Sök:

Sökresultat:

623 Uppsatser om Habitat mapping - Sida 3 av 42

Energikartläggning av avfallsförbränningen i Uppsala

Vattenfall Heat Uppsala runs the waste incineration plant in Uppsala, which produces district heating, process steam, district cooling and electricity. Vattenfall Heat Uppsala has decided to introduce an energy management system with the aim to increase the energy efficiency of the plant. The basis in such a system is to make an energy mapping.In this thesis an energy mapping has been performed at the waste incineration plant with the aim to identify and determine the size of energy flows. The investigated energy flows are used fuel, produced and used steam, produced district heating and cooling. Also the use of electricity to run the processes has been investigated.

Habitatval, migrations- och furageringsaktivitet samt homing hos gädda (Esox lucius) härstammande från Österby myr, Gotland.

In this study the spawning migration activity, habitat choice (depth and temperature), foraging activity, duration of stay in the spawning site and homing-behavior was studied for anadromous pike (Esox lucius) in the wetland Österby myr, Gotland.The spawning migration was concentrated to dusk and dawn, a homing behavior was confirmed and there was no significant difference between sexes with respect to duration of stay. A difference in habitat choice and small variation in foraging activity between individuals was established..

Tesselering och Displacement: Ökad realism inom realtidsgrafik

Optimering är ett ständigt problem att brottas med som inom spelbranschen. Endatorgrafiker som arbetar med spel ska inte bara skapa så estetiskt tilltalandemodeller som möjligt utan måste även få dessa att fungera tillsammans med detekniska krav som ställs utav industrins spelmotorer och hårdvara.Tesselering och displacement mapping är ett exempel på industrins olikatekniker för att ge spel en mer realistisk rendering genom att förbättra siluetter,ge mer korrekta detaljer och samtidigt avbelasta tunga beräkningar från CPU tillGPU genom att utföra geometrins polygonhantering på grafikkortet.Tesselering och Displacement Mapping har börjat öppna upp nya möjligheterför hur moderna spel kan se ut och som datorgrafiker så måste du kunnaidentifiera när, var och hur dessa tekniker bör användas.Detta examensarbete går igenom modellering, bakning och användning avdisplacement mapping på tesselerade geometrier inom en rad av grafiskaanvändningsområden med hjälp av ett par enkla tester i hopp om att göra digsom läsare redo för att skapa realistiska modeller..

The influence of active bomas on habitat choice of the common warthog (Phacochoerus africanus)

The common warthog (Phachocoerus africanus) is a relatively long-legged pig with noticeable curved tusks, a short neck and three pairs of facial warts. It has four recognized subspecies. The common warthog is a non-migratory ungulate living on the African savannah. It is a hindgut fermenter and predominantly dependent on high-quality foods. It prefers open areas for grazing but use bushes for cover.

Pedagogers erfarenheter av att arbeta med ett kartläggande verktyg : En studie från en gymnasiesärskola

The purpose of the studyfocuses onhow teachersatan uppersecondary school, studentsin the autismspectrum,describetheir experiencesof working withmappingtools, Nylander(2012).Inmy research questionsIstarted fromthe teachers? descriptions of their experiences of mapping procedures, if the outcome ofthe mapping hasinfluenced theteachers'educational work and ifmappingcould contribute tothe visibilityandclarification of the student´s functioning in aschool context.As the study is based on five interviews in which teachers reflect on their experiences from the tool of mapping, the socio-cultural perspective where learning takes place through interaction with the environment became a framework to build from. The method has been interviews based on a qualitative research interview. By using interviews, I was able to capture the diversity of the interviewees? experiences described from the basis of an interview guide.

Kartläggning och analys av scanias tillsynsprogram : Ett verktyg för förbättring

Scania intends to introduce a new maintenance program for their rolling fleet. Withthis new program Scania hopes to increase their competiveness and add furthercustomer value. This thesis report is a mapping of the current maintenance program,along with its problematic features. Furthermore the report intends to describe thenew program, Condition Based Maintenance (CBM) and the problems that Scaniamust deal with before they can implement it.The report compiles basic information on how a mapping should be performed.Further on it will describe some of the theories of LEAN and leadership. Which aretwo of the most important features in this thesis work.The work has been performed through visits in different workshops, whereinterviews have taken place.

Mappingmetoden och bildmaterialet Everyday Life Activities ? behandling av agrammatism hos personer med afasi av Broca-typ

This pilot study describes a therapy method for persons withBroca´s aphasia. This method is based on the mapping hypothesis (Schwartz,Saffran & Marin 1980). The mapping hypothesis is based on the assumptionthat agrammatism is caused by an inability to combine syntactic structurewith thematic roles. This study describes a combination of the therapymethod mentioned above and the Everyday life activities photo series (ELA,Stark 1992). The aim of the study was to investigate if therapy based on awritten sentence/picture format is a viable starting-point for future research.The therapy presented combined written sentences with pictures describingeveryday life activities.

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Vilken preferens har tjockskalig målarmussla (Unio crassus) för bottensubstrat och vattenhastighet i Storån, Östergötland?

