Sök:

Sökresultat:

238 Uppsatser om Grocery warehouse - Sida 8 av 16

Reklam, mat & ko(n)sten att synas : En kvalitativ studie av fyra reklamfilmer från Coop och Lidl

Almost every commercial in television nowadays aim to sell a product or service. This researchpresents two big actors in the grocery chain and their respective commercials. The two actors thatare presented in this research are Lidl and Coop. Both Lidl and Coop are among the largest grocerychains in Sweden. By examine two commercials from each company we aim to find how theircommercials are structured.

Uvärdering av Lagerlokalisering och Lagerutformning

Armatec tillhandahåller system, produkter och funktionella lösningar inom värme, kyla och process. Företaget har lager i Sverige, Norge och Danmark. Under senare tid har företaget sett att lagret i Norge utgör en stor kostnad. Armatec har därför börjat fundera på om de skulle tjäna på att centralisera logistikstrukturen dvs. stänga lagret i Norge och utöka centrallagret i Göteborg.

Metadatadriven transformering mellan datamodeller

För att flytta information från en databas till ett datalager används det idag olika tekniker. Existerande transformeringstekniker baseras på att en applikation hanterar detta. Detta examensarbete går ut på att skapa och undersöka en metod som istället genomför transformeringen i en databas. Denna transformering är metadatadriven, eftersom metadata är den information om data som krävs för att en transformering ska vara möjlig. Arbetet bygger därför på en metadatastudie som behandlar representation och struktur av metadata.

The advertising sales flyer as a promotion tool in grocery retail stores, and its effects on in-store consumer behaviour

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.The purpose of this study was to analyse if there are in-store consumer behaviour differences between the consumers that use ASF and the consumers that not use ASF in store. More precisely this study had two objectives. The first objective was to create a conceptual model depicting the various behavioural effects that the use of ASF may result in. These variables were tested empirically in order to analyze if the use of ASF influence in-store consumer behaviour. The second objective was to analyze if there are differences in the routes taken by the consumers in store, in relation to whether the consumers use the ASF or not..

Funktioner i företags data mining-verktyg

I denna uppsats undersöks vilka funktioner som är implementerade i organisationers data mining-verktyg. De funktioner som undersöks, är identifierade i litteraturstudier om data mining och datalager. I uppsatsen beskrivs vad ett datalager är, samt mer ingående vad data mining innebär. Fallstudien har skett genom kvalitativa djupintervjuer med respondenter från fyra olika organisationer, där respondenterna arbetar som expertanvändare av data mining-verktygen. Slutsatsen i denna uppsats är att organisationernas data mining-verktygen inte har alla funktioner, som identifierats, implementerade och att funktionerna skiljer sig mycket mellan organisationernas data mining-verktyg..

Metod för analys av elförbrukning i hushåll

Warehouses are a key aspect of modern supply chains and play a vital role in the success or failure of businesses today. Figures from the USA indicate that the capital- and operating costs of warehouses represent about 22 % of a company?s logistics costs while figures from Europe indicate 25 % (Baker & Canessa, 2009). Because warehousing is such an important function within a company, the authors chose to focus on this in their thesis. The purpose of this thesis has been to examine the significance of a Warehouse Management System (WMS) and item identification with attention to logistic efficiency.

Hästköttskandalens konsumtionspåverkan : Konsumtion kopplat till miljörelaterade märkningar

The discovered horse meat scandal has had great impact in the media and given many question marks as to how consumers should be facing meat labels. In the survey made lead consumers to ask themselves, whether they think about their consumption of reliable markings discovered at a risk and, if they have changed their consumption habits since discovered horse meat scandal. The survey was carried out in a grocery store in Karlstad city central, where the results show consistent numbers. People do not like change, and in this case, do not like to change their consumption patterns. The same patterns of consumption before and after the horse meat scandal reflects the results but with only three respondents exception.

BIOMA : En modell för att bedöma en organisations BI-mognad ur ett multidimensionellt perspektiv

Den ökade globaliseringen och senaste finanskrisen ställer höga krav på uppföljning och medvetenhet av ett företags prestation. Business Intelligence (BI) är ett område vars syfte är att förbättra en organisations prestation genom analys av historisk data. BI är ett komplext område som inte bara handlar om tekniska lösningar, även om det är en förutsättning. För närvarande investeras det mycket i olika BI-lösningar och företagen behöver veta vad resurserna bör läggas på. I dagsläget finns det ingen modell som bedömer ett företags arbete med Business Intelligence utifrån ett flertal dimensioner.Syftet med den här studien var att utveckla en mognadsmodell för Business Intelligence och sedan jämföra de undersökta företagen Axfood, Scania och Systembolagets mognad.

