
Sökresultat:
468 Uppsatser om Gruvön papper mill - Sida 32 av 32
En utvÀrdering av SCOR modellens tillÀmpbarhet inom byggbranschen
2005 gick startskottet för ett samarbete mellan Linköpings Universitet, Katrineholms kommun och Peab med syfte att förena byggindustrins och samhÀllets erfarenhet med akademisk forskning. Detta resulterade i forskningscentrumet Brains & Bricks. En forskningsgren kom att bli bygglogistik, vilken sedan utvecklades mot att arbeta med SCOR-modellen för att utreda dess anpassningsbarhet till byggbranschen.Examensarbetet har genomförts inom ramen av uppdragsgivarna Peab och Linköpings Universitets önskemÄl om att utreda de logistiska flödena pÄ Peabs byggarbetsplats BlÀckhornet i Nyköping. Detta görs med syfte att undersöka SCOR-modellens anpassningsbarhet till byggbranschen samtidigt som förbÀttringsförslag kopplade till det dagliga arbetet pÄ byggarbetsplatsen utreds. Fokus för studien lÀggs pÄ produktions- och returprocesserna, men övriga omrÄden som Àven anses ha stor inverkan pÄ dessa undersöks.De fyra problemomrÄden som valts ut och dÀr fokus har lagts Àr:Godsmottagningen: Anledningen till omrÄdet valts Àr att det idag inte finns nÄgon strukturerad leveranskontroll eller leveransmÀtning.
Att jobbcoacha med NLP - En kvalitativ undersökning av metoden Neuro-lingvistisk programmering vid jobbcoachning
Denna studie har visat att NLP-coacher upplever att de arbetar mycket med nÄgotsom de kallar för rapport. Det Àr ett sÀtt för dem att nÀrma sig och skapa samspelmed sin klient. Genom att skapa god personkemi lÀttar coacherna upp stÀmningenoch lÀgger en god grund för arbete med klienten. God rapport leder till, vadcoacherna upplever, ett bÀttre sinnestillstÄnd för att diskutera problem ellerutmaningar. Rapport skapar de genom att matcha och försöka passa in i klientensvÀrld.
"Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lÀrverktyg/iPads - frÄn teori till praktik
Sammanfattning/Abstract
Reuterskiöld, Christine (2013). ?Paddor i praktiken?, Skolutveckling i digitala lÀrverktyg/iPad ? frÄn teori till praktik. (?Toads in practice? School development in digital tools/iPads ? from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivÄ, Skolutveckling och ledarskap, LÀrande och samhÀlle.
ProblemomrÄde.