students proceed when seeking information.
Gymnasieelevers informationskompetens : En studie i sju klasser i gymnasiets år 3
This master's thesis examines information literacy and students in secondary education. The study is framed within a sociocultural perspective of learning and the method used is questionnaires. The major question posed is how and where students seek information. Other questions are if the students critically evaluate and analyse information sources and if teachers and school librarians cooperate with each other in order to help the students with their assignments.The findings indicate that most students regard information seeking as fact-finding or finding the right answers to the question. Only one third of students experienced information seeking as seeking and using information for understanding a topic.
Processkartläggning och -förbättring på Linde Material Handling
Linde Material Handling AB har på kort tid gått från att vara ett litet familjeföretag till att bli en av Sveriges största truckleverantörer. Orderingången har vuxit fort men stora delar av företaget har inte riktigt följt med i utvecklingen vilket har resulterat i att de idag har problem att hålla utlovade leveranstider och att leverera produkter av rätt kvalitet.Utifrån en kartläggning av processen från det att en truck säljs till dess att allt material finns hemma identifieras de brister och kritiska punkter som är roten till problemen. Processkartan i kombination med en nulägesbeskrivning ska ge ett antal förbättringsförslag där lösningar på problemen tas upp och analyseras.Den största bristen som identifierats i processen var främst avsaknaden av ett för företaget gemensamt planeringssystem. I dag använder olika avdelningar olika system vilka ofta består av avancerade Excelfiler och i andra fall av att information lagras i huvudet hos någon anställd. Detta i sin tur resulterar i svårigheter med uppföljning av de sålda truckarna.