Lämna inte slumpen åt slumpen - En studie om hylloptimering i den digitala butiken

This paper examines the impact of conscious shelf management on online grocery stores. An S-O-R framework is used to unveil if some established shelf management techniques from physical stores are applicable in an online context. We also explain some of the cognitive processes customers experience as they get exposed to online buying situations. A main study with two data sources is conducted: one quantitative website experiment with 168 participants who got exposed to five different organisation patterns within five different categories; and one more qualitative eye tracking experiment with 20 participants. The results indicate that a disorganised product page evokes not only different scan paths and cognitive patterns but also generates higher sales.

Implementation av administratörsfunktioner för QuickPick

Denna rapport handlar om utveckling av administratörsfunktioner för applikationen QuickPick som är ett värdesystem för ett lager. I dagsläget finns det inga funktioner för användaren att sortera, gruppera eller filtrera vyinställningar i applikationen. De som använder systemet får kontakta Qsys Sverige AB, där detta uppdrag är utfört, för att ändra vyinställningar manuellt. Rapporten behandlar teori om hur ett lager är uppbyggt, hur man programmerar på ett generellt sätt så att det blir enklare att fortsätta utveckla funktionen. Teorin behandlar också hur man på ett användarvänligt sätt skapar ett system för en administratör.Funktionerna kommer att finnas i en webbportal tillgänglig för administratören och är utvecklat i C# och ASP.NET.

Leder kritisk publicitet till kritisk publicitet?

Academic research indicates that critical publicity can have a detrimental effect on brand attitudes. The negative effects have been showed to be buffered by cognitive bias elicited by strong favourable attitudes, commitment, brand certainty and brand identification. It has been proposed that the influence of such bias in a news reporting context should be studied, something that also is interesting from a brand perspective. The study therefore investigated whether a well-publicised scandal in one period can lead to increased critical publicity in the coming periods. A case study of Swedish grocery chain ICA was conducted.

Konstruktion av efterbehandlare

The purpose of this report is to examine various roof structures that can operate in a warehouse with large spans. The building that is examined in the report is currently under construction, and the roof construction has already been selected. The selected roof system will therefore be compared with some other structures and materials that have been possible. The report will evaluate three different frame materials, two insulating barriers and two overlaying materials. Another important part in major construction projects is the roof safety.

Hur kan lockfåglar hjälpa livsmedelsbutiker med att öka en specifik produkts försäljning trots varumärkets inflytande?

Exposing products is important in the retail industry and the development is constantly moving forward. Shops usually have a special product, they want to sell more because of various reasons. How to expose that particular product sold most of there are various theories. What this report is about is a theory that seeks to stores use a "decoy". It carried out to see if this theory was still current was that three interviews took place with two store managers and a CEO for various grocery stores.

Vägen till en levande lanthandel

AbstractA general store is a grocery store that is located in the countryside. In today's modern society, it is difficult for general stores to compete with the supermarkets and discounters in terms of price and supply. The purpose of this thesis is to create an understanding of both the rural merchants and its customers? perspective on a well-­?functioning general store. We have conducted a case study of three general stores where we interviewed the merchants about how they do to please their customers? needs and identify key elements of a well-­?functioning general store.

Hur beräknas den ekonomiska avkastningen för en datalagerinvestering?

Syfte med detta arbete är att undersöka huruvida avkastningsberäkning för en datalagerinvestering bör göras, hur det kan göras och om det görs. Vidare avses att undersöka om generella kalkylmetoder kan användas av företag, oavsett storlek, som avser att starta datalagerinvesteringsprojekt. Datalagerteknologin har ännu en hög utvecklingstakt och detta medför ofta höga utvecklingskostnader i samband med investeringar inom datalager.Undersökningen baseras på en kombinerad dokumentstudie och enkätundersökning. Dokumentstudien belyser den problematik vilken förknippas med problemområdet. Enkätundersökningen fokuseras mot olika större organisationer såsom banker, post och dagligvaruhandeln, vilka idag använder sig av datalager.

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->