The thick shelled river mussel (Unio crassus) has a fragmented distribution in southern Sweden. It is a threatened and protected species. In both the Swedish red list and the IUCN Red List of Threatened Species Unio crassus is classified as Endangered (EN). Causes for this classification are for instance differentiated bottom substrate and deterioration in water quality. In this study, habitat preferences of Unio crassus were investigated to assist in future restoration work.

Garnlavshabitat i Vilhelmina kommun

Intensivt skogsbruk har medfört stora förändringar i den boreala skogens struktur och sammansättning. Epifytiska gammelskogslavar så som garnlav, Alectoria sarmentosa, tillhör de arter som drabbats hårt av korta omloppstider och ökad fragmentering av skogen då de kräver gamla träd som substrat samt är känsliga för förändringar i mikroklimat. Vi har med en GIS-analys gjort en modellering över hur stor andel lämpligt habitat för garnlav som finns i Vilhelmina kommun samt hur det är fördelat i landskapet. Modellen baserades på en regressionsfunktion med data från Riksskogstaxeringens inventeringar av hänglavar som grund. En utsökning med kNN-data (satellitdata över Sveriges skogsmark) som bas gjordes och en karta över var i landskapet det förelåg hög sannolikhet att påträffa bra habitat för garnlavar producerades.

Prestandajämförelse mellan shadow mapping och shadow volumes i Direct3D 10

Skuggor är centrala för hur människan uppfattar världen. Inom datorspel och andra interaktiva 3D-applikationer är det viktigt att underlätta förståelsen av scenen och det finns även ofta en stark vilja att skapa realistiska miljöer. Detta samt att skuggsättning är en komplicerad och prestandakrävande operation gör det till ett viktigt område inom realtidsgrafik. Vi undersöker i denna avhandling relationen mellan prestandan (renderingstiden) för de två populära metoderna för skuggsättning inom realtidsgrafik, shadow mapping och shadow volumes. Undersökningen avgränsas till två utvalda varianter av de ursprungliga algoritmerna.

Normal Mapping för Hårda Ytor : Photoshop och Maya Transfer Maps för Normal Mapping av icke-organiska geometri i datorspel

I mitt examensarbete har jag undersökt om det lämpar sig att använda en manuell metod för att skapa normal maps till icke-organiska polygonmodeller avsedda för datorspel. Jag har använt mig av Photoshop för att måla normal maps som jag sedan applicerar på lågdetaljerade modeller jag skapat, för att höja detaljgraden avsevärt. Då icke-organisk modellering inbegriper modeller som ska representera hårda ytor, och därmed inte animeras med deformation, så antog jag att denna metod skulle lämpa sig väldigt väl åt dessa ytor som ofta har extremt mjuka former och precisa vassare kanter. Min metod har varit att studera litteratur om Normal Mapping och hur man använder Photoshop för detta. Jag har sedan utfört praktiskt arbete för att utvärdera hur effektiv metoden är samt vilka fördelar den bidrar med. Jag går igenom teori för normal mapping som jag stödjer med hjälp av faktatexter och instruktions-DVDer i ämnet för att sedan redovisa metoden jag använt i mitt arbete. Jag avslutar sedan med en diskussion kring mitt resultat och redovisar vad jag kommit fram till genom mina experiment. Jag kommer fram till att Normal Mapping med Photoshop är mycket väl lämpat åt hårda ytor och även bidrar med optimeringar i arbetsflödet både vad gäller organisering, tidsåtgång samt kontroll över resultatet.

Value stream mapping i praktiken : En fallstudie på Light My Fire

Titel: Value stream mapping in practice ? A case study at Light MyFireAuthors: David Rydman and Tomas ÖnnemarMentor: Veronica Ülgen SvenssonExaminer: Åsa GustafssonBackground: Companies push their prices in today's markets to be competitive, which means that companies need to find ways to reduce costs while maintaining profits. (Cudney, 2009) According to Bergman and Klefsjö 2007, the basic rule of quality improvement says "there is always a way to achieve higher quality at a lower cost". One way is to improve a company's processes to get a more efficient flow and improvements that may cut costs. (Bergman & Klefsjö, 2007) Why it's important to look at the processes are that they often contain waste that can be eliminated.

Spawning site selection of brown trout in habitat restored streams

During the timber floating era, most of Sweden?s watercourses were altered. This decreased the amount of available spawning habitats for salmonids, and hence had a negative effect on the riverine brown trout (Salmo trutta) populations. Reconstruction of spawning grounds is today a common measure in restoration of altered streams in Sweden. However, very little evaluation of the effectiveness of these reconstructed spawning grounds exists.

Suitability analysis of a reintroduction of the great bustard (Otis tarda) to Sweden

The great bustard (Otis tarda) became extinct in Sweden during the mid-19th century. Globally, populations have suffered dramatic declines during the past two centuries. Recently, local populations have stabilized or increased after hunting bans and conservation efforts. Despite positive trends the species is still classified by IUCN as vulnerable (VU), mainly due to withdrawals in the distribution. The limited distribution emphasizes the need for finding ?new? areas suitable for a translocation or reintroduction.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->